Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön kysyy asiallisesti

Vierailija
19.04.2024 |

Olin koulussa vahtimestarina, työ kilpailutettiin, jäin vuosi sitten 61 vuotiaana työttömäksi, nyt koulussa on nuori muualta tullut kielirajoitteinen henkilö, huhujen mukaan palkkatuella.

Miksi minun pitää nyt hakea töitä, kun olin jo töissä, jota halusin tehdä, en tehnyt mitään väärin, eikä kyseessä ollut edes mikään tuotannollinen tai taloudellinen syy, ainoastaan se, että palvelu kilpailutettiin toiselle työnantajalle, mikä on rehellinen ohjeenne?

En myöskään ymmärrä mitä näillä saavutetaan, nythän minä jouduin kokonaan tuille, luultavasti eläkeikään saakka ja lisäksi jos nykyinen tekijä on palkkatuella, niin 2 henkilöä elää nyt tukien varassa?

Aiemmin sentään elätin itse itseni palkallani, eli tilanteessa ei ollut ainuttakaan tuen nostajaa?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on ilmiö, jolla muutama siivousalan yritys ajaa koko suomen valtion konkurssiin.

Terveisin: Viisaus ei asu meissä!

Vierailija
2/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen ja persujen mielestä tuo on yhteiskunnalle kannattavaa. Ehkä jomman kumman puoluetoimistosta osataan perustella asia sinulle. Minä en näe tuossa mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae töitä muualta. Meille otettiin vahtimestari ihan oikealla rahalla ja on hyvin kyvykäs työssään.

Vierailija
4/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun sitä eläkeikään jatkuvasti nostetaan, niin ihmiset istuvat vain pidempään työttömänä ja odottavat sitä siirtoa eläkkeelle......onko järkeeeeee vai eiiiiiii, laulettiin myös jossain.

Vierailija
5/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae töitä muualta. Meille otettiin vahtimestari ihan oikealla rahalla ja on hyvin kyvykäs työssään.

Jokainen järkevä ja itseään kunnioittava heittää tuollaisessa tilanteessa rukkaset naulaan, se on varma, kun tuossa iässä vielä sut vaihdetaan johonkin parikymppiseen huipputolloon, niin voi jee, en varmasti tekisi enää päivääkää mitään, rajansa kaikella!

Vierailija
6/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan joka rekrytoi, ota murheekseen selvittää työhön tulijoiden tilannetta valtiontalouden kannalta? Se taitaisi olla laitontakin udella moisia?

Mutta joo, tässä tapauksessa lopputulos on varmasti valtiontalouden kannalta huono.

Vierailija
7/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatuella oleva henkilö oli työtön silloin, kun paikka täytettiin. Olitko sinäkin? Tietenkin olisi kannattanut hakea.

Vierailija
8/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan asiattomasti, penis.

Vierailija
9/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Vierailija
10/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu.

Vierailija
11/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

I have reported this topic...

Idiot!

Vierailija
12/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa näin kaksi söpöä erittäin tummaa naista,toinen vinkkasi mulle silmää,miten on tuleeko illalla sitä tiukkaa?

Vierailija
13/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mode kultaa..?

Herää jo tähän keskusteluun jooko ole killtti pliis.

Moderiini... Vanha kunnon modinen 😍

Mode mode mode mode modeee 🥰

Vierailija
14/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt ihan rehellisesti, että olisitteko te palkanneet 61-vuotiaan vahtimestarin? 

Tuo on se ongelma. Sitä voi hakea, mutta yli 60-vuotiasta ottaa aniharva.

Vierailija
15/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neeeecccerit ja arabít syrjäyttävät hiljalleen kaikki kantasuomalaiset. Ovat halvempia työntekijöitä. Eivät osaa mitään, edes kieltä, ja kylvävät tuhoa vanavedessään, mutta ei se mitään. Saadaan työnantajakustannukset minimiin ainakin väliaikaisesti. Tämä fakta ei hyssyttelemällä muutu.

Vierailija
16/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyn nyt ihan rehellisesti, että olisitteko te palkanneet 61-vuotiaan vahtimestarin? 

Tuo on se ongelma. Sitä voi hakea, mutta yli 60-vuotiasta ottaa aniharva.

Työnantajien ja hallituksen välillä on näkemysero, riippumatta siitä ketkä ovat vallassa. Valtio haluaa että olet töissä lähes 70 vuotiaaksi, työnantaja haluaa että irtisanoudut 50 vuotiaana. Arvio : vain 10% tuossa ikähaarukassa olevista on itselleen sopivissa töissä. Jos hieman järkeilee, tulee lopputulokseen että tuolle joukolle pitäisi luoda omat erilliset työmarkkinansa.

Vierailija
17/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kielirajoitteinen henkilö" on mielenkiintoinen kiertoilmaisu ulkkarille. 

Vierailija
18/18 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenelläkään ole velvollisuutta elättää sinua tai pitää sinua työllistettynä. Tunnut kuvittelevan että yhteiskunnan olisi pitänyt eläkeikään asti maksaa sinulle palkkaa vain siksi että itse tykkäsit siitä  

Sinulla itselläsi on vastuu itsestäsi.