Vihdoin saapui äitiyspakkaus 2024, mitä pidätte:
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari huomiota nyt ihan omasta näkökulmasta. Meillä lapset ja pakkaukset 2016, 2018 ja 2020.
1. Kuosit on tylsiä. Ei edes yhtä oikeesti kivaa kuosia, jonkalaisen itse voisin ostaa tai josta aidosti ilahtuisin.
2. Villahaalari 100% merinovillaa. Itse tykkään mustasta. Tähän varmaan menny pakkauksen budjetti. Aiemmissa pakkauksissa, ainakin meille sattuneissa, ollut villasekoitehaalari. Toki tämäkin merinohaalari valmistettu Kiinassa.
3. Vanuhaalari puuttuu! Se on ollut meillä kaikilla lapsilla yksi pakkauksen käytetyimpiä tuotteita. Tästä iso miinus.
4. Muumikuosi talvihaaarissa on hirveä. Jo kolmatta vuotta putkeen.
5. Myös collegehaalari ois ollu kiva. Tätä ei meidän esikoisen pakkauksessa ollut, mutta tokall
Lakatkaa pakkausten saajat valittamasta. Meidän verorahoillamme ne teille kustannetaan. Joskus piti itse hankkia kaikki tarpeellinen. Pakkauksessa oli aivan ala-arvoista tavaraa. Ei ainoatakaan potkupukua tms. Pesuvati ja terveyssiteitä! Onneksi lähipiirini lahjoitteli paljon vaatteita, uusia. Lähetin ison laatikollisen hyviä vaatteita Pelastusarmeijan äitikotiin Helsinkiin. Ei tullut edes kiitoskorttia, vaikka laitoin osoitteen.
moi
Vierailija kirjoitti:
Miksi nimi on edelleen "äitiyspakkaus"? Miksi isät halutaan kelan toimesta sulkea perheen ulkopuolelle?
Siksi, että nyt jo melko vanhassa laissa puhutaan äitiyspakkauksesta. Se on kirjoitettu aikana, jolloin äidin tehtävä oli huolehtia vauvasta ja nykyajan tasa-arvoisia vanhempainvapaita ei ollut keksitty. Ulkomailla on onneksi tajuttu käyttää fiksumpaa nimeä vauvapakkaus eli baby box. Sitä vauvaa vartenhan laatikko on oli huoltaja kuka tahansa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010363616.html
Mustat housut valmistautu Suomessa. Muut ulkomailla