Jos sota alkaisi, lähtisitkö pakoon ulkomaille? Minä lähtisin
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Venäjän asevoimien tappiot ajalta 24.02.2022-21.04.2024 :
* 459530 (+950) sotilasta
* 348 lentokonetta
* 325 helikopteria
* 7229 (+16) taistelupanssarivaunua
* 13896 (+23) panssaroitua miehistönkuljetus- ja taisteluajoneuvoa
* 767 (+4) ilmatorjuntajärjestelmää
* 1046 MLRS raketinheitinjärjestelmää
* 15785 (+68) kuorma-autoa ja polttoainesäiliöautoa
* 1926 (+8) yksikköä erikoiskalustoa
* 11719 (+41) tykistöasejärjestelmää
* 9379 (+38) operatiivis-taktisen tason miehittämätöntä lennokkia
* 26 sotalaivaa ja venettä
* 1 sukellusvene
* 2115 (+6) risteilyohjusta
Sodat tuo menetyksiä puolin ja toisin :(
"MINÄ " lähtisin sanoo ap -Iigor.
Mutta etpäs pääse pakoon !
Sotaan joudut ihan toukokuussa, eturintamalle Ukrainaan. Et pääse pakoon. Jos yritätkin, niin Putin ammuttaa sinut sillä sekunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et pääsisi. Rajat olisivat kiinni.
Höpsis. Meinaatko että Ukrainastakaan ei lähtenyt kukaan?
Ukrainassa on eri lait.Millä meinaat elää siellä ulkomailla?Muiden riesana?Pakolaisia vihataan joka maassa,varsinkin pakoon luikkineita miehiä.
Mitä horiset. Suomessa on jokainen suomeen läpsytellyt sotilasikäinen karkuri ollut ja on edelleen naisten mielestä parasta aviomiesainesta ja suomen talouden pelastaja. Juhlittuja sankareita.
Mitä SINÄ Iigor höriset! Turpa kii
Missään ei ole enää pakopaikkaa, ehkä avaruudesaa, mutta se nyt ei varmaankaan onnistu.
Vierailija kirjoitti:
"MINÄ " lähtisin sanoo ap -Iigor.
Mutta etpäs pääse pakoon !
Sotaan joudut ihan toukokuussa, eturintamalle Ukrainaan. Et pääse pakoon. Jos yritätkin, niin Putin ammuttaa sinut sillä sekunnilla.
Demari kokkari näkee märkää unta miten kaikki suomalaiset puolustaa systeemiään.
Jos sodan merkit olisivat käsillä ottaisin sä lennon Pattayalle. Siellä voin elää säästöilläni aika edullisesti hyvän ruoan ja palvelujen äärellä sen aikaa kun Suomi sotii.
Hommaisin kivääriin ja väsäisin molotovin coctaileja varastoon valmiiksi, ja pitäisin huole ettei kukaan ainakaan minun tiluksilleni tulisi. Pari onnetonta yrittäjää voisi jättää portinpieleen näkösälle "esimerkiksi" seuraaville...
Minulle siis ensimmäinen ajatus on, että @#ttu tänne ei ole tulemista. Eikä se että miettisin miten täältä pääsee pois.
Samat ihmiset, jotka halveksii pakolaisia Suomessa, olis valmiita lähtemään sotaa pakoon Suomesta :D
Vierailija kirjoitti:
Samat ihmiset, jotka halveksii pakolaisia Suomessa, olis valmiita lähtemään sotaa pakoon Suomesta :D
Sellaiset on pelisäännät että pakoon saa ja pitää lähteä. Miksei ne säännöt koskisi myös suomalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun sota alkaa on jo liian myöhäistä lähteä. Suomessa on sota-aikana työvelvollisuus, joka koskee kaikkia 17-68 vuotiaita sukupuolesta riippumatta. Ukrainassa on eri lait.
Niin että spugetkin haetaan puistoista töihin?
Voi v#ttu näitä jatkuvia höpöhöpö aloituksia joita Sergei ja Svetlana liukuhihnalla tekee 🥱
Kyllä suomiviha on heillä verissä.
Mun opiskelukaveri on kaksoiskansalainen joka vastustaa Ukrainan sotaa, on käynyt armeijan Suomessa ja sodan tullen puolustaisi Suomea. Hänen äitinsä puolestaan on Puttepossun kannattaja.
Mä en ole käynyt armeijaa, mutta ehdottomasti jäisin Suomeen ja tekisin voitavani kotimaani puolesta.
Jos aina vain pakenee ongelmia, niin saa varautua pakenemaan koko elämänsä ajan.
Lisäksi ei tee mieli antaa vainolaisten muuttaa tätäkin maata kaatopaikaksi, kuten muualla valtakunnassaan ovat tehneet. Kuvottava sikolättivaltio.
Ja sitten varsinainen syy. Eli Venäjä harrastaa siviiliväestön terroripommituksia. Jos täältä lähtisi pakoautoletkat kohti rajoja tai muuten väkeä pakkautuu jonnekin, niin arvatkaas tulisko sinne väkikeskittymään isku. Reserviläisenä sentään on mahdollisuus pistää kampoihin. Isoihin kaupunkeihin en haluaisi jäädä arpomaan, osuuko terroriohjus kohdille.
Mitä järkeä lähteä yhtään minnekkään, jos ydinpommi laukaistaan, niin et ole turvassa missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa kun sota alkaa on jo liian myöhäistä lähteä. Suomessa on sota-aikana työvelvollisuus, joka koskee kaikkia 17-68 vuotiaita sukupuolesta riippumatta. Ukrainassa on eri lait.
Niin että spugetkin haetaan puistoista töihin?
Sotatilassa kaikki miehet laitetaan rintamalle. Niin se toimii edelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mun opiskelukaveri on kaksoiskansalainen joka vastustaa Ukrainan sotaa, on käynyt armeijan Suomessa ja sodan tullen puolustaisi Suomea. Hänen äitinsä puolestaan on Puttepossun kannattaja.
Mä en ole käynyt armeijaa, mutta ehdottomasti jäisin Suomeen ja tekisin voitavani kotimaani puolesta.
Miksi olet sivari?
Vierailija kirjoitti:
Sodan alkaessa kaikki siviililennot peruttaisiin ja laivat jäisivät satamiin, ellei niiden olisi aivan pakko kulkea esim. avustusten takia. Myös rajaliikenteen valvonta tiukentuisi.
Eli minne ja miten AP ajatteli sotaa paeta?
Yksittäisiä rajanylityspaikkoja voidaan myös sulkea valtioneuvoston päätöksellä esimerkiksi kansallisen turvallisuuden perusteella, mutta rajanylityspaikan sulkemisella ei saa estää Suomen kansalaiselle kuuluvaa oikeutta saapua maahan tai jokaisen oikeutta lähteä maasta eikä loukata vapaata liikkuvuutta koskevan Euroopan unionin lainsäädännön piiriin kuuluvien henkilöiden oikeuksia eikä kenenkään oikeutta kansainvälisen suojelun saamiseen.
Puolustustilalaissa tarkoitetun puolustustilan, kuten sodan, aikana aluehallintovirasto voi rajoittaa oikeutta poistua tietyltä paikkakunnalta sekä kieltää ulkona liikkumisen määrättyinä aikoina tai määrätyillä paikoilla ilman poliisin lupaa, jos väestön turvallisuus tai sotilaallisen maanpuolustuksen tärkeä etu sitä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Työsuhdeturvaa ei ole, eikä paljon omaisuuttakaan. Kyllähän sitä vähän miettisi, että kannattaisiko näiden takia taistella, kenenkään. Sotikoon ne, joilla sitä omaisuutta täällä on. Suomalaisia on toisekseen niin vähän, että kai ne jonnekin saksalaisiin turvapaikkahotelleihin hyvin mahtuisivat. Toisekseen jos ei itse ole armeijaa käynyt, niin mitäpä hyödyllistä täällä voi edes tehdä.
Taidat olla ihan pihalla .
Kyllähän erilaisia töitä ynnä muuta puuhaa löytyy jokaiselle. Täytyyhän perusasiat pitää toiminnassa sodasta huolimatta
Totta. Kuinka moni suomalainen työllistyy näistä perus asioista kuten sähköverkosto?
Vierailija kirjoitti:
Ja jännä, voisiko Suomi sulkea rajat vaikka EU-alueella on vapaa liikkuvuus? Jos saisi itsensä johonkin EU-maahan Suomen naapurissa, niin ei kai sieltä kukaan voisi estää pakenemista vielä kauemmas.
Ei voi eikä aio.
Mitä horiset. Suomessa on jokainen suomeen läpsytellyt sotilasikäinen karkuri ollut ja on edelleen naisten mielestä parasta aviomiesainesta ja suomen talouden pelastaja. Juhlittuja sankareita.