Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos köyhällä on 3000 euroa säästössä

Vierailija
17.04.2024 |

Koska on säästänyt vuosia, niin onko se mielestäsi iso summa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassarit pitää huolen, että köyhiä riittää.

Näin on. Voi kun olisi oikeistolainen pressa ja hallitus. Mutta ei, vassari Tarja Halonen häärää pressana ja hallituksessa pääministerinä Kalevi Sorsa demareista.

T: Perussuomalainen

Vierailija
22/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen sä tosiaan allekirjoitit kaikki kirjoituksesi (t. Ammattivalittaja). Miksi et enää? Silloin sanoit, että haluat kaikkien tietävän, kuka on kirjoittajana. Etkö enää haluakaan?

En halua ainaista kiusaamista. Haluan ihan normaalia keskustelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämähän se outoa onkin. Mullakin olen pienet tulot, joten virallisesti olen köyhä. Mutta rahaa on kuitenkin tileillä ihan runsaasti. Miksei oteta varallisuutta ja omaisuutta huomioon määritelmissä?

Miksi pitäisi ottaa. Jos ihminen on tehnyt ikänsä työtä vaikka säästääkseen eläkkeellä tulevien yllärimenojen varaksi, niin ne ovat sen omia rahoja.

Onhan vasemmisto himoinnut niitä pieniäkin omaisuuksia aina. Onneksi ihmisoikeuksiin luetaan omaisuudensuoja, niin meilläkin voi olla aika huoleton, ettei ahne hallitus vie tileiltä suoraan rahoja.

"Jokaisen ihmisen omaisuuden suoja on turvattu perustuslain tasolla. Jokaisella on oikeus käyttää omaisuuttaan haluamallaan tavalla, ja muiden on kunnioitettava toisen omaisuutta. Ketään ei myöskään voida estää tai rajoittaa käyttämästä omaa omaisuuttaan parhaaksi katsomallaan tavalla."

Jep, mutta toimeetulotukea ei saa, jos on säästöjä.

Vierailija
24/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys määritellään virallisesti tulojen mukaan, eli köyhällä voi olla vaikka miljoona euroa säästössä.

Köyhyyttä voi tarkastella myös siitä näkökulmasta, millaiset mahdollisuudet on tehdä asioita, joita ihmiset yleisesti yhteiskunnassa tekevät. Köyhyys voidaankin määrittää myös aineellisen puutteen indikaattorin kautta.

Siinä on otettu laajemmin huomioon, mitä köyhyys tarkoittaa: onko varaa lämpimään ruokaan ja pystyykö matkustamaan kodin ulkopuolelle viikoksi kerran vuodessa?

Väitän, että tällä tavalla mitattuna köyhyyden raja on korkeammalla kuin pienituloisuuden määritelmässä, sillä harvemmalla on varaa harrastaa kulttuuria tai käydä lomamatkoilla.

Jos on miljoona säästössä, ei ole oikeasti köyhä

Köyhyyden määritelmä on lähtökohaisesti jo tosi vaikea. Jos miettii ääritapauksia esimerkkinä kuten vaikka joku munkki luostarissa. Kapitalistin tarkkojen laskelmien mukaan hänen ihmisarvonsa on täysin nolla, koska hän ei omista mitään eikä edes saa suurta palkkaa työstään. Onko hän kuitenkaan todellisuudessa köyhä?

Vierailija
25/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tää kolme tonnia (teinin mopoa varten!) ei ole eka kerta.

Et ole oikeasti köyhä etkä edes pienituloinen, kun sulta löytyy jatkuvasti säästöistä tonni tai pari teinin joululahjoihin tai muuhun älyttömyyteen. Ärsyttää että kokoajan mainostat täällä itseäsi KÖYHÄNÄ.

Joo olen katkera. Olen painanut duunariduunia monta kymmentä vuotta 8 tuntia päivässä mutta ei vaan säästöjä jostain syystä pursuile pankkitilillä. No oon tosin yksinhuoltajana elättänyt lapset.

Vierailija
26/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole oikeasti köyhä etkä edes pienituloinen, kun sulta löytyy jatkuvasti säästöistä tonni tai pari teinin joululahjoihin tai muuhun älyttömyyteen. Ärsyttää että kokoajan mainostat täällä itseäsi KÖYHÄNÄ.

Joo olen katkera. Olen painanut duunariduunia monta kymmentä vuotta 8 tuntia päivässä mutta ei vaan säästöjä jostain syystä pursuile pankkitilillä. No oon tosin yksinhuoltajana elättänyt lapset.

Mun verotettavat tulot on n 14 000 euroa vuodessa. Eli kyllä olen pienituloinen. 

Vierailija
27/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs köyhä se on jolla on 3 tonnia rahaa?

Vierailija
28/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisella henkilöllä on pienet tulot, köyhällä on vähän omaisuutta. Ihminen voi olla jompaa kumpaa tai molempia mutta termit eivät tarkoita samaa asiaa.

Vierailija
29/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Oikeasti köyhällä ei ole mahdollisuutta mihinkään vuosien säästämiseen. Joka penni menee mitä tulee eikä riitäkään.

Vierailija
30/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotettavat tulot 14 000 euroa vuodessa. Siitä pois verot ja eläminen. Ja jää vielä jotain säästöön, enpä todellakaan usko. Et nyt kerro kaikkea.

Vierailija
31/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotettavat tulot 14 000 euroa vuodessa. Siitä pois verot ja eläminen. Ja jää vielä jotain säästöön, enpä todellakaan usko. Et nyt kerro kaikkea.

Eihän minun tarvitse kaikkea yksin maksaa, kun minulla on mies.

Vierailija
32/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kuvittelee 3000 € olevan Suomessa joku iso rahasumma. Sitten kun kasvatte aikuiseksi niin ymmärrätte, ettei se sitä oikeasti ole.

Vierailija
33/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.se tulee perussuomalaisten toimesta hakea pois.

Vierailija
34/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on vassaritutkijoiden määritelmän mukaan aina suhteellista. Eli riippuu keneen verrataan.

Nalle Wahlroon on köyhyysmääritelmän mukaan köyhä, oikein persaukinen. Jos verrataan Elon Muskiin.

Ei pelkästään vasemmiston mielestä vaan ihan kaikkien mielestä. Köyhyyttä olisi tosi typerä määritellä Suomessa absoluuttisena vertaamalla johonkin Ugandaan. Ei kukaan Suomessa elä kahdella eurolla päivässä koska se on täällä täysin mahdotonta jo ihan lähtökohtaisesti. Yhtä typerää olisi määritellä rikkaiksi kaikki kenellä on yli 200 € kuukausipalkka.

Kieltämättä tuo olisi typerää. Mutta koska köyhyys on suhteellista, niin se käytännössä tarkoittaa samalla sitä, että köyhyyttä ei pysty poistamaan mitenkään muuten, kuin tuloeroja tasaamalla. Itse en kyllä ymmärrä, millä tavalla se vaikuttaa omaan rikkauteen tai köyhyyteen jos muut suomalaiset tienaa enemmän tai vähemmän. Sen vielä ymmärtäisi, jos se olisi johonkin kustannustasoon suhteutettu, mutta kun se riippuu vain siitä, paljonko itse tienaan suhteessa siihen, miten muut tienaavat.

Vierailija
35/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä kuvittelee 3000 € olevan Suomessa joku iso rahasumma. Sitten kun kasvatte aikuiseksi niin ymmärrätte, ettei se sitä oikeasti ole.

Silti se on monelle lähes saavuttamaton määrä rahaa. Muistan kun itse olin 6 vuotta sitten pitkäaikaistyötön ja olin saanut tuon 3 tonnia kasaan lähes vuosikymmenen säästämisen ansiosta.

Nykyään jo puskuria on jo lähes 80 000 euroa ja tuntuu ettei riitäkään, mutta kyllä se kolme tonnia köyhänä ollessa oli iso raha.

Vierailija
36/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä pienituloista ap.tä kadehdit? Eikö olisi järkevämpää kadehtia jotain hyvätuloista ihmistä?

Vierailija
37/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys on vassaritutkijoiden määritelmän mukaan aina suhteellista. Eli riippuu keneen verrataan.

Nalle Wahlroon on köyhyysmääritelmän mukaan köyhä, oikein persaukinen. Jos verrataan Elon Muskiin.

Ei pelkästään vasemmiston mielestä vaan ihan kaikkien mielestä. Köyhyyttä olisi tosi typerä määritellä Suomessa absoluuttisena vertaamalla johonkin Ugandaan. Ei kukaan Suomessa elä kahdella eurolla päivässä koska se on täällä täysin mahdotonta jo ihan lähtökohtaisesti. Yhtä typerää olisi määritellä rikkaiksi kaikki kenellä on yli 200 € kuukausipalkka.

Kieltämättä tuo olisi typerää. Mutta koska köyhyys on suhteellista, niin se käytännössä tarkoittaa samalla sitä, että köyhyyttä ei pysty poistamaan mitenkään muuten, kuin tuloeroja tasaamalla. Itse en kyllä ymmärrä, millä millä tavalla se vaikuttaa omaan rikkauteen tai köyhyyteen jos muut suomalaiset tienaa enemmän tai vähemmän. Sen vielä ymmärtäisi, jos se olisi johonkin kustannustasoon suhteutettu, mutta kun se riippuu vain siitä, paljonko itse tienaan suhteessa siihen, miten muut tienaavat.

"Ei yksikään ihminen ole saari, täydellinen itsessään; jokainen ihminen on osa mannerta, osa kokonaisuutta."

John Donne

Vierailija
38/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä pienituloista ap.tä kadehdit? Eikö olisi järkevämpää kadehtia jotain hyvätuloista ihmistä?

En kadehdikaan ap:ta vaan niitä hyvätuloisia. Ärsyttää vaan ap:n ainainen valittaminen. Se että ap väittää täällä joka päivä muka olevansa köyhä vaikkei oikeasti ole.

Vierailija
39/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kadehdikaan ap:ta vaan niitä hyvätuloisia. Ärsyttää vaan ap:n ainainen valittaminen. Se että ap väittää täällä joka päivä muka olevansa köyhä vaikkei oikeasti ole.

Millainen ihminen on sinusta köyhä? Minulla on nuo tulot jotka tuonne laitoin enkä omista muuta kuin jotain irtainta.

Vierailija
40/47 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän minun tarvitse kaikkea yksin maksaa, kun minulla on mies.

Noiden tulojen perusteella et tosiaan maksa "yksin kaikkea" etkä edes omaa osaasi. Eli mies elättää. Hyvähän sitä silloin on omat rahansa säästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän