Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli päätti että kirkko ei salli Jyväskylässä samaa sukupuolta olevien parien vihkimistä kirkon tiloissaan

Vierailija
17.04.2024 |

Jyväskylän seurakunnan tiloissa ei vieläkään vietetä sateenkaarihäitä, vaikka kirkkoneuvosto niin haluaisikin. Lapuan hiippakunnan tuomiokapituli päätti tänään keskiviikkona äänin 52, että linjausta ei muuteta. Päätökseen jätettiin eriävä mielipide. Asiaa on puitu Jyväskylässä pitkään, sillä kirkkoneuvosto hyväksyi marraskuussa aloitteen samaa sukupuolta olevien parien vihkimisistä kirkon tiloissa äänin 85. Kirkon tilojen ulkopuolella sateenkaariparien vihkimiselle sen sijaan ei ole estettä.

https://yle.fi/a/74-20084256

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappi siis saa vihkiä kirkon pihassa, mutta ei kirkon sisällä. Kesähäistä tulee ruuhkaa.

Toivotta asti vihkiminen ulkona voi olla.yhtäaikaa jonkun sisätapahtuman kanssa. 

Jyväskylä boikottiin. 

Vierailija
22/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja hiippakunnan väki hiippailee muualle.

Kirkolla piti olla seinät levelälla ja katto korkealla, ja aina se toinen poski käännettäväksi.

Ajakoot itsensä merkityksettömyyteen joustamattomuudellaan. Nyt on menossa 21. vuosisata.

"Älkää mukautuko maailman menoon" ja "en minä anna teille niin kuin maailma antaa" sekä "maailmassa te olette ahtaalla , mutta katso, minä olen voittanut maailman."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapuan kirkon katossa on jokaisella neljällä osallaan kuvattu ilmestyskirjan ratsastajat.

Vierailija
24/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkolta voisi ottaa vihkimisoikeuden kokonaan pois. - En ymmärrä miksi edelleen vielä 2020 luvullaksin osa jaksaa pahoittaa mielensäö siitä, että kirkko vihkii samaa sukupuolta olevia. - Onko tässä maailmassa liian paljon rakkautta ja tosiaan rakastavia vai mistä kiristää?

On myös erinomaisen tylsää, että tällä hetkellä kirkko tarkoitan nyt Ev luterilainen kirkko -vertailin vuoksi esimerkiksi ortodoksisessa asiasta ei edes keskustella). on sen  verran munaton,. että se kehtaa esittää mahdollisuutta, jossa se voisi yrittää edetä kahteen suuntaan yhtä aikaa niin, että suunnitteilla on ollut kirkkojärjestyksen muuttaminen niin, että kirkossa olisi käytössä kaksi rinnakkaista avioliittokäsitystä. - Tällä tavoin se ajaa osan jäsenitää eroamaan koska pitävät ratkaisua liia liberaalina ja tosien osan koska he arvostelevat ratkaisun olevan ihan tiukkapipoinen ja konservatiivinen.

Uskovainen mies

&n

Monesta asiasta en ole uskovien kanssa samaa mieltä mutta on näitä poikkeuksiakin:  Kirkolta vihkimisoikeus pois ja ongelma ratkaistu.

Vierailija
25/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Homot saavat rakentaa omat anaalitemppelinsä. Homous ei ole hyväksyttävää kristinuskossa. 

Jumala loi meidät homot, lesbot ja transsukupuoliset omiksi kuvikseen.

Kyllä näin on, aivan oikein. Mutta sen jälkeen sanoi että avioliiton olis suotavaa olla miehen ja naisen välinen liitto.

Vierailija
26/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Homot saavat rakentaa omat anaalitemppelinsä. Homous ei ole hyväksyttävää kristinuskossa. 

Kyllä näin on, aivan oikein. Mutta sen jälkeen sanoi että avioliiton olis suotavaa olla miehen ja naisen välinen liitto.

Missä kohdassa? 

Vierailija
27/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä päätös! Raikkaita tuulia :)

Vierailija
28/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä päätös! Raikkaita tuulia :)

Vihdoinkin kirkko löytää ryhtiä sinne selkärankaan.

Vierailija
29/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden pervojen liitoille vois keksiä jonkun oman nimen, niin ei tarttis tästäkään kinastella. Homoliitto, lesboliitto ja transuliitto. Helppoa.

Vierailija
30/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme että edes jossain kirkko pitää kiinni sanasta ja opista. 

Vierailija
31/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on, siinä, että kirkon tilojen käyttö, ei ole uskonnon harjoittamista. Näin ollen hiippakunnan tuomiokapituli syyllistyy lainvastaiseen syrjintään. Nähdäkseni päätösvalta koskee vain tilojen käyttötarkoitusta, ei sitä, kuka tiloja saa käyttää, jos kiellon perusteena on seksuaalinen suuntautuminen.

Vierailija
32/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
33/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääköhän liittyä Lapuan hiippakuntaan?

Vierailija
34/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmankos jkl:n kirkosta tippuu tiiletkin seinältä. taisi jumala olla eri mieltä päätöksestä.

