Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys vanhemmille: jos olet yksin kotona, niin

Vierailija
19.04.2024 |

voitko viedä edes roskia ulos? Jos vaikka isä on kaupassa ja äiti lapsen kanssa kotona, niin voitko viedä sillä aikaa roskia? Lähinnä yritän hahmottaa, että onko lapsessa koko ajan kiinni?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia isä ei vieny lähtiessä? Minkä ikäinen lapsi? Voiko jättää sen aikaa yksin lapsen et vie roskat se joka on kotona? 

Vierailija
2/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voi jättää hetkeksikään ilman valvontaa. Vähintään kuuloyhteys on oltava, jos esimerkiksi nukuttaa lasta vaunuissa ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa joo, kerrostalossa/rivarissa ei, jos lapsi on pieni eikä sitä jaksa sen takia pukea ulos kylmään mukaan eikä jättää myöskään yksin. Toki ajastakin kiinni. Jos olisi pari päivää yksin, niin tottakai siinä tulisi roskat vietyä. Jos on puoli päivää yksin, niin mikä pakko siinä on edes rynnätä niitä roskia viemään.

Vierailija
4/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen lapsi? Itse veisin varmaan roskat vasta kun voin tehdä sen yhdessä lapsen kanssa esim. ulkoilun yhteydessä, mutta olenkin ollut aina ylisuojeleva äiti.

Vierailija
5/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan iästä. Noin 6-vuotias voi olla roskien viemisen ajan yksin kotona. 

Vierailija
6/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kahden lapsen totaali-yh, joten toki voin hoitaa kaikki asiat lasten kotona ollessa. Pieni lapsi toki otetaan sinne roskakatokselle tai minne sitten meneekin mukaan, vähän isompi voi hetken odottaa kotonakin. Itsellä vielä 2 koiraa, ja sinne ne lapset tulee mukaan lenkeillekin, pienempi rattaissa tai talvella pulkassakin välillä.

Vierailija
7/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä lapsi arki vaikeaa. Ite vien roskat niin kestää sekuntti tai kaksi :D tv. sinkku ja aijon pysyäkin

Vierailija
8/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään lähde viemään roskia, jos olen lapsen/lasten kanssa yksin. Isä saa viedä kun palaa kaupasta.

Omakotitalossa asun ja tuulikaappiin laitan odottamaan.

Vierailija
9/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 5-vuotiaan olen voinut jättää yksin siksi aikaa, että vien roskat pihalle. Asia on hyvin riippuvainen niin lapsen iästä kuin lapsesta itsestäänkin. Jotkut ovat pelokkaampia kuin toiset.

Vierailija
10/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan mene hissillä jos asut kerrostalossa. En ole itse tainnut viedä tai jos olen käynyt pihalla, lapsi on nukkunut pinnasängyssä.

Vierailija
11/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän toisen lapsen opetellessa seisomaan kävelemään siitä ei oikeasti voinut olla koskaan yli metrin päässä. Oli koko ajan kiipeämässä jonnekin tai kaatumassa suorin vartaloin selälleen. (Nousi niin aikaisin ylös, ettei kaatumisrefleksi ollut vielä kehittynyt.) Aivan mahdoton ajatus, että olisi lähtenyt viemään roskia ottamatta lasta mukaan. (Ja miksi suotta siis viedä ollenkaan, helpompi viedä sitten ,kun  molemmat vanhemmat olivat kotona.)

Eli riippuu lapsesta ja lapsen iästä.

Vierailija
12/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan latvat. Vaimot oli työmatkoilla. Naapurin isännän kanssa dokailtiin ja hoidettiin lapsia. Oli matalan kynnyksen hoitoa. Tavoitteena oli, että aamulla on yhtä monta lasta kuin illalla oli nukkumaan mennessä. 

Vierailija
13/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskan latvat. Vaimot oli työmatkoilla. Naapurin isännän kanssa dokailtiin ja hoidettiin lapsia. Oli matalan kynnyksen hoitoa. Tavoitteena oli, että aamulla on yhtä monta lasta kuin illalla oli nukkumaan mennessä. 

Lisäisin vielä että mulla on lasten hoidosta nyt jo yli 20 vuotta kokemusta. Samaa kaavaa on noudatettu kaikessa. Lapset on oppineet itsenäisiksi.

Vierailija
14/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitä lasta voi jättää vaikka syöttötuoliin siksi aikaa, tuskin siitä traumatisoituu. Miksi tehdä asioista näin vaikeita

Vierailija
15/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan iästä. Noin 6-vuotias voi olla roskien viemisen ajan yksin kotona. 

6-vuotias voi jo käydä viemässä ne roskat ihan itekseen.

Vierailija
16/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sitä lasta voi jättää vaikka syöttötuoliin siksi aikaa, tuskin siitä traumatisoituu. Miksi tehdä asioista näin vaikeita

No ei sitä syöttötuoliin voi jättää nököttämään, eikä varmaan kyse ole traumoistakaan. Liikkumaan opettelvalle lapselle ei vaan käännetä selkää  hetkeksikään, se on salamana kirjahyllyn puolivälissä kiipeämässä tai kiskoo kattilat hellalta päällensä.

Pari-kolmivuotiaan ottaisin mukaan, kengät jalkaan ja pikainen happihyppely molemmille. Joku 4-5v on vaan innoissaan kun saa olla pari minuuttia ihan yksin kotona.

Vierailija
17/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin vielä että mulla on lasten hoidosta nyt jo yli 20 vuotta kokemusta. Samaa kaavaa on noudatettu kaikessa. Lapset on oppineet itsenäisiksi.

Jopa 20 vuotta sitten lastensuojelu olisi ottanut teihin yhteyttä, jos olisivat kuulleet tuosta. Järkyttävän kuuloista, jättää nyt lapset juoppojen hoiviin.

Vierailija
18/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin hyvin viedä roskat joskin useammin sen tekee puoliso. Samoin voin lähteä hyvin töihin tai vaikka harrastuksiin. Lapset on 15 ja 17v.

Vierailija
19/19 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasta voi jättää hetkeksikään ilman valvontaa. Vähintään kuuloyhteys on oltava, jos esimerkiksi nukuttaa lasta vaunuissa ulkona.

Löytyisiköhän sen kokoisia vaunuja joissa noi saisi vielä nukutettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän