Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**SYYSKUISET viikkoon 4**

22.01.2007 |

Uutta viikkoa pukkaa..

Tässä linkki viikonlopun juttuihin, toivottavasti toimii..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9384277&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan kiire tuntuu olevan koko ajan.

Mulla on nyt alkanu enemmän olemaan pahaa oloa ja väsymystäkin. Tosin niiden osalta menee aina paremmin, mitä pidemmät yöunet nukkuu! Ja mitä tiuhempaan syö. Mutta välillä tekee tosi tiukkaa oksu olon kanssa :( Ehkä kipasen itsekin apteekkiin metsästämään inkivääri kapseleita..

Mielenkiintoinen päivä tulossa huomisesta - Menen tuuraamaan Lastenvaate/-lelu/-kenkä -kauppaan. (jossa viime vuoden työskentelin) Eli huominen myyjänä YKSIN kello 10-18!! Mitäköhän naposteltavaa sais kassan alle piiloon, ettei tarvitse ihan vihreänä palvella asiakkaita ;)

Jaahas - Tytölle iltapalaa ja nukkumaan. Taidankin katsoa 4D:n, kun saa nukkua hieman pidempään. Ehkä kerkiän huomisen aikana tänne kuluttamaan aikaani, jos on hiljaista..

dumle rv 7+3

Vierailija
22/43 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ollut taas huono päivä. Ei ole juurikaan mahaa kivistellyt ja pahoinvointia ei ole ollut juuri ollenkaan. Heti ajattelen, että tuulimuna taas. Kun nyt menossa rv 5+2 ja viimeksi se sikiöpussi yms vastasi ko' oltaan rv 5+3, joten siihen oli kehitys pysähtynyt... Nyt ei pyöri päässä muu kuin, että tähän tää taas jäi. Mieluummin oksentaisin vaikka, niin olis varmempi olo. Mä en oikeasti jaksaisi olla näin negatiivisesti ajatteleva! Voi kun pääsis ultraan jo pian. Vielä 9 pvä. Äh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin c@arsulle pahoittelut keskenmenosta. Toivon sulle voimia päästä tapahtuneesta yli!

Itsestäni: Olo on ollut ihan hyvä, edelleenkin kun muistan syödä (koko ajan jotain pientä!) Maha ei saa päästä ollenkaan tyhjemmäksi tai huono olo iskee heti. Tänään oli muutaman tunnin tauko etten syönyt, ja heti kostautui... Paino tässä vaan taitaa alkaa nousta... :)

Rinnat on edelleen hieman arat, ja alaselkää pakottaa. Ja suurimpana, väsyttää!

Mutta ei passaa valittaa.

Huomenna on taas ultra (kävin eka kertaa viime viikon keskiviikkona) sain samalla hintaa (40 ¿) kaksi ultraa.

Toivottavasti kaikki on edelleen hyvin.

Tsemppiä teille kaikille edelleenkin!

mussstikka rv 8

Vierailija
24/43 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tama aamu on aika pahaa oloa noin yleisesti, nyt syotya parit voikkarit hiukan helpottaa, mutta nenanpielissa edelleen sellaista ' kylmaa hikea' -olo! Jotain ruokaakin taytyis muksuille menna laittaan, helppoa, ja vahahajuista kun keksis!!

Jondeliini; meilla ei oikeeta neuvolatoimintaa taalla ole ollenkaan, itse kayn ystavalla sellaisessa aiti-lapsi keskuksessa joka kuukausi tarkastuksessa kun ilmainen on ja siella on ultra myos. Sitten kolme kertaa raskaudessa kayn yksityisella lekurilla joka ultraa tarkemmin kaikkea ( alussa, n. rv20 ja rv36), nyt tietysti enemman kun pelkaan naita vaikeuksia?! Tuossa 20 tienoilla katotaan yleensa se tyton sukupuolikin, heh, osaan itekin jo neljasta sen katsoa; hassua kun Suomessa vaittavat useesti etteivat sita nae, mutta tyton lantioluutkin ovat erimalliset pojasta, tosin tarjontahan sen maaraa miten pain nakyy...

Ja muutenkin rahanmenoa tama meikalaisen odotus aina on (en valita) kun labrassa taytyy joka kuukausi kayda ottamassa verikoe toksoplasmoosista. Sekin on jo niin tuttu juttu ettei enaa paljon hetkauta, kunhan kaikki vaan kunnossa pysyy! Hygienia jutut on jo monesta raskaudesta tuttuja.

Nyt pitaa nousta keittioon ennenkuin kaks vanhinta tulee koulusta. Kolmonen viettaa vaparia, eilen oli hiukan kuumetta joka tuntuu jonnekin kadonneen, iltapaivalla saa kylla menna kouluun pois tasta jaloista sattaamasta.

palailen myohemmin

levinia ja rv 6+3

Vierailija
25/43 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain soitettua ekan neuvola-ajan, joka on vasta 22.2.

Sydänääniä ei kuulemma kuunnella ekalla kerralla ollenkaan, milloin niiden pitäisikään kuulua? Silloin mulla on viikkoja 9-10.

Olo on ollut aika hyvä, pelolla odottelen sitä kuvotusta ja väsymystä jota oli edellisessä raskaudessa 5 vuotta sitten.. nyt kun pitäisi olla skarppina opinnäytetyön ja muiden opintojen suhteen, aikaa kesäkuuhun saakka hoitaa tutkinto alta pois. No, itsepä olen tämän ajoittanut näin.. :)

Vierailija
26/43 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään jaksais kököttää täällä myymälässä - joka on harvinaisen hiljainen, ei mitään tekemistä, väsyttää, janottaa, nälättää :( Valitusta kerrakseen.

Netissä aikani kuluksi olen surffaillut ja käynyt vierailemassa " naapurissa" Lastentarvike -liikkeessä - tuttuja kun ollaan. Kyselin jo vaunuista kaikkea oleellista, ajoissako minä muka ;)

Shine - Yleensä ekat sydämenlyönnit kuunnellaan rv 12 jälkeen. Riippuen kuinka tehokkaat laitteet neuvolassa on. Multa kuunneltiin esikoisen aikana vasta rv 16+! (edell. neuvola oli ollut rv9, johtu tietty siitä, mut kuitenkin..)

Viikon päästä olis se odotettu eka neuvola :D Terkka ois halunnut mut sinne jo viikko sitten mutta oli niin paljon muita menoja.. Samoin alkuraskaudenultra (jonka meille kunta tarjoaa) on joskus rv 9-10 :D Näitä odotellessa.

Ei kai mulla kummempia - kuhan aikaani tapan :)

dumle rv 7+4

Vierailija
27/43 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin tänään ensimmäisen neuvolan sain sen viikolle 7, silloin mulla on raskausviikkoja 9+.

Olen kyllä ollut tosi pahoinvoiva ja väsynyt, väsymyksenki vielä kestää, mutta etova olo 24h alkaa jo vähän ahdistaa.. koulussa on aika tukalaa yrittää istuu paikallaan, kun mahaa velloo..:) On se vaan ihanaa ajatella, että syksyllä meilläkin on vaavi!! (toivottavasti) Tässä vaiheessa vaan pelkää hirveesti vielä, että menee kesken..

rv 6+1

Vierailija
28/43 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi karmea väsymys eilen. Tänään se on jatkunut. Onneksi se on alkanut vasta iltapäivällä / illalla, että töissä on vielä jaksanut. Tänään ei ole ollut yhtään paha olo, mutta nyt on nälkä! Jee, eka neuvola on tasan 2 viikon päästä!

