Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia sovelluksesta Commu

Vierailija
16.04.2024 |

Onko kokemusta Commu sovelluksesta? Näkyykö etäisyys? 

Haluaisin mielelläni auttaa lähellä asuvaa vähävaraista. 

https://yle.fi/a/3-12421277

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?  Latasin äskettäin kyseisen sovelluksen, sitä ennen en muista edes kuulleeni tai lukeneeni siitä.

Vierailija
42/75 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commu näyttää toimivan erittäin mainiosti ja avuntarvitsijoita löytää auttajan mitä suuremmassa määrin. Etäisyydet näkyy helposti ja helppokäyttöinen sovellus. Commu -Kata & co hienoja ihmisiä. 

Vierailija
44/75 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran auttanut käymällä ruokakaupassa yhdessä näiden ruoka-apua pyytävien kanssa, tai viemällä ostokset sen mukaan mitä pyysivät kaupasta. Pari kertaa kohdalle on osunut kyllä myös huijareita, mutta nämä olen tunnistanut ja raportoinut ylläpidolle. Huijausten takia en tavanomaisesti anna rahaa, mutta joskus kyllä olen lähettänyt 5€ Mobilepaylla, on se nyt sitten mennyt mihin menikin vastaanottajalla. Eräs jolle vein ruokaostokset oli kyllä aivan jossain aineissa tai omaan silmääni sen iloinen, mutta lapset oli mukana niin minusta oli ihan ok ostaa heille ruokia, vaippoja ym. Näen saman henkilön eri nimillä apua kyselemässä silloin tällöin ja käy kyllä lapset sääliksi siinä taloudessa, enkä ole toista kertaa ajatellut noita samoja auttaa.

Vierailija
45/75 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut itsellä, olen korjannut yhden lapsen pyörän kun vanhemmilla ei ollut osaamista eikä työkaluja. Mikäs siinä, saa itse päättää ketä auttaa. 

Vierailija
46/75 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan mieluummin commun kautta kun yhtikäs mitään yhdistystä enää. Usko on mennyt kun herrat vetävät palkkoihinsa ja palkkioihinsa minun pienet roposet. Olen kutonut sukkia paleleville lapsille, se on minulle mukavaa touhua ja lähetän postissa tai vien ovelle. Tietää ainakin että apu menee perille.

Vierailija
47/75 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä äpistä voi lukea tarinoita vaikka huru mycket miks te täällä roikutte

Vierailija
48/75 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman kerran auttanut käymällä ruokakaupassa yhdessä näiden ruoka-apua pyytävien kanssa, tai viemällä ostokset sen mukaan mitä pyysivät kaupasta. Pari kertaa kohdalle on osunut kyllä myös huijareita, mutta nämä olen tunnistanut ja raportoinut ylläpidolle. Huijausten takia en tavanomaisesti anna rahaa, mutta joskus kyllä olen lähettänyt 5€ Mobilepaylla, on se nyt sitten mennyt mihin menikin vastaanottajalla. Eräs jolle vein ruokaostokset oli kyllä aivan jossain aineissa tai omaan silmääni sen iloinen, mutta lapset oli mukana niin minusta oli ihan ok ostaa heille ruokia, vaippoja ym. Näen saman henkilön eri nimillä apua kyselemässä silloin tällöin ja käy kyllä lapset sääliksi siinä taloudessa, enkä ole toista kertaa ajatellut noita samoja auttaa.

Jos olet omin silmin todistanut, että vanhemmat vaikuttivat olevan aineissa ja paikalla oli lapsia, niin tee ehdottomasti lastensuojeluilmoitus! 

Vierailija
49/75 |
08.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuonne sovellukseen tullut lisää apua tarvitsevia pieniltä paikkakunnilta? Minulla hetken oli se ladattuna, mutta poistin kun kaikki ilmoitukset oli niin kaukaa.

Vierailija
50/75 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä voi auttaa kans? Ja meille ainakin tullut nyt käyttäjiä kun oma kotikunta lähti mukaan

Vierailija
51/75 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain ilmaiset liput salibandy otteluun Commun kautta, vein poikani sinne, arvostan todella paljon kaikkia jotka auttavat meitä vähävaraisia. Pojalle hieno kokemus ja itselle myös. Kunhan saan taas töitä niin aion auttaa sitten.

Vierailija
52/75 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin alkukuusta tapoja auttaa, lahjoittaminen ei enää tunnu omalta kun ei tiedä mihin rahat menevät. Mietin paikallista kauppaa ja keräyksiä mutta niitä oli tosi vähän. Löysin tiktokista videon Commusta ja latasin sen. 

Katselin alkuun pitkään että mitä tässä omalla alueella tarvittaisiin ja sitten tärppäsi. Pystyin antamaan oman lasten vaatteita, toki käytettyjä mutta vielä ihan hyviä ja ehjiä, lähellä olevalle perheelle. Samalla käytiin viemässä heille myös jouluruokia. 

Tuli kyllä tosi hyvä mieli kun näki miten paljon se omasta pienestä antaminen voi toiselle merkitä. Aion ehdottomasti auttaa myös uudelleen, muutamalla klikkauksella kun onnistuu. Lapsetkin kyselivät jo että koska tehdään uudestaan.

Vierailija
53/75 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidempään Commua seuranneena bongaa helposti usealla eri nimimerkillä kirjoitetut lähes identtiset tarinat. "Kyyneleet poskilla valuen pyydän apua, lasten takia tämän teen." 

Olen muutamaan otteeseen kommentoinut tähän viestiketjuun, mutta viestit on poistettu. Varmaankin Commu-huijarin toimesta 😝

Vierailija
54/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidempään Commua seuranneena bongaa helposti usealla eri nimimerkillä kirjoitetut lähes identtiset tarinat. "Kyyneleet poskilla valuen pyydän apua, lasten takia tämän teen." 

Olen muutamaan otteeseen kommentoinut tähän viestiketjuun, mutta viestit on poistettu. Varmaankin Commu-huijarin toimesta 😝

Ihmettelen tällaista tieten tahtoen pahaa tahtoa hyvää ideaa kohtaan. Raportoi ylläpidolle jos jonkun avun tarve ärsyttää tai päätä itse ketä autat? Eikä täällä mikään muu kun Vauva.fi -moderaattorit hoida kommentteja pois jotka suoraa valetta tai asiavirheitä täynnä. Katso peiliin.

Vierailija
55/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tällaista tieten tahtoen pahaa tahtoa hyvää ideaa kohtaan. Raportoi ylläpidolle jos jonkun avun tarve ärsyttää tai päätä itse ketä autat? Eikä täällä mikään muu kun Vauva.fi -moderaattorit hoida kommentteja pois jotka suoraa valetta tai asiavirheitä täynnä. Katso peiliin.

Pahaa tahtoa on huijata ja erehdyttää muita. Huijauksen paljastaminen ei ole pahaa tahtoa. Commussa ja sen ideassa ei ole mitään vikaa, ainoastaan epärehellisissä käyttäjissä.

Vierailija
56/75 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commussa on ainakin Tampereella muutamia, jotka siellä ovat sellaisella kerjäämismentaliteetilla parin viikon välein. Kuvat vaan välillä vaihtuvat, tai muuttavat nimimerkkiään. Joskus myös käynyt niin, että vastauksia ei vain kuulukaan. Yhden käyttäjän olen joutunut estämään, kun kerran autettuani alkoi tulla viikottain pyyntö lisäavusta.

Mutta pääsääntöisesti hyvää sanottavaa. Olen auttanut suunnilleen kerran kuukaudessa ruoka-avulla, aina eri henkilöä/perhettä. Syksyllä sen kautta kyseltiin lapselle talvitakkia, lahjoitin lapsen käytettyjä ulkoiluvaatteita ja muutamia sisävaatteitakin. Nyt joulun alla tehtiin leluinventaariota, ja pariin perheeseen lahjoitettiin lastenkirjoja, pelejä ja palapelejä ja vähän herkkuja myös.

Vierailija
57/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toiminu, oma kylä (Merikarvia) mukana

Vierailija
58/75 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea, mutta en aio asentaa tuota sovellusta. Olen liian hyväsydäminen ihminen ja ahdistuisin valtavasti, kun en voi auttaa kaikkia. Minun pitäisi kuitenkin valita ketä autan, enkä voi tehdä tällaisia valintoja. Siksi lahjoitan mieluiten ihan vaan rahaa järjestöille... 

Vierailija
59/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut montaa ihmistä Commun kautta ja kokemus on ollut mitä positiivisin, helppo löytää apua tarvitsevia ja auttaa suoraan. Itselleni tullut hyvä mieli jo ihan vain auttamisen ajattelemisesta ja että olen osa tätä yhteisöä

Vierailija
60/75 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista kuulla minkälaisia nuo huijaustapaukset olivat ja mistä tunnistit ne huijaukseksi. Olen pitkään miettinyt auttamista, mutta mielen perukoilla on aina pieni epäilys avunpyynnön todenmukaisuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme