Kuka tykkää tapolan mustastamakkarasta?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein parasta kun saa ostaa tuoretta suoraan Tapolan myyntikärrystä. Vitosella Tammelan torilta, siitä riittää kahdelle lounas.
En taida viitsiä. Tampereelle tulee matkaa noin 500 kilometriä.
Saahan sitä kaupasta vaikka rovaniemeltä.
Tässä oli kyse ostamisesta tuoreena suoraan Tapolan myyntikärrystä.
Vierailija kirjoitti:
Ostan 500g ja lähden ajelemaan nyssellä. Nääsin pitkinpoikin tamperetta, katselen maisemia ja popsin makkaraa, voi nääs nääs.
Elä vaan reissullas kompastu rotvallirreunaan. Voi tulla pipi pipan alle.
Vierailija kirjoitti:
Me mennään miehen kanssa aina hienosti ulos syömään - haetaan lämpötiskistä mustamakkaraa, palanpainikkeeksi Jaffaa ja syödään autossa heti siinä Prisman parkkipaikalla :)
Puetteko ykköset päälle? Nyt tiedän mikä parempi matka ens kesänä mun miehen kanssa tehdään. Täältä 500 kilometrin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me mennään miehen kanssa aina hienosti ulos syömään - haetaan lämpötiskistä mustamakkaraa, palanpainikkeeksi Jaffaa ja syödään autossa heti siinä Prisman parkkipaikalla :)
Puetteko ykköset päälle? Nyt tiedän mikä parempi matka ens kesänä mun miehen kanssa tehdään. Täältä 500 kilometrin päästä.
Tottakai on parempaa päällä sen kerran kun täältä maalta ihan isolle kirkolle lähdetään.
- se jota lainasit
Ostan joskus kun kaupassa on, parasta oli kun oltiin Tampereella ja mentiin torille, Tapolan kioskilla, oli tosi tuoretta mustaamakkaraa ja ihana kastike kylkeen.
Ostin sitä kerran eikö meidänkään koirat sitä syö. Sitäpaitsi ulkomaalaiset makkarat ovat parempia kuin suomessa tehdyt
Voiko mustaa makkaraa ostaa muuten, kuin tumma puku päällä?
Se on täydellinen omassa sarjassaan. Kuten Tampere ja Tottijärvi. Samanlaisia perinteisiä ruokaviboja olen saanut aiemmin elämässä mm. kalakukosta, karjalanpaistista, karjalaisesta kauraleivästä ja karjalanpiirakasta.
Minua harmitti kun todettiin että sairastankin keliakiaa - mutta! Tapolallapa onkin gluteenitonta mustaamakkaraa enkä ole mitään eroa maussa/koostumuksessa huomannut. Kilohintakin on ainakin tähän asti ollut sama kuin originellissa.
Siipan kanssa naatitaan Gambian mustasta makkarasta.
Atrian veri-makkara on parempaa. Voisin kokeilla Tapolan makkaraa, mut se on aika kallista
Tykkään mausta, mutta mun maha ei tykkää siitä. Syön sitä silti silloin tällöin ja aina puolukkahillon kanssa.
Tapolan mustamakkara ja puolukka, parasta mitä tiedän.
Ihan hyvää, muttei niin hyvää kuin itse tekemäni veriryynimakkara. Parasta keitettyjen perunoiden kanssa, mutta menee myös siltään grillimakkarana
Usein ostan ilta-alesta lämpötiskin jäminä mustaa. Se säilyy jääkaapissa vielä pitkään. Ohuina siivuina paistan sitten voissa sitä munien kera. Köyhän herkkua.
Pahimman makuista verimakkaraa mitä olen muistanut. Olen muuten verimakkaroiden ystävä mutta tämä on ainoa josta en ole pitänyt.
Tää on ihana! Elämä on just niin hyvää, millaiseksi sen tekee