Vielä toistaiseksi kristinusko on maailman suurin uskonto
Suurin osa on katolilaisia. Katolilaisuudessa hyvää on esim yksiavioisuus ja lapsista huolehditaan varmasti. Äärimmäisiä abortti ym kieltoja ei tietenkään sivistynyt maailma tarvi. Esim Italiassa kirkolla on vaikutusta, tietysti myös mafialla, joka antaa kirkolle arvoa. Pohjois-italian reissulla Piemontessa oli vain katolisen koulun hyvinkäyttäytyviä nuoria. Sopeutumattomia ei näkynyt.
On sitten totaalishokki Helsingin metrossa nähdä, minkälaista teinilaumaa vilisee, ja kierre on jo vienyt kiihtyen mennessään.
Ev.lut kirkon jäsenet on vain pieni prosentti kristityistä. Ev.lut kirkko on läntisen maailman heikoin lenkki. Käsittämättömintä että ev.lut kirkko on osaltaan sisältäpäin tuhoamassa sitä vähää hyvää jota Kristinuskossa on. Vaikka katolisessa kirkossa on ollut hyväksikäyttöä, se on kuitenkin yleisesti paheksuttavaa. Toisin kuin 'lamissa, jossa naisilla ja lapsilla ei juuri ihmisarvoa ole.
Sinä joka todennäköisesti ilmiannat tämän, vapautesi on ainoastaan vapautta kaatua kovassa tuulessa.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kohta päästään eroon mokomista. Ateismi kasvaa joka vuosi ja hyvä niin
Ai sä tykkäsit Neuvostoliitin meiningistä, ja nykyisestä Pohjois-Koreasta. Nehän ovat ateistisia valtioita.
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset ei nyt toimi, mutta tuolla "Raamattusi on sensuroitu"-väitteen esittäjällä on kyllä pointti. Kukaan ei pysty varmuudella sanomaan, millainen "aito ja alkuperäinen" Raamattu tarkalleen ottaen oli. Ja mitä se hyödyttää luterilaisia, jos katolilaisilla tai ortodokseilla on aito ja alkuperäinen Raamattu käytössään? Käytin tuossa tarkoituksella sanaa "tai" sanan "ja" sijasta, koska myös katolilaisten ja ortodoksien Raamatut poikkeaa toisistaan. Jos siis katolilaisilla on oikea Raamattu, protestanttien näkökulmasta ortodoksien Raamatun on oltava väärä ja päin vastoin.
Katolilaisille ja ortodokseille pienet eroavaisuudet Raamatuissa ei ole ongelma, koska heille Raamattu on vain osa traditiota, jonka tulkinta on annettu Kristuksen johtaman kirkon tehtäväksi. Luterilaisille Raamatun tarkka sisältö on paljon kriittisempi kysymys, koska heille Raamattu on uskon ja opin ylin ohje, jonka varassa kaikki on koeteltava.
Luhter piti noita deuterokanonbisia kirkjoja tärkeinä ja hyödyllisinä lukea. Ei niitä ole missään vaiheessa sensuroitu yhtään keneltäkään.
Vierailija kirjoitti:
Luhter piti noita deuterokanonbisia kirkjoja tärkeinä ja hyödyllisinä lukea. Ei niitä ole missään vaiheessa sensuroitu yhtään keneltäkään.
Luther piti varmasti monia muitakin kirjoja tärkeinä ja hyödyllisinä lukea. Mutta onko sillä jotain merkitystä kun keskustellaan siitä, onko nykyinen Raamattu aito ja alkuperäinen vai puuttuuko siitä kenties jotain? Pidätkö itse täysin merkityksettömänä, kuuluuko deuterokanoniset kirjat Ramattuun vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sä tykkäsit Neuvostoliitin meiningistä, ja nykyisestä Pohjois-Koreasta. Nehän ovat ateistisia valtioita.
En tykännyt. Samoin kun en tykkää nyt Venäjän toimista, sehän on kristitty valtio. Samalla logiikalla itse varmaan nautit kansanmurhista jota kristityt ja niiden oletettu jumala on harrastanut. Jos jätetään olkiukot sikseen. Uskon että päästään ihan toimivaan ja moraaliseen yhteiskuntaan täysin maallisten vaikuttimien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on poistettu Raamatusta, joten Raamattua on sensuroitu vaikka deuterokanonisia kirjoja ei olekaa koitettu hävittää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset ei nyt toimi, mutta tuolla "Raamattusi on sensuroitu"-väitteen esittäjällä on kyllä pointti. Kukaan ei pysty varmuudella sanomaan, millainen "aito ja alkuperäinen" Raamattu tarkalleen ottaen oli. Ja mitä se hyödyttää luterilaisia, jos katolilaisilla tai ortodokseilla on aito ja alkuperäinen Raamattu käytössään? Käytin tuossa tarkoituksella sanaa "tai" sanan "ja" sijasta, koska myös katolilaisten ja ortodoksien Raamatut poikkeaa toisistaan. Jos siis katolilaisilla on oikea Raamattu, protestanttien näkökulmasta ortodoksien Raamatun on oltava väärä ja päin vastoin.
Katolilaisille ja ortodokseille pienet eroavaisuudet Raamatuissa ei ole ongelma, koska heille Raamattu on vain osa traditiota, jonka tulkinta on annettu Kristuksen johtaman kirkon tehtäväksi. Luterilaisille Raamatun tarkka sisältö on paljon kriittisempi kysymys, koska heille Raamattu on uskon ja opin ylin ohje, jonka varassa k
Kyse ei ole siitä onko deuterokanoniset kirjat hyödyllisiä. Kyse on siitä kuuluuko ne Raamattuun ja onko ne samanlaisia auktoriteetteja kristityille kuin (muutkin?) Raamatun kirjat. Onko ne Jumalan sanaa vai pelkästään viisaiden ihmisten ajatuksia? Voiko niihin luottaa siinä missä (muuhunkin?) Raamattuun?
Havainnollistan asiaa esimerkin avulla: Deuterokanonisissa kirjoissa kerrotaan, kuinka Jumalaa rukoiltiin antamaan anteeksi sellaisten ihmisten synnit, jotka olivat kuolleet niinkin raskaan synnin kuin epäjumalanpalveluksen takia. Tällaista rukousta pidettiin erittäin hyvänä. Tulisiko kristittyjen nykyäänkin rukoilla kuolleiden puolesta tällä tavalla? Onko oikein uskoa tai ainakin toivoa, että Jumala voi antaa jopa epäjumalanpalveluksen takia kuolleiden ihmisten syntejä anteeksi heidän kuolemansa jälkeen, jos heidän puolestaan rukoillaan?
Punavihreiden järjestämä islamisaatio tekee kovaa demonista nousuaan. Normaalien ihmisten tulisi nousta tätä pahuutta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Lue ap. Raamattusi ja historian kirjasi. Katolilaiset eivät ole kristittyjä.
Katolilaiset on ehdottomasti kristittyjä. He uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan ja uskovat pelastuvansa yksin Jumalan armosta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse lukenut Raamattusi? Raamatussa ei sanota, että kaiken opetuksen tulisi perustua pyhiin kirjoituksiin. Jeesus ei myöskään käskenyt opetuslapsiaan kirjoittamaan mitään kirjaa vaan kastamaan ja opettamaan ihmisiä. Avainasemassa oli tietysti suullinen opetus. Jeesuksen kuoleman jälkeen kesti vähintään useita vuosia ennen kuin ensimmäistäkään Uuden testamentin kirjaa alettiin kirjoittaa ja kymmeniä vuosia ennen kuin viimeinen Uuden testamentin kirja saatiin valmiiksi. Mikään Raamatussa ei viittaa siihen, että kaikki tarpeellinen olisi myöhemmin koottu Raamatun kansien väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse lukenut Raamattusi? Raamatussa ei sanota, että kaiken opetuksen tulisi perustua pyhiin kirjoituksiin. Jeesus ei myöskään käskenyt opetuslapsiaan kirjoittamaan mitään kirjaa vaan kastamaan ja opettamaan ihmisiä. Avainasemassa oli tietysti suullinen opetus. Jeesuksen kuoleman jälkeen kesti vähintään useita vuosia ennen kuin ensimmäistäkään Uuden testamentin kirjaa alettiin kirjoittaa ja kymmeniä vuosia ennen kuin viimeinen Uuden testamentin kirja saatiin valmiiksi. Mikään Raamatussa ei viittaa siihen, että kaikki tarpeellinen olisi myöhemmin koottu Raamatun kansien väliin.
Tuohon voisi vielä lisätä, että protestanttinen Raamattu koottiin vasta 1500 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Kristinusko on hyvä suomeen. Paras. Faktan kertoo lippukin, se siniristinen.
Pitää nyt muistaa, että ketju on täynnä kinastelua sepitteiden tulkinnoista. Ei siis mitenkään tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Lähteesi on varmaan Jack Chickin traktaatit tai jotain vielä kamalampaa kuraa?
"Toisin kuin 'lamissa, jossa naisilla ja lapsilla ei juuri ihmisarvoa ole."
Uskotko aloittaja itsekään tuohon mustavalkoisuuteen? Islamin tarinassa ei ole sairasta jumalan itsemurhamissiota. Kristinusko on ajanut osan kannattajistaan luostarielämään. Miesten luostarissa vältttää näkemästä naisia ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auringon palvonta
Yksi auringonpalvonnan vaatimuksista on tarve kolmelle jumalalle, isälle, äidille ja lapselle. Lapsesta tulee isän reinkarnaatio. Nimrod, Tammuz ja Semiramis olivat yksi vanhimmista kolminaisuuksista, kolme yhdessä Sungod. Ja tiedämme, että Raamatun mukaan varhaisemmat juutalaiset palvoivat Tammuzia.Konstantinus itse oli auringonpalvonnan ylipappi, Sol Invictus. Hän jatkoi tätä uskontoa ja kutsui sitä kristinuskoksi. Katolinen kirkko käyttää näitä auringonpalvonnasta peräisin olevia merkkejä, symboleja ja rituaaleja. Esimerkiksi IHS, jonka useimmat ihmiset uskovat tarkoittavan Jeesuksen monogrammia, tai kreikankielinen Iesous, jonka sanotaan myös tarkoittavan Isistä, Horusta ja Sethiä (egyptiläinen kolminaisuus). IHS tarkoittaa myös "In Hoc Signo", mikä tarkoittaa, että tässä merkissä, ristissä, he valloittavat. Mutta pääasiassa se on kirjaimia, joita jesuiit
Älä ole hassu. Sana risti on käännös, joka on otettu kristilliseen kontekstiin juutalaisuudesta, Heprean aakkoston viimeinen kirjain on tav eli loppu . Se merkitään kuten x.
Jeesus viittasi sillä itseensä,esim Ilm. 1:8
Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
Eli hepreaksi alef ja tav. Kreikaksi nuo aakkoston ensimmäinen ja viimeinen kirjain ovat alfa ja omega, siitä tuo lyhenne a ja o.
Kirjain tav juutalaisessa traditiossa merkitsee symbolia, merkkiä, rastia, ristiä, tienhaaraa, valinnan paikkaa, myös lopullista rastia, päättymistä, myös sinettiä. Ja tuo, miten ihminen suhtautuu Jeesukseen, on todella se elämän suurin kysymys, ja valintakohta, siis e että mitä tietä ihminen lähtee kulkemaan,
vrt
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh. 14:6
Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään. Joh. 6:27
He lähtivät ja varmistivat haudan sinetöimällä kiven ja asettamalla vartion. Matt. 27:66
lue lisää täältä
Risti on tammusjumalan symboli. Tammus, oli babylonialaisessa ja assyrialaisessa mytologiassa esiintyvä viljan ja kasvillisuuden jumala. Tammusin laskeutuminen manalaan ja hänen paluunsa symboloivat luonnon kiertokulkua ja kasvien jälleenheräämistä keväisin. Suomikin liputtaa siniristilippuineen siis tammusin kunniaksi. Tammus löytyy myös Raamatusta. "Ja hän vei minut Herran huoneen portin ovelle, joka on pohjoista kohden, ja katso: siellä istui naisia itkemässä Tammusta." Hes. 8:14
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on poistettu Raamatusta, joten Raamattua on sensuroitu vaikka deuterokanonisia kirjoja ei olekaa koitettu hävittää kokonaan.
Ei minun Raamattuni niitä sensuroi. Viitteitä Siirakin, Juuditin yms kirjoihin on merkitty jakeiden perään. Oma Raamattuni on vuoden 1933/38 käännös ja siitä vuoden 1982 painois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luther piti varmasti monia muitakin kirjoja tärkeinä ja hyödyllisinä lukea. Mutta onko sillä jotain merkitystä kun keskustellaan siitä, onko nykyinen Raamattu aito ja alkuperäinen vai puuttuuko siitä kenties jotain? Pidätkö itse täysin merkityksettömänä, kuuluuko deuterokanoniset kirjat Ramattuun vai ei?
Ei niissä mitään oleellista eroa ole. Enemmän tietoa vain esimerkiki Neitsyt Marian lapsuudesta ja tämän vanhemmista. Ja jotkut tekstit, kuten Makkabealaiskirjat sisältävät kohtia. joissa rukoillaan kuolleiden puolesta. Nämä deuterokanoniset kirjat siten selittävät joitakin ortodoksien ja katolilaisten tapoja. Mutta kaikki oleellinen, kuten kuka Jeesus on ja mikä merkitys hänen kuolemallaan on, löytyy kyllä yhtä hyvin ilman niitäkin siitä luterilaisten suppeammasta Raamatusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohon voisi vielä lisätä, että protestanttinen Raamattu koottiin vasta 1500 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Ei ihan noinkaan.
Ne olivat Lutherin Raamatussa, mutta tosin erillisenä liitteenä ja eri paikasssa kuin vaikkapa Vulgatassa vuodelta 1592.
Englanninkielisessä King James Bible -Raamatussa vuodelta 1611 ne olivat, mutta samoin kuin Lutherin Raamatussa ne olivat erillisenä liitteenä.
Itse asiassa suomalaiset Raamatut ovat sisältäneet ne aina vuoteen 1992 asti!
Lue lisää Wikipediasta
"[Deuterokanoniset ] Kirjat kuuluivat edelliseen viralliseen raamatunkäännökseen (Vanha testamentti vuodelta 1933). Nykyiseen, vuoden 1992 raamatunsuomennokseen ne eivät alun perin sisältyneet, mutta kirkko asetti vuonna 1999 komitean kääntämään ne suomeksi. Käännös hyväksyttiin kirkolliskokouksessa vuonna 2007. Samalla päätettiin, että nämä voidaan painaa kirkkoraamattuihin erillisenä liitteenä. Suomennokseen sisältyivät nyt myös Kolmas ja Neljäs makkabilaiskirja, Kreikkalainen Esran kirja ja Psalmi 151, mutta niitä ei päätöksen mukaan julkaista Raamatun liitteenä vaan erillisinä painoksina. Ne ovat mukana muun muassa teoksessa Vanhan testamentin apokryfikirjat (2009)."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Deuterokanoniset_kirjat
Joten ei niitä nyt sensiroiduiksi oikein voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt. Samoin kun en tykkää nyt Venäjän toimista, sehän on kristitty valtio. Samalla logiikalla itse varmaan nautit kansanmurhista jota kristityt ja niiden oletettu jumala on harrastanut. Jos jätetään olkiukot sikseen. Uskon että päästään ihan toimivaan ja moraaliseen yhteiskuntaan täysin maallisten vaikuttimien varassa.
Ateisteilla ei ole toimivaa, vuosisatojen saatossa testattu etiikkaa, kuten kristityillä on. Ateistien nk. 10 käskyäkin lainaavat aika paljon periaatteita Raamatusta.
Joten pidättäydyin kristillisessä etiikassa, joka löytyy Uudesta testamentista. Se on testattu ja maailman parhaimmaksi todettu.
Älä ole hassu. Sana risti on käännös, joka on otettu kristilliseen kontekstiin juutalaisuudesta, Heprean aakkoston viimeinen kirjain on tav eli loppu . Se merkitään kuten x.
Jeesus viittasi sillä itseensä,esim Ilm. 1:8
Minä olen A ja O, alku ja loppu"*, sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.
Eli hepreaksi alef ja tav. Kreikaksi nuo aakkoston ensimmäinen ja viimeinen kirjain ovat alfa ja omega, siitä tuo lyhenne a ja o.
Kirjain tav juutalaisessa traditiossa merkitsee symbolia, merkkiä, rastia, ristiä, tienhaaraa, valinnan paikkaa, myös lopullista rastia, päättymistä, myös sinettiä. Ja tuo, miten ihminen suhtautuu Jeesukseen, on todella se elämän suurin kysymys, ja valintakohta, siis e että mitä tietä ihminen lähtee kulkemaan,
vrt
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh. 14:6
Älkää tavoitelko katoavaa ruokaa, vaan katoamatonta, sitä, joka antaa ikuisen elämän. Sitä teille antaa Ihmisen Poika, sillä Isä, Jumala itse, on merkinnyt hänet sinetillään. Joh. 6:27
He lähtivät ja varmistivat haudan sinetöimällä kiven ja asettamalla vartion. Matt. 27:66
lue lisää täältä
https://dinahoverlien.com/2020/09/02/tav/