Nyt ruikuttavat Fugessa olevat kansaneläkettä saavat!
On se kauheeta ja hirveetä!! Miks just mulle tehdään tämmöstä! 🤬🤬
Kommentit (1021)
Vierailija kirjoitti:
Onko se joku perusihmisoikeus elellä herroiksi palmujen alla irtokynsien kimallellessa?
Näinkö ko pariskunta tekee?
Pakko vaan pieksää köyhiä vaikka periaatteesta. T. Orpo ja Purra
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän heitä hyvin. Raataneet Suomen eteen ja nyt eivät saa heille kuuluvaa eläkettä. Törkeä päätös.
No, Suomi haluaa lisää hoidettavia sairaaloihinsa kun pakottaa tänne...ja lisää tukia tarvitsevia. Fugessa tuo yksi selvis ilman tukia, Suomessa ei.
No eivät ole raataneen ja eläkettään ansainneet. Työikäisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläissomput pakkaa jo matkalaukkujaan, kun paluu pohjoiseen häämöttää.
seuraavaksi katkaiskaa niiltä lapsilisät.
Mitkä eläkeläissomput?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis varmaan kantsinut tehdä joskus töitä, että saisi sitä työeläkettä
No, oma valinta
Mitäs meni synnyttämään ja kasvattamaan lapsia. Perinteiset perhearvot kunniaan!
T: Oikeisto
Olen itsekin lapsia tehnyt, mutta silti töihin päässyt. On se kumma kun tietyille ihmisille se on vaan niin vaikeaa, eiku niin, jos tukien varassa elää niin kakaroita kannattaa painaa menemään niin kauan kun vaan yksikin munasolu löytyy
Oikeastaan olen ihan helvetin vahingoniloinen
Kateellinenpas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo järkyttävä päätös. Että lopetetaan, ilman mitään ennakkovaroitusta, kokonaan. Ja sitten, että rahan saa muuttamalla takaisin... Mitä ihmettä
Eihän Suomi päätä mistään. Oisko niin että nyt Espanja haluaa nämä ihmiset pois ja nuoria yrittäjiä tilalle. Nämä vanhat ovat kai Suomen kansalaisia tulee kalliiksi hoitaa sairaita. Ulos vaan🧐😳
Minä olen useammissa eri yhteyksissä lukenut, että Espanjassa paikalliset ovat suomalaisille (ja varmaan sitten muillekin) sanoneet: "Menkää kotiinne!"
Kun niukkuutta jaetaan ja epävarmuus lisääntyy, ilmapiiri kiristyy.
Itse en ole niin auringon ystävä, että edes haaveilisin Espanjasta. Tuli tosiaan mieleen, että jostain käsky kävi ja tämä on oiva keino pistää porukkaa kotiin. Aika raakaa, joutuvat täällä ehkä sateessa ja loskassa leipää jonottamaan. Siis jonon jatkoksi, hurjaa touhua. Missä poliitikot, kukaan ei nyt vanhuksia suojele. Huudellaan ehkä, mitäs lähditte kuten meidä veteraaneille 70 luvulla🤮😖
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieneläeläisillä ikänsä töitä tehneillä on todellakin oikeus eläkkeisiinsä. Minusta on käsittämätöntä ajattelua, että niistäkin aletaan vielä nillittää. Entäs jos sillä eläkkeellä ei pysty elämään Suomessa ? Se ei ehkä edes riitä nänihin kuluihin.
Jos eläkkeisiin kosketaan, voidaan samantien lopettaa koko työnteko tai lähteä muualle tekemään töitä ja lopettaa näiden sikakalliiden eläkemaksujen maksaminen omista ansiotuloista ja samantien sijoittaa ne rahat itse.
Ja tän palstan ulisijat saavat ulista niin paljon kuin mieli tekee.
TYÖeläkettä maksetaan ulkomaille edelleen. Sitä saavat ihmiset, jotka ovat käyneet töissä.
Nyt hallituksen päätöksessä on kyse KANSANeläkkeestä, jota saavat ihmiset, jotka eivät ole käyneet töissä. Eli ovat eläneet koko elämänsä jonkun muun kustantamana ja haluaisivat sitten
Niin, eli sairaat ihmiset saavat sitä kansaneläkettä. Nyt he tulevat tänne kuormittamaan meidän sairaanhoitoa, sosiaalitointa ja vanhuspalveluja. Asunnotkin pitää kaikille hommata, vaikka taloja jo puretaan vähäisen käytön vuoksi. Tulee Suomelle aivan järjettömän kalliiksi.
Penni säästetään ja markka maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on ihan oikein, että kansaneläkettä ei makseta ulkomaille. Ulkomailla oleillaan omin varoin, ei muiden kustantamana. Olenkin tähän asti ihmetellyt, miten persaukisilla ihmisillä on varaa asua Espanjassa. No nythän se selvisi! Mun veroeuroilla!
Hoh hoh.
No, mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa ja mahdollisesti muutamissa muissakin, etelänmaihin on lähdetty asumaan terveydellisten syiden takia. Täällä jo joku kirjoittikin, että jos se terveydentila eli sairaus olisi Suomessa asuessa pahemmassa tilassa, niin sen sairauden hoito kuluttaisi sekä yhteiskunnan että sairaan omia varoja enemmän kuin se sielä etelän suotuisissa ilmasto-oloissa tekee.
Että voi olla että s kuule kustantaisit vielä enemmän jos asuisivat Suomessa. Ja juu, mahdollisesti heidän takiaan sulta jäisi vaikkapa jokin terveydenhoidon aika saamatta...
Ja mitäpä tämä kinaaminen hyödyttää, Purran leikkuri on jo iskenyt.
Puretaankohan näitä Purran tekemiä leikkauksia missään vaiheessa tulevaisuutta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläissomput pakkaa jo matkalaukkujaan, kun paluu pohjoiseen häämöttää.
seuraavaksi katkaiskaa niiltä lapsilisät.
Mitkä eläkeläissomput?
Eläkeläissomput. Onko sulla vaikeuksia lukemisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oma valinta
Mitäs meni synnyttämään ja kasvattamaan lapsia. Perinteiset perhearvot kunniaan!
Olen itsekin lapsia tehnyt, mutta silti töihin päässyt. On se kumma kun tietyille ihmisille se on vaan niin vaikeaa, eiku niin, jos tukien varassa elää niin kakaroita kannattaa painaa menemään niin kauan kun vaan yksikin munasolu löytyy
Samanlaisia on varmaan paljon, se selittääkin miksi Suomi on aina maailman onnellisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel! Elämä on täynnä valintoja, voi asua siellä Espanjassa ilman kansaneläkettä tai tulla takaisin Suomeen. En ymmärrä miksi näitä nyyhkyjuttuja tehdään.
Toisaalta tässä rajoitetaan vapautta valita asuinpaikkansa eläketyypin perusteella. Onko sekään ihan oikein?
Vierailija kirjoitti:
No, oma valinta
Lue juttu niin tiedät että saa työeläkettä, tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin huomaa vauvafoorumin tyyliin, tasan 0 ihmistä luki tuon alkuperäisen jutun ennen kommentointia. Oltiin jo päätetty, että kyseessä on hyväosaiset loiset jotka käyttää hyväksi veronmaksajaa. Mutta kun lukee jutun selviää:
Riikka Pulliainen on raskaan sairautensa takia työkyvyttömyyseläkkeellä. Työeläke on 590 euroa, kansaneläke 497 euroa ja vammaistuki 83 euroa kuukaudessa.
Ei muuta kuin jatkakaa älämölinäänne.
Suomalaiset on oikeasti sairas kansa. Ei voi muuta sanoa. Mikä helvetti siinä on että työkyvytöntä ja vammaista kadehditaan? Ei mene omaan jakeluun.
Kyse ei ole kateudesta vaan oikeudenmukaisuudesta. Tuttu käsite?
"Oikeudenmukainen" är Finlands mest missbrukade ord tillsammans med "reilu". En sosse har ingen aning om vad de två innebär. Börja från: Var och en tar i första hand, hand om sig själv. Det är inte andras uppgift. Rättvist och rejält.
Joku ihmetteli, miten ruokaan saavat kulunaan 500 euroa kuukaudessa. No selvähän se, että siihen on laskettu mukaan ulkona katuravintoloissa syöminen ja JUOMINEN. Lämpimässä ilmastossa siellä on kiva lähteä iltaisin terassille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän heitä hyvin. Raataneet Suomen eteen ja nyt eivät saa heille kuuluvaa eläkettä. Törkeä päätös.
No, Suomi haluaa lisää hoidettavia sairaaloihinsa kun pakottaa tänne...ja lisää tukia tarvitsevia. Fugessa tuo yksi selvis ilman tukia, Suomessa ei.
Tää nainen joka valittaa, että hän on koko ikänsä raatanut ja tehnyt töitä Suomen eteen, kertoo , että saa työeläkettä 700e/kk. Ei tuon työeläkkeen takia ole kyllä ihan hirveästi töissä käyty.
Kuule: ei matalapalkka-alalla pääse hyvälle eläkkeelle. Eihän tuossakaan tarvi mitään muuta kuin olla osa-aikainen talonmies ja käydä tekemässä siivousfirmassa keikkaa ihan verokirjallisesti. Silloin on katto pään päällä, saa siivota raput ja pihat sekä kadun oman osuuden. Se siivousfirmassa tehty on tuonut sitten voita ja leipää.
Tunnen pieneläkeläisen, joka on elänyt tuolla tavalla ja saa mitätöntä eläkettä. Koska on joutunut raatamaan niska limassa pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, oma valinta
Kateellinenpas
Ihan saakelin vahingoniloinen. Nauran mokomille luusereille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset on vttumaista kansaa. Muistan kun aikanaan yksi akka ränkytti vihaisena miten lastenkotilapsille kustannettiin joku Ruotsin risteily ja oli kuulemma suuri vääryys. Siltä vähältä etten lyönyt avokämmenellä korvilleen. Sama paska jatkuu näköjään kommenttien perusteella. Aina pitää potkia heikommassa asemassa olevia, keksitään muka syitä miksi se on perusteltua. Ikinä nämä paskahousut eivät mene huutelemaan muille kuin heikommilleen ja niiaavat sitten kaikenlaisten hyvätuloisten kusettajien edessä vaikka ne pumppaisi satakertaisen määrän verorahoilla kustannettuja etuja paljon pienemmillä perusteilla. Hävetkää saatana. Naamalle saisi sylkeä.
Samaa mieltä! Suomalainen perusluonne on yksinkertaisesti vitt*mainen! Mieluummin vaikka maksetaan enemmän siitä hyvästä, että saadaan jollekin toiselle kurj
Niinku ei haluta maksaa, mutta ollaan kyllä valmiita maksamaan sama raha ja enemmänkin, kunhan saadaan heidät pakotettua takaisin Suomeen! Just se on ihan yltiö vitt*maista! Mitään hyötyä ei ole Suomelle siitä että he muutttavat tänne. Päinvastoin, kuluja tulee lisää. Mutta suomalaisen perusluoneen mukaisesti ollaan valmiit maksamaan enemmän, jotta saadaan heille paha mieli!
Miten on, onko siellä etelänmaissa lääkkeet halvempia, ja saako suomalainen etelänmaassa ostamistaan lääkkeistä Kela-korvausta ja kerryttääkö se maksukattoa...
Jaha. Nyt tulikin paha tenkkapoo!
Espanjan kanssa Suomella on kuitenkin jonkinlainen sairaanhoitosopimus ilmeisesti olemassa....
Voi, että ..... Iskikö nyt kova hinku tästäkin alkaa soittaa suutaan...
Kenelläkään ei ole oikeuksia saada yhtään mitään, paitsi sillä suunsoittajalla.
Vierailija kirjoitti:
No, oma valinta
Niin, työkyvyttömäksi todettuna vai?