Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon ostaminen, vuokraus, myynti ilman välittäjää

Vierailija
18.04.2024 |

https://www.asuntokaupoille.com/

Jos haluat yksityishenkilönä laittaa ilmaisen ilmoituksen asunnon ostamisesta, myymisestä tai oman asunnon vuokraamisesta tai haluat löytää itsellesi vuokra-asunnon, niin tuolla ilmoituksen laittaminen onnistuu ilman välittäjää. Hieno juttu!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on se riski , että käy kuten siskolleni jonka asunnon osti kiero lakimies , jolla on useita sijoitusasuntoja. Hän keksi yhtä sun toista hinnanalennusperustetta kaupanteon jälkeen . Ammattitaitoisen välittäjän kanssa tuota temppuilua ei niin helposti tule vastaan . Itse myin asuntoni välittäjän avustuksella joka hoiti kaikki mallikkaasti puolestani . 

Harmi, että siskollesi kävi asuntokaupassa ikävästi kieron lakimiehen kanssa. Luulen kyllä, että välittäjät myyvät mielellään asunnon kenelle tahansa, kunhan saavat asunnon vain nopeasti myytyä. Itse kun myy, niin ainakin minulla joku vaisto toimii enkä kaikkien kanssa ala kaupoille. Olen myynyt ja ostanut monta kiinteistöä ja muutamia osakehuoneistoja ilman välittäjää. Aina on mennyt kaikki hyvin, mutta kyllä siinä saa tarkkana olla eikä siihen hommaan kannata alkaa, ellei ole ihan varma tietotaidoistaan.

Kauppakirjat voi toki teettää ammattilaisella. Jotkut ottavat siitä esim. 500 euroa. En ole itse heiltä tilannut kauppakirjojen tekoa, mutta se on monille hyvä vaihtoehto, jos haluaa muuten myydä tai ostaa asunnon itse ilman välittäjää.

Vierailija
22/23 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta nimenomaan kieroista kiinteistövälittäjistä.

Eräs väitti kivenkovaan, ettei joku talo ole valesokkelitalo. Otin sitten rakennusmestarin mukaan näyttöön, joka vahvisti, että todellakin on kyseessä valesokkelitalo ja vieläpä hyvin selvästi.

Eräässä talossa oli taloa ympäröivä maan kaltevuus sellainen, että sadevedet valuivat taloa kohti eikä pois, kuten pitäisi. Mainitsin siitä välittäjälle. Hän väitti, että ei siinä ole mitään ongelmaa, koska vesihän menee alaspäin. Että semmoista.

Kolmannessa talossa oli ollut vesivahinko veskissä. Kuvassa näki, että lattia oli turvonnut. Vesivahingosta oli myös maininta kuntoraportissa ja lisätieto, että lattian alusta pitäisi osin purkaa ja korjata. Välittäjä ei ollut ilmeisesti lukenut kuntoraporttia, sillä hän kirjoitti minulle sähköpostia ja kertoi, että tarkastusta seuraavana päivänä selvisi, että veskin lattialle oli vain jäänyt vähän vettä bideesuihkusta ja siksi kuntoraportissa oli kohonneet kosteuslukemat.

Nuo kaikki kolme tapausta on tämän kevään ajalta. Vuosikymmenten ajalta olisi aika paljon enemmän kerrottavaa välittäjien antamista vääristä tiedoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on perustaa sivusto asuntokaupoille.com, kun sen haku ei toimi. Olen yrittänyt tehdä hakuja kolmella eri selaimella. Joskus haku onnistuu, mutta useimmiten ei, ja varsinkaan ei auta sivun päivittäminen, jotta voisi katsoa, onko tullut uusia asuntoja jollekin alueelle.

Voisiko joku kokeilla, miten sivusto toimii ja jos toimii, niin millä selaimella. Ylläpito ei ollut löytänyt mitään ongelmaa. Kehoitti vaihtamaan selainta.

https://www.asuntokaupoille.com/hiljaisessa-myynnissa/ Yritin etsiä kerrostaloasuntoa pääkaupunkiseudulta. Laitoin välillä hauksi kerrostalo Uusimaa, välillä lisäsin kaupunginkin. Ei auttanut, vaan tarjonta oli kaikenlaista asumismuotoa ympäri Suomea. Ihme juttu.

Liekö tahallaan tehdään yksityisten, ilman välittäjää tekemät asuntokaupat hankalaksi, vaikka siitähän olisi hyötyä myös välittäjille, jos joku pitkässä ehdollisten tarjousten ketjussa saisi kotinsa myytyä, niin ketju lähtisi purkautumaan ja moni saisi asuntokaupat tehtyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi