***KESÄHEINÄT vko4***
[color=FF3030][size=3]♥ [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]♥
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
[/quote]
[/quote]
Kommentit (43)
ihme touhua s@ri@n työpaikalla. Mä ainakin olen siinä käsityksessä, että voin pitää kesälomaa ainakin ne ed. kaudelta jo siirretyt 8 pv. Toivottavasti se järjestyy..Tuskin kuitenkaan voin pitää niitä loppuja, jotka ovat kertyneet tältä lomakaudelta. Mikäs siinä on, että neuvolan saikut ei kelpaa?? Siellähän se tieto sun voinnista on eikä työterveydessä!! Voi v:u munkin puolesta.
Onnittelut kuitenkin ihanasta mummouutisesta. Oli tosiaan just ollut puhetta asiasta Palsin kanssa, kun asiasta ilmoittelit:-) Hauska yhteensattuma.
Itsellä ei ihmeempiä. Saattoi olla, että vauva liikkui lauantaina aika monta kertaa. Kovin erilaista jumppaa pitää kuin esikoinen, joka pulputteli just niinku kirjoissa sanotaan. Tämä täräyttää pari kertaa oikeen kunnolla ja sitten vaikenee. Tai täräyttää..lähinnä siis poksauttaa. Liikkeiksi ajattelin niitä sen vuoksi, että poksahtelu tapahtui oletetun kohdun alueella eikä kyljessä tai kylkiluun alla kuten tähän mennessä. Se on varmaan ihan tavallista, että näin alkuun liikkeitä tuntuu yksi päivä ja sitten on pitkään hiljaista. Oletan, että kaveri kääntyy välillä raajat selkärankaan päin ja sillon elämöintiä on hankalampi havaita. Täytyy aina yrittää järkeistää asioita kestääkseen.
Huomasin netistä, että täälläkin on 4d-ultra. Toisaalta ajatus kiehtoo, toisaalta taas hirvittää. Aikooko joku mennä?
Jäi varmaan jonkun la korjaamatta, kun en löytänyt sitä viestiä enää (ts. en viitsinyt..). Olisko se Veruska?
Pakkaspäivän jatkoja,
S rv17+
Täällä ollaan käyty liian ahkeraan töissä, vaikka kotona on kipeä 2,5 vuotias poika ;( Mutta minkäs teet, kun isäntä on vuorotteluvapaalla ja mummo hoitaa poikaa muutenkin... Siis isäntä on raksalla ja kipeä poika mummolla, kun olen töissä. Mummo ei valita onneksi pojan hoidosta ja on hyväntuulinen mommolle kuulemma! Mä saankin sitten jonkin sortin kiukuttelijan kotioni sieltä ja koneelle ei ole ollut tosiaan asiaa!!
S@rialle onnittelut " mummo" uutisesta ;D Meillä mummo on ainakin aivan elintärkeä ihminen pojallemme. Nyt kun teillä on niin saman ikäiset vaavit, niin side on varmasti vielä vahvempi, jos asutte lähettyvillä toisianne.
Sitten siihen sun lomaas... Mun tietojen mukaan toukokuu on ihan virallinen kesälomakuukausi ja sen pitäisi sopia sinulle LA:n mukaan. Toki työnantaja viimekädessä päättää koska loman saa pitää, mutta vaadi loma itsellesi. Saatathan olla sairaslomalla koko loppuraskauden huonolla tuurilla ja työnantajasi maksaa siitä. Eikä työnantaja voi mitätöidä, vaikka saisit s.lomaa joltakin neuvolan lääkäriltä, se on loma kuin loma!! Toivottavasti sait jotakin tolkkua edes =D
Mulla oli neuvola perjantaina, kun sitä oli pakko töiden vuoksi siirtää viikolla eteenpäin. Meillä täällä syjäkylällä kun ei ole kuin neuvolatäti paikalla perjantaisin. Painoa oli tullut 2kk aikana tasan 2kg ;(( Olin varma ettei painoa ole juuri tullut, kun mikään ei ole maistunut, ei edes suklaa jouluna! Sydänäänet kuului heti ja olivat n.140 koko ajan. Verenpaine oli hyvä ja hemppa oli vielä 120, eikä käskenyt ottaa vielä lisärautaa. Masu mulla on mielestäni iso, mutta ei sanonut mitään siitä. Ihmetteli kyllä kuinka aikaisin sain liikeitä tuntumaan, kun huomasi itsekin liikeitä siinä kohtua mitatessaan ja mulla oli viikkoja 17+1 silloin. Niin mun LA on 28.6. mutta en ole sitä niin välittänyt korjata, kun lapsi syntyy kuitenkin vasta heinäkuussa, jollei kokonsa puolesta leikata nyt sitten aikaisemmin.
Onko teillä muuten tietoa, kun minulle on esikosta tehty sectio. ja jos tämä kakkonen on samaa kaliiperiä eli railut 5kg leikataanko hänetkin automaattisesti? Muistaisin lukeneeni joskus, että leikkaus kohta saattaa olla niin heikko, ettei kestäisi ison lapsen ponnistusvaihetta?! Mä kun tahtoisin oikeasti kokea alatie synnytyksenkin, mutten henkeni uhalla!
Nyt on taas rynnättävä laittamaan itseään työ kuntoon, plääh... Poika hoitoon vielä ennen klo.13. ja töihin 30km päähän 13.30.
s@nde, joka tahtoisi pitää jo nyt vapaata esikon kanssa.
P.s. vuorottelu korvaus ei ole miehelleni varmaan hääppönen, kun vissiin mun saamani kodinhoitotuki vähennetään häneltä vielä, vaikka maksan summan kokonaisuudessaan mun äidille... HUOH....
Tervehdys uuteen alkavaan viikkoon.
Mä aloitin tän viikon tuossa naistenklinikalla eli tuossa juuri puolenyön tienoissa koski niin vietävästi alavatsaan ja alaselkään että menin päivystyksen henkilökuntaa kiusaamaan. Ottivat verikokeet ja virtsanäytteen ja jonkun bakteerinäytteen ja sitten katsoivat ultralla. Oikein mitään järkevää syytä kipuihin eivät löytäneet ja käskivät viedä vielä kunnon virtsanäytteen labraan, jonka tänä aamuna nyt sitten vein, kun muutenkin menin verikokeisiin labraan. Mutta sitten tuli siellä naistenklinikalla käydessä taas lisää miettimisen aihetta eli lääkäri ilmoitti, että istukka on takana (ja kätilö niskapussiultrassa väitti, että on edessä!, pikkuisen meni luotto tuohon niskapussiultraan muutenkin, onneksi kävin siinä alkuraskauden seulassa, joten ultrauksen niskapussista on tehnyt myös yksityinen gyne), mutta valitettavasti myös kohdun suulla eli eteisistukka nyt ainakin toistaiseksi. Pikaisesti kurkkasin, että aika harvinaista on, että siihen pysyvästi jää, mutta jos jää, niin sitten viimeisellä raskauskolmanneksella voi tulla vuotoja ja se on sitten varma sektio. Sitten toinen uutuuslöydös oli myooma. Ilmeisesti tää raskaus on alkanut sitä kasvattaa, koska kukaan mulle ei sanonut mitään, vaikka raskautta edeltävässä kuussa kävin gynellä ja silloin ultrattiin. Lääkärikirjaa jo kurkistin tämänkin osalta ja kuulostaa siltä, että jossain vaiheessa pääsee luopumaan kohdustaan. Onneksi tää raskaus on mennyt niin kehnosti, että tässä on jo muutenkin päässyt vannomaan, että jos meille tulee lisää lapsia, niin ne saa sitten joku muu tehdä. Pitää joskus kysellä vähän sekä näistä myoomista että tuosta eteisistukasta vaikka ihan yksityiseltä gyneltä, kun käyn tarkastuksissa.
Niin ja noihin muihin tämän viikon keskustelun aiheisiin, että on kyllä tosi rasittavaa, jos muiden kuin työterveyslääkärin sairaslomat ei kelpaa. Työnantajalla on siihen kyllä mahdollisuus, että tuommoisen vaatii, mutta toisaalta, jos mä olisin lääkäri, niin hivenen kyllä vetäisi herneen nenään, jos katsottaisiin, etteikö nyt jokainen alan lääkäri osaisi arvioida, että onko sairasloma tarpeen vai ei, puhumattakaan neuvolasta, jossa luultaisiin tietävän raskauden vaivoista jotain. Muista kyllä kun ystäväni odotti vauvaa ja oli pakko saada aina työterveyslääkärin sairaslomalappu. Lääkäri kirjoitti aina " päivää kolme päivää" ja kaveri reissasi siis sitten esim kauheaan kuumeiseen flunssaan ison mahansa kanssa bussilla 1,5 tuntia suuntaansa aina joka kolmas päivä hakemassa lisää sairaslomaa. Veikkaanpa, että olis voinut parantua nopeammin, jos olis saanut käyttää vaikka naapurissa olevaa terveyskeskusta tai yksityistä lääkäriä eikä olla tyyliin 4 tuntia joka kolmas päivä hakemassa lisää sairaslomaa.
Niin ja mitä tuohon 3D/4D ultraan tulee, niin mä olen menossa. Välillä tuntui, että kun kunnallisesti pääsee rakenneultraan, niin se on melkeinpä vaan vauvan sukupuolen uteliaisuutta, joka sinne ajaa, mutta nyt eilenkin kun sellainen pikkuinen osa kuin istukka oli " siirtynyt" etuseinämästä takaseinämään, kun ultraaja vaihdettiin kokeneeseen lääkäriin, niin ei tuo juttu enää niin akateemiselta uteliaisuudelta vaikutakaan.
Niin ja sitten kerrankin tänne " vuoto, pahoinvointi, parvo, kipulandiaan" kuuluu jotain mukavaakin. Minusta tuo vauva on ruvennut tuuppimaan minua. Niin ja rohkeana tyttönä tein hankintoja vauvaa varten viikonloppuna.
ole vuorottelukorvaus hääppönen ilman vähennyksiäkään S@ande..Sehän on 70% ansiosidonnaisesta päivärahasta eli meikäläisen matalapalkkapäivärahasta tosi mahtava summa, jee! Ihan anuksesta, että vielä kehtaavat kotihoidontuen siitä vähentää:-(
Melba, mulla on kanssa myooma, joka huomattiin alkuraskauden ultran yhteydessä tehdyssä sisätutkimuksessa. Ei siitä sen kummempaa sanottu ja annan myooman elää elämäänsä, kunnes lääkäri toisin ilmoittaa. En muuten tiennytkään, että istukka voi vaihtaa paikkaa. Luulin, että se on paikallaan ku tatti.
Senniinalle...
Joo, myooma ilmeisesti ei yleensä ole haitallinen, mut sen olemassaolo on hyvä tietää, sillä jos on vaikka ihan kohdun suulla ja kovin iso, niin voi estää synnytyksen ja voi joutua sektioon ja sit toisaalta jos on myoomia taas jossain tuolla toisaalla, niin voi taas rajoittaa sektiohaavan tekemistä bikinirajalle. Jostain olin ymmärtävinäni, etteivät yleensä kasvais enää viikon 20 jälkeen kauheasti. En usko, että syytä on huoleen, mutta musta on kiva, että myoomasta on nyt merkintä siellä naistenklinikan tietokannoissa varmaan.
Niin ja istukka ei tosiaankaan siirry mihinkään, joten sen takia mun luotto vähän siihen kätilöön menikin. Ainut mitä se voi tehdä on se, että kun kohtu kasvaa, niin sillä tapaa laita voi muuttaa vähän paikkaansa, samoin tietty istukkakin kasvaa, joten en tiedä, että mikä on lopputulos. Jostain luin, että 20-30 prosentilla olis vielä 20 viikon tietämillä eteisistukka ja lopussa enää 0,5%:lla, joten yleensä taitaa hävitä siitä edestä. Mulla se lääkäri sanoi, että on 3 cm edessä, mutta en tiedä yhtään että onko näille viikoille paljon vai vähän, mut sama juttu kuin tuon myooman kanssa, niin kiva kun naistenklinikalla siitä tietävät, niin osataan tarkistaa tilanne jossain vaiheessa.
Hehe, luottoa herätti kun menin Kuopion ainoaan ultraan mihin pääsee. No, koska se oli sijoitettu viikoille 11-13, ajattelin että np-ultrahan se, koska jotkut kunnat tarjookin pelkästään rakenneultran, hassua. No, kuitenkin.. Eihän siellä mitään niskapusseja kateltu, eikä kyllä istukastakaan mitään tietoa. 20 minsaa vaan pällisteltiin pientä, se oli kyllä oikein mukavaa mutta vähän hassua kun laitteisto oli kuitenkin sellanen että ois vaatinut sen kaksi klikkausta katsoa se turvotuskin.. Mutta ei ei, ei meillä sellaisia :D Ja vaikka eteisistukka onkin harvinainen enää sit kun ollaan tositoimissa, niin mistä ne sen synnytyssalissa tietää jos se on kuitenkin? Eikö se tee jotain vahinkoa alkaa synnyttää jos se siinä tiellä möllöttää? Koska täällä ei myöskään oo synnytystapa-arviota, niin mietityttää näin kapealanteisena että mitenkähän sekin :) Mutta jospa minut joku lääkäri tutkailisi loppuraskaudestakin vielä niin ei tarttis hätäillä. Tai ei kai sitä tarttekkaan, mutta ei se oo niin tavatonta että on eteisistukka tai ahdas lantio..
Täälläkin on mylläri mahassa, joku ilta tuntuu ihan selkeetä boxingia mutta joka päivä ei kuitenkaan. Näin jo karmeita unia missä hän lävisti mahanahkani jalallaan :D Jospa ei olisi enneuni..
Ihana sää täällä, aurinko näkyy, jipii! Hyviä alkuviikkoja kaikille!
Pals, teillä oli varmaan samanlainen ultra kuin meillä eli pelkkä tsekkaus - ei mikään np. Joissakin kunnissa tosiaan näin on. Synnytystavasta kuitenkin luulisin, että neuvolasta laitetaan lähete polille, jos on aihetta epäillä ettei lapsi mahdu tms. Onko joillakin paikkakunnilla erikseen synnytystapa-arvio? Täällä ei ainakaan. Ite kävin esikoiselta polilla arvioitavana, kun luulivat lasta neuvolassa isoksi.
Synnytystapa-arvioinnista sen verran, että edellisessä raskaudessa odotin makrosomista vauvaa, jonka painoarvio oli 4,5-5,5 kg ja silti ei ollut aikomustakaan tehdä synnytystapa-arvioa, vaikka käytiin naistenklinikalla 2-3 krt viikossa tuon makrosomian takia seurannassa. Suostuivat sentään tekemään synnytystapa-arvion, kun sitä pyysin. Ja mitäs pyysin, niin sain sormen persuukseen ;-)
Ja voihan kärsä, kirjoitin hirmu pitkän viestin ja hävitin sen jonnekin bittiavaruuteen - sen siitä saa kun yrittää täällä töissä välillä jutella teille ja välillä hoitaa hommia ;).
Mutta uusiksi:
Eli ensin S@ri@alle onnittelut mummoutumisesta!!! Hienoa tulla noin nuorena mummoksi ja varmasti tulevat setä/täti ja lapsenlapsi olemaan läheisiä toisilleen jo pienen ikäeronsakin puolesta!
Ja johan on alkanut liikkeitä tuntumaan KesäHeinissä - onnittelut Melba, Sennina, S@nde ja Pals! S@nde - ajoissa tuntuivat liikkeet täälläkin, jo viikolla 14+6. Eipä niitä tietysti joka ilta tunne, mutta usein iltaisin, kun rauhoittuu makuulle alkaa pieni poksunta ja väristely :).
Kävin tänään neuvolassa. Oli vähän läpihuutojuttu :(. Oma th oli poissa ja sijaisella kiire. Paineet mitattiin ja pissa stiksattiin. Sydänääniäkin kuunneltiin ekan kerran ja voi herranjee kun kesti kauan löytää niitä. Meinasin jo pelästyä, mutta sitten onneksi kuului vähän aikaa suhinan keskeltä tasainen jumputus ja syke oli noin 170. Huh helpotus, mutta kyllä vielä vähän kaivelee, että se oli sellaista sähläämistä. Paastosokerin tuloksetkin sain ja olivat koholla, himputti. Epäilen kyllä vähän, että osasyynä saattoi olla tämä kauhea flunssa, joka kai jotenkin nestetasapainon kautta vaikuttaa myös sokeriarvoihin. No, parin viikon päästä käyn mittauttamassa paaston uudelleen ja sokerirasitukseenkin varattiin jo aika viikolle 21+4. Himputti kun luulin, että dieetti toimisi, kun painokin oli kuitenkin laskenut 2 kiloa :(. Ja pervorokon vasta-ainetulokset eivät olleet vielä valmiit.
Kesälomista: itse säästän lomani äitiysloman loppuun, tuleepa siinä sitten pari rahakkaampaa kuukautta ennen hoitovapaalle jäämistä. Ja kun ei sitä koskaan tiedä joutuuko saikulle ennen äikkäriä.
Synnytystapa-arviosta: en tiedä muista kunnista, mutta itse ainakin pyysin päästä arvioon heti ekalla neuvolakäynnillä (ajoissa liikenteessä) ja saankin siihen lähetteen sitten Naistenklinikalle. Arvio tehdään joskus viikolla 36 ja itselläni siihen on syynä ekan synnytyksen pahat repeämät. Ja jos tuo raskausdiabetes kunnolla puhkeaa niin sitten raskautta ja lapsen kokoa seurataan taas tarkemmin ja samalla mietitään synnytystapaa jos lapsi näyttää kasvavan liian isoksi.
Mutta nyt vielä hetki töitä - onkin hirveä härdelli kun olin viikon saikulla - kukaan ei ollut tajunnut tehdä mun töitäni ;).
-Cityäippä & Öttiäinen 16+2-
4d:stä. Me olemme menossa, aikakin on jo varattu 6.3.07. Esikoisen kanssa emme käyneet, mutta nyt tuntuu siltä, että haluamme nähdä kaverin tarkemmin ja varsinkin terveyden kannalta. Ei sinne sukupuolta lähdetä katsomaan, mutta jos se näkyy, otetaan tieto vastaan :).
-CÄ-
Niin, turhaan varmaan hätäilen kun ei sitä kerta muillekkaan tehdä :D Ajattelin vaan että tää on hirveetäkauheeta kun ytsäväni, joka asuu pienellä paikkakunnalla, noista kyseli, että miten täällä ja millon jne ja meinas saada slaagin kun kuuli ettei automaattisesti arviota, ei np:tä, ei rakenneultraa, ei sitä ja ei tätä. No, hänellä vähän eri kun varmaan kymmenen kertaa päässyt ultraan raskauden aikaan :D Mutta eipähän tartte sitten isolla mahalla ravata niin useesti neuvolaan, joka sijaitsee kaupungin kamalimman ison mäen takana, kun yrittää kiipeillä sitä ylös niin epätoivo tulee ;) Alkuraskaudesta ajoinkin reippaasti taksilla :D
Jeejee, jaksoin istualtaan tehdä pullataikinan.. Oon tehny pullia viimeks varmaan yläasteella. Nyt tekee niin paljon mieli ettei kehtais joka päivä kaupasta ostaa.. Söinkin taikinaa jo rutkasti ja kamalat mahakivut varmaan seuraa sitten perästä :D Ahne kun ahne, ei voi mitään..
Cityäippä:
Kesälomista: itse säästän lomani äitiysloman loppuun, tuleepa siinä sitten pari rahakkaampaa kuukautta ennen hoitovapaalle jäämistä. Ja kun ei sitä koskaan tiedä joutuuko saikulle ennen äikkäriä.
Mä olen nimittäin toivonut kovasti, että saisin jättää kesälomat (07 ja 08) äippäloman loppuun, mutten ole vielä tarkistanut sitä mahdollisuutta taloushallinnosta, koska en vielä ole kertonut olevani raskaana. Äippäloma loppuu maaliskuun vika päivä ja siitä kaksi palkallista kesälomakuukautta, jonka jälkeen hoitovapaata ainakin kesän yli, jollei pitempään...
Olen nimittäin sopinut itseni kanssa, että viikon 20 rakenneultran jälkeen saan luvan olla oikeasti raskaana! Vielä ei ole tuntunut liikkeitä ja neuvolassa olen ollut viimeksi 3.1. Silloin kyllä löytyi sydänäänet, mutta edelleen on tosi epäluuloinen olo, kaikkine pervorokkouhkineen ym. vihlontoineen...
Viikot menee todella hitaasti ja odotan kuin kuuta nousevaa tulevaa ultraa kehden viikon päässä - toivottavasti kaikki on hyvin!
Onnea vaan teille, joilla on jo jotain konkreettista vauvojenne kanssa!
Liikkeitä ootellen... nikki :)
ja pino ylös!
Cityäippä ja @nikki: mäkin varmaan jätän nyt kertyneet lomapäivät tulevaisuuteen. Pyysin pomoa selvittelemään asiaa, koska eihän mulla ole tietoakaan, koska palaan töihin. Aion nimittäin jäädä hoitovapaalle, kun tällaista tilaisuutta tuskin meikäläiselle enää suodaan.
Anteeksi, mutta tuo @nikin " pervorokkouhka" sai hymyn huulilleni. Kyllähän sitä monenlaista pöpöä on näinä tautisina aikoina liikkeellä:-)
En mäkään vielä julistaisi, että olen tuntenut liikkeet. Jotenkin niin epämääräistä vielä ja välillä tuntuu, että onkohan siellä mahassa mitään. Varsinkin aamuisin on sellainen " tyhjä" olo. Vielä on seuraavaan neuvolaankin aikaa reilut 2 viikkoa. Meillä kaikki tietää työpaikka mukaanlukien, että olen raskaana. Vaikea enää pitää asiaa piilossa..
Mulla meni aamurutiinit sekaisin, kun Elämä käsissä jätettiin näyttämättä teknisten vikojen vuoksi. Mitäpä sitä sit muutakaan ku tänne notkumaan..
Huomenna sitten alkaa rv18. Pari viikkoa ja ollaan puolimatkassa!
@nikki, samoissa ajatuksissa mennään, rakenneultran jälkeen uskallan minäkin suunnitella oikeasti elämää vauvan kanssa. Sain Naistenklinikalta ultraan ajan onneksi jo ti 30.1., joten enää viikko tarvitsee odottaa. Ja sitten vielä ennen raskausvkoa 22 mennään 3d/4d-ultraan. Sukupuolta ei haluta tietää, mutta oma synnynnäinen sydänvika ja edellinen keskenmennyt kaksosraskaus aiheuttaa tän mun halun saada varmistuksia vauvan terveydentilasta.
Liikeitä on tuntunut lopultakin, vaikka onkin istukka etuseinässä. Hassu tunne, täytyy sanoa. Ja vaikea kuvailla miehelle ;)
Lomista meenkin sitten juttelemaan vasta rakenneultran jälkeen, mutta mun tietämyksen mukaan työnantaja onneksi antaa pitää lomat vasta äippäloman lopuksi. Ei meinaan asuntovelkaista todellakaan hoitovapaan korvaukset lämmitä...
Ihanaa kun on lunta, eikä enää yhtään paha olo!
Terkkuja kaikille,
Koala ja Ilmari 17+5
Onnittelut S@ri@alle täältäkin! Upea uutinen :-)
Minäkin aio käyttää 2007 lomat (paria päivää lukuunottamatta) vasta 2008, että saan sitten olla vähän pidempään kotona. Meitsi kun aikoo olla huono ihminen ja palata töihin heti äitiysloman&kesälomien jälkeen....
Minun työnantaja on kyllä tosi reilu näissä asioissa: lomat saan pitää niinkuin haluan, ja 3 kk palkkakin maksetaan äitiysloman alusta. Tokihan työnantaja saa Kelalta suurimman osan takaisin, mutta on se silti hieno asia - eikä ollenkaan itsestäänselvyys kun on näitä keskusteluja tälläkin Odotus-palstalla lueskellut. Eikä ole pelkoa että paikka häviäisi äitiysloman aikana...
Töissäkin suurin osa tietää jo että meitsi on paksuna :-). Tosi kannustavia kommentteja olen saanut - olen töissä miesvaltaisella alalla ja kyllä ne on tosi söpöjä kun ne kertoilee omista lapsistaan ja muistoistaan odotusajasta.
Minä olen jo aivan varma että liikkeitä nuo koputukset ja tönimiset on... eivät kyllä tunnu miltään perhosen siiviltä tai ilmakuplilta. Mutta ei nuo muutakaan voi olla kuin vauvan tönimisiä. Senniinan kanssa meillä taitaa olla samanlainen vilpertti masussa.
Rakenne ois kahden viikon päästä (6.2) ja ollaan kyllä menossa 3D/4D ultraankin. Suomen Terveystalo mainostaa täällä Tampereella sitä ja kyllähän ne kuvat on hienoja! Mies on jo ihan täpinöissä :-)
Hesarissa luki että influenssa-aaltokin olis parin viikon päästä täällä - toivottavasti ei tartu - ei tullut sitä rokotetta tänä talvena otettua. Muuten olen kyllä ollut todella terve, paitsi että kurkku on nyt pirun kipeä. Toivottavasti ei enää pahene, nieleminen tuntuu jo ihan tarpeeksi inhottavalta.
t. Fiikus
Täällä onkin ollut kova keskustelu kesälomista ja äippälomasta yleensäkin. Mulla ei ole oikein asiaan viisasta lisättävää. Mulla on kovasti järjestelyt ollu päällä hankkia itselleni sijainen ja saada kirjanpitäjän kanssa sumpilittua, et miten nää mun vuokratuolilaiset ja tuotemyynti ym. menee, kun olen poissa. Mun suurin ongelmani on jättää liike toisten hoitoon ja kamalaa ajatella, että olen töideni kanssa aika naimisissa myös äitiyslomalla :(
Musta tuntuu jo etukäteen siltä, että mut leimataan huonoksi äidiksi yrittäjyyteni takia. Mutta pakko sitäkin on hoitaa, nurin menee jos ei mitään tee. Anteeksi itsekeskeisyyteni, mutta näissä asioissa ei oman ukon miesnäkökulmasta ole paljon apua.
Jotain positiivistakin. Noista viesteistä päättelin, että ne liikkeet voi olla siis jotain aivan muutakin kuin perhosen siiven havinaa. Mulla eilen illalla oli sellasta pulputusta, josta ei kuitenkaan lähteny mitään ääntä, ettei kai voinu mitään suolen murinaakaan olla. Ainakin nyt kuvittelisin sen olevan pirpana :)
Ja se pullataikinajuttu oli aika hyvä. Taitaa olla tulossa näitä raskausajan omituisia ruoka-aine himoja.
Terppa,
Hirvee viikko töissä. Eilen 12h ja tänäänkin reilusti yli 10 (jos laskee 1,5h mammajoogan kesken päivän mukaan). Ehdin syödä yhden lihapiirakan kahden maissa, vaikka töihin menin jo ennen ysiä. Nyt on kyllä hyvä-tuleva-äiti-olo taas. Jep jep, pidä lapsestasi huolta jo ajoissa...
Mä olen kans miettinyt että voisin pitää lomat vasta lopuksi. Kaksipiippuinen juttu on se, että koska olen työnarkomaani, en halua jäädä nyt pois, mutta toisaalta haluan nopeasti takaisin töihin. Toivottavasti vauvan tulo sitten rauhottaa totakin puolta itessä. Toisaalta siksi lopussa, että voisi sitten antaa tuolle miehelle ne loput viikot niin se saisi täydet 5 viikkoa (vai mitä siitä nyt tuleekaan) isyyslomaa.
Naureskelin tuossa kun joku mainitsi ettei antaa itselleen luvan olla " oikeasti" raskaana 20 viikolta eteenpäin, että niin mäkin luulin aluksi. Sitten toi maha pullahti viikossa ja nyt olen kuin vaappuva ankka, eikä kukaan voi enää epäillä joka läheltä näkee.
Mulla kanssa nää pulputukset on niin selkeitä, joogassa jos on selällään niin pulputus on hirveä ja samoin iltaisin. Kylellään sitten tulee pari pulputusta ja rauhottuu, ihan kun kiittäis et pääs hyvään asentoon. Selällään en enää oikein edes pysty olemaan, sen verran tulee tota protestia Jullelta.
Olen miettinyt tota 3/4d ultraa, meillä firm maksaa nimittäin vaikka haluaisi käydä joka viikko. Missä vaiheessa siihen kannattaisi mennä, ei varmaan ennen 25ttä viikkoa? Vajaassa 20ssä kuitenkin on se rakenneultra.
Ja mä oon niiin katkera ettei ole mitään himoja, mä vaan olen ja möllötän, ei tee mitään mieli niin ei voi siihenkään vedota. Mies on siitä katkera kanssa, se kun luuli saavansa 9kk kaikkea hyvää =)
Oikein hyviä viikonjatkoja kaikille. Yritän saada työt rauhottumaan niin pääsis kirjotteleen useammin.
Kiharalle: yrittäjyydestähän ei " vapaata" voi ottaa. Kaikki kunnia ihan oikeesti teille! Ei varmaan tunnu kivalta, kun me yhet täällä vaan lasketaan lomapäiviä. Olen seurannut tosi läheltä yhden yrittäjä-äidin elämää - tosin onhan siinä myös omat etunsa, mutta paljon se vaatii...
Senniinalle: eikös se aika pervo ole se parvorokko, kun ensin se itää kaksi-kolme viikkoa ja sitten kun sen huomaa, niin sittenpä se ei enää tartukaan (ainakaan niin helposti). Eikä olis` tosiaankaan reilua saada nyt viimein onnistuneen raskauden " päälle" keskenmeno - tosi julmaa ja siksi aivan harkitusti muutin aan eeksi =D
Tässäpä siis elellään kauhun tasapainossa hyvään onneen luottaen vielä ne kaksi viikkoa, mutta viruksellehan ei sitten mitään mahda... Voiko muuten saada keskenmenon ilman mitään tuntemuksia? Voiko sikiö vain lakata elämästä, mutta jäädä kohtuun?
Kaamee viime viikko takana. Töissä täys kaaos ettei mitään ja... Mutta tää viikko jo melkein puolessa välissä. Vielä 2 työpäivää ja sit ois viikon talviloma. Ihanaa.
Liikkeitä...uskon että ne täälläkin tuntuu ajan kanssa. Kun en edelleenkään tiedä mitä odottaa.
Joku oli kuullut tulevansa mummoksi, onnea. =) Mitähän muuta siel oli. Viime viikol en oo ees ehtinyt lukea näitä juttuja mut äsken luin.
Ja lomista. Mä haen saikkua jos en jaksa painaa tuolla mummolandiassa töitä. ja niin sano osastonhoitaja sekä ylihoitajakin. Lomat pidän vasta sitten kun palaan töihin. Enkä aatellut olla poissa kun syksyyn saakka, siis -08 elokuussa ajattelin pitää lomat ja sit sen jälkeen alotan työt. Mutta oon jo nyt sanonu et meen tekee 75% ja yötyötä. Saas nähäd toteutuuko mun toiveet vai pitääkö vaihtaa työpaikkaa...
Mutta...nyt toivotan kaikille mukavaa viikonjatkoa ja lähden kauppaan.
Miiu ja pirpana 18+5
Ps.Rakenneultra ois perjantaina...Ja vähänkö jänskää...
alkoi osaltani vitutuksella! Siis töistä johtuvalla. Riemuitsin jo etukäteen että saisin pitää kesälomani ennen äippälomaa, mutta työnantaja ei suostu. Ja kuulemma sairaslomat pitää hakea omalta työterveyslekurilta, ei neuvolasta. En ole jaksanut ottaa vielä selville onko todella näin. Kyrsii kuitenkin toi negatiivinen asenne joka asiaan.
Alkaa olla aika väsy töissä ja tahtois lomalle. Vaikka just meni muutama päivä " lomaillessa" mahataudin vuoksi.
Sitten mukavimpiin asioihin, joku kysyi miksi tahdon itseäni kutsuttavan nyt kun mummoudun...en tiedä vielä...aika varmaan muokkaa nimityksen kuosiinsa :) ja tiedon mummoutumisesta sain just loppuviikosta, toki vihjauksia aikaisemminkin, nyt olivat käyneet kuuntelemassa pikkuisen sydänääniä ja uskalsivat julkistaa asian.
Muuten menee sokereita mittaillessa, ja arvot eivät sit pysy kohdillaan ei millään, heittelevät ihan miten sattuu, ei auta tiukka ruokavalio ei liikunta. Piruuttaan kokeilin yks päivä ja tempasin nassuuni kaikkea kiellettyä ja mittasin arvot, mutta kas kummaa just silloin olivat ihan normaalit! Jäin äimänä katsoon tulosta, koska odotin ihan hirmu lukemia. Keskiviikkona menen sit kuuntelemaan jatkon mitä tehdään.
Ja torstaina onkin sitten ihan normi neuvolapäivä ja kuopuksen 6-vuotisneuvola samalla.
Mukavia alkuviikon hetkiä kaikille :)