Kotilot viikkoon 4?
En innostuksissani ainakaan löytäny uutta pinoa meille enkä oo kyllä varma edes onko nyt viikko 4, mut aloitetaan nyt uus...
Kommentit (44)
Ulkoilusta kyseltiin: Me ulkoillaan kyllä melkein säällä kuin säällä. Mutta oon kyllä pitänyt pakkasrajana reilu -15 astetta, varsinkin jos tuulee. 1v kun ei paljon vielä juokse ym, niin helposti tulee kylmä vaikka kuinka olisi päällä. Mut harvoinpa onneksi on niin kylmä :)
Hikasta: Tämän vauvelin kohdalla ei vielä tietoa, että miten se hikkailee, kun on vielä niin pieni :) Edelliset on hikanneet tosi monta kertaa päivässä, ja kuopuksesta tuntui että sillä oli hikka koko ajan. Ja molemmat olleet pää alaspäin, joten alhaalla se hikka tuntuu parhaiten, varsinkin istuessa :)
Ostin meille tuplavaunut huuto.netin kautta. Vajaa vuoden vanhat Ora Landit kaikilla herkuilla :). Sain ne eilen, ja onneksi niissä on takuu vielä voimassa. Kasatessa huomattiin, että toiselta puolelta on rikki sellainen lukko, joka lukitsee istuinosan runkoon. Otin heti yhteyttä huoltoon, ja sinnehän ne täytyy sitten lähettää, kun sen osan vaihtaminen ei onnistu ihan kotikonstein. Muuten oon kyllä tosi tyytyväinen niihin! Tosi hyväkuntoiset ja vähänkäytetyt, ja säästin uusiin verrattuna melkein 300e :) Edellinen omistaja ei ollut huomannut moista vikaa, vaikka ei se käytössä varmaan niin tunnukkaan. Istuinosa vaan hytkyy ehkä enemmän kuin ei oo toiselta puolelta lukossa. Ois kyllä korvannut jotain, jos ei ois mennyt takuuseen :) Tästä syystä ei kannata ostaa kauhean vanhoja käytettyjä vaunuja, kun ei tiedä mitä vikoja niistä saattaa löytyä..
Onalla on huomenna np-ultra! Tulehan sitten kertomaan kuulumisia! :)
Eipä tällä erää muuta! :)
PP 19+4
Tällä pojalla on kanssa hikka ja monta kertaa päivässä. Musta se on tosi ärsyttävä tunne jos jatkuu pitkään, kun sellasta nylpytystä tasaseen... :) Mutta tietääpä tosiaan, et on pää alaspäin!
LapaLepa: mun rasitusarvot oli paasto 5.1, 1h 8.0 ja 2h 5.7. Ei ne tossa niin pahoilta vaikuttanut, kun toi keskimmäinen arvokin sais olla 10, mutta kylläpä vaan tässä kotiseurannassa paukkuu yli rajojen melkis joka kerta... Mulla on viikon päästä se TAYSin äitipoli ja pahoin pelkään, et insuliinimääräyksen kanssa sieltä palaan :(
pamppari: jep, " sokeriäitejä" tässä ollaan. Pienenä shokkina tuli mulle tää kaikki kotiseuranta yms. kun kahdesta ekasta oli kyllä neuvolassa tehty paastoarvo koholla, mutta siihen aikaan vielä annettiin vaan dieettiohjeet joita noudattamalla sain sen paastoarvon laskemaan ja se homma oli sitä myöten selvä. Nyt sai heti kotimittarit käyttöön ja eikun piikitteleen itseään, olipa aika järkytys! Nyt siihen on jo tottunut, kun kolme viikkoa oon jo mittaillut. Ei vaan tahdo tällä kertaa dieetti auttaa ja arvot on koko ajan liian korkeet.
Nyt se on sitten lusittu viimeinenkin työpäivä, mikä ihana tunne! Ei ihan vielä tajuakaan, että nyt sit ollaan vaan kotona ja odotellaan vauvan tuloa... ja sitten kohta hoidellaan sitä vauvaa! Ihanaa!
Luna ja " Aarre" rv 30+6
Kyllä nää viikot äkkiä menee, kun aina on loppuviikko menossa!
Hikkailusta taisin minä mainita..
Minä oon vasta näin loppuraskaudessa huomannut vauvan hikan! No, en ehkä aatellu asiaa aikasemmin, vaikka tasasta tönimistä aikasemmin oon tuntenutkin. Päivittäin -vähintään kerran tämä poika hikkailee ja välillä ärsyttää muakin se jatkuva nykiminen, varsinkin jos se kestää pitkään!
Muutenkin poika on jo sen verran iso (yli 3kg), että alkaa kaikki sen liikkeet tuntuun kurjilta.
UlkoiluG:
Meillä pojat niin isoja, ettei niitten kanssa tarvi/voi enää ulkoilla, kun hoitavat tuon ulkoilun ihan itse!
Nuorempi viihtyy ulkona enemmän, kun vanhempi, jota saakin välillä vähän " tuuppia" ulos.
Pienempänä ulkoiltiin kyllä melkein säällä kuin säällä, hiukan tilanteen mukaan.
Uusiakin Kotiloita on ilmoittautunut mukaan! Tervetuloa!
Oletteko ajatelleet tuonne vauva-puolelle siirtyä Kotiloitten muodossa vai jatkuuko kirjoittelut täällä vaikka vauva syntyy?
Ihan aattelin kysäistä, kun mulla tohon laskettuunaikaan ei oo enää montaa viikkoo, niin laitanko pinoa vauvapuolelle pystyyn?
(sikäli, kun ehtii vauvanhoidolta koneelle)
eipä taas muuta
mammutti ja Vilppu rv 36+6
Niin kuinka usein teidän pikkuiset hikkailee siellä masussa?
Mulla monta kertaa päivässä on pikkuisella hikka. Sanoinkin viimeksi neuvolassa et hyvin tietää et hän on siellä pää alaspäin kun hikka tuntuu tuolla alhaalla. Ja täti kokeili ja sanoi, et niin onkin.
LapaLepa edelleen rv 31+0