Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vantaalainen perheenisä julkaisi videon kodistaan somekansa kauhistui

Vierailija
18.04.2024 |

https://www.is.fi/asuminen/art-2000010355557.html

Tainnut tietää että kyllä tuosta kommentteja satelee. Minusta heillä ei ole ollut aikaa/viitseliäisyyttä hommata esim seinille säilytystilaa taikka miettiä miten tavaroita hallitaan esim leluja koriin. Ymmärrän hyvin ettei tehoneilöihin viitsi hirveästi hommata lattianeliöitä vieviä kaappeja, mutta yläkaappeja kannattaa hommata. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset elävät sotkussa, se heille suotakoon. Itse en kestä sekamelskaa lainkaan.

Meitä on moneen junaan.

Vierailija
2/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kaapit auta jos ei jaksa tai ehdi siivota. Tuskin tuossa tapauksessa säilytystila on se ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tuon aidoista keloista.   Vähän tuli tunne olisko vähän tahallaan sekoitettu.

Tubettamisesta kait saa tuloja, pitää tehdä juttuja jotka saa katselua.

Vierailija
4/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta meilläkin näyttää juuri ennen siivousta.

Vierailija
5/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä läävä. Meillä ei ole koskaan tuollaista sotkua, vaikka meilläkin on iso asunto  ja lapsiakin on kaksi.

Yläkaapit eivät ole ongelmanratkaisu vaan tavaran määrä, eikä yksikään esine tule omin jaloin kenenkään kotiin, vaan itse nuokin ovat ostelleet kaikenlaista eivätkä viitsi pitää siitä huolta. Kun jokaisella tavaralla on oma paikkansa johon se palautetaan käytön jälkeen, ei synny tuollaista sikolättiä.

Vierailija
6/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luullut että meillä on sotkuista mutta meillähän on yleensä jopa todella siistiä jos tuohon vertaa. Tuon näköistä voisi olla jos oltaisiin koko perhe oltu viikko sairaana. Tosin luulen minäkin että tuossa on vähän tarkoituksella sotkettu ja jätetty laatikoita auki.

Vierailija
7/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä Metatyötä miettiä minne ne kaikki tavarat ja vaatteet mahtuu niin likaisena kuin puhtaana. Pyykkiä pakko pestä usein ettei vuoret kasva. Lapsetkin osaa jo pienenä laittaa likaiset vaatteet koriin, jos opettaa ja lelut paikoilleen kun leikki ohi. Osaahan ne päiväkodissakin. Tuo keittiö, en tiedä mitä siellä oli mutta vähempikin määrä riittää kokkailuun jos ei mahdu kaappeihin kamat. 

Vierailija
8/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyh, minä korjaan romppeet pois tieltä joka päivä, en jaksa sotkuja.

Vierailija
9/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tason sotkua en ymmärrä millään. Keittiö on epähygieeninen ja jopa kaapinovia jätetty auki. Kuinka laiska voi ihminen olla?

Vierailija
10/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin videon uudestaan. Kyllä tuossa minusta on selkeesti kyse tilanpuutteesta ja ettei ole säilytystiloja. Harrastusrummut ja kameratelineet levitettynä, jotain pussukoita kaappien päällä, pieniä sieviä hyllyjä joilla ei tee mitään tai pikkuinen senkki keittiössä. 

Noissa uusissa taloissa ne varastot on täynnä jo muutamasta pyörästä. 

Vierailija
11/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku tekee lasun heistä

Vierailija
12/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vertailukohtana vois pitää ylen juttua "missä sun rima menee" https://yle.fi/aihe/a/20-10005266

Minusta tuo vantaa case vielä ihan siedettävä. 

Vierailija
13/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä läävä. Meillä ei ole koskaan tuollaista sotkua, vaikka meilläkin on iso asunto  ja lapsiakin on kaksi.

Yläkaapit eivät ole ongelmanratkaisu vaan tavaran määrä, eikä yksikään esine tule omin jaloin kenenkään kotiin, vaan itse nuokin ovat ostelleet kaikenlaista eivätkä viitsi pitää siitä huolta. Kun jokaisella tavaralla on oma paikkansa johon se palautetaan käytön jälkeen, ei synny tuollaista sikolättiä.

Ehkä se iso asunto voi olla myös syy sille, että asiat pysyvät järjestyksessä? Onhan se oikeesti melkoinen hokkuspokkus temppu pitää esim. lapsiperheen eteinen seesteisen siistinä pienessä kämpässä vaikka kausien vaihteessa. Yksinkertaisesti ei ole paikkaa mihin laittaa ne kaikki vaatteet ja tavarat. Vaikeisiin ylähyllyihin jää helposti jatkuvat käyttötavarat laittamatta.

Vierailija
14/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pahempaa. Tiskit ja pyykit hoidetaan sitä mukaa kun niitä tulee, ja wc jos näyttää likaiselta, mutta muuten siivoan yhtään mitään korkeintaan kerran kuussa tai parissa.

Ja se ei haittaa minua yhtään, päin vastoin se on harkittua ja käytän sen ajan omasta mielestäni paljon paremmin. Töiden lisäksi opiskelen toista tutkintoa yliopistossa, harrastan paljon, remontoin ja teen kaikkia projekteja pihalla. Lapsi pitää oman huoneensa kohtuullisen siistinä. Olen 42 v. ja olen eläessäni esimerkiksi pedannut sängyn varmaan 10 kertaa yhteensä.

Vierailija
15/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pahempaa. Tiskit ja pyykit hoidetaan sitä mukaa kun niitä tulee, ja wc jos näyttää likaiselta, mutta muuten siivoan yhtään mitään korkeintaan kerran kuussa tai parissa.

Ja se ei haittaa minua yhtään, päin vastoin se on harkittua ja käytän sen ajan omasta mielestäni paljon paremmin. Töiden lisäksi opiskelen toista tutkintoa yliopistossa, harrastan paljon, remontoin ja teen kaikkia projekteja pihalla. Lapsi pitää oman huoneensa kohtuullisen siistinä. Olen 42 v. ja olen eläessäni esimerkiksi pedannut sängyn varmaan 10 kertaa yhteensä.

Vastaavia caseja on paljon. Voishan sitä miettiä sitä robotti-imuria taikka siivouspalvelua jos aika menee muuhun. Harva sitä siivousta niin paljon rakastaa ettei itse haluaisi mennä lenkille mielummin. Jokaisen täytyy ne prioriteetit itse säätää. Monelle se harmoninen koti on tärkeä ja haluavat mielummin siihen panostaa. 

Vierailija
16/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska tuolla sattuu olemaan samanlainen sikapossupuoliso, asia ei haittaa, mutta jos olis siposiisti, niin JSSAP!!!! 

Noinhan se menee. Kun nainenkin antaa oĺla, asia ok. Mut toisinpäin ei ikinä. Nainen päättää, määrittää aina loppuviimein mikä on sallittu ja oikein.

Vierailija
17/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon tason sotkua en ymmärrä millään. Keittiö on epähygieeninen ja jopa kaapinovia jätetty auki. Kuinka laiska voi ihminen olla?

Sisällöntuottaja, liioittelee varmaan tai ovat vain tosi saastaisia, who knows?

En vahingossakaan seuraisi tuollaista.

Vierailija
18/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin miettii että onko tämä nykyisin yleistynyt ja normalisoitunut. Tuo ei ole todellakaan pahimmasta päästä vaan se että kahvikeittimen pannusta ei enää näe läpi ja vessojen kaakelisaumat punaiset. Mistä kertoo se, saamattomuus, kotoa opitut tavat vai mitä?

en muista lapsuudesta likaisia koteja (?)

Vierailija
19/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne kaapit auta jos ei jaksa tai ehdi siivota. Tuskin tuossa tapauksessa säilytystila on se ongelma.

Näin minäkin arvelen, kaapejahan siellä näytti olevan mutta ovet repsottivat auki ja tavaraa oli siinä kaapin vieressä lattialla läjässä. En pidä pahana, kukin tyylillään. Itse laitan tavarat mieluummin paikoilleen jo ihan senkin takia, että ne sitten löytyvät tarvittaessa helpommin. Ja meillä on koira, joka varmasti ottaisi lattialla lojuvat tavarat ja pykit omakseen. Eli ihan käytännön syistäkin jo pidetään asunto suht hyvässä järjästyksessä. 

Vierailija
20/21 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi tehdä tästä sukupuoliasiaa, mutta taitaa se sellainen olla. Moni mies on juuri noin sotkuinen eikä se heitä häiritse. Naiset sitten yleensä haluavat että on siistiä. Jos nainenkin on sotkuinen eikä tiptop-tyyppi, niin sitten on tuollaista.

Tunnen mieheni exän enkä tosiaan tässä hauku häntä. Kerron vaan , että hän ei pyyhi ruokapöytää syömisen jälkeen. Eikä laita esim. maitotölkkiä roskiin vaan se jää pöydälle. Älykäs, vaativassa asiantuntijatyössä oleva, hyvä äiti hän on. Kodinhoito ei ole hänen heiniään. (Tiedän tämän, koska meillä on hyvät välit.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi