Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tässä mun laajennettu säästölistaus. Riikka, tsekkaa!

Vierailija
17.04.2024 |

Osan jo laitoinkin tuonne toiseen avaukseen, mutta kerrataan ja lisätään vielä:

1) Kansalaispalkka kaikille, työn tarjonta ja kysyntä kohtaisi varmasti paremmin kun byrokratia ei jarruttaisi.

2) Virallinen kaksikielisyys poistetaan suomesta. Valtiolta palaa hervottomasti rahaa kaiken ylläpitämiseen kahdella kielellä.

3) Tätä myötä myös ruotsin pakollinen opiskelu poistuisi, ja tästä säästynyttä tuntimäärä voisi kompensoida ryhmäkokojen pienentämisellä. Ja samaan vetoon kouluista tulisi lopettaa uskonnon opetus, tilalle etiikkaa ja elämänhallinnan opetusta, joiden määrä 1h/vko. Ei esim. 2h/vko, kuten uskontoa on joinain vuosina.

4) Ahvenanmaa alkaa käyttäytymään, kuten mannersuomi, samat velvollisuudet kaikille.

5) Yritystukia tulisi tarkastella kriittisesti. Itse jättäisin leikkaamatta sen kummalliselta kuulostavan ravituen, koska saavat omia veikkausrahojaan takaisinpäin ja ala on työllistävä, vaikkakin hivenen epäeettinen. Mutta yhdenkään osinkoja jakelevan firman ei tulisi olla tuolla listalla.

6) Kaikki tunnin juna & metsärata yms hankkeiden valmistelu lopetetaan välittömästi. Olemassa olevaa rataverkkoo tulee ylläpitää ja korjata, se jolla on kova kiire, ei käytä junaa.

7) Ylen tulot ja menot julkisiksi. Vähän vaikuttaa että annettua rahaa käytetään suurella leväperäisyydellä. Jos ei ja kaikki on tarpeen, niin sittenhän on ihan ok kertoa, mihin rahat menevät. Ylevero pois, ja ihan vaikka veroprosenttia hitunen nostamalla katetaan ylen kulut, eikä mitään korvamerkittyä könttää.

8) Sähköautoille, dieselautoille ja bensa-autoille tasavertainen kohtelu verotuksessa yms. Sen käsittämättömän rikkaiden ihmisten sähköauton ostotuen voisi heti lopettaa, ellei joku ole jo niin tajunnut tehdä.

9) Ei euroakaan kelan rahoja rikkaille lääkärifirmoille, jokainen lantti tulee panostaa valtion järjestämään terveydenhoitoon.

10) Lakia tulisi muuttaa siten, että tähän maahan ei pääsisi yksikään ulkomaalainen kaivosyhtiö kuorimaan kermoja ja jättämään tuhon ja hävityksen jälkeensä. Suomen luonnonvarat on suomalaisten.

11)  Tuontitulli kaikelle kiinalaiselle halpaskeidalle. Sopii käyttää koko EU:ssa. Pitkällä aikavälillä ylikulutus vähenee ja yritysten voisi alkaa kannattaa tuottaa tarvikkeita myös Euroopassa, jopa eettisesti. 

12) Verotusta tulisi kääntää lisää siihen suuntaan, että pienituloiset maksaa vähemmän ja suurituloiset enemmän, eikä ainakaan kaikesta säästämisen aikakautena kukaan suurituloinen saisi euroakaan verohelpotuksia.

13) Eläkkeisiin maksimikatto. Ei kukaan tarvitse eläkettä esim. yli 5000 euroa. 

14) Laskusuhdanteen aikana valtio voisi ottaa lainaa ja panostaa esim. julkiseen rakentamiseen ja korjaamiseen sen verran, että maassa ei olisi niin paljon työttömiä ja pysyisi pulju pyörimässä. Nousukaudella voisi sitten panostaa velkojen maksuun.

15) Se minkä köyhä saa, sen köyhä kuluttaa. Yhteiskunta pyöriin. Se minkä rikas saa, sen rikas laittaa kirstuun jemmaan, ei auta siellä ketään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ny mä ymmärsin. Kaikki poliitikot hakee neuvoja vauva palstalta.

Tähän selittääkin kaiken. Koko ministeriö lukee kaiket illat vauva palstaa. Onhan se nyt helpompaa. Kuin 2000 eri asian laskeminen, seuranta ja vertailu.

Voitas vähentää ministeriltä 20 työntekijää heti.

Vierailija
2/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä lista mutta ei Riikka taida tätä nähdä eivätkä ehdi tähän hätään kun asiat on jo lyöty lukkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Vitsit jos olisin ajoissa laittanut nää ja Riikka olis huomannut, niin tää koko härdelli oltaisiin voitu välttää!! Eli onko tää nyt osittain mun vikaa? -ap-

Vierailija
4/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten seuraavissa eduskuntavaaleissa äänestä kokkareita ja persreikiä

Vierailija
5/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää sitten seuraavissa eduskuntavaaleissa äänestä kokkareita ja persreikiä

Eipä oo tullut moinen pers eily koskaan mieleen. Mulle ei taida löytyä täsmäpuoluetta, olen kuitenkin äänestänyt aina sitä vähiten pahinta vaihtoehtoa pahinta vastaan. -ap-

Vierailija
6/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintiö pa ko lai suus poistoon. Sitä ei ole kuin muutamassa rikkaassa maassa ja suomessa.

Vierailija
7/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiintiö pa ko lai suus poistoon. Sitä ei ole kuin muutamassa rikkaassa maassa ja suomessa.

Mä en oikein tarkkaan tiedä, mitä tämä tarkoittaa, ja onko kyse isostakin kuluerästä. Kolmansiin maihin maksetut kehitystuet voisi suunnata Ukrainaan. -ap-

Vierailija
8/8 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysyhteistyöstä voisi kerralla säästää 1,2 miljardia.