Au pairit Maltalla OFFICIAL
No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?
Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi
Kommentit (1176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on erikoista, että tuon tumman tytön nimi on Liisa
Sama täällä. Ei varmasti ole sen oikea nimi!
Onkohan se ympärileikattu? Noilla on kotiseuduillaan sellainen kaamea tapa leikata tytöiltä pienenä kaikki pois ja ommella haava umpeen, niin että niille jää vain kuiva, kova arpi!
Iso osa Suomessakin oleskelevista somalitytöistä on leikelty ja viimeistään synnyttäessä siitä muodostuu vakava vaara ja ongelma.
Totta! Synnytys vaatii silloin aina leikkausta. Miksei kouluterveydenhuolto voisi seurata asiaa, jotta tuosta tavasta päästäisiin viimein eroon edes Suomessa!
Kouluterveydenhuolto ei saa puuttua vaikka tietäisikin, se on meiltä kielletty! Lastensuojeluviranomaisille ilmoittamisesta voi tulla potkut! Pitää kuulemma ymmärtää erilaista kulttuuria, tyttöjen kärsimyksistä ja pilatusta seksielämästä viis!
Hoitokulut tulevat sitten kyllä suomalaisen veronmaksajan maksettaviksi!
Jotenkin ihan oiva esimerkki siitä että miten ne koulukiusaajat toimii ja miksi aina koulu**pumisten jälkeen julistetaan että "joo ei sitä kukaan oikeesti kiusannut". K
Tosiaan, rehtorit on opetettu sanomaan, että kiusaaminen on vain tunne kiusatulla, vaikka luokanopettajakin todistaisi kiusaamista tapahtuneen. Jos lapsenne joutuu kiusatuksi, ohittakaa rehtori ja menkää heti ylemmälle taholle, opetusvirastoon, poliisille, kouluhallitukseen, eduskuntaan ym
Vierailija kirjoitti:
KUTEN aikaisemmilla Au pairit -kausilla, myös Maltalla au pairien keskinäiset suhteet nousevat isoon rooliin.
Reissussa mulla oli tosi hyvä fiilis ja kaikki meni hyvin. Koin, että sain tukea ja meillä oli kaveriporukka. Sitten oli järkytys, kun näin ne jaksot, Myy kertoo.
Tiesin, että oon vähän ulkopuolinen porukasta. Mutta nyt näin, miten paha tilanne on ollut ja miten pahasti mut on haluttu pois sieltä. Se järkytti.
Myy sanoo, ettei hän tiennyt muiden fiiliksistä kuvausten aikaan, vaan asia selvisi tv-sarjan jaksoista.
Onneksi se on tuotu esiin, koska itse rinnastan sen kiusaamiseen.
Au pairien jaksoissa nähdään, kuinka muut kuvailevat Myyllä olevan negatiivinen tapa lähestyä asioita. Myy sanoo, ettei ole vielä ehtinyt puhua jaksoista paljastuneista asioista muiden kanssa.
Aika jännä että tällaista nuorten kiusaamisohjelmaa vieläkin tehdään ja ihan yle-verolla.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan oiva esimerkki siitä että miten ne koulukiusaajat toimii ja miksi aina koulu**pumisten jälkeen julistetaan että "joo ei sitä kukaan oikeesti kiusannut". K
Tosiaan, rehtorit on opetettu sanomaan, että kiusaaminen on vain tunne kiusatulla, vaikka luokanopettajakin todistaisi kiusaamista tapahtuneen. Jos lapsenne joutuu kiusatuksi, ohittakaa rehtori ja menkää heti ylemmälle taholle, opetusvirastoon, poliisille, kouluhallitukseen, eduskuntaan ym
No tästä nyt aivan oivana esimerkkinä katoin just dokumentin nimeltä "Pekka" jossa Pekka Eric Auvisesta puhuttiin. Siinä kaikki jyrkästi kielsi opettajia myöten et olis kiusattu, mut kuitenkin perhe kerto käyneensä rehtorin kanssa keskustelussa jossa rehtori suositteli Pekkaa käyttämään toisenlaisia vaatteita jotta häntä ei kiusattais. Luokkakaverin perusteet taas oli että "no kaikkiahan sitä kiusataan" ja että "eihän sitä voitu kiusata kun olihan sillä kavereita."
Liisa tuolla ulisee ja murisee että ei jää perheeseen jos häntä kohtaan aletaan käyttäytyä "lapsellisesti" kuten ei vaikka tervehditä yhteisissä tiloissa. Jotenkin nauratti että hän on kyllä niin irtaantunut todellisuudesta jos ei älyä itse käyttäytyvänsä Myytä kohtaa aivan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, miten se ruotsalainen äiti veti herneen nenuunsa, kun Liisa yritti asiallisesti keskustella. Olen itse ollut au pairina 90-luvulla, silloin tehtiin kirjalliset sopimukset ja perhe oli tiedossa ennen lähtöä, tuntuu uskomattomalta, että nämä eivät olisi tehneet mitään sopimuksia, kun tuotantokin mukana.
Luulen että siksi ettei Liisa tehnyt mitään. Ei sopimuksia koska muuten ei saada draamaa. Tuli kyllä selväksi mihin ne Liisan aamut meni.
No mihin?
Ukrainalainen, ruotsalainen, italialainen, kiinalainen... oliko tuossa yhtään syntyperäistä maltalaista?
Sinna oli yks kermaperse ja ällöttäviä kaikki paitsi Myy, toivottavasti joskus tajuavat miten itse käyttäytyivät.Yök
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy ja perheen äiti kirjoittivat sopimusta aikatauluista, niin Myy oli siinä se "aikuinen". Ahdistais olla tossa perheessä!
Kuka se arabi siinä Myyn perheessä on? Ei kerrota mitään. Katsojalle tulee vaan utelias olo miksi loisii kiinalaisen asunnossa.
Ei minulle vaan tullut yhtään utelias olo.
Onko sinulla jokin erityinen uteliaisuus ulkomaalaisen näköisiä ihmisiä kohtaan ja suuri tarve ihmetellä heitä? Mene asumaan ulkomaille vähäksi aikaa, voisi avartaa ajattelua.
Itse asiassa tulin juuri tänään ulkomailta asumisjakson jälkeen. Sinun eksoottisin kokemuksesi kommenttiesi perusteella näyttää olevan Seinäjoen mailajussien vierasottelu jossain Pohojammaan pienessä kylässä.
Jokainen noista ohjelman perheistä on ulkomaalainen, ellet sattunut tajuamaan. Arabista ei kerrottu mitään kun perhettä esiteltiin, hän itsekään ei kertonut. Mutta sinullehan mittavin ymmärryksen aste on se, että ymmärrät juuri ja juuri lottonumeron lauantain arvonnassa, lisänumeroiden kanssa tekee jo tiukkaa.
Oon ihmetellyt miten noi au pairit kaudesta kauteen puhuu isäntäperheistään selän takana niin rumasti? Tajuavatko puhuvansa kameralle ja siitä tulee tv-sarja jonka näkee moni luultasti myös ne isäntäperheet? Nyt jaksossa 3 ja Valma selittää miten ahistaa toi mummo ja mummotuoksu...
Myy käyttäytyi parikymppiseksi (teiniksi?) uskomattoman kypsästi, kun ekassa perheessä halusi tehdä työsopimuksen, oli huolissaan perheen lasten hyvinvoinnista ja ymmärsi myös sen, että tilanne oli hänelle liian vaativa.
Luulen, että Liisa ei olisi halunnut mennä mukaan Myyn kiusaamiseen, näytti aika vaivaantuneelta kun kaksi muuta puhuivat Myystä. Onneksi tilanne kuitenkin kääntyi lopulta parhain päin.
Liisan ja hänen perheensä tilanteesta ei oikein ottanut selkoa. Ehkä Liisa teki omia aamutoimiaan, kun olisi pitänyt auttaa perheen aamutoimissa, mutta siltikin perheen äidin flippaaminen oli outoa. Liisa käyttäytyi tilanteessa kypsemmin kuin hän. Liisa yritti keskustella rauhallisesti, mutta äiti kävi päälle kuin yleinen syyttäjä. Oli epäasiallista häneltä kyseenalaistaa miten Liisa tulevaisuudessa pärjää omien lastensa kanssa. Liisa on nuori tyttö, joka oli tuolla töissä, joten ihan eri tilanne.
Sinnaa kohdeltiin perheessään kuin kunniavierasta, hänellä oli kissanpäivät. Kyseenalaisti Myyn vaikeudet, ja arveli että olisi itse pärjännyt Myyn ekassa perheessä Myytä paremmin. Hah hah! Myy ei kuitenkaan itkeskellyt tuolla muuta kuin muiden tyttöjen ikävää käytöstä.
Aivan järkyttävää katsottavaa.Sinna nukkuu puoleenpäivään sit vähän meikkailee ja käy Halloween kerjuulla äiskän kanssa Myy raataa 12 tunnin päiviä tossa hullujenhuoneessa ja siitä Sinna miettii et ois pärjännyt paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalainen, ruotsalainen, italialainen, kiinalainen... oliko tuossa yhtään syntyperäistä maltalaista?
Myyn toisessa perheessä isä taisi olla maltalainen ja äiti englantilainen... ja oliko ehkä Valmankin perheessä toinen vanhemmsuta maltalainen, en jaksa enää palata tarkistamaan, kun kaikki jaksot jo katsottu:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tästä nyt aivan oivana esimerkkinä katoin just dokumentin nimeltä "Pekka" jossa Pekka Eric Auvisesta puhuttiin. Siinä kaikki jyrkästi kielsi opettajia myöten et olis kiusattu, mut kuitenkin perhe kerto käyneensä rehtorin kanssa keskustelussa jossa rehtori suositteli Pekkaa käyttämään toisenlaisia vaatteita jotta häntä ei kiusattais. Lu
Katsokaa yle areena spotlight ypäjän hevoshelvetti. Siinä koulun rehtori sanoo, että kiusaaminen on vain tunne ja me yritetään poistaa tuo tunne. Ei myönnä kiusaamista, vaikka kiusatusta on julkaistu jopa pilkkavideo.
Mua ihmetyttää Sinnan ja Valman käytös. Olevinaan ovat itse niin positiivisia ja elämänmyönteisiä, mutta valittavat silti koko ajan ja puhuvat paskaa heti kun silmä välttää. Eivät kestäneet edes kuukautta toimia sellaisen erilaisen ihmisen kanssa kuin Myy oli, vaan piti alkaa jättämään porukan ulkopuolelle. Miten nämä pärjäävät työelämässä?
En tiedä miten olisin Sinnan perheen äitinä suhtautunut jatkuvaan itkeskelyyn ja ikävästä valittamiseen. Ymmärrän kyllä, että isän menettäminen on iso asia, olen itskein menettänyt isäni. Mutta Sinnan perhe oli kuitenkin PAENNUT SOTAA Ukrainasta ja perheen isä ilmeisesti taistelemassa maansa puolesta, kuten ovat muutkin miehet... Varmasti iso henkinen kuorma äidillä ja lapsilla joutua pakoon omasta kodistaan ja pelätä jatkuvasti isän ja muiden Ukrainaan jääneiden läheisten puolesta. Toiveen varmasti au parille on, että hän auttaisi arjessa. Niin kuin äiti alussa sanoikin, että olisi hänen unelma saada joskus nukkua pidempään kuin kuuteen. Sinnan olisi pitänyt kyllä tajuta äidin tarvitsevan lepoa ja tarjoutua edes osana aamuista nousemaan aikaisemmin...
Liisa on yllättynyt kun linnut lentää... siis legit
Jatkoa 190:
Nyt äiti saikin omien lasten ja perheen isoäidin lisäksi huolehdittavakseen itkeskelevän teinin, joka välillä vähän teki jotain lasten kanssa...
Liisalla oli sinänsä hankala tilanne, että hänelle ei ollut kerrottu selkeitä työtehtäviä tai aikoja. Myös se oli haasteena, että pienempi lapsi oli niin äidissään kiinni, siihen on vaikea päästä väliin. Ymmärrän perheen äidin turhautumisen, Liisa vaikutti ainakin välillä laiskalta. Mutta toisaalta äiti saattoi olla myös sellainen, että teki vaan puolesta, koska muiden tekemä ei kelpaa tai ei jaksa odottaa... Oli kyllä todella ilkeä lopussa, palautetta voi antaa myös asiallisesti, nyt haukkui Liisan aivan todella ilkeästi ja spekuloi Liisan mahdolisiella tulevalla äitiydellä. Tuli oikein sellainen narsistiäiti mieleen, joka lyttää itsetunnon.
Yks kysymys, perhe joka oli tullut Ukrainasta äiti, mummu ja 2 lasta.
Alku jaksoissa näky kuva sotilaasta ja luulin, että hänen miehensä on rintamalla. Mutta myöhemmin kävi ilmi, että lapset olivat viikonlopun isällään.
Oon kysymysmerkkinä, siis miten tämä nyt oli ? Eroperhe ?
Vierailija kirjoitti:
Yks kysymys, perhe joka oli tullut Ukrainasta äiti, mummu ja 2 lasta.
Alku jaksoissa näky kuva sotilaasta ja luulin, että hänen miehensä on rintamalla. Mutta myöhemmin kävi ilmi, että lapset olivat viikonlopun isällään.
Oon kysymysmerkkinä, siis miten tämä nyt oli ? Eroperhe ?
Vai oliko se Valman perhe? Jotenkin jäi itsellekin sekavaksi tämän kauden perhekuviot, kuka on kukakin ja mitä niissä perheissä ylipäätään tapahtui... olisin kaivannut enemmän tietoa siitä, mitä au pairit päivittäin teki.