Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin sitten itse kaivamassa sen luomukeskustelun D-vitskuista,ja se olikin tuttu ja turvallinen kalanmaksaöljy,pitää kysästä terkkarilta tänään kun tulee käymään että mitä mieltä on asiasta.

Nimen valinnassa meillä mä melkeistä listaan nimiä ja mies joko hyväksyy tai hylkää.Lisäksi tyttöjen nimissä on kaikilla jonain nimenä joku viking linen laivoista =D kolmannelle tulee joksikin nimeksi Rosella..Mielellään myös haluan nimen joka sopii sekä ruotsiksi että suomeksi äännettäväksi.

Kivan kuuloinen nimi Mansemamma!

Jaahas nyt kutsuu syöttöpuuhat

T:Isa

Vierailija
22/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuli paljon parempi mieli ja nyt on pikkuinen nukkunut kaksi yötä meidän kanssa. Tai ensin vien illalla omaan sänkyyn kun ollaan vielä itse hereillä (klo.20-21), ensimmäinen " yösyöttö" on yleensä klo.23 ja silloin saatan vielä viedä omaan sänkyyn pojan jos nukkuu sikeästi, mutta kun hän herää taas klo 1-2 syömään niin sitten olen jättänyt hänet meidän kanssa ja olen itsekin nukahtanut kesken syötön. Viime yönäkin pieni nukkui yli 4 tunnin pätkän kun sai olla äidin kainalossa =).

Varmaan on vaan neuvolatädin oma mielipide, koska tämä meidän toinen th, jolla itse kävin raskausaikana (vauvalla on nyt eri th) niin hän sitten taas sanoi hymyillen kun kerroin että yritetään nukuttaa omaan sänkyyn että ennemmin tai myöhemmin hän teidän sänkyyn eksyy ja pienelle se on hyväksi.

NIMI: Meillä pojan nimi keksittiin jo paljon ennen syntymää, taisi olla loppkesästä, olin nimittäin nähnyt unta että saadaan poika ja häntä kutsuimme unessa nimellä Rasmus. Kun kerroin tästä miehelle niin hän oli heti sitä mieltä että se on kiva nimi ja se annetaan. Toinen nimi mistä pidimme on Sakari, mutta sitä ei voitu antaa etunimeksi kun meidän toinen fretti on nimeltään " Sakari Palsola" =). Olisi voinut olla pojalle nöyryyttävää kuulla että on nimetty fretin mukaan... Joten pojastamme tulee Rasmus Sakari. Tytölle olisi tullut Erica Irina, jos sen sitten saisi ensi kerralla antaa... =)

Meille tuli tänään postissa nuo isyydentunnustus laput ja nauroin niitä täällä yksin ääneen; ihan kuin jotain siitoseläimen kantakirjoja! Isän ja äidin tiedot tarkkaan eritelty ja paras oli kohta " siittämisajankohta" ja siihen merkitty että " lääketieteellinen lausunto siittämisajankohdasta on katsottu muihin selvityksiin nähden tarpeettomaksi" ja erikseen vielä " kertomus" -kohdassa " Lapsen äiti vakuutta, että kukaan muu kuin yllämainittu mies ei voi tulla kyseeseen lapsen isänä ja mies on varma isyydestään eikä vaadi isyystutkimusta tehtäväksi" .

Yksi mikä vielä pisti silmään niin joka kohdassa puhutaan " mahdollinen isä" nimikkeellä... Kas kun eivät vielä kysy siittämisasentoa ja -kestoa, siinä vois moni mies mennä punaiseksi... =D

Jos vaikka yrittäisi hetken torkahtaa kun Rasmus-nallekin uinuu.

-Outi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM: meillä kanssa pähkäillään tytön kasvun kanssa. Nyt oli tullu vaan 50g viidessä päivässä =,( (esikolla tuli sama YHDESSÄ PÄIVÄSSÄ), painoa oli nyt 2720g. Perjantaista asti oon päiväsaikaan herätelly vauvaa parin tunnin välein syömään, öisin tankkailee pari tuntia putkeen ja sitten kitisee kunnes kakkaa ja sitte oon antanu nukkua niin kauan ku nukkuu, viisikin tuntia menee... pitää varmaan alkaa herätellä öisinki =( ja tuntuu, että pirpanalla on niin pieni suu, ettei hän yksinkertaisesti saa tissistä niin hyvää imuotetta, ettei tisseihin sattuisi.

Pumppasin äsken maitoa ja tisuttelun päälle tyttö söi vielä pullosta 15ml, joten kyllä sieltä tissistäkin tulee. Pitää nyt vaan koittaa tarjota pumpattua maitoa pullosta aina tisuttelun päälle, niin jospa se siitä. Maanantaina pitääkin sitte mennä neuvolaan punnitukseen, jos vaan ei pakkanen kiristy kovaksi =/

OUTI: meillä nukutaan sekä että, alkuyö perhepedissä ja sitte ku on tuo yöllinen parin tunnin tankkaus/kitinä vaihe ohi, oon kapaloinu tytsän viereiseen pinnasänkyyn, kun ottaa ne pidemmät unet ja seuraavalla syötöllä jää taas viereen. Hassua, että neuvolastakin varoittelevat ettei saisi antaa nukkua vieressä =/. Meillä ei oo edes kysytty miten nukutaan! Esikkokin nukkui koko ajan vieressä ja ihan hyvin onnistu viime kesänä omaan sänkyyn siirto vuoden iässä. Varsinki, kun päiväsaikaan en ehdi tyttöä paljon sylitellä kun tuo poitsu vaatii huomiota, niin saa sitten olla yöllä lähellä. Ehkä jos joutuisin valvomaan tosi paljon ja olisin yliväsynyt, en uskaltaisi pitää vauvaa niin lähellä, etten vaan runnoisi häntä, mutta nyt ainakin mennään näin.

Meillä on ristiäiset 11.2, eli kun pirpana tulee 1kk. Meillä nuo appivanhemmat ja mieskin harrastavat hiihtosuunnistusta niin piti ensin valita pois kisaviikonloput ja seuraava vknloppu joka olis käyny olisi mennyt pitkälle maaliskuuhun. Mutta eipä tarvi sitten enää kuunnella sukulaisten nimiarvailuja ja " hyviä" neuvoja ja ohjeita ;) Nimi valittiin vaan sen perusteella, mikä tuntuu ja kuulostaa hyvältä. Toinen nimi tulee mun suvusta, kun pojalla on toinen nimi miehen suvun " perintönä" . Jasmin Eerika on kyllä nätti =)

Esikko on alkanu ilmaista pientä mustasukkaisuutta, mutta onneksi vain äidinkaipuuna. Kun syötän vauvaa, poika tulee sanomaan " änkyyn" , eli vauva pitäis viedä sänkyyn, jotta hän pääsee äiskän syliin. Kuitenki jos pirpana on sängyssä ja kuuluu pienikin itku, niin poika heti tuumaa " yliin" , eli vauva pitää hakea syliin =).

D-vitamiineista: meidän terkka tuumasi tänä aamuna, ettei vielä oo mitään kiirettä tippojen alottamisella, vaikka huomenna tulee 2vk täyteen.

Pulauttelusta: ei oo onneksi mitenkään runsasta, ihan pari kertaa on vasta sattunu, vaikka pirpana on huono röyhtäisemään. Kerran tosin tuli varmaan koko mahan sisällys ylös, mentiin sitten yhdessä suihkuun =/

Tuli tuosta sukulaisten ym. varoituksista ja neuvoista mieleen, mun tädit kävi tänään ja toinen tuumaili, kun sylittelin pirpanaa, että pitää varoa, ettei tyttö totu olemaan liikaa sylissä! Naureskelin vaan, että eiköhän tuo saa sen aikaa olla, minkä on, kun niin äkkiä kasvaa sylistä ulos =). Ei vauvoja oikeasti voi pitää liikaa sylissä!

Isyyden tunnustamisesta: ei oo meillä ajankohtainen, kun ollaan naimisissa, mutta musta on ihan typerää kysellä niin tarkasti kaikkea ja varsinki sitten, kun pari menee sitä varta vasten tekemään, niin se viranomaisen kysely tuntuu ihan hullulta. Ei kai sitä mennä tekemään, jos ei oltaisi asiasta varmoja! Hölmöä!

Meillä siis arki sujuu kelloa vahtiessa ja pirpanaa herätellessä. Yöllistä parin tunnin itkuhetkeä lukuunottamatta tyttö on edelleen rauhallinen, välillä katselee ihmetellen ympärilleen suurilla tummilla silmillään niin että äidin sydän meinaa ihan pakahtua =,) Iho meinaa kuivahtaa, joten tänään lisätään kylpyveteen vähän öljyä.

Mun tekisi ihan hirmuisesti mieli ulkoilemaan, kun aurinko paistaa. Pitääkin laittaa ukko noutamaan mun monot anopilta niin vois käydä joku päivä kokeilemassa hiihtoa tuossa pellolla. Vauvelia en vielä uskalla viedä ulos, terkka tuumasi, että pitäis 3kg saada kasaan... eihän siihen tätä kasvuvauhtia menekään ku 5,6 viikkoa..!

Tuntuu muuten, että laitoksella olosta ja synnytyksestä on jo pieni ikuisuus ja vauva olis ollu meillä jo paljon pitempään ku kaks viikkoa.

Kuinkas muuten olette toipuneet synnytyksestä? Onko jäänyt traumoja ja joko joku olis valmis uuteen kierrokseen? Mulla on jo ihan normaali olo, jälkivuoto on tosi vähäistä ja liikkumaan tekisi mieli. Vähän tuo kylmyys hidastaa, kun pelkään myös rintatulehdusta =/ mulla niitä oli 2 kertaa esikolta, mutta onneksi selvisin kotihoidolla, eli lämpökääreillä ja alotin syötön aina kipeästä tissistä ja pumppailin lisäksi.

elina ja pirpana 13vrk

Vierailija
24/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin perhepetiä on harrastettu... Esikoinen nukkui vauvana paljon meidän vieressä.Ehkä siinä 1,5-vuotiaana alkoi pääasiassa nukkua omassa sängyssään, mut silloinkin aina välillä kömpi meidän viereen. Jossain vaiheessa vaan lopetti ne viereen tulemiset, nykyään nukkuu koko yön omassa sängyssään. Samassa huoneessa nukutaan kaikki. Ajattelin, että joskus sitten saavat molemmat lapset yhdessä siirtyä lastenhuoneeseen nukkumaan. Tämä pikkuinen vaavi on näköjään erittäin läheisyyskaipuinen, sylivauva siis. Oli sitä kyllä esikoinenkin. Ja ilmeisesti öisin se paras paikka nukkua vaavin mielestä on äipän tai isukin kainalo. Viime yö meni ihanasti vierekkäin tuhisten. Klo 23 oltiin kaikki unessa ja seuraavaksi heräsin, kun vauva tahtoi ruokaa klo 6!

Että tänään onkin ollut ihanan pirteä olo! Aamupäivällä taas ulkoiltiin lasten kanssa. -7 C näytti mittari, ja puinkin vauvan oikein lämpimästi. Vaunuihin laitoin mittarin ja näytti +16 C...

Nimikeskustelua... Meillä pojan nimiä olis iso lista ihania ja molempia miellyttäviä, mut tytön nimissä meillä täysin eri maku. Esikoista odottaessa alkoi tytön nimen pohdinta, ja se jatkuu yhä... Itse pidän vähän vanhemman tyylin nimistä, mies taas uudemmista. Ristiäspäiväkin on päätetty, 10.2. Meillä kans olis menny seuraava sopiva ajankohta tosi pitkälle.. Ja itestä on mukava saada pidettyä ristiäiset aika pian. Nimikin alkaa olla aika selvä. Kunhan vähän vielä makustellaan..

Meillä ei tietoa, miten tyttö on kasvanut, vai onko. Mutta luulisin, että on. Ainakin maitoa tulee reilusti ja pitkiä syöpöttelyvälejä pikkuinen pitää. Toivottavasti on siis kylläinen ja kasvaa hienosti. Kuuden päivän iässä oli terkka kotikäynnillä, silloin oli painoa tullut 200 grammaa lisää sairaalan lähtöpainoon. Maanantaina tuleekin taas terkka kotikäynnille. Silloin näkee mikä paino on.

Uskomattoman nopeaa tämä aika tosiaan menee.. Toisaalta tuntuu, että vauvahan on aina meillä ollut. Vaikka toisaalta, nyt vasta alkaa paremmin häntä tuntemaan. Ymmärtää itkut ja käninät paremmin ym.. Tämän vauvan kohdalla kun mulla on välillä ollut vaikeuksia ymmärtää, mitä pieni oikein tarkoittaa. Esikoisen kohdalla ei tällaista ongelmaa ollut. Tämä tosin johtuu varmaan näistä tyttösen ilmavaivoista. Niistä kun ei heti itse ymmärtänyt, onko itku kipua vai nälkää vai jotain muuta. Tänään ei noita masuvaivoja olekaan ollut. Toivottavasti ei tulekaan!

-Selmiina ja typy 18 vrk

Vierailija
25/41 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pitää tosiaan kiirettä. Me muutamme lauantaina uuteen omakotitaloomme ja paljon on vielä pakkaamatta. Tämä meidän typy on jo kiertänyt kaikki Turun seudun rautakaupat ja huonekaluliikkeet ku joka päivä pitää jotain käydä ostamassa. Onneksi on mies ollut kotona, mutta ensi maanantaina menee taas töihin, tylsää. Kantoliina on meillä kova sana, saa edes jotain tehtyä. Nytkin tyttö nukkuu tässä rinnalla, mutta jos yritän siirtää jonnekin niin varmana herää ja alkaa känkkäys. Oikeasti, mä en tiennyt, että näin pieni osaa kiukutella ja vaatia tissiä/syliä. Se on ihan eri itku ku esim. vatsanväänneitku.

Minä sanoin raskausaikana, että meillä ei sitten perhepetiä aleta harrastamaan, mutta kummasti se tyttö siihen viereen jää yösyötön jälkeen =) Tosin sitten en minä nuku, koska herään vielä herkemmin jokaiseen ähinään sekä pelkään hautaavani tytön unissani alleni. Tyttö nukkuu siinä paremmin ja pidempään kuin omassa kehdossaan, mutta mä olen aamuisin aivan loppu. Ja rytmi on muutenkin vielä täysin hukassa. Jokainen yö on erilainen ja äiti saa unta tunnista jopa seitsemään tuntiin yhteensä. Päiväuniin ei ole ollut mahdollisuutta mikään päivä ku tässä muuttotouhuissa menee niin paljon aikaa.

Joku kysyi vesitilkan antamisesta tissin päälle, ku on valkoinen kieli. Meillä on todella valkoinen kieli ja neuvolassa sanottiin nyt, että vesi ei enää auta tähän, vaan pitää antaa 2-3 kertaa päivässä lusikan kärjellä puolukan mehua. Näkisitte tytön ilmeen ;)

Meillä on ristiäiset 4.3. Jospa ehtisin saada uutta kotia vähän ojennukseen ennen sitä. Siinä samalla on myös kodin siunaus. Se on myös meidän yksivuotishääpäivämme, joten senkin puoleen halusimme sen päivän. Nimi on päätetty jo raskausaikana, tai minä olisin niiden kahden nimen eteen halunnut yhden nimen mitä mies ei oikeen kelpuuttanut, mutta ei tämä tytteli siltä nimeltä näytäkään. Ihania nimiä olette pienille antamassa!!!

D-vitamiinit piti aloittaa tänään, mutta autuaasti unohdin. No, aina on huominen. Cuplatonia muistan sentään antaa melkein joka syöttöä ennen ja se on kyllä auttanut vatsanväänteisiin jonkun verran.

Tämä pirpana on alkanut vähän jokeltelemaan. Tietenkin eniten yöllä hoitopöydällä ja äiti kärvistelee ku ei voi vastata...

Piti jotain muutakin kirjoitella, mutta tyttö heräsi ja huomasi että mehän ollaan paikallaan. Äkkiä pitäisi lähteä kävelemään, kova on käsky.

Katsku ja tytär huomenna 3 vkoa

Vierailija
26/41 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuisilla taitaa olla kiireistä vauva-arkea, kun oltiin jo taas kolmannella sivulla... (kyllä se on kiireistä :)

Meillä on kyllä rytmit aivan hakusalla. Vauva on nyt muutamana yönä virkistynyt valvomaan aamuyöllä pari tuntia ja ei viihdy itsekseen ollenkaan edes kainalossa. Pitäisi olla valot yms. Toisaalta saattaa nukkua pöhistä koko iltapäivän sitten päivällä tankaten vain aina välillä. Eilenkin nukkui pitkästi yli kuuden illalla. Olen yrittänyt hellävaraisesti poikaa herätellä illasta aikaisemmin että unta riittäisi myöskin yölle, kun poitsu valvoo jo pitkiä aikoja virkeänä. Saisi ne valveillaolot vai oikeaan aikaan.

Olo on nyt oikein virkeä, kun nukuttiin vauvan kans kunnon päikkärit kun esikoinen on omilla päikkäreillään. Miten ihanaa onkaan nukkua vauva masun päällä!! Kummatkin nukuttiin kuin tukit. Vaavi vielä jatkaa uniaan ja minä sain virkistystä risaisten öiden jälkeen.

Nimistä on ollut puhetta. Kivoja nimiä ihmiset olette valinneet lapsillenne!! Meillä on ollut suunnitelmissa antaa pojalle nimeksi Juuso Elias. Meillä nimen valinta meni myöskin niin, että minä listasin itselle mieleisiä nimiä ja mies raakkasi sieltä hänelle ei-sopivat pois. Sitten vänkäsin niin kauan, että mies ehdotti sieltä jotain suosikkiaan, kun kerran inhokitkin osasi sanoa. Ensimmäinen nimi sopi kerralla molemmille ja toisesta keskusteltiin vähän aikaa.

Täällä on ollut puhetta perhepedistäkin. Minä itse yritin alkuun vauvaa nukuttaa omaan sänkyynsä, mutta illalla nukahtaminen ei ota onnistuakseen edes minun viereen, joten olen toistaiseksi luovuttanut ja antanut pojan nukkua vieressä. Kaikki ollaan nukuttu paremmin. Kerkiäähän sitä vauvan omaan sänkyyn siirtää myöhemminkin, jos saadaan paremmat unet koko porukka.

Tuiskua ja poitsu 16vrk

Vierailija
27/41 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinkohan mä nyt tän loppuun saakka kirjoitettua ja lähetettyäkin?? Nämä kolme päivää, mitä ollaan kotona oltu, on kyllä mennyt niin siivillä vaikken oikeen muuta ole tehnytkään kuin imettänyt, imettänyt ja imettänyt! Poika, tänään 6vrk, on oikea suursyömäri. Eilen oli jo päässyt takaisin syntymäpainoon +40g... Että taitaa tulla samanlainen pulska jätkä kuin toi keskimmäinen poikakin =) Rytmiä ei vielä mitään pojalla ole, eikä tarvikaan. Nukun pojan kanssa silloin, kun sekin nukkuu. Mies on kotona vielä kai koko ensi viikon, ihanaa..

Kiitän tälläkin puolella oikein kauniisti meitä onnitelleita sekä onnittelen itse muita vauvautuneita, jos olen jonkun missannut (MoominMamma ainakin, onnittelut myös muuten kotiinpääsyn johdosta!!)

Kolmas poikamme syntyi siis perjantaina 19.1 ilman mitään ongelmia, suht nopeasti ja kivuttomasti. Painoa prinssillä 3460g ja pituutta mittauksen mukaan 47cm, jota me kyllä kovasti epäillään mittavirheeksi. Mies oli mukana mittaamassa ja sanoi, että hyvin hätiköidysti se hoidettiin ja on varma että poijan jalat olivat mittauksen aikana koukussa. Mutta ei olla tuosta mihinkään mainittu, sen näkee ensi viikolla neuvolassa mitä mittoja sitten saadaan. Meillä eka poika 49cm (rv37+) ja toka 53cm, et tuntuu aika hullulta tää 47cm..?? Muutenkin kyllä mun arviot lapsen painosta meni hiukan metsään, olin varma että nelikiloista pukkaan joten yllätys oli melkoinen kun tämä kirppu sieltä masun päälle nostettiin ;)

Isoveljet ovat suunnattoman onnellisia tästä pienestä. Ei vielä mitään mustis- kohtauksia ees. Kovasti nimiä pähkäillään ja nyt on ehkä päädytty nimeen Hannes. Tosiaan nimen on oltava sekä suomeksi, että ruotsiksi samalla tavalla lausuttava sekä toisen kirjaimen oltava A. Eli aika tiukat kriteerit.. Lukas nimestä oisin kanssa tykännyt, sekä Walterista ja Eliaksesta.. Mutta tähän Hannekseen on perheen miesväki tykästynyt ja mikäs siinä -aikani makusteltua nimi alkaa kuulostaa ihanalta sekä pojalle passaavalta =)

Mutta mun piti teiltä kysyä näistä vietävän jälkisupistuksista. Kuinka kauan nämä kestää???? Mä muistan näistä kärsineeni jo " mellankillen" synnytyksen jälkeen mutta en muista kauan ne kesti. Eilen illalla mies oli tilaamassa ambulanssia mulle, kärsin puoli tuntia aivan järkyttävistä krampeista (supistuksiksi ne miellän, kuukautiskipu kertaa sata) imetyssession jälkeen. Ne sitten rauhoittui, kun painoin kohtua kovaa kuumalla kaurapussilla. En tiedä oliko tuosta se apu, mutta siihen ne loppui. Vastatkaa joku, jos tiedätte mikä näihin auttaa ja mikä on normaalia! Mulle kätilöt vaan sanoi, että normaalia on ja yksilöllistä kuinka kauan kestää. Mutta haloo, johan tässä on 6päivää mennyt...

Perhepedistä: Meillä esikoinen nukkui perhepedissä siihen saakka kun mellankille tuli. Tuo kakkonen nukkui silloin vieressä kun ei omaan sänkyyn meinannut rauhoittua. Mutta kun yösyötöt loppui 6kk iässä, poika alkoi nukkua paremmin omassa sängyssä ja on nukkunut siellä siitä saakka hyvin! Tämä taas vaikuttaa vieressänukkujalta.. Vielä jaksan omaan sänkyyn kantaa syötön jälkeen ja tuttiakin tarjota, mutta veikkaan että jo viikon päästä meillä poika nukkuu vieressä, on jotenkin hirveän lähellä viihtyvää sorttia tämä poika =) Sen näkee sitten ja kyllä ne omaan sänkyyn nukuttamiset kerkiää harjoitella myöhemmin sitten, esim. samalla kun lopettaa yösyötöt.

Nyt kutsu käy.. Nähdään pian taas ja tosiaan, kiitollisena luen teidän kokemuksia noista jälkisuppareista!!

/Ardisia ja Hannes 6vrk

Vierailija
28/41 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosi hyvin lähtenyt arki sujumaan pikkuisen ja tyttöjen kanssa. Meidän keskimmäinen ei kauheen mustis ole ollut vauvasta. Hän tänäänkin yritti pukea vauvan vaatteita itselle päälle. :D Muutenkin vauvan peittoja ja helistimiä ottaa itselle ja leikkii niillä. Hakee näin huomiota äidiltä. Muuten tykkää hoitaa vauvaa ja haluaa vauvan syliin. Käy myös herättelemässä pojua jatkuvasti. Hirvittää vaan kun mies lähtee ens tiistaina töihin, että miten sitä pärjää?!

Peukaloinen nukkuu öisin 3-5h pätkiä, syö siis n. pari kertaa yössä. Oon saanut nukuttua tosi hyvin. Päivisin syö 2,5h välein suunnilleen. Nukkuu omassa sängyssä ja näin aluksi vielä vaunun kopassa joka on laitettu sänkyyn. Nukutan pojua kapalossa, joten nukkuu rauhallisesti yön. Näin olen tehnyt aikasemminkin tyttöjen kanssa.

Onkos muiden vauvoilla tullut niitä hormoninäppyjä? Meidän pojulle tuli 3 päivää sitten aivan tajuton määrä jalkoihin ja mahaan (kasvoihin pari vaan) sellasia " finnin" näköisiä näppyjä. Ne punoitti myös. Rasvailen perusvoiteella niitä joka päivä ja nyt näyttää että iho rauhoittuu. Poju ei oo niistä milläskään.

Mulla myös oli jälkisupistukset nyt kaikkein voimakkaimmat tähän mennessä. Ne kyllä jäi sairaalaan, mutta kivut vastasivat aivan avautumisvaiheen supistuksia! Piti ihan puhallella kun imetti tätä sairaalassa..ne kun tuli just imetyksen aikana enimmäkseen. Kotona tuli muutamia, mutta hyvin laimeena enää.

nyt täytyy mennä saunaan.....

mellum ja peukaloinen 11vrk

Vierailija
29/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hurahtanut eka viikko ilman miestä kotona ja hyvin on mennyt! Olen jopa ulkoillut koko poppoon kanssa kahtena päivänä ja saanut tehtyä ruuat ja siivoiltua pahimmat jaloista pois,jopaimuroin ja pesin lattiat keskiviikkona :=)

Tervetuloa nyt myös ardisia! Jälkisuppareista,niitä tunsin vain ekoina päivinä mahassa, sen jälkeen siirtyivät selkään ja siellä tunsin niitä viikon verran, kätilö sanoi että tuntuvat usein selkäkipuina uudelleensynnnyttäjillä. Soita ihmeessä neuvolaan, voihan sulla olla kohtutulehduskin, se tuntuu krammeina, nimimerkillä kokemusta on =( Eli mars puhelimeen jos kivut ovat vielä jatkuneet!!

Rasmuksella on nyt tullut vähän hormooninäppylöitä poskiin, nehän näyttävät juuri finneiltä. Vaarattomia ja häviävät itsestään.

Täällä kauhee myrsky joka pukes eilen, ulos ei tarvi haaveilla menevänsä.

Poika nukkuu 2-3tunnin pätkiä päivin öin, viime yö meni hyvin koska en antanut devitolia eilen...Jos annan, on yöherääminen taattua vatsakipuineinsa. Ajattelin pitää " vapaapäiviä" kun poika ilmiselvästi kärsii niistä.

Nyt tuli käsky, pitää mennä!

Vierailija
30/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois taas perjantai. Kyllä viikot menee nopeesti nykysellään. Tänään oli niin kova tuuli ja lumituisku, ettei olla käyty ulkona. Esikoinen kyllä tarviis ulkoilua, mutten viittinyt pikkuista tuonne tuuleen viedä. Jos huomiseksi vähän laantuis, niin mennään silloin.

Meidänkin neidillä on noita hormooninäppyjä ilmaantunut kasvoihin ja niskaan. Ihan teinin näköinen näppyjensä kanssa. ;) Muuten kaikki on hyvin, tyttö kasvaa ihan silmissä. Reisissä on jo kolmet makkarat, aivan ihanat pullukat. :) Kaulamakkarat on kyllä hankalat puhdistaa, kun siitä neitokainen ei tykkää yhtään. Mitenkäs teidän muilla pikkuisilla; tukkiiko puklut nenän missä määrin? Miusta tuntuu, että meillä tulee aina puklut myös nenän kautta ja lähes päivittäin joutuu keittosuolatipoilla liuottamaan kökköjä nenästä ja imeä pois niistolaitteella, jotta ilma kulkisi taas normaalisti.

Jälkisupistuksia miulla taisi olla vajaan viikon verran. Olivat kyllä huomattavasti kovempia kuin esikoisen synnytyksen jälkeen; silloin niitä ei melkein huomannutkaan. Tällä kertaa miulla alkoi koskea alavatsaan noin viikko synnytyksen jälkeen, ja sitä kesti kans noin viikon verran. Epäilin tulehdusta, mutta sit se kipu loppui. En tiedä, mistä johtui, mutta kipeetä teki.

Vähiin alkaa pinoutujat käymään tuolla Odotus-puolella. Toivottavasti saadaan pian kaikki tänne rupattelemaan.

Kivoja nimiä tosiaan teidän pikkuisille on valittu! :) Meidän pienokaisen nimi on Lilja Aurelia. Lilja siksi, että se on helppo lausua sekä suomeksi että ruotsiksi ja englanniksikin kääntyy helposti vaikkapa Lilyksi. Aurelia siksi, koska esikoisella on myös latinalainen toinen nimi (Minerva) ja haluttiin jatkaa samaa tyyliä.

Mutta jos nyt menisi ottamaan jotain syötävää, ennen kuin lapset taas heräävät.

Mukavaa viikonloppua ja voikaahan hyvin!

T: Monttu

Vierailija
31/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappasin tuolta Odotus-puolelta tämän:

http://www.acac.org.co/charlas/index.php ?Ver=L&L=finnish

*rekisteröidy, muista salasana

*yksityisen huoneen nimen löydät blogista, tai saat joltain pyytämällä sähköpostiin

Vierailija
32/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elina: voihan harmi kun ei teillä ole paino lähtenyt rivakkaampaan nousuun. Mä sain ojeeksi sairaalasta että pitäis ihan vaan raa' asti herätellä päivisin syömään n 3h välein ja öisin riittää 4h välein. Jos rinnan ei saa suuhun niin kannattaa kuulemma pumpata ja antaa pullosta koska sen saa ujutettua paremmin suuhun. Meillä tyttö on ruvennut heräämään ihan itsestään n 3h välein syömään, myös yöllä.

Meillä on paino lähtenyt nyt aika hyvään nousuun ja toivottavasti myös jatkaa samaa tahtiin. Oltiin neuvolassa torstaina ja painoa oli tullut 70g 2 päivässä, JEE. Mulla nousikin maito oikeen kunnolla kun päästiin kotiin, jäi kait se stressaaminen sinne sairaalaan ja se sitten edesauttoi maidon kunnon nousuun.

Tytöllä voi olla jopa parin tunnin hereillä olo aikoja ja silloin harjoittelee juttelemista ja katselee käsiään, en muistais että pojat olis tehnyt tätä näin aikasin. On se vaan niin suloinen meidän pieni prinsessa :)

Pitäis päästä kaupoille ostelemaan vaatetta tytölle, vähän tyttömäistä (en uskaltanut raskaus aikana ostaa) ja pientä vaatetta. Meillä jopa 50cm on liian isoa, mutta harvasta paikasta sitä pienempää löytää. Aattelin silti ostaa lisää 50cm ja pistää kuivausrumpuun niin kait ne siitä kutistuu sopivammiksi.

Kasteesta ja nimestä: meillä kaste on 3.3. olisin halunnut aikaisemmin, mutta papille joka me halutaan ei sopinut aiemmin, tyttö on silloin 6vk:a. Nimikin on ollut valmiina ja se otettiin jo käyttöön synnärillä ja se on kaikien tiedossa jo. Kummi asia on vaan vielä vähän hakusessa, tai joku pitäis vielä saada, me ei oikeen osata päättää, ja kohta se on kysyttävä jotta ehtivän vastata.

Perhepetistä: meillä on käytössä sekä että. alkuyö omassa sängyssä ja loppuyö meidän. Meitä ei kukaan oo kauhistellut sitä. Päinvastoin, munkin äiti sanoi että sitä nukkuu itse paremmin kun tietää että pikkuisella kaikki hyvin ilman että tarviii nouta ylös tarkistamaan.

Onnee kaikille vauvautuneille, en muista olenko ehtinyt onnitella kaikkia erikseen mutta täällä iso virtuaali hali kaikille nyyttinsä saaneille.

-MM- ja tyttöbaby 8vrk

Vierailija
33/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka moi

Ihan kyselen tuosta chatti jutusta et what what what?

Live keskustelu ois iha jees jos joku viittii valasta.

Neidillä oli ensi kertaa tänään tappelua rinnan kanssa. Muuten kaikki ok.

Unet tahtovat olla kolmen tunnin mittaisia.

Neuvolan täti kävi eilen kotona ja neidillä oli painoa 4030gr et nousu suunnassa.

Lähtö oli 3700

Mutta palaillaan

Sini&Moona 10 pv

Vierailija
34/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa miekin saisin aikaiseksi ilmoittauduttua tälle puolelle =)

Täällä arki on lähtenyt hyvin rullaamaan, esikko on käyttäytynyt kuin unelma! Tietysti aina välillä polkaistaan jalkaa vähän enemmän, mutta yleisesti ottaen todella ihana isosisko on ollut

Pojan masuvaivat onneksi helpotti, kun minun antibioottikuuri loppui ja tosi kivasti nukkuu yönsä, 1-4 kertaa syödään, mutta aina topakasti ja sitten uni jatkuu. Päivisinkään ei paljoa maailmasta välitä, neiti saa touhuta vieressä ja eilen imuroinkin kehdo vieressä ja herra vaan veteli sikeitä, voi kun itsekkin osaisi!!

Joten arjesta ei voi oikeasti valittaa! Vaikka huonojakin päiviä toki on.

Täysimetyksellä mennään, joka on ihan uutta mulle kun esikoinen ei käytännössä imenyt lain. Maitoa tulee ylitarpeiden joten luovutan sitä sairaalalle ja omassa pakkasessakin on jotta äiti pääsee välillä tuulettumaan. Hierojalla olen jo pariin otteeseen käynyt, kun selkä ja hartiat oli aivan jumissa.

Kantoliina meillä on myös, aivan todella ihana keksintö! Tiistaine käytiin perhekerhossa ja koko pari tuntisen herra köllötteli liinassa tyytyväisenä ja mie pystyin hyvin askartelemaan esikon kanssa. Ja syöttäminenkin onnistuu liinan " piilossa" .

Isäntä oli viikon lomalla, mutta nyt taas navetalle nousee, joten yöhuolto on täysin minun vastuulla. Ristiäisten aikaan meinasi toisen viikon lomaa pitää, eli 24.2. Nimestä vielä taistellaan isännän kanssa, sisko lupasi tuoda nimikirjan, täytyy sekin tutkia.

Joku kyseli (sorppapäivällä luin ja nyt pääsin vasta vastaamaan, joten en muista) rintojen viiltelystä, mulla tuntuu kanssa kun oikein imy lähtee päälle, uskoisin johtuvan herumisrefleksistä. Sit mun vaivana on palautuvat liitokset tai ainakin sellaiseksi luulen sitä kun tuntuu suht samalta, samoissa paikoissa kuin raskaana ollessa.

Nyt iltapalan laittoon!! Kurniva nälkä koko ajan!! =)

-E- Aapeli 3 vk

Vierailija
35/41 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin sain aikaiseksi kirjoittaa tällekin puolelle..

" Iines" on aivan ihana, nyt 9vrk vanha. Eilen oli neuvolan th kotikäynnillä ja tyttö oli saavuttanut syntymäpainonsa ja +20g siihen päälle eli 4320g nyt. Saatiin ulkoilulupakin mutta vasta ollaan siirrytty muutaman kerran autoon ja takas. Pientä kärrylenkkiä ajattelin tänään kokeilla mutta tuuli oli niin kamala että siirrettiin eka virallinen ulkoilu jollekin muulle päivälle.

Ite alan olla kanssa taas " elävien kirjoissa" . Sain nimittäin kohtutulehduksen kylkiäisiksi. Perjantai-iltana päästiin sairaalasta kotiin vauvan kanssa niin lauantai-iltana aloin vuotaa pulppuamalla. Siinä oli kaikki, housut, sukat ja jopa paidan helmakin veressä. Pyyheliinakin auton penkillä oli aivan kauhean näköinen. Kiireesti sairaalaan takas ja siellä tuli sellainen omenankokoinen verihyytymä ulos. Vuoto tyrehtyi melkeinpä ku seinään. Verikokeita otettiin ja lääkäri mietti mitä tehdä. Pääsin kotiin silloin illalla mutta ma-aamuna piti mennä uusintalabraan ja ultraan.

Maanantaina oli pakko sitten aloittaa antibioottikuuri, kun tulehdusarvot vaan nousussa. Hemoglobiini oli onneks noussut. Syön nyt kahta eri antibioottikuuria päällekäin, kun olen allerginen juuri niille oikeille antibiooteille joita kohtutulehdukseen ja myöskin rintatulehdukseen käytetään. Vedellään vauvan kanssa myös Rela-maitohappobakteeritippoja. Ja tähän asti ollaan säästytty ainakin pahoilta vatsavaivoilta!

Alaselkä ja alavatsajomotus ja krampit alkaneet nyt helpottamaan ja jälkivuotokin tuntuu taas normaalilta!

Jälkisuppareista on täällä kirjoiteltu. Ihan kauheita oli mulla. Sain sairaalassa Litalginia 3tabl/vrk ja Panadolia. Huh! Ja alkuunsa imettäessä tosiaan puuskuttelin kuin synnytyssalissa!

Rinnanpäät huutaa vieläkin välillä hoosiannaa kun tuo pikku hoover käy kiinni. Sekin kipu onneksi jo vähenemään päin. Lansinoh on kyllä tehokas apu noille rinnanpäille.

Perhepedistä: ollaan aiemmat lapset nukutettu omissa sängyissään alusta lähtien, kun meistä miehen kanssa on tuntunut siltä että kaikki nukutaan paremmin sillain. Tämä pikkuinen onkin sekoittanut miehen totaalisesti ja hän jopa ehdottanut että jätä vauva vaan siihen väliin nukkumaan. Parina yönä onkin nukkunut välissä mutta esim viime yön taas omassa korissaan. Vauvan yöheräämisissä en näe eroa onko vieressä vai omassa pedissä.

Tyttö heräilee 2-3krt yössä ja ne ajoittuu klo 2-4 välille. Nukkumaan käydään yhdentoista aikaan ja aamuisin heräillään vähän miten sattuu. Varsinkin siis nyt kun mies isyyslomalla ja huolehtii esikoisen kouluunlähdön!

Päivisin neiti nukkuu 3t pätkissä ja jaksaa katsoa killitellä hereillä aika kauankin. Rauhallinen ihana tapaus kaikin puolin!

Isoveli tykkää pitää sylissä ja helliä. Isolla siskolla on ollut hiukan mustasukkaisuutta ilmassa, varsinkin isästään mutta hienosti ottanut vauvan kuitenkin vastaan.

Ristiäiset pidetään 3.3 lähikirkossa ja kahvit siinä viereisessä tilassa. Nimi on valmiina mutta ihan varmoja ei olla tuleeko kaksi vai kolme nimeä. Isommilla on kummallakin kaksi nimeä ja ainakin toinen heidän nimistään tulee jommankumman suvusta. Vain kaksi nimeä haluaisin tällekin. Toisaalta nyt ne kaksi nimeä ovat täysin mun ehdottamia (toki miehen hyväksymiä) ja mies haluaisi heidän suvustaan nimen siihen väliin niin ehkä se kolme nimeä sitten...

Vieno kutsu käy... Mukavaa viikonloppua!

t. Hermione ja " Iines" 9vrk

Vierailija
36/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, takana erittäin hyvin nukuttu yö. Hannes valvoi illalla pitkään ja tankkasi, käytiin nukkumaan 22.30 ja herättiin syömään ekan kerran vasta 03.30 ja toisen kerran klo 08.00! Aivan mahtava oli nukkua noin pitkään yhteen pötkyyn.

Kävin tänä aamuna ihan issekseni tuossa läheisellä lauantai- kirpputorilla ja tein löydön: vanha gustavilaistyylinen vaatekaappi 100¿!! Joo, tosiaan jätin perheen pojat keskenään ja hyvin heillä meni. Ajattelin, että tällä kertaa en ota liian tiukkaan tätä imetystouhua vaan poika saa oppia myös pulloon ennen kuin on liian myöhäistä. Mutta tänäänkään sitä ei päästy harjoittelemaan, sillä herra oli nukkunut sen tunnin mitä olin poissa ;)

Jouduin pojan jättämään jo eilen isin hoiviin. Mulle nousi päivällä kuume sekä alavatsalla oli sellainen kummallinen kramppi päällä. Koko viikonhan mulla on ollut noita supistuksia/kramppeja, mutta ei lämpöä. Nennin sanat mielessäni soitinkin heti sairaalaan ja pääsin heti sisälle kokeisiin, epäilyksenä kohtutulehdus, munuaistulehdus taikka " gallstenar" (! onko se sappikivet suomeksi?!?) . Kokeissa ei kuitenkaan ilmennyt mitään. Vatsa ja kohtu ultrattiin ja kas -kohtuni on pienentynyt jo normaalikokoiseksi! Kuulema normaalisti sen palautumiseen menee noin 3vkoa mutta nämä mun supparit olleet sen verran voimakkaita. Eli nää kivut on olleet jälkisupistuksia. Kuumeelle ei kyllä selitystä antanut, luultavasti alkavaa rintatulehdusta/maitotukosta tms. Illan sitten lypsin ja imetin urakalla, nyt ei lämpöä enää sitten ole. Säikäytti kyllä tuo kurja olo!

Kuulosti Hermione kurjalta tuo sun tulehdus :/ Annettiinko joku syy, miksi sulle se tuli, oliko istukasta jäänyt palasia kohtuun vai voiko tulehdus tulla ilman " syytäkin" ?

Mutta nyt lauantain viettoon.. Aivan mahtava ilma täällä, taidan tehdä pienen kävelylenkin. Hannesta en vielä tohdi ulkoiluttaa, pakkasta sen kymmenen astetta. Eikö ole parempi aloittaa vhän lauhemmalla ilmalla?

Voikaahan hyvin!!

/ardisia ja Hannes 8 vrk

Vierailija
37/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on päikkäreillä =) ja äiskä yrittää ottaa vähän omaa aikaa. Koti on puunattu, ukko lähti lenkille ja kohta pitääkin alkaa laittaa sapuskaa.

Jälkisuppareista: oli kyllä kamalia! Sairaalassa puuskuttelin ja söin kipulääkkeitä ja kohtu supistuikin vauhdilla! " lähtöselvityksessä" kolmantena päivänä hoitaja päivitteli kun etsiskeli kohdun reunaa =). Kuitenki jälkisupparit kesti kaikkiaan puolitoista viikkoa ja mullakin oli pari viimeistä päivää ihan järkyttäviä kipukramppeja alavatsalla. Hyvä kun pysty kävellä. Ehdin itekki epäillä kohtutulehdusta, mutta kun ei ollu kuumetta ja vuoto oli " normaalia" niin päätin odotella pari päivää. Tänään sitte ilmeisesti loppui jälkivuotokin, kun ei oo koko päivänä tullu mitään. Kuinkas muilla?

Meillä on vielä aika vaihtelevia päivät ja yöt. Toissayönä tytsä heräili itse 2-3 tunnin välein syömään ja nukkui sikeästi välit. Eilisilta meni tankatessa kahdeksasta puoli kahteen asti! Välillä vaihdettiin vaippaa ja saatto mennä vartti ilman tissiä, yhdet pienet tirsat otti jossain välissä. Sitte oli viimein tissit kipeänä ja koitin antaa Nannia, pirpana vähän maistoi ja nukahti =). Laitoin sitte pinnasänkyyn tiukkaan kapaloon ja heräsin vasta vähän ennen seiskaa! Tytsää sai kuitenki herätellä ihan tosissaan, että alko syömään. Tais olla rankka ilta...

Pääsin eilen käymään kaupassa ihan yksikseni ja käytin heti tilaisuuden ja kävin kirpparilla penkomassa. Löysinki pirpanalle pinon vaatteita, tosin isoja ovat, mutta eiköhän tuo niihin vielä kasva. Meilläkin meinaa 50cm vaatteet olla vielä hiukan isoja, mutta sukilla saa hyvin jalkaterät pysymään kohdallaan. Pitkät hihat onki ollu hyvänä suojana niin ei oo tyttö päässyt kauheasti rääpimään itseään.

Kuinkas usein kylvetätte vauvoja? Meillä pirpana pääsee kylpyyn saunailtoina, eli kahdesti viikossa. Tytsä kyllä nauttii lämpimästä vedestä! Viimeksi melkein nukahti =) Mulla on punkan pohjalla pyyhe, niin se ei luista ja tuntuu varmaan mukavammalta vauvan iholla ku kova muovi.

Tänään olisi ollut laskettu aika =)

Hyvää illanjatkoa kaikille!

Elina ja pirpana 16vrk

Vierailija
38/41 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kotiuduttiin eilen. Vauva-arki tuntuu taas pitkästä aikaa hyvältä. Vauva on ollut helppo, nukkuu 4-5h pätkissä ja syö hyvin. Maitoa riittää reilusti, 2-3krt/pvä joudun pumppaamaan kun pikkuinen ei jaksa oikein kaikkia syödä.

Isommat sisarrukset ottaneet uuden tulokkaan hyvin vastaan ja hoitavat vielä innokkaasti. Saa nähdä kuinka kauan...

Synnytys oli pitkä ja raju (8h + 8h 10min välein tulevat supparit) kun käynnisteltiin mut tulihan tuo sieltä vihdoin ulos. Kätilö laittoi synnytyksen alkamisajaksi sen kun siirryin saliin. Onneks käynnistettii, ei kovin paljon isompi olis mahtunut tulemaan ulos. Mut ei tarvinnut leikellä, ei siis tikkejä.

Lappeenrannassa oli aikamoinen viikko. Ke syntyi 9lasta, to 8 ja pe oli jo syntynyt puolen päivän aikaa 8. Paikat oli vähän vähissä ja kätilöt teki pitkää vuoroa. Onneks päästiin sieltä hullunmyllystä pois. Hoitsut oli kyl ihania kaikesta huolimatta! Ja onneks oli mies mukana, olis voinut usko loppua kun joutui olemaan aika viime tippaan asti ilman kätilöä. Synnytyskertomusta kirjoitelen joku päivä. Ja blogi sivuille yritän lähetellä kuvia vkolopun aikana

birgit ja Jenna 3vrk

Vierailija
39/41 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten kastepapinkin sovittua 24.2. Meille tulee sama paapi, joka on vihkinyt veljeni ja kastanut myös hänen lapsensa. Myös toisilla kummeilla on häneen kytkös eli taitaa olla ihan leppoisa tunnelma odotettavissa, kun suurin osa porukasta tuntee hänet jo tavalla tai toisella. Nimi tosin on edelleenkin hieman haussa...

Rintojen vihlonta on ollut hieman hiipumaan päin viime päivinä. Olen muuttanut imetysasentoa, joten siitä se sit vissiin kiinni kuitenkin oli. Keskiviikkona on ensimmäinen neuvolakin ihan paikan päällä. Kiva katsoa paljonko pituutta on oikein tullut, kun vaatteista sopii nyt 62cm... Olihan syntymäpituuskin tietysti 52,5, mut kymmenen senttiä lisää reilussa kolmessa viikossa...? Painoa on jo nyt enemmän kuin siskollaan 3,5kk iässä eli on ihan outoa käsitellä tuollaista tukevaa pötköä sen hentoisen keijutytön jälkeen.

Kovia jälkisupistuksia mullakaan ei ollut ku sairaalassa parina ekana päivänä, mutta kohtu supistui ihan mukavasti siitä huolimatta. Vuotoa tulee edelleenkin, jota hieman ihmettelen, kun sen on sellaista lirahtelua; joskus punaista, joskus rusehtavaa. Mielelläni jo " kuivuisin" . Mulla oli kans se kohtutulehdus esikoisen jälkeen, kun osa istukasta jäi sisälle. Ikävä vaiva ja ikävän tuhdit antibiootit! Tällä kertaa mut kaavittiin suosista, joten säästyin samalta kohtalolta. Tikkaus oli tällä kertaa se heikoin lenkki. Taidampa joutua korjausleikkaukseen.

Poika on uskomattoman kova syömään. Joskus viettäisi monta tuntia putkeen tissillä, eikä ilman tuttia tämän herran kanssa pärjäisi kyllä ollenkaan. En ole niistä koskaan tykännyt, mut nyt tuli pakkosauma sen hyväksymiseen. Rinnat oli tosi kovilla sen jatkuvan imemisen takia, särkyä kainaloissa saakka ja parku ihan jatkuva, jos ei tissi ollu koko ajan saatavilla. Päivisin saattaa joskus mennä jopa kolme-neljä tuntia syömättä, mutta öisin normi tuntuu olevan 2,5-3h. Kai sesiitä joskus pitenee...

Siivoaminen on kyllä meikäläiseltä jäänyt retuperälle. Keittiön raakaan ja pyykit pesen, mutta imurointi on jäänyt vähemmälle. Reilu viikko sitten vissiin viimeksi... En jaksa stressata, varsinkaan nyt, kun esikoinenkin on kuumeessa. Sai hurjan korkean kuumeen ihan yllättäen to-pe-välisenä yönä ja on siitä saakka mennyt vuoristoradalla ilman sen kummempia muita oireita. Outoa. Maanantaina pitänee mennä lääkäriin, jollei rupea helpottamaan. Ai niin, Nenn! Meillä muuten oli se mykoplasma reilu kuukausi sitten... Ilman sun vinkkiäs en olis ikimaailmassa osannu sitäkään testiä pyytää/vaatia eli kiitokset infopaketista! Koska tulet koko köörin kanssa kylään, niinkuin ehdottelit?

Kaunis ilma ulkona: Aurinko paistaa ja näyttää tosi hiihtokeliltä. Sääli, et neiti on kipeä...

Jos lähtis ruoanlaittoon. Seesteistä sunnuntaita kaikille!

¨c¨ja Sammakkoprinssi 25pv

Vierailija
40/41 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi onnittelut kaikille vauvatuneille !

Meillä Jesse poika on tänään 1kk 2päivää ja arki on ehkä hiukan tasoittunut. !kk neuvolassa painoa oli tullut lisää 600g kahdessa viikossa joten hyvin on poika syönyt. Illlat meneekin syöttäessä tuota poikaa. Meillä ei oma maito tahdo riittää kun päivisin joten illalla on turvauduttu korvikkeeseen. Yleensä kuitenkin viimeistään kahdeltatoista poitsu nukahtaa ja yöt menee 4-5 tunnin syöttöväleillä. Toissayönä kyllä nukkui 8 tuntia putkeen, oli ihan luksusta :)

Mahavaivoja meilläkin on mutta hytkyttelyt ja hyvät röyhkyttelyt sekä vatsallaan nukuttaminen on meillä auttanut. Lisäksi annetaan Relaa ja Disflatyliä.

Esikko on välin oikein iahna ja kultainen ja välillä ihan kauhea uhmainen riiviö... ;) Tasoittuu varmasti aikanaa mutta välillä on kyllä kärsivälisyys kovilla. Oneksi kutienkin ihanasti välillä hoitaa vauvaa ja on äidin kullanmuru. Jesse nukkuu onneksi muutaman pitkät 4 tunnin unet yleensä aamusta ja iltapäivästä, jtoen silloin on ollut aikaa leikkiä ja sylitellä esikon kanssa.

Nyt on molemmat pojat nuhaisia. Esikolla kuumettakin aika reippaasti mutta pienellä vain nenän rohinaa ja tuhinaa.

Mulla kesti jälkisupparit jotain1,5vkoa ja olivat kyllä aika kamalia...Rinnoissakin välillä viiltelee varsinkin kun poika alkaa imeä.

Mukavaa viikkoa kaikille !

T: vupii ja Jesse 1kk2pvä