Eläkkeensaajan asumistuki?
Luin että hallitus aikoo kajota myös eläkkeensaajien asumistukeen... Onko kellään lisätietoja?
T. Kohta sillan alle asumaan.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä vielä tiedetä, justhan se vasta julkistettiin.
On kyllä Orpopurralla tiedossa, mutta kiusaavat ilmeisesti tahallaan kun eivät kerro tarkemmin. Kaikista muista leikkauksista on kyllä kerrottu ketkä ne koskee, ja miten ne toteutetaan!
Koskee niitä joilla on varallisuutta, esim. omistusasunto, eikö se riitä.
Eli, mummot ja papat joutuvat luopumaan asunnoistaan. Saattaa olla pieni eläke jo kovat asumistkustannukset, vanhoissa taloissa tehdään kalliita remontteja. Asunnot eivät myöskään mene kaupaksi tällä hetkellä.
Itselläni se tilanne että sairastuin
Näinpä! Olisi kohtuutonta jos elämänsä kunnolla hoitanut,säästeliäästi elänyt ammattimies joutuisi kärsimään laiskojen tyhmien ihmisten takia
Yleistä asumistukea saavat omistusasunnossa asuvat, ovat tienneet jo viime kesästä että 1.1.25 eivät saa enää asumistukea, eli 1,5 vuotta etukäteen tuli tieto. Ajotaanko sama tieto lämäyttää eläkeläisille puolen vuoden varoitusajalla, jos muutos astuu voimaan myös 1.1.25 !??
Kiittäkää tästä Sannaa. Orvon ja Purran epäkiitollinen tehtävä on siivota Sannan jätökset.
Miksi ihmiset tarvitsevat niin paljon tuettua asumista ? Olisiko järkevintä perustaa enemmän tukiasuntoloita? Jonkinlaista tuettua toimintaa kuten työpajoja tai lukupiirejä? Vertaistukiryhmiä heikoille yksilöille jotka eivät omin avuin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset tarvitsevat niin paljon tuettua asumista ? Olisiko järkevintä perustaa enemmän tukiasuntoloita? Jonkinlaista tuettua toimintaa kuten työpajoja tai lukupiirejä? Vertaistukiryhmiä heikoille yksilöille jotka eivät omin avuin pärjää.
Kuule älä sekaannu asioihin joista et ymmärrä, nolasit itsesi.
On se kumma kun toisten rahoja hamuavat ulisijat alkoivat heti vinkua kuin hyeenat hyville veropäätöksille. Miksi ihmiset eivät tee töitä tai perusta yrityksiä niin olisi paremmat tulot eläkkeellä. Tukipummi eliitti voi suksia ulkomaille jos sieltä löytyisi parempi paikka loisimiseen.
Toivotaan että eutanasia laki tulee pian ja auttaa nämä kärsivät pois tästä maailmasta. Olette liian kalliita enää elätettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kiittäkää tästä Sannaa. Orvon ja Purran epäkiitollinen tehtävä on siivota Sannan jätökset.
On vaan jännää että siivous ei koske rikkaita lainkaan. Ministerit ja k-edustajat saavat pitää kaikki etuudet. Yli 5000e/ kk eläkettä saavat eivät saa veronkorotuksia.
Miksi eivät KAIKKI osallistuu hokema, tarkoita sitä myös??
Miksi ette vain osta omaa taloa? Ei olisi vuokria eikä muita turhia kuluja lainkaan. Itselläni on talo jonka kulut vuodessa ovat vain noin 2000-2500€ vuodessa maksimissaan. Olen pienituloinen ,en saa vuodessa kuin 34th€ ,ja vaikka tuloni ovatkin tippuneet lähes 7th vuodessa en silti valita mistään. Asennekysymys toki sekin, mutta ei ihminen loppujen lopulta niin paljoa tarvitse kuin mihin olette tottuneet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette vain osta omaa taloa? Ei olisi vuokria eikä muita turhia kuluja lainkaan. Itselläni on talo jonka kulut vuodessa ovat vain noin 2000-2500€ vuodessa maksimissaan. Olen pienituloinen ,en saa vuodessa kuin 34th€ ,ja vaikka tuloni ovatkin tippuneet lähes 7th vuodessa en silti valita mistään. Asennekysymys toki sekin, mutta ei ihminen loppujen lopulta niin paljoa tarvitse kuin mihin olette tottuneet.
Kaikki eivät asu pikkukaupungeissa maaseudulla. Onko omakotitalo mielestäsi muutenkaan toimiva/ järkevä asumismuoto eläkeläisille? Moni eläkeläinen joutuu nimenomaan luopumaan Ok talostaan, koska siellä asuminen ei enää onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule älä sekaannu asioihin joista et ymmärrä, nolasit itsesi.
Sorry. En ole koskaan itse tarvinnut tukea elämäni enkä asioitteni hoitamiseen niin en aina tiedä miten vaikeita heikompilahjaisten asiat oikeasti onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että eutanasia laki tulee pian ja auttaa nämä kärsivät pois tästä maailmasta. Olette liian kalliita enää elätettäväksi.
Samoin voi tehdä kaltaisillesi luonnevikaisille. Näinhän toimitaan eläintenkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun toisten rahoja hamuavat ulisijat alkoivat heti vinkua kuin hyeenat hyville veropäätöksille. Miksi ihmiset eivät tee töitä tai perusta yrityksiä niin olisi paremmat tulot eläkkeellä. Tukipummi eliitti voi suksia ulkomaille jos sieltä löytyisi parempi paikka loisimiseen.
Vaikea kuule perustaa yritystä jos valtiolla ei ole sellaista minulle osoittaa ja rahoittaa! Miten muka edes voisin perustaa yrityksen kun minulla on vain pelkkä peruskoulun päästötodistus? Työkokemusta ei ole mistään kun kukaan ei palkkaa minua mihinkään! Helppo se siinä on huudella! Ja mihin minä laittaisin kolme pientä lastani kun olen yksinhuoltaja?heidä isänsä ei heitä ota koska toinen on vankilassa ja toinen on täys alkoholisti!
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa uunittamisessa on ? Saa kaukolämpöä ,kynttilöitä ja saippuaa samalla.
Keskustelun taso aina huononee mitä pidemmälle ilta ehtii. Lue: keskustelijoiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaan jännää että siivous ei koske rikkaita lainkaan. Ministerit ja k-edustajat saavat pitää kaikki etuudet. Yli 5000e/ kk eläkettä saavat eivät saa veronkorotuksia.
Miksi eivät KAIKKI osallistuu hokema, tarkoita sitä myös??
KAIKKI osallistuu mutta lokit ja pummit on ensin hävitettävä. Puhdistautuminen alkaa siitä, että saasta pestään ensin pois. Yksi rotu,yksi kansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät asu pikkukaupungeissa maaseudulla. Onko omakotitalo mielestäsi muutenkaan toimiva/ järkevä asumismuoto eläkeläisille? Moni eläkeläinen joutuu nimenomaan luopumaan Ok talostaan, koska siellä asuminen ei enää onnistu.
Ei espoo ole pikkukaupunki,enkä ole eläkkeellä. Vanhoilla päivilläni voin sitten muuttaa vaikka yhteen omistamistani osakkeista jotka nyt olen vuokrannut asunnon tarvitsijoille.
Vierailija kirjoitti:
No tukipummi eliitit tulee päinvastoin ulkomailta Suomeen loisimaan.
Vierailija kirjoitti:
34 tuhatta e / vuosi ei ole pienituloinen.
Tämä astui voimaan 1.1. 2024, mutta nyt puhutaan tulevista leikkauksista eläkkeensaajan asumistukeen.