Makeisten alv nousee 14% -> 25.5%!!!!!!
Hallitus nostaa makeiset alennetusta ruoan arvonlisäverokannasta yleiseen arvonlisäverokantaan ja nostaa yleisen arvonlisäverokannan 24% -> 25.5%.
Laskeskelin että, noin 3€ maksavien karkkipussien ja suklaalevyjen hinnat nousisivat noin 30 sentillä.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Alv-kertolaskut ei vissiin ollut pääaineesi, AP?
Tuo alv korotus nostaa 3e suklaalevyn hintaa 3,6 SENTTIÄ.
Mitenköhän nyt laskit tämän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen karkkiosastoilla käy varmaan kuhina alvnostoa edeltävänä päivänä, kun ihmiset hamstraa namuja.
Voi jeesus 😂😂😂😂
Hyvä, mutta liian pieni korotus. Olen sokerikoukussa enkä pääse siitä irti muuten kuin että hinta nousee todella rajusti.
Vierailija kirjoitti:
Ou nou. Hyvä syy jättää herkut hyllyyn, näin niinku omalla kohdalla. Pitää vissiin korottaa samassa suhteessa lasten viikkorahaa.
Kyllä, vastuullinen ajatus. Vastuunkantokyky on tarpeellista nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvi karkkeja yhtään mihinkään. Turhaa sokeria ja energiaa, joka vain läskiyttää ja kehittää diabetesta.
Kukaan ei tarvitse meikkejä tai hajuvesiäkään. Voisivat nostaa niittenkin verotusta kunnolla.
No onneksi on varaa mässyttää makeisia jatkossakin.
Ketju todistaa taas, että läskit eivät osaa edes alkeismatematiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauppojen karkkiosastoilla käy varmaan kuhina alvnostoa edeltävänä päivänä, kun ihmiset hamstraa namuja.
Se on se lasten iltahumina jossa kaikki pikkuset narsistit vetävät kilpaa itkupotkuraivarit karkkihyllyn edessä. Menkää kaikki ottamaan hyviä kuvia sivullisina ja lähettäkää lehtiin niitä.
Hups, namit ja limsat tilataan jatkossa muualta. Kuten kaikki muukin.
Entäpä yritystukileikkaukset, missä ne viipyvät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvi karkkeja yhtään mihinkään. Turhaa sokeria ja energiaa, joka vain läskiyttää ja kehittää diabetesta.
Kukaan ei tarvitse meikkejä tai hajuvesiäkään. Voisivat nostaa niittenkin verotusta kunnolla.
No juurikin näin! Haiskaa pahalle rauhassa!
Lopetin makeisten syönnin silloin, kun Lola-suklaapatukat ja Pandan toffeerakeet hävisivät kauppojen hyllyiltä. Siitä on aikaa jo useampikin vuosikymmen.
Ostakaa niitä karkkeja ja suklaita silloin, kun ne tulevat tarjoukseen! Kyllä tarjouspäiviä tulee taatusti olemaan jatkossakin.
Omg, jatkossa jää porkkanat kauppaan jotta on varaa ostaa se mässypussi!
Ettekö te yhtään sure, kun ammatillisesta koulutuksesta leikataan 100 miljoonaa euroa?
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
"sisältää fenyylialaniinin lähteen"
Uutinen mulle tässä oli se että makeisilla on ollut alempi alv -kanta.
Mitä järkeä tuolla korotuksella on jos ihmiset ostaa jatkossa vähemmän karkkia ja limuja. Ei tuu sen enempään verorahoja niistä. Voi käydä pikemminkin päinvaistoin, niin että verotuloja saadaan jatkossa vähemmän. Nyt puhun siis (pelkästä rahasta), en ota siihen kantaa mitä sokeri tekee keholle jne....
Ihan sama. Mutta eikö oluen hinta sentään alentunut? Ja miten olikaan pensan laita?
Ajattelin itse taas nauttia vain enemmän siitä kuinka hyvä ihminen olen kun ostan kaikkea haitallista pois kaupoista kuleksimasta ja samalla tuen valtion taloutta.