Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo tuntematon puhelu äsken

Vierailija
19.04.2024 |

En uskalla vastata. Monta kertaa soitti ensin omaan, sitten lapsen puhelimeen. Lopulta jätti ääniviestin lapselle missä vaatii pitsarahoja takaisin??! Ei olla käyty missään pitsalla tai tilattu mitään. Lapsi alakoulussa ja soittaja oli aikuinen mies. Puhui turun murretta eikä asuta sielä päinkään. 

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kumma mistä saanu numerot. Ja ota lapselta puhelinvastaaja palvelu pois. 

Vierailija
2/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vuosien takainen puhelu mieleen, taisi olla ennen facen yleistymistä kun poika oli jotain 18 -19.    Poika oli lenkillä ja kuulin kun puhelimensa soi.   En tietenkään vastannut.  Sitten soi mun puhelin, missä J on kun se ei vastaa puhelimeen.   En tiedä miten oli selvittönyt numeroni.

Poika tuli lenkiltä ja hämillään sanoi minulle että yks jyväskyläläinen mimmi soittaa ja syyttää minua pettämisestä ja etten soita vaikka olen luvannut ja saanut numeron enkä ollut paikassa x eilen illalla

Kuitenkin nettihaulla selvisi jyväskylässä olevan kaksikin pojan nimikaimaa vaikkei hirveän yleinen etunimi+sukunimi olekaan.

Asumme ihan eri puolilla suomea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Lapsella prepaid liittymä ja salainen numero. Miten on osattu yhdistää omaan numerooni joka myös salainen. 

Ap

Vierailija
4/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin kerran vastaajaan että mun dementoitunut äiti sitä ja tätä. Selvitin numeron ja se oli pohjanmaalainen hoitokoti. En ole ikinä käynytkään kyseisessä kaupungissa, yhtäkään sukulaista ei tietääkseni ole ikinä siellä asunut ja äitini oli ollut tuossa vaiheessa kuolleena jo vuosia. Soitin sinne takaisin ja mulle alettiin melkein huutaa puhelimeen mutta sanoin vain rauhallisesti että minulla ei ole sukulaisia siellä ja teillä on väärä numero. He luettelivat numeron ja kerroin että nimeni on se ja se, asun aika kaukana teiltä, äitini kuoli vuosia sitten ja minä niukin naukin edes tiedän kaupungin sijainnin. Joku oli ilmeisesti tehnyt näppäily- tai kirjoitusvirheen.  Kyllä he uskoivat kun kerroin äitini nimen sekä syntymä- ja kuolinpaikkakunnan ja kuolinajan. 

Vierailija
5/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun soitti tuntemattomasta numerosta, muuten olis ollut mahdollista selvittää soittaja. Ap

Vierailija
6/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle soitettiin kerran vastaajaan että mun dementoitunut äiti sitä ja tätä. Selvitin numeron ja se oli pohjanmaalainen hoitokoti. En ole ikinä käynytkään kyseisessä kaupungissa, yhtäkään sukulaista ei tietääkseni ole ikinä siellä asunut ja äitini oli ollut tuossa vaiheessa kuolleena jo vuosia. Soitin sinne takaisin ja mulle alettiin melkein huutaa puhelimeen mutta sanoin vain rauhallisesti että minulla ei ole sukulaisia siellä ja teillä on väärä numero. He luettelivat numeron ja kerroin että nimeni on se ja se, asun aika kaukana teiltä, äitini kuoli vuosia sitten ja minä niukin naukin edes tiedän kaupungin sijainnin. Joku oli ilmeisesti tehnyt näppäily- tai kirjoitusvirheen.  Kyllä he uskoivat kun kerroin äitini nimen sekä syntymä- ja kuolinpaikkakunnan ja kuolinajan. 

Voihan olla että lapseni numero on vahingossa annettu. Mutta miten oma numeroni siihen olisi yhdistetty? Soi kuitenkin peräkkäin puhelimet. Onko meidän perheen yhteystiedot myyty johonkin huijarien käyttöön. Ap

Vierailija
7/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menit levittämään kurahaaraasi, sun pershedelmän isä se siellä soittelee.

Vierailija
8/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla että lapseni numero on vahingossa annettu. Mutta miten oma numer

Toi on kyllä tietty mahdollista. 

Vierailija
9/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijarit yrittää huijata, ei mitään uutta.

Vierailija
10/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Lapsella prepaid liittymä ja salainen numero. Miten on osattu yhdistää omaan numerooni joka myös salainen. 

Ap

Poliisi laittaa sussunsa soittamaan ja sanoo mitä pitää sanoa. Väärentää puhelinnumeron samankaltaiseksi kuin vaikkapa kaverilla. Vielä kun kaveri on suunnilleen samanikäinen, samankuuloinen ääni, samanlainen puhetyyli, sama paikkakunta ja sama paikallismurrekin eli esiintyy helposti toisena.

Vierailija
11/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En uskalla vastata" 🙄😬

Et uskalla puolustaa LASTASI???? Käykö se turkkulainen kurkkuusi linjoja pitkin vai mitä pelkäät???? 

Vierailija
12/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joku tuttukin, joka omasta mielestään keksinyt hyvä pilan. 

itselleni on sattunut näitä kummallisia puheluita aina silloin tällöin. Kerran soitettiin että koiran trimmaus on valmis ja voi tulla hakemaan (minulla ei ole koiraa). Sitten soitettiin AA-kokouksen muuttuneesta aikataulusta (olen absolutisti). On soitettu  jopa että mieheni on loukkaantunut vakavasti ja pitäisi tulla häntä katsomaan sairaalaan (mieheni istui vieressäni kun puhelu tuli). 

Vierailija
13/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Outoa kyllä että mistä saanut numerot. Jos jollain operaattorilla töissä olevalla on narkkausongelma ja yrittää huijailla ihmisiltä rahaa, tms. :D

-eri

Vierailija
14/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi kun soitti tuntemattomasta numerosta, muuten olis ollut mahdollista selvittää soittaja. Ap

Operaattori tietää, ei puhelut muuten yhdisty. Laita viestiä että tuohon aikaan tullut puhelu ja pitää jatkossa estää.

Vierailija
15/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita pilapuhelupalveluita.

Poikani sai joskus tuollaisia puheluita monta vuotta sitten.

Ei siis syytä huoleen.

Vierailija
16/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olette niillä liittymillä FB:ssä? Sieltä jokunen vuosi taaksepäin vuosi tuntemattomaan kohteeseen suomalaisten numeroita noin 1,5 miljoonaa.

Vierailija
17/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla joku tuttukin, joka omasta mielestään keksinyt hyvä pilan. 

itselleni on sattunut näitä kummallisia puheluita aina silloin tällöin. Kerran soitettiin että koiran trimmaus on valmis ja voi tulla hakemaan (minulla ei ole koiraa). Sitten soitettiin AA-kokouksen muuttuneesta aikataulusta (olen absolutisti). On soitettu  jopa että mieheni on loukkaantunut vakavasti ja pitäisi tulla häntä katsomaan sairaalaan (mieheni istui vieressäni kun puhelu tuli). 

Mitä helvettiä, sulla taitaa olla joku hullu stalkkerintyyppinen, todennäköisesti alkoholisoitunut sellainen. 

Vierailija
18/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Peite-Seppo joka sieltä soittelee ihmisille.

Vierailija
19/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheluun vastaaminen ei maksa sinulle mitään ja on täysin vaaratonta kun et luovuta salasanojasi että suostu mihinkään.

Miksi et uskalla vastata?

Vierailija
20/49 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat tuimasti "HALOO". Ja selvität, ettei mitään pitsarahoja ole tulossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme