Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tapahtuu jos hyväosaisen elämänhallinta pettää?

Vierailija
16.04.2024 |

Mulla on ollut aina asiat hyvin hallussa, on ura ja oma yritys, talous kunnossa. Olen ollut pari vuotta kahden teinin yh:na, ja aluksi jaksoin erinomaisesti.

Nyt pikkuhiljaa kaikki on valunut kaaokseen. Töitä on liikaa, en meinaa jaksaa aamulla herätä ja olen myöhässä. Ennen olin aina töissä viimeisen päälle laitettuna, rentona, tehokkaana. Kyllä nytkin hoidan töissä asiat mutta muualla palikat hajoaa.

En oikein jaksa siivota, käydä kaupassa, nukun huonosti ja sit väsyneenä tissuttelen kun se auttaa nukkumaan. Lapsille ruokana pitsaa ja nuudelia kun ennen kokkasin aina terveellisesti.

Miesjutut on sekavia, kaikki pommittaa mua joka asiasta. Työjutuista, yrityksen jutuista, miehet..

Miten mulle käy? Kukaan muu ei voi esim lapsia hoitaa. Onko mitään apua tai turvaverkkoa ihan normaaleille ihmisille?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan normaaleille ihmisille" - ne sinun silmissäsi "kaikki muut" ovat niitä normaaleita ihmisiä samassa tilanteessa kuin sinä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä on liikaa, palkkaat työntekijän tietenkin. Jos et jaksa siivota palkkaat siivoojan, jos et jaksa tehdä ruokaa palkkaat kokin, jos et jaksa lapsia hoitaa palkkaat lastenhoitajan.  Tästä kaikesta kotonasi tehtävästä työstä saat kotitalousvähennyksen. Koska olet hyväosainen sinulla on varaa tähän. 

Muussa tapauksessa olet sitten kuten me muutkin.

Vierailija
4/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kaikki muut? Ymmärrän että saa apua jos on vähävarainen tai sosiaalihuollon piirissä tms.

Mutta entä kun töissäkäyvän ihmisen elämä menee sekaisin? Ei varmaan mistään saa apua?

Vierailija
5/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tissuttele. Unohda miehet. Sillä pääsee jo pitkälle. Elämä on valintoja. Olet kuitenkin täyspäinen ja fyysisesti terve.

Vierailija
6/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kuten minulle. Masennuin vakavasti, ja aloin pelaamaan oikein urakalla. 185.000€ velat, jouduin myymään asuntoni selvitäkseni niistä, yritin itsemurhaa, olin vuoden poissa töistä, alkoholisoiduin ja kuntoutuminen kesti 7 vuotta. Vaihdoin hyväpalkkaisen, mutta hektisen työn pienipalkkaiseen ja suorittavaan työhön. Nyt vuokralla asuessani olen saanut taas yhteyden kahteen aikuiseen lapseeni, ja elämä hymyilee jälleen. Vaikka olenkin rahaton ja varaton.

Vierailija
7/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja toivottavasti olet kasvattanut lapsesi niin että hekin osaavat siivota, pestä pyykkiä, käydä kaupassa ja kokata. Vai oletko teinien palvelija. Perhepalaverin paikka.

Vierailija
8/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme akateeminen vela-pariskunta asiantuntijatehtävissä ja meillä on ostopalveluna siivousta ja kissanhoitoa. Helpottaa elämää huomattavasti. Ruuan voi hakea kaupan tiskiltä tai woltata. Ei tekisi yhtään mieli tehdä toista työpäivää kotona.

Vierailija
9/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä jotka alkaa ryypätä tai pelaa elämänsä paskaksi jos masentaa. Miten viina tai rahan tuhlaaminen oikeasti auttaisi? Jokainen fiksu ihminen tajuaa että paska vaan pahenee. Lopeta. Olisin itsekin perso viinalle ja liikasyömiselle mutta aikuisena ihmisenä valitsen etten tee niin vaikka vituttaisi tai masentaisi. 

Vierailija
10/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua ihmisiä jotka alkaa ryypätä tai pelaa elämänsä paskaksi jos masentaa. Miten viina tai rahan tuhlaaminen oikeasti auttaisi? Jokainen fiksu ihminen tajuaa että paska vaan pahenee. Lopeta. Olisin itsekin perso viinalle ja liikasyömiselle mutta aikuisena ihmisenä valitsen etten tee niin vaikka vituttaisi tai masentaisi. 

Et voikaan tajuta, kun et ole ollut niin masentunut, että olet itsemurhan partaalla. Millään ei ole enää mitään väliä, koitat saada edes jostain jotain tunteumuksia. Aika naiivi maailmankuva sinulla, surkea ja nuiva. Jeesus, miten muuten menee?

Vierailija
11/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy niinkö eräälle puttous tährelle joka on officially cancelled

Vierailija
12/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäristä saa apua, jos on burn out. 

Vierailija
13/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen heti huomenna! Hyvä, että tunnistat luisun jo tuossa vaiheessa, niin saat vielä käännettyä suunnan ennen kuin menee mahdottomaksi. Uupumukselta kuulostaa. Tarvitset lepoa ja terapiaa, ehkä myös mielialalääkkeitä. Voimia jatkoon! Ja jos on varaa, niin ulkoista kotityöt siivoojalle ja Woltille, ja myös teinit saavat tehdä oman osansa vaikka pikkupalkkioilla. 

Vierailija
14/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaverkkojen olemassaolo riippuu ihan siitä oletko sellaisen itsellesi hankkinut. Ei kukaan toinen sitä sun puolesta tee.

Vierailija
15/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ylimielisyys haiskahtaa sanavalinnoistasi. Samalla tavalla ne muut normaalit ihmiset ovat joutuneet nöyrtymään ja ehkä hattu kourassa anomaan jotain apua ja tukea.

Ei se ole kivaa kenestäkään.

Vierailija
16/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, korkki kiinni. Niin helppoa.

Vierailija
17/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sentään välineitä, toisin kuin huono-osaisilla. Voit ostaa apua, tilata välillä woltista ruokaa.. et kuitenkaan ole heitteillä kuten monet.

Vierailija
18/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveydestä sairaslomaa ja pyydät lähetteen työterveyspsykologille. Masennuslääkkeet voi auttaa pahimman yli. Jostain on arjessa joustettava. Ja se korkki kiinni välittömästi. Tarvitset tukea jaksamiseen ja työterveys voi auttaa.

Vierailija
19/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ttu mikä luuseri, onnistujat ei koe vastoinkäymisiä suomessa, kaikki on aina oma vika ja se tarkoittaa et sua ei saa auttaa tai ymmärtää.

Menisit töihin luuseri, ehkä se sillä ratkeis.

Vierailija
20/38 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä en kyllä suosittele. Lue muista ketjuista mitä niistä seuraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan