Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilla on joka vuotinen terveys/kuntotarkastus, ihmisillä ei

Vierailija
09.05.2024 |

Näin suomessa

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi kalliiksi terveitä ihmisiä mennä tutkimaan ja ottamaan verikokeita.

Jos on sairas, niin on yleensä oireita, joskus voi olla sairauksia, jotka ovat oireettomia alussa.

Autoilla ajetaan kovia nopeuksia pahimmassa tapauksessa voi useita ihmisiä menettää henkensä ja autoilijat maksavat sen itse sen tarkastuksen ja vielä korjauksenkin.

Meillä on tarkastuksia lapsena joka vuosi ilman niitä moni periytyvä sairaus tai muu sairais jäisi todennäköisesti pimentoon ja lapset saavat apua.

Minun lapsen skolioosi selvisi koulun terveydenhoitajan epäilystä.

Aikuiset osaavat mennä itse hoitoon, Suomessa ei terveitä hoideta ja varsinkaan oireettomia , mutta ainoa ongelma on se, ettei täällä hoideta sairaitakaan enään ainakaan siis aikuisia .

Kuullut ja kokenut.

Vierailija
2/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sä maksat auton katsastuksen ja tarvittavat huollot. Ja voithan sä mennä yksityiselle vuosittain terveystarkastukseen omalla rahalla, eihän sille mitään esteitä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei maksa auton katsastukseen liittyviä kuluja, joten miksi et mene kerran vuodessa lääkäriin ja sen jälkeen tee lääkärin määräämiä korjauksia. Yksityislääkäri kuuntelee sinua mielellään.

Vierailija
4/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä monisairailla on kerran vuodessa labrat, lääkärin tarkastukset sekä lääkkeiden tarkastus. Joskus puolenkin vuoden välein.  Ite käyn 3kk välein labrassa ja  lääkäri soittaa tulokset. 

Vierailija
5/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset maksavat autoilleen vuosittaisen tarkastuksen. Ihmisillä on mahdollisuus ostaa vuosittainen tarkastus myös itselleen.

Vai tarkoititko, että ihmisillekin pitäisi määrätä lakisääteinen "katsastus", eli että et saa liikkua kodistasi ulos, jos et ole käynyt yksityisellä jokavuotisessa terveystarkastuksessa?

Vertaa: autolla ei saa ajaa, jos ei osta sille joka vuosi katsastusta.

Vierailija
6/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen osaa ihan itse päättää, milloin menee "kuntotarkastukseen".

Vierailija
7/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä meillä monisairailla on kerran vuodessa labrat, lääkärin tarkastukset sekä lääkkeiden tarkastus. Joskus puolenkin vuoden välein.  Ite käyn 3kk välein labrassa ja  lääkäri soittaa tulokset."

Toisilla on, toisilla ei. Esim. olen yrittänyt saada itselleni lääkärinaikaa tammikuusta alkaen. Yhden ajan sain, mutta terveyskeskus perui sen lääkärin sairastumisen vuoksi, ja uutta aikaa ei ollut antaa. Itsellä 6 eri sairautta ja ravintoainepuutoksia. Esim. astma pitäisi kontrolloida vuosittain, mutta viimeisen 20 vuoden aikana olen päässyt yhteensä vain 3 kertaa astmakontrolliin, eli noin 7 vuoden välein.

Hienoa, jos teidän aluella terveyspalvelut toimii. Tällä ei toimi.

Vierailija
8/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavien sairauksien hoitokulujen vähentämiseksi olisi ihan hyödyllistä teettää ihmiselle pakollisia tarkastuksia. Moni syöpäsairaus ja esimerkiksi sepelvaltimotauti olisi helposti todettavissa ennen kuin ollaan tilanteessa että kuolema korjaa.

Vierailija
9/28 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän ihmisellä on vastine sille, että katsastajan rauta menee ruosteisesta pohjasta läpi?

Dystopioiden fanina kannatan valtion pakollisia kuntotarkastuksia, joihin voi kuolla. Esim. sydämen kunto testataan potentiaalisesti kuolettavalla sähkövirralla.

Vierailija
10/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolellelle suomalaisista tulisi hylky, ei menisi katsastuksesta läpi.

Vierailija
11/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi paino ei saa muuttua ja sama koskee monia muita teknisiä ominaisuuksia, olisi hyvä olla samat säännöt ja tarkastukset ihmisillekin.

Myös päästövaatimukset tulisi asettaa kuten autoille, ei menisi keskituloisten poreamme-elämäntapa läpi, soooon varma!

Vierailija
12/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä meillä monisairailla on kerran vuodessa labrat, lääkärin tarkastukset sekä lääkkeiden tarkastus. Joskus puolenkin vuoden välein.  Ite käyn 3kk välein labrassa ja  lääkäri soittaa tulokset."

Toisilla on, toisilla ei. Esim. olen yrittänyt saada itselleni lääkärinaikaa tammikuusta alkaen. Yhden ajan sain, mutta terveyskeskus perui sen lääkärin sairastumisen vuoksi, ja uutta aikaa ei ollut antaa. Itsellä 6 eri sairautta ja ravintoainepuutoksia. Esim. astma pitäisi kontrolloida vuosittain, mutta viimeisen 20 vuoden aikana olen päässyt yhteensä vain 3 kertaa astmakontrolliin, eli noin 7 vuoden välein.

Sulla ei siis ole mitään henkeä tai terveyttä uhkaavaa sairautta. 

Päävaiva taitaa olla se pahin sairaus 

Vierailija
13/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen vertaa itseään mekaaniseen laitteeseen ja on kateellinen autolle, jonka tarkastukset maksaa kaiken lisäksi se auton omistaja 

Vierailija
14/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas pyöritään oman navan ympärillä. Eli jos minä en pääse ei muutkaan pääse 

Vierailija
15/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ihmisellä on vastine sille, että katsastajan rauta menee ruosteisesta pohjasta läpi?

Dystopioiden fanina kannatan valtion pakollisia kuntotarkastuksia, joihin voi kuolla. Esim. sydämen kunto testataan potentiaalisesti kuolettavalla sähkövirralla.

Ruosteinen pohja on aika turha hylkysyy, eli ihmisellä sitä vastaisi esimerkiksi 1-2 pykälää suositusta korkeampi verenpaine.

Vierailija
16/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli puolellelle suomalaisista tulisi hylky, ei menisi katsastuksesta läpi.

Pistettäisiin ihminen paaliin. Ei saisi jatkaa yhteiskunnassa. Oikeastaan toivoisin hylkyä. 

Vierailija
17/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ulkosuomalainen ja asuinmaassani kyllä käydään kerran vuodessa omalääkärillä tarkastuksessa ja laajoissa verikokeissa vaikkei mitään sairauksia olisikaan.

Vierailija
18/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavien sairauksien hoitokulujen vähentämiseksi olisi ihan hyödyllistä teettää ihmiselle pakollisia tarkastuksia. Moni syöpäsairaus ja esimerkiksi sepelvaltimotauti olisi helposti todettavissa ennen kuin ollaan tilanteessa että kuolema korjaa.

Mutta kun mikään ei saa maksaa mitään ja verovaroista ei, saa ottaa saatikka korottaa niitä

Vierailija
19/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä vertaus. Näin tuon kommentin eilen jonkin iltaulosteen kommenttikentässä. Sieltä sinäkin sen varmasti keksit.

Jos ei ymmärrä miksi autoja katsastetaan, niin on parempi ettei autoa myöskään aja. On huolestuttavaa kuinka vajavaisella älykkyydellä iso osa autoilijoista on liikkeellä.

Vierailija
20/28 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen auton kuntokartoitus? En ole koskaan käynyt, vaikka olen auton omistanut yli 30 vuotta. Sen ymmärrän, että kerran vuodessa auton käyttää huollossa, mutta joku kuntokartoitus on ihan vieras. Ajan kyllä aina alle 3 vuotta vanhalla autolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan