Vielä toistaiseksi kristinusko on maailman suurin uskonto
Suurin osa on katolilaisia. Katolilaisuudessa hyvää on esim yksiavioisuus ja lapsista huolehditaan varmasti. Äärimmäisiä abortti ym kieltoja ei tietenkään sivistynyt maailma tarvi. Esim Italiassa kirkolla on vaikutusta, tietysti myös mafialla, joka antaa kirkolle arvoa. Pohjois-italian reissulla Piemontessa oli vain katolisen koulun hyvinkäyttäytyviä nuoria. Sopeutumattomia ei näkynyt.
On sitten totaalishokki Helsingin metrossa nähdä, minkälaista teinilaumaa vilisee, ja kierre on jo vienyt kiihtyen mennessään.
Ev.lut kirkon jäsenet on vain pieni prosentti kristityistä. Ev.lut kirkko on läntisen maailman heikoin lenkki. Käsittämättömintä että ev.lut kirkko on osaltaan sisältäpäin tuhoamassa sitä vähää hyvää jota Kristinuskossa on. Vaikka katolisessa kirkossa on ollut hyväksikäyttöä, se on kuitenkin yleisesti paheksuttavaa. Toisin kuin 'lamissa, jossa naisilla ja lapsilla ei juuri ihmisarvoa ole.
Sinä joka todennäköisesti ilmiannat tämän, vapautesi on ainoastaan vapautta kaatua kovassa tuulessa.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Punavihreiden suunnitelman mukaan tämä tulee kohta muuttumaan, kun saadaan vielä hetken vedettyä lisää muslimeita maahan.
Sellaiset harhat persulla. Muistitko ottaa tänään aamulääkkeet?! Entä onko sinulla edunvalvojaltasi lupa kirjoitella tänne?!
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä nyt uskonnot auta. Järki käteen.
Sä olet hauska, Kreikaksi Jumalan Sana eli Jeesus on Logos eli Järki! Usko ja Järki eivät ole siis kaksi eri ja toisilleen vastakkaista asiaa,vaan yksi ja sama asia!
Suosittelen sinulle klassisten kielten, kuten kreikka, latina, aramea, heprea ..., opiskelua, jotta viisastuisit.
Vierailija kirjoitti:
Kristinusko ei ole mikään uskonto.Se on elävää uskoa Jeesukseen.
Sanoilla saivartelua. Eikä kovin rakentavaa.
Halusit tai et, kristinusko luetaan maailman uskontojen joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoo Raamatussa olevansa aamutähti: "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti." Ilm. 22:16
Onko Jeesus siis Raamatun mukaan paholainen/saatana/Lucifer?
Missä kohtaa Raamatussa sanotaan, että Lucifer olisi aamutähti?
Aamutähti on Jumalan sanan vertauskuva.
Aiemmin tällä sivulla väitettiin, että aamutähteä tarkoittava latinankielinen sana "lucifer" tarkoittaa Luciferia. Jos siis aamutähti tarkoittaa paholaista/saatanaa/Luciferia, onko Jeesus Raamatun mukaan Lucifer, koska Raamatussa sanotaan Jeesusta aamutähdeksi?
Raamatussa ei väitetä että Lucifer olisi paholaisen nimi. Se on myöhempää keksintöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoo Raamatussa olevansa aamutähti: "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelin luoksenne, jotta seurakunnat saisivat tämän todistuksen. Minä olen Daavidin juuriverso ja suku, kirkas aamutähti." Ilm. 22:16
Aiemmin tällä sivulla väitettiin, että aamutähteä tarkoittava latinankielinen sana "lucifer" tarkoittaa Luciferia. Jos siis aamutähti tarkoittaa paholaista/saatanaa/Luciferia, onko Jeesus Raamatun mukaan Lucifer, koska Raamatussa sanotaan Jeesusta aamutähdeksi?
Lucifer on latinankielinen sana, joka tarkoittaa lähinnä valon kantajaa tai valon tuojaa.
Lainatussa Ilmestyskirjan jakeessa (22:16) on käytetty kreikan kielisiä sanoja "proinos" , joka tarkoittaa aamua sekä sanaa "aster", joka tarkoittaa tähteä. Eli aamun tähteä.
Samoja sanoja on käytetty myös Ilmestyskirjan jakeessaa (2:28) "Hän saa saman vallan, jonka minä olen Isältäni saanut; minä annan hänelle aamutähden."
Tässä tapauksessa ainakin ilmestyskirjassa "aamun tähdellä" viitataan Jumalan Sanaan eli Jumalaan.
Ilmestyskirjan jakeen 22:16 "kirkas (loistava) aamutähti" tarkoittaa nähdäkseni kirkastettua Jumalan sanaa, jolla viitataan vertauskuvallisesti Vanhan testamenti ennustusten toteutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuolleena kuninkaana ja kuolleiden kuninkaana Osirista kunnioitettiin muinaisessa Egyptissä erityisen paljon. Tämä jumala ilmentää uudelleensyntymistä. Hänen ansiostaan jokainen hirvittävän tuomion läpikäynyt ihminen löytää uuden elämän. Ja nimi "Osiris" ilmestyy niiden nimien eteen, jotka julistetaan tässä oikeudenkäynnissä "oikeutetuiksi". Osiris on pelastuksen jumala, joten juuri ihmiset tarvitsevat häntä eniten.
Miten liittyy otsikkoon? Ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lucifer on latinankielinen sana, joka tarkoittaa lähinnä valon kantajaa tai valon tuojaa
Lucifer tarkoittaa myös aamutähteä eli Venusta.
Ai kun se nk Tuomaan evankeliumi-horina ei mennyt läpi tuossa toisessa ketjussa, niin sitten tämä spämmääjä siirtyi sitten tänne levittämään tätä disinformaatiotaan. Oikein monen viestin kera.
Onkohan toi yksi vähän väärässä ketjussa? Tämä käsittelee eri uskontojen suosiota tai esiintyvyyttä ja ja sitä, miten mikin uskonto leviää esim tulevaisuudessa
Pöpinät siitä, mitä jokin heprean sana esimerkiksi 'amen' etäisesti muistuttaa, kuten vaikkapa jotakin egyptin kielen sanaa, eivät oikein kuulu tämän ketjun otsikon alle.
Se pöpinä muuten sisälsi mis- tai disinformaaiota, Täältä löytyy luotettavampaa ja kiinnostavampaa tietoa amen-sanasta
https://www.mayimachronim.com/the-meaning-and-power-of-amen/
Vierailija kirjoitti:
On typerää uskoa kaikkea, mitä meille kerrotaan. Ette löydä totuutta keneltäkään saarnaajalta tai pastorilta missään kristillisessä kirkossa, koska he eivät voi kertoa teille totuutta.
Heidän on puhuttava Nikean uskontunnustuksen mukaisesti, he eivät voi puhua toisin, jos he puhuvat toisin, heidät korvataan.
On monia ihmisiä, jotka eivät tienneet joitakin näistä tiedoista ja ovat käyttäneet tätä sanaa tietämättään siitä, mitä se todella tarkoittaa.
Siis Aamen.
Älä ole hassu. JOkin sana voi eri kielissä kuulostaa samalta, mutta merkitä silti ihan eri asiaa.Esim
ruotsin kielen sana ' en semester' merkitsee lomaa
mutta saksan kielen sana 'das Semester' merkitsee koulun lukukautta.
Vierailija kirjoitti:
"Kristillinen uskonto on auringonpalvonnan parodia.
He ovat korvanneet auringon Kristus-nimisellä miehellä ja palvovat häntä samalla tavalla kuin he ennen palvoivat aurinkoa."
Thomas Paine (1737-1809).
Ei siis ole väliä, ketä "palvotaan". Attista, Osirista tai ketä tahansa muuta, kun he kaikki "ottivat maailman synnit kantaakseen, kuolivat ja heräsivät henkiin kolmen päivän kuluttua,
Jos tykkäät palvoa jotakuta, valitse suosikkijumalasi luettelosta ja ala palvoa häntä.
"Jos tykkäät palvoa jotakuta, valitse suosikkijumalasi luettelosta ja ala palvoa häntä"
Ei ainostaan Jumalaa tulee palvoa.
"Älkää kääntykö seuraamaan epäjumalia älkääkä valako itsellenne jumalankuvia. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
3. Moos. 19:4
Jollakin on kova vimma spämmätä disinformaatiota. Esim aamen-sanaa ei lisännyt Raamattuun Matteus, kuten spämmääjä väitti, vaan se sana esiintyy jo 4. Mooseksen kirjassa, joka on kirjoitettu n 1500 vuotta aiemmin kuin Matteuksen evankeliiumi.
esim.
Menköön tämä kirovesi sisuksiisi, niin että kohtusi turpoaa ja lanteesi kuihtuvat!' Ja nainen sanokoon: 'Aamen, käyköön niin!' 4. Moos. 5:22
Vierailija kirjoitti:
On jotenkin hauskaa, että kun puhutaan siitä, mikä uskonto on suosituin niin kristityiksi lasketaan innokkaasti ihan jokainen kristityksi jollain metodilla laskettavissa oleva. Ja sitten kun puhutaan vaikka jostain kristittyjen moraalista tai muusta vastaavista, niin yhtäkkiä kristittyjä ovatkin vain hyvin pieni ja tarkkarajainen joukko "elävä usko jeesukseen" -tyyppisiä kristittyjä, ja muut ovat jotain valehtelijoita, feikkejä ja luultavimmin saatanan pauloissa.
Ei se nyt niin hassua ole, jos asiaa pohtii Raamatun sanan valossa.
"Joka ei ole meitä vastaan, on meidän puolellamme." Mark. 9:40
Vierailija kirjoitti:
Kreikkalaiset filosofit ovat tarkoituksella lisänneet sanan Amen Raamattuun, ja he myös muuttivat kreikkalaisen sanan Messias sanaksi Kristus. Se on evankeliumien tahallista turmelemista.
Siksi kun ortodoksinen kirkko kastaa jonkun, se lisää myös sanan Amen jokaisen kolminaisuuden henkilön jälkeen, kuten Isä Amen, Poika Amen ja Pyhä Henki Amen. Se on sama kuin gnostilaisuus. Kristinusko on tuo vanha egyptiläinen Amen-ra-uskonto.
Katolisessa katekismuksessa sanotaan:
1064 - Näin uskontunnustuksen viimeinen "Amen" toistaa ja vahvistaa sen ensimmäiset sanat: "Minä uskon." Uskoa on sanoa "Amen" Jumalan sanoille, lupauksille ja käskyille; uskoa itsensä kokonaan hänelle, joka on äärettömän rakkauden ja täydellisen uskollisuuden "Amen". Kristityn jokapäiväinen elämä on silloin "Aamen" kasteessa antamallemme uskontunnustukselle "Minä uskon":
Tässäkin tapauksessa salaisuuksiin vihkiytyneet ymmärtävät Aamen
Säälittävää disinromaatiota.
Messias on hepreaa ja tarkoittaa voideltua, Kristus on kreikkaa ja tarkoittaa voideltua.
Ei siinä mitään vääristelyä ole.
Ihan sama kuin, että eduskunta on suomeksi eduskunta, ruotsiksi riksdagen ja englanniksi parlament. Eri kielissä on vain eri erikielisiä sanoja samoille asioille tai ilmiöille. Ei siinä sen kummempaa ole.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristus_(arvonimi)
Ja aamen on päätynyt katolistenn kuin muidenkin kristittyjen sanavarastoon heprean kielestä jossa se merkitee "tapahtukoon", totisesti, tämä on käyvä toteen" jne
Latinaksi sama sana on fiat, joka on myös automerkki, jota paavi suosii.
Vierailija kirjoitti:
https://rivalnations.org/censored-bible/
Raamattusi on sensuroitu
Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on sensuroitu. Omistamastasi Raamatusta on poistettu jakeita ja kokonaisia kirjoja. Tuntemasi Raamattuun on lisätty ylimääräistä sisältöä. Raamattu, jota olet lukenut niin kauan kuin olet lukenut Raamattua, ei ole se Raamattu, jota Jeesus, apostolit tai alkuseurakunta olisivat lukeneet. Monia Jeesukseen viittaavia profetioita on muutettu tai poistettu. Riippumatta siitä, kuinka kauan olet ollut kristitty, et todennäköisesti ole koskaan tullut ajatelleeksi, että Raamattua on sensuroitu - mutta niin on tapahtunut.
Uskonnollinen perinne voi olla hyvä asia, ja joskus se voi olla hyvin huono asia. Kun on kyse siitä, mistä Raamatun versiosta luemme, uskonnollinen perinne voi estää meitä saamasta käyttöönsä tarkinta ja luotettavinta versiota. Arkeologisten löytöjen ja tekstikriittisten tutkimusten ansiosta o
Sä olet säälittävä. Nuo tekstit, joita linkin teksti väittää poistetuiksi:
"the Old Testament of Jesus, the Apostles, the early Church, and the New Testament writers contained books that have been removed from your Bible, such as Esdras, Tobit, 1-4 Maccabees, Wisdom of Solomon, Sirach, Prayer of Manasseh, Baruch, Letter of Jeremiah, Judith, and Psalms of Solomon.
Löytyvät kyllä ortodoksisesta ja katolisesta Raamatusta. Eli ei niitä ole poistettu.
vrt.
Katoliseen Raamattuun kuuluvat myös Vanhan testamentin deuterokanoniset kirjat, joiden suomennos (2007) on nimellä Vanhan testamentin apokryfikirjat (kuten luterilainen kirkko kutsuu näitä kirjoja, jotka eivät sisältyneet hepreankieliseen Vanhaan testamenttiin). Katolisessa ja ortodoksisessa kirkossa nämä Vanhan testamentin kreikankieliseen kaanoniin kuuluvat kirjat ovat osa pyhää Raamattua. Ne löytyvät nyt suomeksi Raamattu.fi-palvelusta.
Tobitin kirja
Juditin kirja
Viisauden kirja
Sirakin kirja
Barukin kirja
1. ja 2. Makkabilaiskirja
sekä osia Esterin kirjasta ja Danielin kirjasta
https://katolinen.fi/raamattu/
Elikkä 1,3 miljardin katolilaisen ja 230 miljoonan ortodoksin eli yhteensä 1, 5 miljardin kristityn Raamatusta ne löytyvät!
Joten voitko lopettaa tuon lapsellisen spämmäämisen?
Uskon jumalaiseen olentoon Jaskakuuttiin ja Jaskakuutin mielestä farkut on kiellettävä, ne ovat syntinen vaate, ja samoin mies joka pakottaa naisen tiskaamaan hakataan vitsalla kerran viikossa, ja jos lapsillesi tulee reikiä hampaisiin sinut raahataan keltainen tupsupipo päässä torille ja muut ihmiset saa paiskoa sua mädillä vihanneksilla neljä tuntia. Tässä nyt vähän alkua, on muitakin sääntöjä. Ja näitä sääntöjä pitää ihan kaikkien noudattaa koska minä uskon Jaskakuuttiin ja siihen että hän on kaikkivaltias. Aion vääntää ihan Suomen lakiin että näitä Jaskakuutin sääntöjä noudatetaan. Ja ai niin tähän kuuluu myös se että joka aamu klo neljä kalistellaan lehmänkelloa jokaisessa risteyksessä ja siksi aikaa liikennekin pysähtyy.
Onneksi kohta päästään eroon mokomista. Ateismi kasvaa joka vuosi ja hyvä niin
Vierailija kirjoitti:
Uskon jumalaiseen olentoon Jaskakuuttiin ja Jaskakuutin mielestä farkut on kiellettävä, ne ovat syntinen vaate, ja samoin mies joka pakottaa naisen tiskaamaan hakataan vitsalla kerran viikossa, ja jos lapsillesi tulee reikiä hampaisiin sinut raahataan keltainen tupsupipo päässä torille ja muut ihmiset saa paiskoa sua mädillä vihanneksilla neljä tuntia. Tässä nyt vähän alkua, on muitakin sääntöjä. Ja näitä sääntöjä pitää ihan kaikkien noudattaa koska minä uskon Jaskakuuttiin ja siihen että hän on kaikkivaltias. Aion vääntää ihan Suomen lakiin että näitä Jaskakuutin sääntöjä noudatetaan. Ja ai niin tähän kuuluu myös se että joka aamu klo neljä kalistellaan lehmänkelloa jokaisessa risteyksessä ja siksi aikaa liikennekin pysähtyy.
Kuulostaa hyvältä, I'm in! Minne voin lähettää 1-2 prosenttia palkkatuloistani? Saanko tehdä lähetystyötä?
Lainaukset ei nyt toimi, mutta tuolla "Raamattusi on sensuroitu"-väitteen esittäjällä on kyllä pointti. Kukaan ei pysty varmuudella sanomaan, millainen "aito ja alkuperäinen" Raamattu tarkalleen ottaen oli. Ja mitä se hyödyttää luterilaisia, jos katolilaisilla tai ortodokseilla on aito ja alkuperäinen Raamattu käytössään? Käytin tuossa tarkoituksella sanaa "tai" sanan "ja" sijasta, koska myös katolilaisten ja ortodoksien Raamatut poikkeaa toisistaan. Jos siis katolilaisilla on oikea Raamattu, protestanttien näkökulmasta ortodoksien Raamatun on oltava väärä ja päin vastoin.
Katolilaisille ja ortodokseille pienet eroavaisuudet Raamatuissa ei ole ongelma, koska heille Raamattu on vain osa traditiota, jonka tulkinta on annettu Kristuksen johtaman kirkon tehtäväksi. Luterilaisille Raamatun tarkka sisältö on paljon kriittisempi kysymys, koska heille Raamattu on uskon ja opin ylin ohje, jonka varassa kaikki on koeteltava.
Ei tässä nyt uskonnot auta. Järki käteen.