Vierailija
35/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkolta voisi ottaa vihkimisoikeuden kokonaan pois. - En ymmärrä miksi edelleen vielä 2020 luvullaksin osa jaksaa pahoittaa mielensäö siitä, että kirkko vihkii samaa sukupuolta olevia. - Onko tässä maailmassa liian paljon rakkautta ja tosiaan rakastavia vai mistä kiristää?

On myös erinomaisen tylsää, että tällä hetkellä kirkko tarkoitan nyt Ev luterilainen kirkko -vertailin vuoksi esimerkiksi ortodoksisessa asiasta ei edes keskustella). on sen  verran munaton,. että se kehtaa esittää mahdollisuutta, jossa se voisi yrittää edetä kahteen suuntaan yhtä aikaa niin, että suunnitteilla on ollut kirkkojärjestyksen muuttaminen niin, että kirkossa olisi käytössä kaksi rinnakkaista avioliittokäsitystä. - Tällä tavoin se ajaa osan jäsenitää eroamaan koska pitävät ratkaisua liia liberaalina ja tosien osan koska he arvostelevat ratkaisun olevan ihan tiukkapipoinen ja konservatiivinen.

Ohis omien havaintojeni mukaan tällä palstalla käyttää useampi kuin yksi tuota nimimerkkiä. - Ja itse olen melko vakuuttunut, että ainakin yksi heistä on nimimerkistään huolimatta nainen. Toinen Uskovaisena miehenä nimimerkillä esiintyvä taas voisi käyttää, vaikka nimimerkkiä Pohdiskelevamies, koska viestinsä ovat välillä niin pitkiä ja monisyisiä. 

Vierailija
36/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Monesta asiasta en ole uskovien kanssa samaa mieltä mutta on näitä poikkeuksiakin:  Kirkolta vihkimisoikeus pois ja ongelma ratkaistu."

Ei voi olla oikea uskovainen jos ei usko raamatun sanomaa ja haluu naittaa homot ja lesbot ja bolyamooriset ja varmaan kaikki muutkin perverssit ja eksyneet toisiinsa.

Kaikki paha alkoi kun hyväksyttiin ja annettiin naisten ruveta papeiksi. Nainen voi olla lääkäri, niinkun ministeri Räsänen mutta ei pappi. 

Siinä tuo nimimerkki uskovainen mies oli kirjoituksessaan oikeassa, että tällaisista asioista kuin homojen ja muiden perverssien vihkiminen tai naispappeus eivät ortodoksit halua edes keskustella. Ovat näin hyvin viisaita, joilta tulisi oppia ennen kuin on myöhäisitä ,

Ortodoksit eivät ole antaneet itseään vielä saatanalle ja luopuneet oikeasta uskosta, eivätkä siten ole vaarassa luisua matkalle kadotukseen niin kuin he jotka hyväksyy muut kuin miehen ja naisen välisen avioliiton ja naispappeuden ja muut harhaopit.    

Vierailija
37/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Monesta asiasta en ole uskovien kanssa samaa mieltä mutta on näitä poikkeuksiakin:  Kirkolta vihkimisoikeus pois ja ongelma ratkaistu."

Ei voi olla oikea uskovainen jos ei usko raamatun sanomaa ja haluu naittaa homot ja lesbot ja bolyamooriset ja varmaan kaikki muutkin perverssit ja eksyneet toisiinsa.

Kaikki paha alkoi kun hyväksyttiin ja annettiin naisten ruveta papeiksi. Nainen voi olla lääkäri, niinkun ministeri Räsänen mutta ei pappi. 

Siinä tuo nimimerkki uskovainen mies oli kirjoituksessaan oikeassa, että tällaisista asioista kuin homojen ja muiden perverssien vihkiminen tai naispappeus eivät ortodoksit halua edes keskustella. Ovat näin hyvin viisaita, joilta tulisi oppia ennen kuin on myöhäisitä ,

Ortodoksit eivät ole antaneet itseään vielä saatanalle ja luopuneet oikeasta uskosta, eivätkä siten ole vaarassa luisua matkalle kadotukseen niin kuin he jotka hyväksyy muut kuin miehen ja naisen välisen av

Niin, onneksi Raamattu ei sano mitään kuvien ja kuolleiden palvontaa vastaan, mitä ortodoksisessa kirkossa harjoitetaan. 

Vierailija
38/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortodoksit eivät ole antaneet itseään vielä saatanalle ja luopuneet oikeasta uskosta, eivätkä siten ole vaarassa luisua matkalle kadotukseen niin kuin he jotka hyväksyy muut kuin miehen ja naisen välisen av

Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

Vierailija
39/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. Minä olen Herra, eikä toista ole, minun lisäkseni ei ole yhtään Jumalaa. Vyötän sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskuun asti, että minun lisäkseni ei ole yhtään: minä olen Herra, eikä toista ole, 7. minä, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, joka tuotan onnen ja luon ONNETTOMUUDEN; minä, Herra, teen kaiken tämän."

Vierailija
40/55 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi homot menevät naimisiin? Avioliitto on miehen ja naisen välinen ja sitä varten että jälkeläisten asema on selvä. Homot eivät voi lisääntyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan