Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muanantaeta SYYSnollaneloset

22.01.2007 |

Eikös ollutkin hyvin viännetty? :/

Täsä viikonloppuja:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9383142&p=1&tmode=1&smode…

Näkemiin,

m

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinaa päivä lähteä ollenkaan käyntiin, vaikka olokin on hieman vähäräkäisempi kuin aiemmin.

Leikattiin eilen Hellun tukkaa ja siitä tuli aika kauhea. Oli niin hirrrrveen vaikeaa ja toinen (välillä molemmat) huusi kauhuissaan, ihan kun olisi jostain vakavammastakin ollut kyse. Huoh. Ensi kerralla taitaa olla kampaajareissu edessä... en tiedä tulisiko paremman näköinen, mutta ainakin vastuun saisi ulkoistettua :)

Kiitos iltapalakommenteista.

Meillä tahkotaan asiaa edelleen päivittäin... voi kun tuon saisi syömään leipää, olisi niin paljon helpompaa. Eilen söi iltapalaksi nakkeja ja ranskalaisia - ainakin jaksoi nukkua koko yön ja aamuun 7.30 asti (luxusta, kun yleensä herää 5-6.30 nykyään).

Huomenna minulla on ihana sokerirasitustesti. Sain sen automaattisesti, kun Hellun odotuksessa yksi sokuripaastoarvo oli yhden pykälän koholla. Myöhemmin nuo raja-arvot laskivat eikä niitten mukaan minulla enää siis olisi ollut mitään, mutta silti sain tuosta yhdestä pykälästä " raskausdiabetes" -merkinnän, joka nyt sitten vaikuttaa tähänkin raskauteen. Hoh, katsotaanpa miten nyt sitten käy. Onneksi ihanaihana naapuri lupasi ottaa Hellun kylään siksi ajaksi.

Toivottoman vaikeaa sämplätä neuvola-, labra- ja ultra-aikoja, kun miehelle ei käy mikään enkä saa Hellua mihinkään. SIsko asuu 15 km. päässä, mutta luopio on aloittanut työt, joten hänkään ei enää sovi hätähoitajaksi. Ultraan ja lääkäriin mennään Hellun kanssa kaksin, sylettää vaan sisätutkimukset ja semmoiset - voi mennä turhan jännäksi Hellulle, varsinkin kun ainoa aika jonka sain oli päikkäriaikaan ja Hellu on silloin jo ihan rusinana. Elämme jännittäviä aikoja. Kraah.

Jeah, täytynee lähteä arvuuttelemaan josko ulos uskaltaisi lähteä. Aika paljon pakkasta oli ainakin aamulla.

Jaksuja ja nekemiinkiitos,

m + h + l

Vierailija
2/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vasta puoli tuntia sitten kaikki herättiin. Lapsukaiset tykkää aamuisin nukkua pitkään.

Kohta pitäis varmaankin ulkoilemaan lähteä. Ja ruokakaupassa pitäis samalla reissulla käydä.

Veeti taas huutelee mua koko ajan mun oikeelta nimeltä.

Tänään pitäis kun mies kotiutuu töistä mennä ikeaan. Pitää ostaa muutama hylly tänne makkariin ja sit säilytyslaatikoita. Ja ainahan sieltä kaikkea muuta pientä tarttuu mukaan.

Veeti näytti ottavan kaikki väri kynät. Pitänee mennä katsomaa mitä touhuaa ennen kuin on kaikki paikat sotkenut.

Öttis, Veeti ja Venla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin taas puol kymmeneen. Pikku-V toiseksi viimeistä päivää nyt hoidossa, Mulla on sellainen ongelma etä en osaa oikein nukkua pitkään esim. viikonloppuna vaikka mies ottaiskin pojan alas, jään vaan kuunteleen niiden ääniä ja sitten en saakkaan enää unta.

Jospa tänään aloittais vauvan vaateiden pesun.

Tea, muakin hirvittää kuluva aika, laskettuun päivään 4 viikkoa ja vauvahan tulee syntymään jo edeltävällä viikolla viimeistään eli 3 viikon päästä!!!!! heh, vanhempainahapäätöstä ei ole tullut vielä, viimeviikolla tuli kelalta joku lappu että joku tulonhankkimiskustannuslappu piti sinne vielä lähettää, ä-pakauksesta tuli päätös, mutta ei ole vilä postista kuulunut. Onneks mullakin palkka tulee vielä pari kk ä-loman alkaessa täytenä. seisomalauta meilläkin ostamatta, nooh,onhan ne kaupat auki vauvan syntymn jälkeenkin.JOs sit laudalla meno ei onnistu ostan extempore jotkut tublat, esim brion twinetet, jotka mahtuu meidän ovesta.

Toi oma huone asia mietityttää, tulevalla viikolla pitäis repästä jos meinataan. Viimeyönä sellaista edistystä, että poju pysyi sentään omassa sängyssä, meinas jo hypätä meidän väliin mutta pisti takasisin nukkumaan omaan sänkyyn kun käskin.

Mersu: noi pähkäilyt mitä tehdä esikoisen kanssa on ollut ongelma mullekin koko raskauden aikana kun on ollut näitä pakollisia tarkastuksia. Mä olen rampannut ä-polilla koko raskauden ajan sokeriasioiden kanssa (mulla insuliinihoito) ja alkuun V:n hoitaja joustavasti katsoi poikaa tuon ylimääräisen aamupäivän,(V ollut hoidossa 3 pvä/viikko) sitten ennen joulua kontrollit jo 2 viikon välien, väliin kävin töistä kesken päivän. Nyt kun olen ä-lomalla, niin onkin ongelma et mitäs nyt, V:n syksyinen hoitaja katsoi poikaa viimeviikolla ja luultavasti ens viikolla. Polille on kyllä aika mahdoton lasta ottaa mukaan, kun ensin pitää maata vähinään 1/2 h käyrillä, sit mennä gynekologille ja sit vielä sisätautilääkärille.

Meillä on ollut niin raskas syksy että olen jotenkin alkanut hellittää omista vaatimuksista esim. sen suhteen voinko lasta antaa hoitajalle, on meillä pari kertaa ollut kotona muutaman tunnin mll:n hoitajakin kun on ollut pakollista menoa miehen kanssa,todella pakollista menoa...

Jos synnytys alkaa yllätäen niin sitten V:n syksyinen hoitaja on luvannut pojan ottaa, mun vanhemmat ovat luvanneet tulla, mutta heillä on matkaa tänne 200 km, sitten tietty jos synnytys käynnistetään niin ehtivät.

Joo,pakko hakee puita ulkoa, täällä on vähän viileä : ), ulkona -20 astetta.

Mullakin tekstit pitenee, kun näppis on kunnossa : )

tiivii 35 rvk, häh vai 36 jo

Vierailija
4/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yö, poitsu heräili tunnin välein joko ärisemään vatsaansa, syömään, röyhtäilemään tms. Itkeskeli tosi paljon, Idakin heräsi ja raukka valvo pari tuntia kun siltä niin helposti unet karkaa... No aamulla herättiin vähän yli kymmenen ja Ida on ollu tosi reipas. Kaikki vaatteet sai puettua ja söi aamupalaakin ihan itse! Jipii! Nyt Ida leikkii ja poika nukkuu ulkona, onneks on lasitettu parveke niin ei ole ihan niin kylmää. Ei viitsitty (lue: minä en viitsinyt) lähteä ulos kun ei mulla oikein ole ulkoiluvaatteita... seliseli taas

Neuvola ym. muut käynnit lapsen kanssa on kyllä haastavia, onneks mun oli helppo mennä ilman Idaa ku voisin mennä koulupäivän aikana... josta tulikin mieleen, et ruotsin kurssin tehtävä pitää palauttaa keskiviikkona, no enköhän mä jossain välissä sepusta pikaisen esittelyn itsestäni.

Meillä asuu jättiläisvauva! Oikeasti, tuo 62cm haalari rupeaa olemaan ihan sopiva, kädet ja jalat saa jo hihoista/lahkeista esille. Muutenkin poika käyttää nyt sellasia housuja, jotka oli Idalla 3kk ikäisenä! No Ida olikin aika lyhyt vauvana, eikä mikään hujoppi vieläkään...

Miksen mä muista viikonlopun pinosta mitään???

Ai niin, kunpa Jatun tauti jo helpottais, oot niin kauan siitä jo kärsiny!

Menikö se Helli jo?

Ei, tästä ei nyt tuu mitään, ku lyö ihan tyhjää... meen laittaa pyykit kuivumaan, ja koitan myöhemmin josko osaisin jotain kirjottaa...

Petra, Ida ja poika huomenna 1kk

Vierailija
5/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä pakkasia odotettu! Tänä aamuna mittari oli taas -20 lukemissa. Nyt on vain -16:) Käytiin kävellen lääkärissä Onnin kanssa korvakontrollissa. Matkaan meni n. 20min yhteen suuntaan ja Onni tietty istui rattaissa. Ja oli ihan lämmin. En kyllä yhtään enempää vaatetta laittanut kuin -10 asteessa mutta vuorasin niin hyvin sen sinne vaunuihin. Itselllä oli hirveä hiki jo siinä vaiheessa kun sain riisuttua haalarin Onnilta. Sitten päästiinkin etuajassa lääkärille ja sekunnissa pois. Ja hiki vaan paheni. Korvat oli ok. Pakkohan se on tk-lääkäriä uskoa. No onhan tuo ollutkin terve, joten miksen uskois.

Pitäs alkaa suunnitteleen päiväunia. JOs vielä 2 astetta laskis pakkanen, veisin ulos. Jotenkin tuo -15 on semmonen kipukynnys. No, ehkä nukutan ulkona ja laitan eteiseen niin ei tarvi huolehtia että paleltuis. Vai mitä te sanotte?????

Hyh, nyt haisee taas kakka. Hajusta päätelleen on taas löysä tavara. Pitänee houkutella poika vaipanvaihtoon.

Lauantai sais tulla vaikka edellinen just oli. Onnin haalari on jo niin pieni (lyhyt) että pakko saada uus ja äkkiä. Vasta lauantaina meillä on kunnolla aikaa mennä ostamaan. Jonathanin puvun meinasin hommata ja niitä ei tietysti joka paikasta saa.

Mutta nyt vaipanvaihtoon.

T-P

Vierailija
6/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kotona! En enää edes viitsisi sanoa,mutta ihan valmis oisin menemään.Tänään olin taas neuvolassa,torstaina seuraava aika(toivottavasti ei tarvi mennä) ja sitten saakin varata perjantaille Jorviin ajan.Käynnistetään kuitenkin vasta ens ma jos kaikki kunnossa.Käynnistykseen en kyllä haluisi.Muutenkin synnytys pelottaa aika lailla,oon kuullut että käynnistyksen kautta saattaa olla vielä kipeempää.

Kylläpäs tuntui aamulla kylmältä.Sain mennä yksi neuvolaan kun äiti meillä, mutta sama se on mullakin että aina saa sumplia neuvola-aikoja,jotta ei tarvitse poikaa sinne ottaa.Nyt just mietin että jaksaako äiti olla meillä vielä koko viikon jos ei mitään tapahdu ja torstaina on neuvola ja pe Jorvi.Sit en tosiaan tiedä mihin pojan laitan.Ainoa vaihtoehto että mies jää kotiin.

Tea ja Tiivii,eipä ole meilläkään seisomalautaa.Taitaa jäädä hankittavaksi kun vauva on syntynyt.Edelleen mietin tuplien hankkimista.Jotenkin tuntuu että poika ei laudalla pysy.

Tomera,toivotaan teille pidempiä unipätkiä!

Jatulle ja muille sairastajille paranemista!

Helli+poika(joka ei tänään ole uhmannut niin paljoa,jee!) ja rv 41

Vierailija
7/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt nukkuu. Ihanaa. Eilinen oli taas niitä päiviä, että itku tuli, kun oli niin rankkaa. Minin maha mennyt kovaksi, oli kipeä ja annettiin Levolacia. Ei nukkunut ja kaverit oli kylässä, Mini itkuinen ja väsynyt. No nukkui sitten parin tunnin nukutus-tanssituokion jälkeen 7 tuntia putkeen yöllä, sitten kanneltiin ja jatkoi vielä onneks unia. Huutaen unissaan jälleen. Aamulla tuli tummanvihreä kakka. :-/

Mies on taas sairiksella, perjantainen kaatuminen oli kipeälle selälle aika täräys ja nyt on sitten entistäkin huonommassa kunnossa. Lasten hoito hankalaa. Toki on ihanaa, et on täällä mun ja tyttöjen kanssa. Aamulla naapuri pyysi kahville ja menin Nekun kanssa. Nea pelkäs taasen naapurin rauhallista 6kk poikaa, joka vaelteli kävelytuolin kanssa. Välillä tulee oikeesti sellanen olo, et en oikeesti jaksa tota pelkoa! Tekis mieli kirkua, et haloo, se on pieni VAUVA, RYHDISTÄYDY! Minkäs tyttö pelolleen voi, mut se tekee elämästä välillä niin raskasta ja hankalaa, kun kyläilytkin niin vaikeita..

Hellille jaksamista viime päiviin, toivottavasti äitisi vielä viihtyy teillä!

Tomeralle jaksua huonoihin öihin, kiva että Idan kanssa mennyt helpommin!

Tiiviille ja Tealle myös voimia!

Reelille pitänyt sanoa, et ihana tyttö ja kaunis nimi! :-)

Jatun perheelle paranemistoivotuslähetys ******************

Ankkis, ihana kuulla, et anopin tilanne ei ollut pahin mahdollinen, jatkan tassut ristissä!

Mersu, mulla oli kans ongelma noi lääkäri/neuvola käynnit, kun Nea pelkäs meidän terkkaa, pakko oli aina yrittää saada joku kaveri hoitamaan. Sama onkelma edelleen Minin käyntien kanssa, kun pelkää Miniäkin, joka huutaa vaunuissa..ei jaksa ei..

Millonkohan ehtis kirjottaa kunnolla s-postiin. Ei oikein uskalla alottaa, kun Mini koko ajan heräilee ja Nea nukkuu nykyään tosi vähän ja on aina väsynyt. Mikähän sitäkin vaivaa, aamut vaan aikaistuu ja päivisin ei tuntia enempää nuku. Mini heräs, moi..

Enkeli1 ja Nea+Mini

Vierailija
8/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen historiallinen hetki :)) Typy teki ENSIMMÄISET pissat pottaan ja ihan itse tuli sanomaan että on pissahätä ja menee potalle. Olin jo melkein luopunu toivosta, onhan tuo aiemminkin potalla istunut mutta koskaan sinne ei ole mitään tullut.

Lupasin typylle että käydään ostamassa pikkuhousuja, niin voidaan kotona harjoitella pottailua ilman vaippaa.

Typyllä oli mennyt tänään hienosti tarhassa. Aamulla ei vaikuttanu hyvältä, alkoi jo kotona itkemään kun sanoin että mennään tarhaan, typy ois halunnu että minäkin jään. Itkien jäi tädin syliin istumaan, siihen se itku olikin loppunut ja oli myöhemmin jumpannu innoissaan liikkasalissa.

Jatun tauti on kestänyt jo luvattoman kauan, toiv uus kuuri puree.

Teakin on kohta loppusuoralla, jännää.

Hilu

Vierailija
9/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se vaan tulee niin äkkiä :-/

Kiitos paranemis lähetyksistä,sais tauti jo ymmärtää häipyä!

Aamulla oli limat niin kurkussa et ääni oli variksella,no kyllä se siitä sitten selkeni!Nyt olen oikein ympäristöystävällinen tapaus-aloin vetää raakaa valkosipulia..siinä luonnonoma antibiootti uskossa.

Ulos raahauduttiin,pakkasta -9 mut ei tuullu onneks!Traktori oli kyllä käyny ja asfaltti näky ja pihallaki niin vähä lunta et ku lapset mylläs ni hiekka tuli esiin..pulkilla kyllä vetivät silti.Otin pojanki ulos,aattelin et niin pitkäpäivä sisällä nököttää,mieski tulee vast 10aikaa..ja onhan se tarhapäivä rankempi ku kotona olo.Näkeepähän sitte nouseeko enää lämpöä..ihan terveeltä tuo vaikuttaa!

Eilen pojan kanssa siivottii sen huonetta.Joka ilta kyllä laittavat lelut paikoillee mut siivottii vähä perusteellisemmin-lähinnä typysen tuhoja!Osaa kyllä myllätä huoneen sekasin ja kun meillä on,ainaki ollu tähänasti,tavarat aina omilla paikoillaa mut typy vetää kaikkea pientä koreista sekasin.

Hellille suppareita....*.............*.................*..........*.......*

Enkeli:Jos varaisit sen nlapsykologin uudestaa.Sais ehkä jotain uusia neuvoja,itse varmaan väsyneenä vain yrittää selvitä eikä pysty enää edes ajattelemaan ja saisit samalla purkaa mieltäsi.

Onnea Hilun typykälle pottapissasta :-) tarhailukin alkaa sujua hienosti!

Niin ne vkot vähenee odottajilla!Saadaan nyytti uutisia :-)

Ja nyt lyö tyhjää,jos kaffe auttas!

jatu

Vierailija
10/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helli, käynnistyksestä. Pikku-V käynnistettiin Sytotec murusella suun kautta, yksi 1/4 tbl riitti, lapsivesi meni tunnin päästä ja heti alkoi armottomat supparit, olin osastolla, mies ei ollut paikalla, olin suorastaan kauhuissani kun niin rajusti alkoi, olin heti tosi kipeä, eikä osastolla voinut antaa oikein muuta lääkitystä kuin kipupiikin josta oksensin ja menin tokkuraan, mutta kipuihin ei auttanut yhtään, olin kyllä kauhuissani. tilanne helpottui kuin parin tunnin päästä siirrettiin saliin, kätilö ja mies oli vierella ja sai sekä henkistä että lääkkeellistä apua. Eli muakin mahdollinen tuleva käynnistys jännittää, mutta..

viimekerralla ä-polilla siitä puhttiin ja gynekologi sanoi ettei uudelleensynnyttäjillä lääkkeitä yleensä tarvita vaan kohdunsuu on aina sen verran alttiimpi ja kypsempi että yleensä riittää kun salissa kalvot puhkaistaan ja siten synnytys käynnistyy fysiologisemmin kun lääkkeillä. Tää on mua rauhoittanut.

Käynnistetyt synnytyksetkin on erilaisia, samassa huoneessa oli kaksostensynnyttäjä jota oli yritetty käynnistää jo toista vuorokautta eikä mitään ollut tapahtunut.

Hilunki, onnittelut pisuista!!!! Meillä toimii tarralahjonta, joskus kun on poju ollut ilman vaippaa ja ei ole huomannut kun pissa on alkanut tuleen lattialle, sit on juossut kiireesti potalle ja pienen lirauksen tehnyt sinne ja vaatinut tarraa : D

semmosta tämmöstä, tiivii

Vierailija
11/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjasto, tuo sivistysvaltion kulmakivi, mahdollistaa tämän rupatustuokion. Rajatusti - 15min. Yritän etsiä laajakaistatarjouksia, mutta vauvakaista vei.

Miekkosella vapaata, olen vain Kaunokaisen kanssa liikkeellä. Mittees muuta? Söin tänään perunaa ja jauhista, jos jotain kiinnostaa se enemmän kuin Kaunokaisen ruokalista joka muuten on perunaa ja päärynää.

Lähden etsimään kirjoja, joista tulisin viisaaksi kuin pöllö ja tyyneksi kuin jäätynyt lammen pinta. Hei teille,

Kukkuu

Vierailija
12/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis kirjoittamaan useammin, mutta Motti taitaa juuri heräillä, on kyllä jo aikakin.

Enkelille vielä muutama sananen. Meillä vatsakipujen helpottajana toimi myös sopivasti lämmitetty kaurakääre(vai mikä se nyt on) ja sekin rauhoittaa lapsosen mahaa, kun omallla kädellä sitä lämmittää. Loputtoman iltakantamisen seuraksi voi yrittää (on niin lapsikohtaista tietenkin) lanseerata heilutusta. Joko autokopassa keikutus ja antaa nukahtaa sinne ja ekalla syötöllä sitten sänkyyn. Niinhän sitä sanotaan ettei sais, mutta näin meillä nukutettiin tosi pitkään kun puklailu oli pahinta ja oli pakko pitää pystyssä. Autokopan voi ripustaa joko kattokoukun ja narun tai roikuntatangon ja narun avulla roikkumaan ja antaa vauvalle siinä vauhtia. Jos tämä toimii vauvalle, on loistava keino! Kun Motti oli isompi eikä mahtunut kunnolla koppaan, otettiin käyttöön vaunujen kantokoppa, johon laitettiin ja siinä polvien päällä heilutettiin.

Äh, pakko liueta....

Aavis ja Motti

Vierailija
13/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa vaihteeksi... on vaan kova paluu arkeen kun mies olut paljon kotona ja nyt ei tule edes yöksi, mutta uskon että pärjään :)

Kova pakkanen vähän rajoittaa elämää kun en viitsi Aata ulkona nukuttaa ja sisällä ei nuku pitkiä unia.

Kiva kun kukkuu poikkesi, toivottavasti löytää hyvän laajakaista tarjouksen.

Mitähän muuta ....

Vierailija
14/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla molemmat synnytykset käynnistetty. Een sillä murulla ja Aan kalvojen puhkaisulla. Molemmissa supistukset melko tiheällä vauhdilla, mutta tippakin on ollut lisänä molemmilla kerroilla. Aika kipeä olin mutta vertailua en voi tehdä kun siis molemmat käynnistetty. Mutta hengissä selvittiin kaikki...

Vierailija
15/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti yritän jotain. On ollut mukava vapaapäivä Nöösän kanssa peuhatessa.

Aamu-/iltapalag: Nöösä ei saa syödä mitään viljaa, joten leipiä ei saa kasattua eikä puuroa keiteltyä. Hän syö siis jogurttia ja jotain hedelmää (banaani, viinirypäleet, vadelmat) tai kurkkua. Joskus kun on oikein nälkäinen niin saa Vatajan allergianakin tai pienen jauheliha-vihannespihvin.

Anteeksi toisto, mutta minä uskallan nyt kaikille iloita tästä meille suuresta asiasta: Nöösälle sopii peruna, myös sellainen, joka ei ole oleillut ensin pakkasessa. Kipii! Nyt kokeillaan, miten käy mandariinin, kun se olisi niin hyvä suoliston kannalta. Kuituja ei ole liiaksi ja tuo pottu ei kakan löystymistä auta. Yöheräilyt johtui siis kivikovasta ä´ästä.

Pile: Kiitos suunnattoman paljon! Yksin en olisi tajunnut, mitä kokeilla ja miten edetä. Sitä niin sokaistuu ja minäkin ajattelin vain niitä viljoja. Olet ihan kuin enkeli meille. Kiitoshali. ;`)

Ollaan ulkoiltu paljon. Ihanaa, kun on pakkasta ja sen verran lunta, että pääsee pulkalla. Upeaa! Piristävää.

Ihanata, kun Mersu on jutusteluissa mukana. Jaksua, voimia!

Ankkis: Helpottavaa ja mukavaa kuulla, että anopin tilanne ei ole pahin mahdollinen. Jaksua ja todellakin on ikävä. Hali.

Enkeli: Minua harmittaa kovasti, kun tämänkin päivän kyläily meni mönkään. Itku noita yksiä. Olisin halunnut niin kovasti nähdä. Jaksua, voimia ja helpotusta toivon teille.

Hilun tyttöselle onnittelut ekasta pissasta pottaan.

Mitäs Helli?

Nyt on pakko viuhahtaa puis. Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
16/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti vei Vennan lounaan jälkeen mummolaan, palauttaa joskus illalla. Itse painelin samantien petiin ja heräsin kahden tunnin päästä! Tekipä hyvää. Mieskin on treeneissä, joten saan olla ihan yksin kotona muutaman tunnin. Enkä todellakaan aio siivota enkä mitään muutakaan :)

Hellille supistuksia!! Mullakin tavallaan käynnistettiin synnytys, kalvot puhki ja oksitosiinitippa meni isolla annoksella, kun 12 h supistelun jälkeen olin peräti sormelle auki... Kyllähän se oli aika kipeetä hommaa, varsinkin kun eka synnytys kyseessä. Onneksi epiduraali puri mulla tosi hyvin, vaikkakin teki synnyttämisestä tunnotonta.

Nyt oonkin miettinyt, että haluaisin luonnonmukaisemman synnytyksen. Mikäli vaan se kipu on kestettävissä ja avautuminen etenisi vähän nopeammin. Vennan synnytys kun kesti 26h, jos toinen synnytys on keskimäärin puolet ekasta niin se ois sitten 13h... Haluaisin vaan itse olla enemmän mukana siinä hommassa, enkä väsymyksestä tokkurainen ja epiduraalista tunnoton. Nythän vauvastakin on ennustettu pienempää kuin Vennasta, joka painoi 4030g. Katsotaan, katsotaan...

Voi Enkeli, en oikein tiedä mitä sanoa. Hurjan raskaalta kuulostaa. Jatu ehdotti uudelleen neuvolapsykologia, varmasti ois hyväksi. Teillä on kumminkin nyt jo toinen raskas vauva-aika menossa, Nekullakaan ei ihan helpoin temperamentti tunnu olevan ja vielä isäsi sairastaminen ja lopulta isäsi menettäminen.... Hirveesti asiaa, joita saisit purkaa ja jäsennellä. Halauksia!!

Hilu, mahtavaa pottaedistystä! Nimim. Samaa odotellessa. Vennalla ei oo pissahommista mitään hajua, kakan tulon kyllä näkee eleistä jo ennalta mutta potalle vienti johtaa siihen ettei sitten kakkaa ollenkaan. Pitää hommata se pienennysrengas pönttöön ja kokeilla noita pikkuhousuja vaikka nyt loppuviikosta kun on kotipäiviä tiedossa. Suurta stressiä en tosin kanna, eiköhän tuo kouluikään mennessä ala sujua :)

Tänään tuli päätös äitiyspakkauksesta, kohta pääsee katselemaan vaatteita. Oishan me sillä rahalla saatu vaikka pinnasänky, mutta jotenkin halusin kumminkin pakkauksen. Reilun parin viikon kuluttua saadaan myös yksi kokonainen seinällinen lisää komerotilaa, tilattiin liukuovikomerot toiseen makuuhuoneeseen. Sitten alkaakin hurjaakin hurjempi kaappien suursiivous. Jospa meillä sitten vihdoinkin ois kaikelle paikka. Se ei tosin edelleenkään ole taattua, että kaikki menisi kuitenkaan paikoilleen....

Nyt taidan vähän nettisurffailla kun kerrankin saa rauhassa tässä istuskella.

- tea -

Vierailija
17/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahuu - olen taas tiedon valtatiellä, jabadabaduu!

Palailemisiin kun ehdin lukea kuukauden kuulumiset.

Kukkuu

Vierailija
18/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä ei näppis kunnossa, mutta eipä ole terveyskään huipussaan tässä perheessä. Kaikki syödään taas antibioottia urakalla, plääh.

Typyn korvatulehdus uusiutui, eikä pääse tällä viikolla lainkaan päiväkotiin. Koitetaan miehen kanssa vuorotella aamu- ja iltavuoroja ja tätini pääsee kahtena päivänä avuksi. Huh, onneksi on edes yksi sukulainen maisemissa, vaikka onkin lievästi noloa soittaa aina, että pääsisitkö avuksi...

Miten Jatun tabut - onko mitään vaikutusta?

Hilu: lykkyä potattamisessa! Meillä edelleen pisut tulee pottaan n. 2 kertaa päivässä, mutta Typy ei yleensä omatoimisesti potalle hakeudu tai kerro, että asiaa potalle olisi. Pikkuhousuja on kannustukseksi hankittu jo muutamat :-)

Hellin nyyttiä minäkin odottelen. Vauvauutiset on niin lutusia ja aina saa ajatella syntymisen ihmettä silmät ymmyrkäisinä. Kohta sitten ovatkin vuorossa Tiivii ja Tea!

Näin tänään työkaverin 7kk ikäistä vauvaa ja vaikka potra miehenalku onkin niin kovasti vauvanoloinen vielä oli. Niisk!

Typy katosi pahantekoon, joten siinä meni mun vapaahetki puolitoimivan näppiksen ääressä.

Moikkis!

Keilin

Vierailija
19/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on tarhakunnossa,kokoajan pientä kinaa siskon kanssa-jaksaa siis mennä kinaamaan tarhaankin ;-))

La otin vikat tabut mut zithromaxin kai pitäs vaikuttaa edellee??Näin ne aina väittää...En oikein tiiä auttaako vai ei vai iskikö la joku virus ku oli se kummallinen kuume illan ajan?

Kyllä teilläkin Keilin on sairastettu jo liian pitkään!

Oma pää alkaa hajota!harrastukset oli jouluaikaan tauolla ja nyt on päästy kerran muskariin,ei näe ketään,ei edes niitä harrastustuttuja!2kaveria, joita joskus tapasin,läks töihin ja Enkeli ja neakaan ei pääse enää kyläilee!Alkas olla seura tarpeen..yksinäinen olo :-(

Typy käy pöntöllä kun vaippa vaihdetaan ja usein kyllä tulee pissa,mut ei hajuakaan et sanos et pissa tulossa tai ois valmis vaipoista luopumaan.Kakkaa ei suostu edes tekemää ku vaippaa.

Vois tietty ite alkaa aktivoitumaan pissattamisessa kun kevättä kohden mennää...

Kiva et Kukulus sai linjat auki :-)

Taas kuuluu ihana lasten riitely!Typyhän lyö aika surutta veljeään ja toinen antaa takasin...Lisäks poika isompana pomottaa tosi kivasti..nyt jos et tee näin ni et ikinä saa enää leikkiä sillä jne.Lisäks meillä soi aamusta iltaan The Ratzz....Mun korvat ei tykkää siitä!Pojalla sentäs oma cd-soitin ni kuuntelevat oven takana!

Taidan imuroida,en kuule ku hurinan ;-))

jatu

Vierailija
20/26 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että juuri maanantait seuraavat toisiaan pikanopeaan...Perjantaiden väli on kovasti pidempi?

Esikoinen jäi tänään kotiin sairastamaan. Mies on vielä tämän viikon kotona. Olivat sitten poijaat kolmestaan täällä päivän.

Tea: Minäkin ajattelin esikoisen syntymän jälkeen (joka oli kivulias, kesti 16h, kaksi epiduraalia laitettiin, tehosivat hyvin, loppu aika tunnoton), että ilman kipulääkitystä en voisi synnyttää. Keskimmäisen kanssa synnytys sitten kesti alle 3h. Minkäänlaista kipulääkitystä ei ehditty antaa (eikä kyllä olisi tarvinnutkaan). Antsaa synnyttäessäni en sitten enää edes ajatellut kipulääkitystä (olisin toki ottanut, jos siltä olisi tuntunut).

Kiva, että Kukkuu on kuvioissa taasen :)

Lyhyestä virsi jne

SaaMa