Missähän työttömän sitten oikein pitäisi asua
Kun työvoimatoimiston mielestä työttömien pitäisi ilmeisesti muuttaa syrjäseuduilta isompiin kaupunkeihin, missä on paremmat työllistymismahdollisuudet, ja sitten taas hallituksen mielestä työttömien pitäisi muuttaa halvempiin asuntoihin mitä on juurikin siellä syrjäseudulla
Vai tietääkö joku mahdollisesti sellaisen ihmepaikan, jossa on sekä halvat vuokrat sekä hyvät työllistymismahdollisuudet
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksatusasiantuntijan työpaikkaa haki valtiolla 375 ihmistä.
Juuri oli vakituinen työpaikka auki pienehkössä maalaiskunnassa ( alle 250 km Helsingistä) olevan sähköyhtiön toimistolle. Tehtävinä taloushallinto, laskutus ja yhteydenpito tilitoimistoon. Alle 10 hakijaa. Kumpaankohan paikkaan on helpompi tulla valituksi?
Ei sinnekään pääse ne 10 hakijaa vaan hyvässä lykyssä vain 1.
Kumpi on suurempi todennäköisyys 1:10 vai 1:375?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa. Ei maksa sinulle mitään eikä tule häätöä vaikka metelöit yöllä.
Tähän hallitus onkin lisännyt rahoitusta. Samoin poliisille ja lasten huostaanottoihin. Armeija paisuu.
Muuhun Suomessa ei ole enää varaa.
Toki yritystulkin ja rikkaiden osinkoveroaleen ja tulovetoaleen on aina varaa. Ja rikkaiden terveydenhuoltoon. Köyhät ei saa enää hoitoa.
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä. Hallitus leikkaa ja ihmiset vähentävät kulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työttömät pitäisi siirtää syrjäkylien läheisyyteen tai kuihtuvien kaupunkien keskustoihin. Pois kuitenkin keski ja yläluokan seasta. Työttömät aiheuttaa aika paljon kuitenkin ongelmia ja harmia normaalien työssä käyvien keskuudessa.
Työttömiä on palkkatuella koulunkäyntiavustajina, mutta ei niitä ainakaan Helsingissä tarvita. Kivat koulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus poisti myös yleisestä asumistuesta 300 euron ansiotulovähennyksen eli monelta lähti asumistuki kokonaan.
Ihmiset ei taida tänä kesänä ostaa mitään eikä käydä parturissa eikä kahvilassa.
Luuletko sinä, että pienituloiset ja työttömät ovat parturissa tai kahviloissa käyneet ennen näitä leikkauksiakaan?
Toki jos lähettyvillä on Bilteman kahvila niin sieltä saa kahvin ja kanelipullan eurolla. Perunamuusin, lihapullat ja kahvin ja kanelipullan vitosella.
Kyllä moni on käynyt, mutta ei käy enää.
Lisäksi Suomessa kuolee 60000 ihmistä vuodessa, asiakkaat senkun vähenevät ja perikunnan asuntoja ei osta vattu kukaan.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Kuka vattu perikuntien asunnot ostaa?
No, ei vattu kukaan.
Eikä kukaan vuokraa sähkölämmitys asuntoa.
Sähkön hinta 2 kertaistuu vuoteen 2030 mennessä
Purkakaa sähkölämmitteiset rivitaloasunnot siis, kun peritte niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli vakituinen työpaikka auki pienehkössä maalaiskunnassa ( alle 250 km Helsingistä) olevan sähköyhtiön toimistolle. Tehtävinä taloushallinto, laskutus ja yhteydenpito tilitoimistoon. Alle 10 hakijaa. Kumpaankohan paikkaan on helpompi tulla valituksi?
Jankkaa nyt vähän enemmän vielä. Täällä EI OLE työvoimapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän työttömät pitäisi siirtää syrjäkylien läheisyyteen tai kuihtuvien kaupunkien keskustoihin. Pois kuitenkin keski ja yläluokan seasta. Työttömät aiheuttaa aika paljon kuitenkin ongelmia ja harmia normaalien työssä käyvien keskuudessa.
Ai kuten mitä?
Vierailija kirjoitti:
Halusitte kokoomus hallituksen.
Ja hienoa nähdä, että vastikkeetonta rahanjakoa kaikille lusmuille edes yritetään vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla aloilla on. Koneistajia, asentajia ja metallimiehiä sekä lähihoitaja ei ole tarpeeksi. Vaikka kyseisen koulutuksen saaneita on samaan aikaan työttömänä nä ne mieluummin makaa kotona kuin hakee töitä ja muuttaa työn perässä. Kohtaanto- ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi hakea muita kuin niitä työpaikkoja, joihin ei ole ketään muuta hakijaa- ei ihme, että on vaikea työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnottomien asuntoloihin siihen saakka, että on varaa hommata vuokra-asunto.
Miksi minun pitäisi myydä velaton oamkotitaloni ja hommata vuokra-asunto? Asuisinko myyntiajan -joka voi venyä ptkäksikin- siellä asuntolassa?
Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi tukea sinun omakotitalossa asumistasi?
Vierailija kirjoitti:
Huonoista työhakmuksistahan se johtuu ettei työllisty. Koska työpaikkoja on yllin kyllin, työvoimapula suorastaan. Missä maailmassa te elätte?
Täällä on 10 avointa paikkaa. Yhteenkään en voisi hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kuten mitä?
Tuo keski- tai yläluokan edustaja ei kuitenkaan kovin kouluja käynyt ole vaikka työssäkäyvänä ylenkatsoo työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun pitäisi myydä velaton oamkotitaloni ja hommata vuokra-asunto? Asuisinko myyntiajan -joka voi venyä ptkäksikin- siellä asuntolassa?
Miksi minun tai kenenkään muunkaan pitäisi tukea sinun omakotitalossa asumistasi?
Millä tavoin tuet sitä? Saman työttömyyskorvauksen saisin joka tapauksessa, asuisin sitten missä ja miten tahansa. Vuokra-asumisia tuette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska työtön työnhakija on oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Ei sitä keneltäkään sen takia evätä että asuu omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin asun velattomassa omakotitalossa. Saan pelkän työmarkkinatuen. Miten sinä tuet minun asumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et voi hakea muita kuin niitä työpaikkoja, joihin ei ole ketään muuta hakija
Ovatko työlliset oikeasti näin ymmärtämättömiä? Ei sitten älykkyys ja luetun ymmärtäminen ainakaan ole ollut vaatimuksena työn saantiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin asun velattomassa omakotitalossa. Saan pelkän työmarkkinatuen. Miten sinä tuet minun asumista?
Minä myös. Tähän olisi tosiaan kiintoisaa saada vastaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. Tähän olisi tosiaan kiintoisaa saada vastaus.
Luulen että työttömien vihaajille menee ihan yli sietorajan että joku työtön asuisi omakotitalossa, vuokramurjussa pitäisi olle tai kuten täälläkin on ehdotettu (keskitys)leirissä, asuntolassa, kaverien kotona (kuka itse ottaisi työttömän tuttunsa asumaan kotiinsa) tai jopa veneen tai sillan alla. Niin ja talvella tuulikaapissa.
Tähän hallitus onkin lisännyt rahoitusta. Samoin poliisille ja lasten huostaanottoihin. Armeija paisuu.
Muuhun Suomessa ei ole enää varaa.
Toki yritystulkin ja rikkaiden osinkoveroaleen ja tulovetoaleen on aina varaa. Ja rikkaiden terveydenhuoltoon. Köyhät ei saa enää hoitoa.