Syntyvälle lapselleni sairaalassa puolisoni, eli hänen ex-miehensä sukunimi... Vaikka väliaikaista niin todella ärsyttävää
Meille syntyy pian lapsi ja olemme tehneet isyyden tunnustamisen. Jos oltaisiin naimisissa lapselleni tulisi sairaalassa sukunimeni mutta nyt lapselleni tulee väliaikaisesti puolisoni sukunimi, joka on hänen ex-miehensä sukunimi. Vi#%ttaa meitä molempia.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puolisosi piti exän sukunimen? Hölmöä sellainen.
Koska virallisesti erosta on vasta lyhyt aika vaikka tosiasiallisesti ovat eronneet jo kauan sitten. Ajatuksena että menisimme naimisiin mutta taloudellinen tilanne ei oikein anna myöden isoihin häihin ja toisaalta taas häämatka ei onnistu nyt kun lapsi syntyy.
Ei teillä silloin ole varaa lapseenkaan!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo! Moni tarttui heti täkyyn!
Sun mielestä nyt kaikki aloitukset on provoja, itse et ilmeisesti muita teekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä provo! Moni tarttui heti täkyyn!
Sun mielestä nyt kaikki aloitukset on provoja, itse et ilmeisesti muita teekään.
Eri- Eipä se rouvan sukunimi haitannut kun "vauveli" alkuun on laitettu. ;D
Sukunimihulluhan tämä on. Kyllä tuoreella isällä olisi muuta mielessä, vaikkapa etunimi.
Vierailija kirjoitti:
Hassua muuten, miten akat kivenkovaan väittävät miten appiukon nimi on heidän omansa :D Tässä näette, että se nimi ei tule olemaan koskaan teidän, ette saa siihen edes juridisia oikeuksia. Miksi muuten eksän nimi tiputettaisiin? Ja miksi ette reiät saa miehiä vaihtamaan nimeä, surkimukset! Joka kolmashan teistä saa nyrkistä tilastojen mukaan ;) Ihana yhteinen perhe!
Lisäksi te akat väitätte että on ihan sama kenen nimi lapsella on, koska jokainen nimi on jotain kautta miehen nimi. Eikö siis ole logiikallanen ihan sama, onko lapsella eksän isän nimi vai isän isän nimi? Mitäs väliä? ;)
Miksi ette anna sitä äidin nimeä, kun sehän tulee automaattisesti ja on LAPSEN ETU? Tiedän akkoja jotka kaikki asuvat äidin kanssa mutta joilla on 3-4 eri sukunimeä koska aina annetaan isän nimi. Sairasta touhua. Lapsen edulla ei mitään väliä.
Miten esim. 20 vuotiaan tyttäreni sukunimi on hänen appiukkonsa nimi? Tai mun appiukkoni? Minä sain syntyessä isäni nimen ja pidin sen naimisiin mennessäni. Lapset tulivat minun nimelleni ja sillä nimellä tyttäreni edelleen on (ja toivottavasti pysyykin).
Mielestäni se oma nimi on se jonka saa syntymässä tai heti sen jälkeen, jos vanhemmat haluavat heti nimen vaihtaa.
Lapsen sukunimi
Lapsi saa syntyessään sen sukunimen, joka vanhemmilla on lapsen syntymän hetkellä, jos vanhemmilla on yhteinen sukunimi. Jos vanhemmilla ei ole yhteistä sukunimeä, lapsi saa sen sukunimen, jonka vanhemmat ilmoittavat lapsen sukunimeksi ja joka jommallakummalla vanhemmalla on ilmoitusta tehtäessä
Menkää naimisiin ja ottakaa yhteinen ihan uusi nimi kaikille. Voitte keksiä yhdessä jonkin kivankuuloisen. Siten nimi ei ole kenenkään vanha, muehen eikä naisen. Se olisi aika reilu kompromissi.
Itse kyllä pidin oman nimeni ja lapsi sai minun nimeni. En iki ottaisi miehen nimeä, enkä antaisi sitä lapsellekaan.
Vierailija kirjoitti:
Te ette siis edes asu yhdessä? Koska muuten olisi voinut sen isyyden tunnustaa ja lapselle voisi laittaa sinun nimen.
Ei mene näin, ja sitä paitsi isyyden voi kiistää vielä lapsen syntymän jälkeen 30 päivän ajan.
Elämä on valintoja, itsepä päättää mikä on tärkeintä.