Kokemuksia sovelluksesta Commu
Onko kokemusta Commu sovelluksesta? Näkyykö etäisyys?
Haluaisin mielelläni auttaa lähellä asuvaa vähävaraista.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Olen seuraillut oman alueeni Commua näin auttajan roolissa ja olen huomannut, että joka kuukausi on ne samat ihmiset pyytämässä rahallista apua tai lahjakortteja. Osan tunnistan myös muista paikkakuntani some-ryhmistä, joissa on aina mm. joulun tullen isot itkuvirret ja rahapyyntöjä. Surettaa että nämä ikuiset kerjäläiset ovat vallanneet tämänkin alustan.
Tee jotain, raportoi heidät ylläpitäjille? Ihan turha tulla tänne vinkumaan, itse voit päättää ketä autat ja ketä et. Mikä oikeus sinulla on päätää kuka tarvitsee ja ansaitsee apua ja kuka ei?
Vierailija kirjoitti:
Just tällaista reipasta meininkiä tarvitaan suomeen lisää, kiitos kaikille auttajille
Kyllä. Sosiaaliturvan voi lakkauttaa, koska ihmiset voivat hyvin auttaa toisiaan.
Liityin mukaan siitä syystä että haluan auttaa suoraan jotakuta apua tarvitsevaa. En usko enää lahjoituksiin, Commun kautta voin auttaa ja tiedän että apu menee perille. Olen nyt tehnyt kaksi auttamista, kävin paikkaamassa pyörän kumin ja kävin laittamassa mummolle hyllyn seinälle. Molemmat meni mukavasti.
Ne jotka valittavat siitä että ihmiset pyytävät ruokaa voivat katsoa peiliin. Ei ole pakko auttaa sillä lailla jos ei halua. Itsekin autan vain antamalla omistani tai aikaani. Auttaminen ei ole minulta pois, saan siitä hyvän mielen.
Sain Commun kautta muuttoapua, ihanaa kun on ihmisiä jotka haluavat auttaa. Olen heidän avustaan tosi kiitollinen, oltaisiin oltu muuten perheen kanssa tosi vaikeassa tilanteessa kun ei ollut varaa muuttofirmaan ja tutut asuu kaukana.
Kunhan päästään asettumaan niin haluan tarjota omaa apua, mitä nyt osaan ja ehdin.
Hyvin on toiminut itselläni, olen auttanut kaksi kertaa apua tarvitsevia parin korttelin säteellä. Autan miten itse haluan ja pystyn.
Tänään oli lehdessä tuttuni kokemus Commusta
Autan Commussa joka kuukausi milloin mitäkin, renkaiden vaihtoa, hävikkiruokaa, nikkarointia, työkalut pysyy käsissä niin autan siten. Sellaista sosiaalista tanssiahan se välillä on, välillä en ole saanut vastausta viesteihin mutta olen sitten auttanut muita. Olen ollut aiemmin mukana samanlaisissa yhteisöissä, poistin tilit niistä ja Facebookista ja nyt autan vain Commun kautta.
Sain eilen Turussa Commun tapahtumassa ruokakassin ja lounaan ja arvonnasta leffa liput. Työpaikka meni alta kesällä ja tää oli kyllä viikon pelastus. Oltiin muksujen kanssa ja olipa kyllä ihana sellainen vanhan ajan tapahtuma, missä sai viihtyä ja syödä rauhassa. Ruokakassissa oli fetaa ja perunaa ja leipää ja juustoa ja viltti ja herkkuja. Äppiä olen käyttänyt auttamiseen ja antanut omistani pois mutta nyt sain ensimmäistä kertaa itse apua.
Tekevät sovellusta ja näköjään tapahtumiakin hyvien tekojen ympärillä. Sovellusta olen käyttänyt, tapahtumissa en ole käynyt.
Commu on meillä Forssassa paikallinen ylpeyden aihe:
On kyllä hyvä juttu että Commu on jo levinnyt useaan kuntaan. Olen auttanut ruokakasseilla useita ja voin kyllä sanoa rehellisesti että kaikki avun saajat ovat olleet avun tarpeessa. Ja kerran olen apua pyytänyt ja sain sitä usealta, koiran ulkoilutus apua. Suosittelen Commua, autetaan toisiamme!
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hyvä juttu että Commu on jo levinnyt useaan kuntaan. Olen auttanut ruokakasseilla useita ja voin kyllä sanoa rehellisesti että kaikki avun saajat ovat olleet avun tarpeessa. Ja kerran olen apua pyytänyt ja sain sitä usealta, koiran ulkoilutus apua. Suosittelen Commua, autetaan toisiamme!
Kuulostaapa tosi ihanalta, vanhan ajan naapuriavulta. Katsotaan perään ja huolehditaan toisistamme, sinun apusi on ollut varmasti todella tärkeää, Jumalan siunausta sinulle.
Parempi auttaa suoraan kun jonkun punaisen ristin kautta ketkä vaan vie rahat johdolle nälkäisten lasten suusta
Mä oon mukana Commussa koska mulla on mennyt usko kaikkiin hopen ja punaisen ristin yhdistyksiin ja toimintaan, kun auttaa suoraan niin tietää että apu menee varmasti perille. Siitä saa vielä hyvän mielen itselle.
Vuoteni on ollut erityisen rankka ja vaativa masentunut ja kipujen kanssa eläminen on tuonut omat haasteensa elämään. Ei ole oikein mitään sisältö elämässä ja koitan vain jaksaa joka päivä mutta ei kiinnostaisi. Jotkut ihanat ovat auttaneet vaikeuksien keskellä ja iso kiitos heille ja commulle💚 yritän jaksaa päivästä toiseen mutta se on haastavaa masentuneena.
(Kopioitu tarina sovelluksesta)
Sain eilen apua renkaiden vaihtoon Commun kautta, olen työtön yksinhuoltaja, ei minulla ole taitoja eikä tukiverkostoa, saati työkaluja. Olen ikuisesti kiitollinen T.lle kun tuli auttamaan, tuntematonta, auttamisen ilosta.
Mä pääsin Commun kautta ilmaiseksi oopperaan, yrityksetkin ilmeisesti tekee hyvää esim tampere-talo. Oli kiva päästä konserttiin kun muuten ei rahat riitä kulttuuriin
Annoin ruokakassin Commun kautta lähellä asuvalle eläkeläiselle, ei siinä, viestittely sovelluksen kautta hiukan hankalaa omassa puhelimessa mutta saatiin sovituksi ja hyvä mieli jäi. olen aiemmin lahjoittanut ja osallistunut keräyksiin, meni maku kun sai tietää että kaikki rahat menee herrojen taskuun. Tää on ihan näppärä keino tehdä silloin tällöin hyvää.
Sain eilen ruokakassin Commun 1000 hyvää tekoa tapahtumassa redissä, lounas tarjottiin myös, kahvia, pullaa, keksiä. Hieno konsepti, paljon lapsiperheitä ja maahanmuuttajia, kaikki sovimme. Tälläistä lisää ja poliitikot paikalle että näkevät millaista köyhän elämä Suomessa on
Olen seuraillut oman alueeni Commua näin auttajan roolissa ja olen huomannut, että joka kuukausi on ne samat ihmiset pyytämässä rahallista apua tai lahjakortteja. Osan tunnistan myös muista paikkakuntani some-ryhmistä, joissa on aina mm. joulun tullen isot itkuvirret ja rahapyyntöjä. Surettaa että nämä ikuiset kerjäläiset ovat vallanneet tämänkin alustan.