Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stenval!

22.01.2007 |

Kuuluuko mitään uutta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mun piti sulle jo aiemmin vastata, mutta se on jäänyt, kun en käy koneella edes joka päivä. Mutta nyt olen täällä ;)

Torstaina lääkäri katseli aikansa tytön käsiä ja pohti toisen lääkärin (valmis lääkäri, joka oli tutustumassa neuvola toimintaan) kanssa asiaa

ja kirjotti meille käsiin viikon kuurin antib-kortisoni voidetta, kolmasti päivässä laitetaan. Samaa voidetta on laitettu tähänkin asti oikein ärhäköihin kohtiin. Kutinaan määräsi nyt xyzal tippoja. Sitten sovittiin, että viikon päästä (eli nyt to) soitan ja jos iho ed huono, kirjottaa lähetteen yliop sairaalan lastenklinikalle. Kysyin lääkäriltä voiko " pelkkä" atoppinen iho aiheuttaa näin pahat oireet ja sanoi, että voi jos ihossa on mukana bakteeri. Ja neidin käsien ollessa niin ärhäkät epäili niissä olevan. En huomannut sanoa siinä vaiheessa, että aina ne on samanlaiset..

Periaatteessa olen tyytyväinen, mutta oltiin sillon miehen kansa ihan vakuuttuneita siitä, että antib-kortisoni voide kyllä parantaa ihon, mutta ei siitä pidemmän päälle mitään hyötyä ole, koska kortisonin jälkeen iho alkaa taas oireilla. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että iho ei edes parane. Jostain kohti on parempi, mutta jostain ei. Xyzal on kyllä ollut parempi lääke kutinaan, mutta kokonaan se ei pois sitä vie. Mutta parammin kuitenkin nyt nukutaan. Joka yö muutaman kerran neiti huutaa mua rasvaamaan, mutta nyt on nukahtanut aina samantien, eikä jää hereille. Tai vkl oli vielä sitä, että 23 maissa valvo reilu puoli tuntia itseään raapien..

Yleiseseti allergisoivat on ollut ed pois, sitä en huomannut edes lääkäriltä kysyä.

Miehen mukaan olin dramaattinen neuvolassa, purin siis mieltäni ja sanoin, että jotain pitää tehdä. Kerroin myös antaumuksella huonosti nukutuista öistä ja väsymyksestä.. Ja lääkäri kyllä tuntui ottavan meidät tosissaan. Ja nyt to sanon kyllä puh, että lähete halutaan. En sitten tiedä mitä uutta meille osataan sairaalassa tehdä, mutta yritetään kuitenkin. Mietin sitäkin, että kannattaisikohan prickit tehdä uudestaan, kun niistä on jo yli vuosi aikaa. Voisivatkohan ne nyt jotain näyttää? Sekin tuntuu vaan niin kurjalta ajatella kun kuitenkin monta kertaa pitää pistää. Ja miten ihmeessä me pystyttäisiin olemaan vko ennen kutina lääkkeitä..

Mutta kiitos silloin, kun valoit muhun voimaa. Itsestä jo alkoi tuntua, että lyön päätäni seinään ja tuntui, että liioitellaanko me miehen kanssa asioita. Mutta jospa tämä tästä.. :)

Mitenkäs teidän pojan kutina? Oliko se mehusta vai jatkuuko edelleen?

Stenval

Vierailija
2/2 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia,että saitte asiaanne pikkasen edes eteenpäin! Se on jo positiivista. Mutta se kertoo jo paljon,että kortisonikaan ei auta. Samoin oli meillä ihan yhtä tyhjän kanssa rasvailut kun tilanne oli pahimmillaan. Ei voinut ajatellakaan jättävänsä kortisonia pois. Vaikka eihän mikään rasva meillä ihottumia poistanut,oikea ruokavalio sen vasta teki.

Pääsisitteköhän te edes ravitsemussuunnittelijan luo joka voisi opastaa tuossa ruoka-asiassa? Siis jos kokeilisitte jonkin aikaa maidoton-munaton-viljaton -linjaa? Nuohan ne yleisimmät allergioiden aiheuttajat on. Ruokadietti sen parhaiten näyttäisi ihan todella,että onko lapsellasi allergioita vai onko iho ärhäköitynyt jostain muusta. Mutta mä en usko vieläkään siihen,että normaali atopia aiheuttaisi noin rajua kutisevaa ihottumaa. En,vaikka maailman paras lääkäri sen mulle sanoisi:) Mutta ota ihmeessä lääkäriinne yhteyttä jos/kun se kortisoni ei auta ja vaadit lastenpolille pääsyä! Eihän tollanen tilanne voi loputtomiin noin jatkua. Mä olisin ainakin tullut hulluksi jos meidän tilanteeseen ei sitä ratkaisua olisi tullut,en olisi varmaan kauaa enää jaksanut elää siinä epätietosuudessa.

Meillä ihottumat paranivat elidelin voimin. Vaikka poika kyllä kutisi sen pari päivää ja ihan päivälläkin raapi mikä oli aivan ihmeellistä. Suihkuttelin ja rasvailin sitten ihoa ahkerasti. Mä luulen,että se oli se mehu tai sitten se kun pojat lotraavat suihkussa samoilla suihkuleluilla ja pesevät niitä. Vanhemmalla on mansikka-saippuaa,että olisko sitä lelujen mukana joutunut tän nuoremman punkkaveteen *pohdiskelee*. Nimittäin allergikkomme iho on todella herkkä,ei paljoa tarvi kun ihottumat tulee. Ja ihmettelinkin kun ihottumia oli vain alakropassa. Mutta onneksi paranivat kuitenkin vaikka ataraxia kyllä tarvittiin ihan yölläkin kun ei kutinasta meinannut tulla loppua...

Kirjottele taas kuulumisianne kun kerkeet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla