Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omantunnonkysymys sairaslomista:

Vierailija
22.01.2007 |

Eli viimeyönä yökin muutaman kerran ja ripuli on vienyt vähän voimia. Nyt alkaa jo tuntua tosi paljon paremmalta ja nälkäkin vaivaa. Aamulla kävin lääkärillä ja tuo kirjoitti minulle kolmen (!) päivän sairasloman. Eli ei tarvis palata töihin kuin vasta torstaina. Nyt vaihtoehdot on:

- olen kotona ja vihdoin maalaan työhuoneen seinät ja siivoan kaapit + luen kirjaa

- otan lapsenkin huomenna kotiin (nyt hoidossa) ja vietetään luvattomat kaksi päivää halien

- menen töihin kiltisti jo huomenna

Sinänsä töissä on ollut tosi raskasta, kun olen tehnyt työkaverinkin töitä hänen pitkän sairaslomansa ajan. Olen totaallisen poikki ja väsynyt ajanpuutteesta ja kaatuvista kotitöistä. Viime kesän jälkeen olen ollut töistä pois kaksi päivää lapsen takia eli en ole kovinkaan usein pois sieltä. Toisaalta taas omatunto kolkuttaa ja pahasti, jos nautin tästä luvattomasta edusta.... Mitäs tekisitte minuna?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja levähtele, tai olet pian uudella sairaslomalla! Älä missään nimessä ala siivoilen tms. olet vain!

Vierailija
2/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun töihin tartte mennä, kun on kerta saikkua.

Ja jos päätät pitää lapset hoidossa, niin sekin on ok. Älä pode huonoa omatuntoa sen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että joku muu joutuu painamaan peräsuoli pitkällä sun hommia kun sä vaan makoilet kotona!

Vierailija
4/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai se lintsaamista ole jos on sairasloma. Osasyynä sairaslomaan lienee se, että ei ole tarkoitus, että menet tartuttamaan muut töihin.

Vierailija
5/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sairaslomalla ei edes saisi mennä töihin. Jos menet ja jotain sattuu niin työpaikan vakuutus ei korvaa kun olet ollut " saikulla" ..

Eli ole hyvällä omallatunnolla kotona ja huilaa!!!!!

Vierailija
6/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pidempien sairaslomien aikana työt annetaan jollekin muulle. Teen tuotekehitystyötä, jonka deadline on vasta huhtikuussa. Tottakai siinäkin on kommunikointia ja eihän se kiva ole, että joku puuttuu, mutta varsinaisesti kukaan ei tee mun töitäni sillä aikaa. Mun työkaveri oli pitkällä saikulla (3kk) ja siksi tein hänen töitään myös.

Mutta ei se omatunto siitä silti rauhoitu, vaikka tietää työn olevankin hieman urakkaluonteista...

Täytyy miettiä aamuun. Toisaalta olisi ihanaa olla lapsenkin kanssa, kun viikonloput on aina niin lyhyitä.

Vierailija
7/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vain kotona ja nauti ajasta lapsen kanssa. Hänelle äidin lisähuomio ei varmasti olisi haitaksi, ja tällainen " hyvä syy" voisi myös rauhoittaa sinun omaatuntoasi. Katsotte piirrettyjä, kokkailette herkkuaj yhdessä, askartelette tai luette vaikka kirjoja. Varmasti lapsellesi mukavampi kuin mikään loma. Ja aamulla nukutte pitkään. Olet varmasti ahkera työntekijä ja annat töissä firmalle parhaasi, niin ei ole väärin antaa sitä välillä lapsellesikin! taatusti et tulisi katumaan.

Vierailija
8/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailma siihen kaadu eikä työnatajasikaan - tai jos kaatuu niin antaa sitten kaatua :)

Ole ja lepää huominen. Sitten lapsi kotiin ja teette kaikkea kivaa.

Vierailija
9/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on tarttuva tauti (perusflunssa, oksutauti tms.), niin mikä pakko on sinne töihin tunkea kipeänä tartuttamaan kaikki työkaverit? Mä olen esimiehenä ja yritän aina korostaa sitä, että kipeät kotiin parantumaan. Sitten joku tahvo tulee töihin köhimään, niin työteho on nollassa monta viikkoa ja pahimmallaan tartuttaa muut työkaverit.

Jos lääkäri hyväksi näkee, että on syytä kolme päivää levätä niin eikö sitten olisi syytä levätä? Eikä maalata kotona seiniä vaan parantua, jotta jaksaa ne tehdä sitten niitä koti- ja ansiotöitä.

Nämä työn sankarit, jotka ovat puolikuntoisina töissä jäävät pahimmillaan viikoiksi kotiin jälkitaudeissa tai sitten kitkuttelevat saman ajan puhkiväsyneinä.

Vierailija
10/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töihin palaa kesken sairasloman, pitää tieto mennä lääkärin kautta.

Itse olisin tossa tilanteessa kotona. Ainoa mikä särähti korvaan oli tuo " olen ollut kesän jälkeen poissa vain kaksi päivää" . Olen ihan oikeesti työssäni törmännyt ihmisiin, jotka pitävät " pitämättömiä sairaslomiaan" .

Vierailija
11/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla kuin kädessä... Kaveri pyysi kävelylenkille, mietin, voinko mennä..

Vierailija
12/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos työntekijä tuntee itsensä työkykyiseksi voi hän mennä töihin vaikka sairauslomapäiviä olisi jäljellä. Sairauslomapaperi kun on vain SUOSITUS, ei mikään muu! Sairausloma katkeaa sillä hetkellä kun työntekijä palaa työpaikalle, eikä se automaattisesti jatku vaikka työntekijä jäisi uudelleen sairauslomalle vaan pitää käydä uudelleen lääkärissä.

Ainakin minun työpaikallani ei voi palata töihin kesken sairausloman, koska jos niin tekee mm. vakuutukset eivät ole voimassa.

Vierailija
13/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tulee oikeen kiire kun vuosi alkaa loppumaan ja päiviä vielä jäljellä. Ja toinen ääripää on sit nää jotka tulee töihin vaikka pää kainalos kun ei voi olla saikulla.

Vierailija
14/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on määrätty saikkua, ole saikulla. Et ole niin korvaamaton töissä. Pysy kotona vaan ja toivu rauhassa.

Vierailija
15/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni sairaslomalla ei saisi mennä töihin, koska silloin ei ole työnantajan tapaturmavakuutukset voimassa. Jos jotakin sattuu, niin korvauksia ei tule.

Sun olisi pitänyt saada liiat lomapäivät kiellettyä jo lääkärillä käydessäsi, mutta toisaalta moka on sairasloman myöntäneen lääkärin pätevyydessä, jollei osannut arvioida työkuntoasi järkevästi. Toisaalta hän saattoi arvioida, että tarvitset vielä pahimman taudin mentyä ohitse lepopäivän, jottei tule jälkitauteja tms.

Mulla on taipumusta siihen, että ryntään töihin liian pian sairastamisen jälkeen (tai en ole saikulla lainkaan), ja sitten olen töissä ihan nuutuneena. Vaan jos ei aamulla ole kuumetta tai sisuskalut nouse kurkkuun vatsataudin takia, en osaa kotiinkaan jäädä makoilemaan.

No, tässä tilanteessa suosittelisin, että jäät kotiin kun lääkäri niin määräsi. Tee vähän ' etätöitä' omaatuntoa rauhoittaaksesi, tuotekehityshommissa on kaikkea pohdittavaa ja ratkottavaa, jota pystyy pähkäilemään kotonakin. Ainakin mun hommissani. Älä riehu kotihommissa tai lasten kanssa liiaksi, jotta oikeasti saisit aikaa toipua. Ihan oikea lepo vällyjen alla kirjaa lueskellen on joskus tarpeen.

Vierailija
16/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että sairaslomalla ei edes saisi mennä töihin. Jos menet ja jotain sattuu niin työpaikan vakuutus ei korvaa kun olet ollut " saikulla" ..

Eli ole hyvällä omallatunnolla kotona ja huilaa!!!!!

Vierailija
17/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työntekijä tuntee itsensä työkykyiseksi voi hän mennä töihin vaikka sairauslomapäiviä olisi jäljellä. Sairauslomapaperi kun on vain SUOSITUS, ei mikään muu! Sairausloma katkeaa sillä hetkellä kun työntekijä palaa työpaikalle, eikä se automaattisesti jatku vaikka työntekijä jäisi uudelleen sairauslomalle vaan pitää käydä uudelleen lääkärissä.

Vierailija
18/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan töissä katsota hyvällä sellaista, joka kesken sairasloman tulee töihin, joten en tuntisi edes huonoa omaatuntoa.

Vierailija
19/19 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain hakemalla lääkäristä uuden todistuksen että olet työkykyinen voit niin tehdä. Nauti parista ylimääräisestä vapaapäivästä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi