Vihdoin saapui äitiyspakkaus 2024, mitä pidätte:
Kommentit (265)
Vaatteissa rumat kuosit ja värit. Plussaa siitä, että koko joustaa erikokoisille vauvoille ja kasvun mukana.
Olisi kyllä aika luopua tästä kerskakäyttökulttuurista ja äitiyspakkauksesta kotonaan. Kaikilla kuitenkin on ne muotivaatteet näiden lisäksi hankittuna ja kirpparillakin äitiyspakkauksen vaatteet ovat ongelmajätettä.
Huumeidenkäyttäjille, teiniäideille ym. sitten köyhäinapu lastensuojelun arvioiman tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari huomiota nyt ihan omasta näkökulmasta. Meillä lapset ja pakkaukset 2016, 2018 ja 2020.
1. Kuosit on tylsiä. Ei edes yhtä oikeesti kivaa kuosia, jonkalaisen itse voisin ostaa tai josta aidosti ilahtuisin.
2. Villahaalari 100% merinovillaa. Itse tykkään mustasta. Tähän varmaan menny pakkauksen budjetti. Aiemmissa pakkauksissa, ainakin meille sattuneissa, ollut villasekoitehaalari. Toki tämäkin merinohaalari valmistettu Kiinassa.
3. Vanuhaalari puuttuu! Se on ollut meillä kaikilla lapsilla yksi pakkauksen käytetyimpiä tuotteita. Tästä iso miinus.
4. Muumikuosi talvihaaarissa on hirveä. Jo kolmatta vuotta putkeen.
5. Myös collegehaalari ois ollu kiva. Tätä ei meidän esikoisen pakkauksessa ollut, mutta tokalla ja kolmannella lapsellapääsi kyllä kovaan käyttöön. Jälleen yksi meillä pakkauksissa isoimmalle käytölle päässeistä tuotteista joka on jätet
Että voi nykyajan ihmiset olla kiittämätöntä ja hemmoteltua porukkaa!!! Suomi on vissiin ainoa maa maailmassa, jossa ylipäänsä saa ilmaiseksi tällaisen paketin! Sietäisi jo pelkästään sen takia olla mukisematta. Ja jos ei tykkää, niin eihän sitä pakko ole vastaanottaa!!!
Miksi sitä äitiyspakkausta ei saisi arvioida ja vertailla esimerkiksi edellisvuosien pakkauksiin?
Se kun on ihan fakta että äitiyspakkaus on monella tavalla huonontunut vuosien aikana. Tuotteiden vähentäminen ei ole korvautunut laadukkaammilla tuotteilla, kuten aiemmin lupailtiin. Lisäksi varsinkin viime vuosina pakkauksen köyhtyminen on ollut hyvin huomattavaa, isompia tuotteita jätetty pois ja korvattu halvemmilla. Tällä meiningillä on ihan oikeasti kiinnostava kysymys, miltä äitiyspakkaus näyttää vaikka viiden vuoden kuluttua. Onko siellä muuta kuin haalari, lakana, kortsut ja liukkaria?
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän ne puuttuvat 13 tuotetta ovat olleet sitten? Lelu ainakin puuttuu. Bodeja ja housuja ollut enemmän. Jarrusukat. Mitäköhän muuta
Lelua ei ollut viime vuodenkaan paketissa, mutta muuten olen siihen tyytyväinen.
En tiedä olenko joskus äiti, mutta ottaisin itse rahana avustuksen. Kirppareilta saa vaikka millä mitalla tuota kamaa, hankkisin vaikka joltain edellisvuoden setin. Jotain ostoksia sitten uutena, mutta aika varmasti menisi vähemmän rahaa. Kuosit oli mun mielestä kivat, ei sillä niin merkitystä, mutta en halua tukea kehitysmaissa tehtyjen tuotteiden hankintaa uutena. Lapsista kun en paljoa tiedä, niin varmaan katsoisin mitä äitiyspakkauksessa tulee ja metsästäisin itselleni tärkeimmät.
jos olisi 20-30v. nuorempi, ottaisin pakkauksen, niinkuin 3 pakkausta olen aikoinani ottanut. mutta miksi jossain vaatteissa tummia värejä, pitäisin iloisemmista väreistä vauvalla.
Onko joku oikeasti joskus käyttänyt tuota kylpyveden lämpömittaria?
Ihan ok. En tajua mitä kondomit ja liukuvoide tekee äitiyspakkauksessa? Mitä jos ei halua seksiä alkualkoina?
Vierailija kirjoitti:
Aika suppea on. Kivoja vaatteita, mutta niukasti. Olisin itse pettynyt tuohon pakkaukseen.
Monella tuntuu lelu olevan tärkeä. Ei se nyt niin kallis ole itsekään ostaa. Pitäisikö kaikki olla teille siellä valmiina?
moi
Ihmettelen suuresti kuinka näin monen mielestä kortsut on turhia. Aloitatteko hormonaalisen ehkäisyn heti synnärillä? Entä jos käytössä on yhdistelmäpillerit, eihän niitä kai saa imettävä äiti aloittaa ennen kun vauva on 6kk? Vai paljaallako panette ja toivotte parasta? Vai eikö seksiä ole ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
jos olisi 20-30v. nuorempi, ottaisin pakkauksen, niinkuin 3 pakkausta olen aikoinani ottanut. mutta miksi jossain vaatteissa tummia värejä, pitäisin iloisemmista väreistä vauvalla.
En tiedä minkä ikäisiä suurin osa kommentoijista on, mutta olen yllättynyt, että iloisia värejä toivotaan. Ystäväpiirissäni (n. 25-32v) kaikki raskaana hetki sitten olleet ja nyt olevat toivovat nimenomaan neutraaleja värejä. Itsekin pidän nimenomaan näistä, nuo kirkkaankeltaiset ja värikkäät jäävät kyllä käyttämättä. Onneksi pääsääntöisesti on käytetty kivoja vaaleita värejä, ja varsinkin jääkarhukuvio on ihana. Myös muumihaalaria rakastan, pelkäsin sen tulevan vaihteeksi kirjavana.
Tosi vähän tuotteita! :'(
Luulisi, että niitä harvinaisia syntyviä vauvoja muistettaisiin vähän anteliaammin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen suuresti kuinka näin monen mielestä kortsut on turhia. Aloitatteko hormonaalisen ehkäisyn heti synnärillä? Entä jos käytössä on yhdistelmäpillerit, eihän niitä kai saa imettävä äiti aloittaa ennen kun vauva on 6kk? Vai paljaallako panette ja toivotte parasta? Vai eikö seksiä ole ollenkaan?
Kortsut on niin mitättömän pieni juttu siinä paketissa. Muutamalla eurolla saa kaupasta oman merkin kortsut jos ei kotona satu olemaan.
Eikö lorukirjaa enää ole? Ne oli ihania!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kortsut on niin mitättömän pieni juttu siinä paketissa. Muutamalla eurolla saa kaupasta oman merkin kortsut jos ei kotona satu olemaan.
Vaikka suomessa yleisesti aborttien määrä on laskenut, niin yhdessä kategoriassa aborttien määrä ei ole laskusuunnassa. Se on pian edellisen raskauden jälkeen uudestaan raskaaksi tulleiden abortit. Varmaan näitä abortteja halutaan ehkäistä. Sekä myös äidin ja sikiön terveyden kannalta olisi hyvä, että raskauksien välissä olisi aikaa. Lyhyt väli lisää riskiä esim. istukan irtoamiseen, ennenaikaiseen synnytykseen ja äidin ja vauvan raudanpuutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari huomiota nyt ihan omasta näkökulmasta. Meillä lapset ja pakkaukset 2016, 2018 ja 2020.
1. Kuosit on tylsiä. Ei edes yhtä oikeesti kivaa kuosia, jonkalaisen itse voisin ostaa tai josta aidosti ilahtuisin.
2. Villahaalari 100% merinovillaa. Itse tykkään mustasta. Tähän varmaan menny pakkauksen budjetti. Aiemmissa pakkauksissa, ainakin meille sattuneissa, ollut villasekoitehaalari. Toki tämäkin merinohaalari valmistettu Kiinassa.
3. Vanuhaalari puuttuu! Se on ollut meillä kaikilla lapsilla yksi pakkauksen käytetyimpiä tuotteita. Tästä iso miinus.
5. Myös collegehaalari ois ollu kiva. Tätä ei meidän esikoisen pakkauksessa ollut, mutta tokalla ja kolmannella lapsellapääsi kyllä kovaan käyttöön. Jälleen yksi meillä pakkauksissa isoimmall
Ei ne kaikki laatikon tuotteet 80-luvullakaan omaan makuun sopineet, mutta ne vastaanotettiin silti ja oltiin tyytyväisiä. Joka ei halunnut tai tarvinnut pakkausta, otti sitten rahan. Ainaharva otti sen rahana, vaikka vaatteet sun muut eivät ihan omia mieltymyksiä vastanneetkaan. Tajuttiin, että avustus itsessään on arvokas lahja.
Täällä on naurettavaa uikutusta täysin ilmaista tuotepakkausta vastaan. Se kertoo minulle kaiken nykyisestä sukupolvesta.
Epäkiitollista porukkaa täällä. Jos ei teille kelpaa niin viedään laatikot sota-alueille Ukrainaan ja Palestiinaan. Taitaisivat ottaa mielellään vastaan, vaikka olisi kuinka ankean näköisiä vaatteita tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5. Myös collegehaalari ois ollu kiva. Tätä ei meidän esikoisen pakkauksessa ollut, mutta tokalla ja kolmannella lapsellapääsi kyllä kovaan käyt
Myös se kylpylämpömittari oli hauska lisä, jota todellakin käytettiin silloin 80-l:lla! Ihan vaan huvin vuoksi, vaikka suurin osa luotti omaan näppituntumaansa ja piti mittaria turhana. Isä varsinkin tykkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimi on edelleen "äitiyspakkaus"? Miksi isät halutaan kelan toimesta sulkea perheen ulkopuolelle?
Lapsella on ainakin syntyessään äiti, muttei aina isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suomessa yleisesti aborttien määrä on laskenut, niin yhdessä kategoriassa aborttien määrä ei ole laskusuunnassa. Se on pian edellisen raskauden jälkeen uudestaan raskaaksi tulleiden abortit. Varmaan näitä abortteja halutaan ehkäistä. Sekä myös äidin ja sikiön terveyden kannalta olisi hyvä, että raskauksien välissä olisi aikaa. Lyhyt
5 kpl kortsujako sen estää?
Mielestäni pakkaus on ihastuttava. Villatakki ja lelu pitäisi olla, liukkari ja kondomit ovat turhia.