Mihin opiskelijoiden pitäisi muuttaa nyt kun asumisen tuki putoaa 260 euroon? Soluja ei enää juurikaan ole
tai jos on, ne on varattu ulkomailta tuleville vaihto-opiskelijoille.
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoita halutaan rangaista soluasumisella. Eihän kukaan ole pakottamassa yksin asuvaa työtöntäkään asumaan yhdessä muiden (tuntemattomien) kanssa.
Työtön onkin ihan eri asia kuin opiskelija. Opiskelu on vapaaehtoista, työttömyys ei.
Entäs ne työttömät. joita työpaikan hakeminen ja työnteko ei kiinnosta minkään vertaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoita halutaan rangaista soluasumisella. Eihän kukaan ole pakottamassa yksin asuvaa työtöntäkään asumaan yhdessä muiden (tuntemattomien) kanssa.
Työtön onkin ihan eri asia kuin opiskelija. Opiskelu on vapaaehtoista, työttömyys ei.
Entäs ne työttömät. joita työpaikan hakeminen ja työnteko ei kiinnosta minkään vertaa
Niitä on noin 0,00000001% työttömistä. He voivat minun puolestani asua vaikka kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin tuon asenteen, että koska minulla oli asiat kurjasti opiskeluaikana niin kaikilla muillakin pitää olla kurjaa ja mitään parannuksia ja muutoksia ei missään nimessä saa tehdä mihinkään.
No ei se kyllä mitenkään kurjaksi elämää tee, jos pitää luopua yksiöstä kantakaupungissa ja muuttaa esim. jaettuun asuntoon 2km päähän keskustasta.
Hyvin harvalla opiskelijalla on varaa asua yksiössä minkään kaupungin keskustassa. Yleensä opiskelupaikatkin on kauempana keskustasta ja siksi monet keskustat kuihtuukin, kun opiskelijat asuvat kaukana oppilaitosten vieressä.
Vähänpä lapsi tietää nykyisten opiskelijoiden elämästä. Tai ylipäätään opiskelusta. Ei tule äkkiseltään mieleen yhtään suurempaa opiskelijakaupunkia, jossa kampus olisi erityisen kaukana keskustasta. Kerro toki, missä näin on. Keskustojen kuihtumisenhan pitäisi olla alkanut sinun logiikallasi jo 1800-luvulla, jolloin niin ikään oli opiskelijoita.
Öö... Sinä et siis tiedä yhtä ainoaa suomalaista opiskelijakaupunkia?
Tampere on Suomen selvästi suurin pääkaupunkiseudun ulkopuolinen kaupunki. Se on myös suuri opiskelijakaupunki. Tampereen teknillinen korkeakoulu, sittemmin Tampereen teknillinen yliopisto, nykyisin Tampereen yliopiston Hervannan kampus, rakannettiin keskelle metsää 1970-luvun alussa. Se on yli 10 kilometrin ja noin 25 minuutin ratikkamatkan päästä keskustasta.
Sitten ovat Oulut ja muutkin Suomen top-10:ssä olevia pikkukaupunkeja, mutta ei niitäkään varmaan lasketa.
Tietämättömyys ja tyhmyys eivät ole hyveitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin itse soluasunnossa 2006-2009. Se oli ihan kamalaa aikaa. Kämppiksinä täysin tuntemattomia ja minua vanhempia. Olin itse 16-vuotias amisopiskelija ja aiestaan tuntemattomat kämppikset olivat 20-vuotiaita korkeakouluopiskelijoita. Vihasin sitä aikaa, olin arka ja ujo ja jouduin väkisin tekemisiin kämppisten ja heidän kavereiden kanssa, jos kävin vaikkapa keittiössä. Vietin suurimman osan aikaa itsekseni omassa huoneessani enkä toivoisi kenellekään samaa. Kolme vuotta solussa tuntuu ikuisuudelta nuorena opiskelijana. Hyvä tuuri niillä, jotka saavat ikätovereitaan ja hyviä ystäviä samaan asuntoon.
Alaikäisiä varten on opiskelija-asuntoloita, joissa ei ole korkeakouluopiskelijoita.
On jos on. Kaikilla oppilaitoksilla ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaa hyvin tuon asenteen, että koska minulla oli asiat kurjasti opiskeluaikana niin kaikilla muillakin pitää olla kurjaa ja mitään parannuksia ja muutoksia ei missään nimessä saa tehdä mihinkään.
No ei se kyllä mitenkään kurjaksi elämää tee, jos pitää luopua yksiöstä kantakaupungissa ja muuttaa esim. jaettuun asuntoon 2km päähän keskustasta.
Hyvin harvalla opiskelijalla on varaa asua yksiössä minkään kaupungin keskustassa. Yleensä opiskelupaikatkin on kauempana keskustasta ja siksi monet keskustat kuihtuukin, kun opiskelijat asuvat kaukana oppilaitosten vieressä.
Vähänpä lapsi tietää nykyisten opiskelijoiden elämästä. Tai ylipäätään opiskelusta. Ei t
Katsopa seuraavaksi sieltä wikipediasta tiedot Tampereen yliopistosta tai AMK:sta. Saatat yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on noin 0,00000001% työttömistä. He voivat minun puolestani asua vaikka kadulla.
Suomessa on vähän yli 200'000 työtöntä. 0.00000001% siitä on 0,0002, eli meillä on nolla pilkku nolla nolla nolla kaksi työhalutunta työtöntä koko maassa.
Olet valehtelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin itse soluasunnossa 2006-2009. Se oli ihan kamalaa aikaa. Kämppiksinä täysin tuntemattomia ja minua vanhempia. Olin itse 16-vuotias amisopiskelija ja aiestaan tuntemattomat kämppikset olivat 20-vuotiaita korkeakouluopiskelijoita. Vihasin sitä aikaa, olin arka ja ujo ja jouduin väkisin tekemisiin kämppisten ja heidän kavereiden kanssa, jos kävin vaikkapa keittiössä. Vietin suurimman osan aikaa itsekseni omassa huoneessani enkä toivoisi kenellekään samaa. Kolme vuotta solussa tuntuu ikuisuudelta nuorena opiskelijana. Hyvä tuuri niillä, jotka saavat ikätovereitaan ja hyviä ystäviä samaan asuntoon.
Alaikäisiä varten on opiskelija-asuntoloita, joissa ei ole korkeakouluopiskelijoita.
No kun niihin oli niin paljon hakijoita, ettei kaikki halukkaat päässeet. Omasta ikäluokastani vain kolme pääsi opiskelija-asuntolaan, kaikki muut opiskelija-asuntoihin. En tiedä mikä nykyisin on tilanne, onko asuntoloita enää ollenkaan?
Taitaa hallitus haluta fiksuja opiskelijoita ilman bailaamista... Hmm no tämä on vain yksi mielipide
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin vain tuota "opiskelu on vapaaehtoista" - huono argumentti, koska yhteiskunta ei halua ihmisten jättäytyvän ilman koulutusta. Kouluttamattomilla ja osaamattomilla ihmisillä ei yhteiskunta tee mitään. Eli on yhteiskunnan etu ja intressi, että opiskellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänpä lapsi tietää nykyisten opiskelijoiden elämästä. Tai ylipäätään opiskelusta. Ei t
Hervannan kampushan onkin Suomen ainut yliopisto. Jos sitä ei muistanut mainita, ei tietenkään tiedä yhtään yliopistokaupunkia. Mahtava logiikka!
Tätä keskustelua lukiessa tulee hulluksi. Ihmisillä on kunnon uhrimentaliteettipsykoosit päällä. Voisi sitä kiitollisuuttakin kai harjoittaa. Meillä opiskelijoille maksetaan siitä että saavat opiskella mitä haluavat ja minne sattuvat pääsemään. Sen lisäksi joutuu tekemään valintoja elintason ja asumismukavuuden suhteen. Tilanne kestää sen 3-5 vuotta yleensä.
Hui kauhistus. Härskiltä tuntuu tämä valitus. Kaikilta leikataan nyt. Nuoret opiskelijat ovat tässä vielä hyvässä asemassa. Ollaan suht terveitä ja elämä edessä.
Ja joo, en jaksa vastailla niille väistämättä tähän kommentoiville ihmisille jotka valittavat perussairauksiaan, ikäviä solukokemuksiaan tai korkeampaa ikäänsä. Elämän aikana sattuu kaikenlaista. Ihan tosi meillä on asiat hyvin ja vaikken tosiaan nykyhallituksesta perusta, niin minusta tämä ei ole pahin leikkaus jonka ovat tehneet, ei lähelläkään. Pitäkää toisistanne huolta ja tukekaa toisianne, paremmat ajat ovat tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on vähän yli 200'000 työtöntä. 0.00000001% siitä on 0,0002, eli meillä on nolla pilkku nolla nolla nolla kaksi työhalutunta työtöntä koko maassa.
Olet valehtelija.
Ja sinä olet i di ootti, joka kuvittelee olevansa kovinkin nokkela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentoin vain tuota "opiskelu on vapaaehtoista" - huono argumentti, koska yhteiskunta ei halua ihmisten jättäytyvän ilman koulutusta. Kouluttamattomilla ja osaamattomilla ihmisillä ei yhteiskunta tee mitään. Eli on yhteiskunnan etu ja intressi, että opiskellaan.
Opiskella voi myös omalla kotipaikkakunnalla. Ei ole pakko lähteä Helsinkiin 900€/kk asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun niihin oli niin paljon hakijoita, ettei kaikki halukkaat päässeet. Omasta ikäluokastani vain kolme pääsi
Aina löytyy joku tekosyy sille, ettei voi asua muuten kuin kalliissa yksiössä. Onneksi kohta on oikeasti pakko miettiä asumistaan, kun tukia leikataan. Loppuu turha selittely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänpä lapsi tietää nykyisten opiskelijoid
xx
Hervannan kampushan onkin Suomen ainut yliopisto. Jos sitä ei muistanut mainita, ei tietenkään tiedä yhtään yliopistokaupunkia. Mahtava logiikka!
Kiistit jotain, mitä en väittänyt.
Viesti, johon vastasin, väitti ettei Suomessa ole kampuksia, jotka eivät olisi keskustassa. Vastaväitteeksi heitin yhden Suomen suurimmista kampuksista. Sitten sinä kinaat pilkallisesti jotain ihan muuta. Klassista maalitolppien siirtelyä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vanhempasi eivät hoitaneet lakisääteistä velvoitettaan huolehtia sinun elatuksestasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskella voi myös omalla kotipaikkakunnalla. Ei ole pakko lähteä Helsinkiin 900€/kk asuntoon.
Ei voi kaikilla paikkakunnilla. Yhteiskunta tarvitsee ihmisiä, joilla on oikea koulutus ja/tai ammatti, pelkät kansalaisopiston kurssit eivät ole sitä, mitä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet valehtelija.
Ja sinä olet i di ootti, joka kuvittelee olevansa kovinkin nokkela.
Ei, kyllä se kovinkin nokkelaksi itseään luuleva idiootti oli se, joka mukanokkelasti laittoi tekstinsä "perusteluksi" perseestä revityn luvun. Se oli tahallaan valehtelua.