Miksi hallitus haluaa tuhota Suomen?
Kuka täällä on enää sitten nauttimassa "kuntoon laitetusta" taloudesta?
Kommentit (128)
Aina kannattaa kokeilla tehdä itse leikkaukset, koska joka tapauksessa velkaantumista on pakko hidastaa, tilanne ei voi jatkua kuten on menty. Ylellä esim. on se kone, jossa voi itse tehdä leikkaukset ja katsoa, miten onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus laittaa Suomen päinvastoin kuntoon, jotta täällä on elämää tulevaisuudessakin.
Ei ole enää hyvää elämää tulevaisuudessa kuin harvoille, todella harvoille.
Meinaat että tuilla loisiminen on sitä hyvää elämää jota nyt vaikeutetaan?
Suomessa me iso keskituloisten joukko putoamme korkealta. Orpo vei meiltä elämisen edellytykset.
Puhumattakaan niistä köyhyyteen ajetuista lapsista, jotka tulevat syrjäytetyisi lopuksi ikäänsä. Tämä sama tapahtui 1990-luvun laman jälkeen. Millään muulla maalla ei ole tähän varaa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei taida muistaa 1990 luvun lamaa. Nykyinen elintaso on vielä paljon edellä sitä aikaa. Eikö noita suisidi lukuja ole saatu vielä edes nousuun.
Ollaan ihan lähellä samaa. Mitään ei opittu.
Tulin linjoille Purran puheen aikana tiedotustilaisuudessa. Purra mainitsi melkeinpä sivulauseen tyylisesti yritystukileikkauksista. Eli niihin ei juurikaan kosketa. Naurettavia summia, esim. jollekin Viking Linellekin:
"Tässä ovat suurimmat yritystukien saajat tutkija ihmettelee outoja tapauksia"
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa kokeilla tehdä itse leikkaukset, koska joka tapauksessa velkaantumista on pakko hidastaa, tilanne ei voi jatkua kuten on menty. Ylellä esim. on se kone, jossa voi itse tehdä leikkaukset ja katsoa, miten onnistuu.
Kyse on siitä, että nämä leikkaukset eivät ole järkeviä. Ne iskevät köyhiin, keskituloisiin ja koko maan kasvuun.
Me tarvitsemme tuloja ja luottamusta. Verotuksen ei ole pakko laskea 1980-luvun tasolle! Perusturvaa ei ole pakko murtaa. Kansan luottamusta ei ole pakko murtaa.
Minä katsoisin vasemmistoliiton ehdotusra, joka lisää kasvua ja luottamusta.
Jopa harmimo totesi, että säästetään kunnes jäljellä ei ole enää mitään mistä säästää.
Tuhoisaa politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei taida muistaa 1990 luvun lamaa. Nykyinen elintaso on vielä paljon edellä sitä aikaa. Eikö noita suisidi lukuja ole saatu vielä edes nousuun.
Ollaan ihan lähellä samaa. Mitään ei opittu.
Toveri Koivisto sai Kekkosen perintönä velattoman valtion, jossa oli täystyölllisyys ja jätti jälkeensä savuavat rauniot.
Sipilän sai käännettyä taloutta jo vähän parempaan suuntaan ja sitten tuli toveri Rinne fläppitauluineen legendaarisella "Rahaa on" -sloganilla. Ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa Suomen historiassa hallitusneuvotteluissa kenellekään ei sanottu, ettei ole rahaa.
Sitten tulikin kunnanvaltuustokokemusta omaava instabimbo sattumapääministeriksi ja rahaa oli vielä enemmän.
Hallitus kääntää velkaantumisen. Tämä on koko kansan parhaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että nämä leikkaukset eivät ole järkeviä. Ne iskevät köyhiin, keskituloisiin ja koko maan kasvuun.
Me tarvitsemme tuloja ja luottamusta. Verotuksen ei ole pakko laskea 1980-luvun tasolle! Perusturvaa ei ole pakko murtaa. Kansan luottamusta ei ole pakko murtaa.
Minä katsoisin vasemmistoliiton ehdotusra, joka lisää kasvua ja luottamusta.
Jopa harmimo totesi, että säästetään kunnes jäljellä ei ole enää mitään mistä säästää.
Tuhoisaa politiikkaa.
Tässäpä juuri korjaillaan punikki-ideologian "valtion velkaa ei tarvise koskaan maksaa takaisin" jälkiä.
Onneksi Sdp:n kannatus nousi kaksi prosenttiyksikköä HS:n maaliskuisesta gallupista. Puolue nousi suosituimmaksi ohi pääministeripuolue kokoomuksesta, jonka kannatus laski vajaan prosenttiyksikön 19,9 prosenttiin.
Myös perussuomalaisten kannatus laski edelleen. Kolmanneksi suosituimman puolueen kannatus on HS:n gallupin mukaan 17,8 prosenttia, eli reilun prosenttiyksikön vähemmän kuin maaliskuussa.
Eiköhän me suht pian päästä eroon tästä kauhukabinetista - toivottavasti ennen kuin ovat tuhonneet kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velaksi eläminen sitten kai olisi sitä vasemmiston "hyvää elämää".
Niin nuo vasurit näyttävät ajattelevan. Elävät muiden maksamilla tuilla.
Velaksihan ihmiset elävät muutenkin vaikka kävisivät töissä, asunto/talo, auto, jne. sekä myös kaikkea jonnin joutavaa ostetaan velaksi ja sitten ollaan olevinaan jotain vaikkei todellisuudessa olla yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että nämä hallituksen idiootit eivät todellakaan näillä toimilla onnistu hidastamaan velkaantumista tasan yhtään, koska nämä ovat jo tähän mennessä romuttaneet kotimaisen kulutuksen ja tuhoavat sitä vain lisää. Nämä toimet siis saavat kulutuksen sakkaamaan ja sitä kautta työttömyyden kasvuun. Nämä vatipäiset tollot eivät vain tajua sitä.
Vierailija kirjoitti:
Velaksi eläminen sitten kai olisi sitä vasemmiston "hyvää elämää".
Tämähän se on, kun pällit ei tajua että rahan jakaminen velaksi kaikille on se tuhon tie.
Vierailija kirjoitti:
Ei velaksi voi elää koko ajan vaan lisää. Pakkohan leikkauksia on tehdä ja veroja korottaa! Suunta on saatava kääntymään.
En YHTÄÄN ymmärrä joka ei vielä ole sisäistäny tuota asiaa.
Niinpä. Itse olen oppositiopuolueen äänestäjä mutta silti tämä hallituksen kehysriihi vaikuttaa oikein hyvältä ja järkevältä. Ei se kivaa ole koskaan kiristää vyötä tai maksaa pois aiempia velkoja, mutta niin vaan ne "makean elämän" menot pitää maksaa pois vaikka se v*tuttaakin kuin sitä pientä oravaa.
Tämän tietänee aivan jokainen joka on juhlinut korttia vinguttamalla tai tehnyt ei-niin-tarpeellisia verkkokauppaostoksia laskulle. Se sitten lieneekin jo v*tutusmaximus maksaa pois jonkun toisen aikaansaamaa velkaa..
Vierailija kirjoitti:
Tulin linjoille Purran puheen aikana tiedotustilaisuudessa. Purra mainitsi melkeinpä sivulauseen tyylisesti yritystukileikkauksista. Eli niihin ei juurikaan kosketa. Naurettavia summia, esim. jollekin Viking Linellekin:
"Tässä ovat suurimmat yritystukien saajat tutkija ihmettelee outoja tapauksia"
Se Viking linen tuki on pirun tärkeä huoltovarmuuskysymys. Ilman näitä tukia varustamoille meillä ei ole yhtään, ei siis ensimmäistäkään Suomen lipun alla purjehtivaa alusta. Ja jos yhtään alusta ei purjehdi Suomen lipun alla, niin meillä ei ole mahdollisessa kriisitilanteessa käytettävissä yhtään laivaa minkään rahdin kuljettamiseen ja jos näitä ei ole siirrettäväksi vaikkapa Pohjanlahdelle tuomaan Ruotsista suhteellisen turvallisesti tavaraa, me ollaan aivan täysin umpikusessa. Jos tilanne kriisiytyy, yhdenkään ulkomaisen varustamon tai ulkomaille liputettua alusta ei kriisissä ole käytettävissä. Ei yhtään.
Minua ärsyttää myös, että noista maksetaan, mutta noiden varustamojen osalta ei ole vaihtoehtoa.
Mukavaa, että kovista pääomista nauttivien elämää ei kurjisteta. Sarcasm.
Täysin Moskovan käsikirjoituksen mukaan mennään. Pulinat pois.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, hyvin muistan, olen syntynyt vuonna 1970. Oli kuiteinkin aivan eri tilanne. Silloin pienelläkin rahalla sai paljon. Koko ilmapiiri yhteiskunnassa sekä arvot olivat vielä mallillaan. Nyt on kaikki päällä samaan aikaan; arvojen rappeutuminen, taloudellinen rappeutuminen y.m, y.m... eli kyllä tämä tilanne on paljon pahempi, kaikin puolin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei velaksi voi elää koko ajan vaan lisää. Pakkohan leikkauksia on tehdä ja veroja korottaa! Suunta on saatava kääntymään.
Niinpä. Itse olen oppositiopuolueen äänestäjä mutta silti tämä hallituksen kehysriihi vaikuttaa oikein hyvältä ja järkevältä. Ei se kivaa ole koskaan kiristää vyötä tai maksaa pois aiempia velkoja, mutta niin vaan ne "makean elämän" menot pitää maksaa pois vaikka se v*tuttaakin kuin sitä pientä oravaa.
Tämän tietänee aivan jokainen joka on juhlinut korttia vinguttamalla tai tehnyt ei-niin-tarpeellisia verkkokauppaostoksia laskulle. Se sitten lieneekin jo v*tutusmaximus maksaa pois jonkun toisen aikaansaamaa velkaa..
Kuka oppositiopuoluetta äänestänyt kirjoittaisi noin. No, Hjallista äänestänyt tietenkin. Vasemmistolainen, vihreä tai kepulainenkaan (tässä politiikassahan ei välitetä maaseudun ihmisistä) ei kirjoittaisi noin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas ymmärrä sitä, että jotkut kaltaisesi haisevat peräröörit eivät ole ymmärtäneet sitä, että näillä silmittömillä leikkauksilla ja veronkorotuksilla se talous saadaan juuri sakkaamaan eikä kasvamaan.
Nähtäväksi jää kaatuuko eli vaihtuuko edes 2027. Kovastihan punikit on toki uhonneet hallituksen muodostamisesta saakka, että ihan kohta kaatuu. Mutta aivan turhaan, kuten tälläkin kertaa. 😂