Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Minä en jäisi tätä paskahallitusta puolustamaan.
Kommentit (447)
Miksi lähtisin? En tietenkään lähtis.
Kainuun maakuntalaulua(nälkämaan laulu) mukaellen: "Raukat vain menköhön merten taa".
Tuossahan tuo Ruotsin raja on parin kilometrin päässä. Sinne voi mennä oli sota tai ei.
Maanpuolustusvelvollisuus koskee myös naisia!! Täällä on paljon sotaan liittyviä muitakin tehtäviä. Esim ruokahuolto, terveydenhuolto. Täältä ei pääse lähtemään, kuten Ukrainasta pääsi naiset ja lapset.
En lähtisi pois, saattaisin Häyhän häpeään omalla tuloksellani.
Tulta munille odotan jo kunniamerkkiä ja muita prenikoita urhoolisista sankariteoistani.Pakoonlähtijät ja isänmaanpetturit teloitan ilomielin.
Jos sota alkaisi, niin ensimmäisenä julistettaisiin poikkeusolot ja rajat suljettaisiin, ei siinä tilanteessa lähdettäisi pakoon toiseen maahan, kuin korkeintaan turvapaikanhakijana ja kohde maa päättäisi ottaisiko vastaan vai ei, tarvitseeko erikoissuojelua vai ei.
Tuskin terveet ja nuoret erikoissuojelua saisi, vaan sen edelle menevät alaikäiset lapset, vanhukset, vammaiset ja sauraat, äidit, jolla pieniä lapsia ja pääsisivät mukaan lapsen saattajana/hoitajana.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähemmäs kuusikymppinen nainen ja asun lähellä itärajaa ja tullia.
Varmaankin lähtisin ja pakottaisin miehenikin mukaan vähän keskemmälle Suomea vanhaan kotitalooni jossa on kaksikin tukevaa kellaria, joihin tulee vesi (ja menee) ja joissa on sähkölämmitys.
Kai kyyröttäisimme siellä, niin kauan kun päätyisimme hermojen pettäessä itsemurhaan.
Ulkomaille emme menisi.
Missä siellä esimerkiksi asuisimme, hotellissako?
Tee samoin kuin tänne tulijat,vaadi kaikkea mitä sinulle kuuluu,näin toimivat tännekkin tulijat,kuulemma jokin kansainvälinen sopimus näin sanoo.
Ei sodan alkaessa ole valinta mahdollisuuksia, vaan siitä päättävät viranomaiset, kun on julistettu poikkeusolot ja rajat suljetaan.
Jo perustuslain mukaan jokainen suomalainen on velvollinen puolustamaan isänmaata. Ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi pois, saattaisin Häyhän häpeään omalla tuloksellani.
no onhan nyt satakertaa paremmat vehkeetkin.
terveisin mummo hyvällä kiikarikiväärillä varustettuna
Vierailija kirjoitti:
Maanpuolustusvelvollisuus koskee myös naisia!! Täällä on paljon sotaan liittyviä muitakin tehtäviä. Esim ruokahuolto, terveydenhuolto. Täältä ei pääse lähtemään, kuten Ukrainasta pääsi naiset ja lapset.
Miksi ei pääsisi? Viime sodan aikaan Suomesta oli sotaa paossa alaikäisiä lapsia ja sairauta Ruotsissa ja muualla Euroopassa.
Ja Ukrainastakin naiset ovat päässeet Suomeen vain alaikäisten lasten, vanhusten ja sairaiden saattajana/hoitajana tai erityissyist.
Suurin osa terveistä ja hyväkuntoisista naisista on Ukrainassa, joko rintamamla ja huollossa.
Rintamalle en lähtisi edes aseella uhaten. En kuitenkaan maasta pakenisi. Jotain apuhommia tekisin kotirintamalla. -mies39-
No en todellakaan lähde.
Nämä ketjut tehdään jotta tietyt tahot saavat tilanteen näyttämään siltä kuin kaikki olisivat pötkimässä jonnekin ulkomaille.
Tekevät valekommentteja liukuhihnalta. Kyllähän te tämä tajuatte, eikös niin?
Tämmöinen propaganda ja vaikuttamisyritys uppoaa vain kaikkein tyhmimpiin. Niin tyhmistä tuskin sodassakaan olisi paljon muuta hyötyä kuin tykinruokana oleminen.
Reservissä, takalinjoille huoltohommiin !
En. Mihin minä menisin, millä minä eläisin? Jos sota syttyisi, niin ei olisi enää rahaa, mitä ottaa mukaan. Maa han muuttajat eivät ole kovassa huudossa oikein missään.
Toki lähtisin. Työllistyisin hyvin ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
Minne? Itärajan taakse?
En ole asevelvollinen ja ajattelin lähteä joko länteen tai etelään. Itään menossa ei olisi juuri järkeä.
Asun jo ulkomailla, joten ei tarvitsisi lähteä mihinkään. Jos asuisin Suomessa, niin pyrkisin toki lähtemään. Mielestäni olisi parasta, jos Suomi olisi itsenäinen maa, mutta koska se ei sitä ole, niin en myöskään aio puolustaa sitä ja sotia amerikkalaisten isäntien tähden. Venäläinen kulttuuri on itse asiassa sydäntäni paljon lähempänä, kuin amerikkalainen, joten ei olisi mitenkään loogista minun sotia venäläisiä vastaan amerikkalaisten puolesta. Joten no thanks.
Kyllä. Tšekkiin.