Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori diili, onko turvallinen käyttää?

Vierailija
16.04.2024 |

Kun tunnistautuu, niin tulee teksti että tori saa käyttöön pankkitilin numerot, saldot ym. Onko ihan turvallista käyttää? Onko joku kokeillut?

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, älä käytä.

Vierailija
202/221 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä kauppaa tehnyt toridiilillä, sekä ostajana että myyjänä, eikä ainakaan vielä ole ollut mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä käyttää mitään diiliä, myyn ilman diiliä.

Vierailija
204/221 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diili on täysin tarpeeton, ei kannata myyjänä käyttää missään tapauksessa.

Vierailija
205/221 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meneekö tavarat paremmin kaupaksi, kun ei käytä Toridiiliä?

Tottakai menee, kuka on niin tyhmä että käyttää jotain paskaa toridiiliä?

En ostajana suosi kuin niitä jotka käyttää toridiiliä ja yksi isoin syy on postituskulut.

En osta koskaan mitään ihmiseltä joka käyttää jotain diiliä, postikulut on mielestäni niin pieni asia kokonaisuudessa, on aivan sama maksaako 7.90€ vai 10€ jotkut postikulut kun saa mieleisen tuotteen.Olen ostanut vaikka kuinka paljon kaikkea vuosien mittaan.

Vierailija
206/221 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on nykyään aivan surkea myyntikanava.

Vierailija
207/221 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, älkää käyttäkö sitä.

Vierailija
208/221 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata käyttää missään tapauksessa.

Vierailija
209/221 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI.

Vierailija
210/221 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis missä lukee että tori saa pankkitilin saldot ja kaikki?

siinä kun teet vahvan tunnistautumisen ja lisäät tilitiedot. Ei lue suoraan vaan pitää klikata lisätietoja (tms) kohtaa. Siellä lukee.

Suomessa pankki ei voi luovuttaa tilitietoja ulkopuolisille. Vain oikeuden määräyksellä se on mahdollista rikosta tutkivalle viranomaiselle, mutta esimerkiksi ulosotto ei tilitietoja saa. Rahaa ulosotto saa jos tilillä on yli suojaosuuden, mutta silloinkaan tilitietoja ei jaeta.

Joten tässä suhteessa huoli pois. Noin muuten tämä "diili" on ostajan kannalta ihan ok, eikä muuta normaalia kaupantekoa juurikaan mutta suojaa huijauksista melko hyvin.

Myyjä sen sijaan joutuu odottelemaan rahojaan aika kauan. Ainakin postin kulkemisen ajan + 1 vrk karenssiaikaa +mahdolliset 1-3 pv pankkiviivyttelyjä ja mahdollinen viikonloppu sopivassa välissä.. niin johan siinä tuleekin.

Vierailija
211/221 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ostajana suosi kuin niitä jotka käyttää toridiiliä ja yksi isoin syy on postituskulut.

En osta koskaan mitään ihmiseltä joka käyttää jotain diiliä, postikulut on mielestäni niin pieni asia kokonaisuudessa, on aivan sama maksaako 7.90€ vai 10€ jotkut postikulut kun saa mieleisen tuotteen.Olen ostanut vaikka kuinka paljon kaikkea vuosien mittaan.

Lisäksi tietysti kun laskee palvelumaksun ja ne halvat postikulut yhteen, niin äkkiä on halvempaa tehdä suora kauppa.

Vierailija
212/221 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toridiilillä tehdyt kaupat ilmoitetaan verottajalle. Itse teen kaupat ilman diiliä, ja poistan ilmoituksen kaupan jälkeen, en merkitse myydyksi.

Vierailija
213/221 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi tietysti kun laskee palvelumaksun ja ne halvat postikulut yhteen, niin äkkiä on halvempaa tehdä suora kauppa.

Niinpä, ei mitään järkeä käyttää.

Vierailija
214/221 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAROITUS MYYJILLE: ÄLÄ KÄYTÄ TORIDIILIÄ!

Myin arvokkaan ja hauraan paketin ToriDiilin kautta. Paketin pakkasin erittäin huolellisesti, kaksi kerrosta kuplamuovia paksun kartonkilaatikon sisään. Silti Posti vahingoitti pakettia, ja ToriDiili ei maksanut minulle mitään.

Ostaja sai rahansa takaisin, mutta minä menetin koko summan. Posti heittelee paketteja kuin roskia ja syyttää myyjää, vaikka olisit tehnyt kaiken oikein.

Jos myyt arvokkaita tai hauraita tavaroita, älä käytä ToriDiiliä. Käytä mieluummin toimitustapaa, joka takaa myyjälle korvauksen vahingon sattuessa, tai järjestä nouto henkilökohtaisesti.

Tämä oli kallis ja kurja kokemus, ja haluan varoittaa muita tekemästä saman virheen.

Vierailija
215/221 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas useita Vuittonin tuoteväärennöksiä myynnissä toridiilillä.

Vierailija
216/221 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt toridiiliä myyjänä paljon. Mielestäni ikävintä on se että tarjouksen jälkeen lähetän paketin heti postissa, eikä ostaja lunasta pakettia heti saapumisilmoituksen jälkeen vaan menee useampi päivä ennen kun saan tiedon paketin lunastamisesta. Näin ollen maksun saapumisessa kestää toista viikkoa. Ei reilua kaupankäyntiä. 

Vierailija
217/221 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä ottaa vähän pattiin, kun olen ostanut Torin kautta lähinnä lastenvaatteita, joista enimmillään olen maksanut varmaan parikymppiä, mutta yleensä ostan paljon halvempia juttuja. Sitten siihen päälle tulee postimaksut, jotka voivat olla enemmän kuin itse tuote. Ne "halvat" collarit tai huppari maksaakin äkkiä saman verran kuin kaupassa, koska Posti ei osaa järjestellä talousasioitaan paremmin.

Vierailija
218/221 |
20.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas se myyjälle ainakin on. Rahoja saa odotella parikin viikkoa.

Ylivoimaisesti helpoin tapa on vaan tehdä kaupat suoraan ilman mitään diilejä. Tosiostajien kanssa ei tarvitse mitään ylimääräistä edes viestitellä. 

Vierailija
219/221 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä mitään diiliä.

Vierailija
220/221 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon laitan sellaisen joka diiliä ehdottaa.