Essi -78 (5+1)

Vierailija
29/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni on kokeillut tai ajatellut kokeilevansa inkivääriä, mulla onneksei ei (ainakaan vielä) ole pahoinvointia niin paljon ollut, että kokeilisin tuota. Tosin viikkoja mulla on vasta tänään 5+6 joten ei ihan vielä olisi välttämättä ilmaantunutkaan. Toivottavasti siitä olisi apua kaikille pahoinvoiville, niin aika voisi kulua mukavammin raskaudesta koko ajan nauttien.

Omasta olosta sen verran, että mä olen koko ajan todella väsynyt. Tälläkin hetkellä oon nyt yövuorossa ja koitan kovasti pysyä hereillä vauvoja hoidellen. Nukuin kotona vielä päikkäritkin ja hyvät yöunet, mutta silti sitä väsyttää. Ihan vielä mun ei ole tarvinnut töissäkään kertoa vauvasta, mutta pian sekin hetki varmaan koittaa kun sairaitakin vastasyntyneitä ja keskosia syntyy niin paljon, että en kaikkien hoitoon voi osallistua. Äiti ja sisko lähti eilen illalla ja onnistuin pitämään vielä raskauden salassa äidiltä. Kauppoja kiertelimme ja samalla koitin vilkuilla myös mammavaatteita, niin ettei äitini sitä huomaisi. Kyllä hymyilytti kun äiti jo suunnitteli elokuista sukukokousta ja sitä kuinka hienoa on kun voin laittaa itselleni teettämäni puvun myös silloin päälle. Se vaan, että äitini ei tietenkään tiennyt sitä, että se ei taida minulla mahtua enää silloin 

Rintojen arkuudestakin on ollut puhetta, mulla ne on nyt todella arat. Nännipihat on alkanu jo tummumaan ja rinnat on todella pinkeät. Maitotiehyet taitaa täyttyä ja harjoitella tulevaa jo näin ajoissa. Masulla pystyy vielä osittain nukkuu, mut jos nää tästä vähääkään kipeytyy enemmän niin en varmaa voi masulla nukkua. Lisäksi mulla tuntuu masussa aina välillä nippailua, ei kovaa. Kohtu se vaan taitaa kasvaa aika urakalla, siitä nämä oudot tunteet.

Voi kun itselläkin olisi mahdollisuus päästä vaikka kaksikin kertaa ultraan raskausaikana! Täällä meillä niitä on kerran, saa itse valita meneekö np-turvotusultraan vai rakenneultraan. Itse olen ajatellut mennä jälkimmäiseen, sillä aborttia en kuitenkaan pystyisi tekemään, olisi tulos mikä hyvänsä. Olen työskennellyt paljon sairaiden vauvojen, lasten ja perheiden kanssa ja nähnyt miten rankkaa, mutta samalla myös niin antoisaa se on. Jos niin olisi tarkoitettu, niin rakastaisin lastani kaikesta huolimatta.

Lisäksi mullakin on koko ajan ihan mahdoton nälkä! En voi ymmärtää miten sitä voisi vaan koko ajan syödä! Ruoka maistuu niin hyvältä, mutta rakastan vihreitä omenoita! Nam!

pirpsu rv 5+6

Vierailija
30/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ISO VOIMAHALI keskenmenon saaneelle. Anteeksi, nimimerkkiä en nyt muista...

Sitten valitukseen.....

Esikoista odottaessani raskaus oli ihana, ei pahoinvointia( no parin päivän ajan), ei juurikaan väsymystä tms...

Mutta nyt, rv on (ehkä 8-9).... Pahoinvointi alkoi viikko sitten... yltyy vaan. Eilen illalla en saanut unta, pyörin pari tuntia sängyssä, kun oli niin paha olo. Mies oli vielä ilta hommissa ja odotin että hän tulee kotiin niin saan juotavaa. Olo oli niin paha ettei pystynyt nousemaan sängystä, olisi oksennus lentänyt.

Tämän viikon olen ollut sairaslomassa selän vuoksi ( ei liity raskauteen). Poika on myös ollut kanssani kotona kun on vähän räkäinen.

Väsymys on aivan hirveää! Eilen huomasin että auttoi kyllä kun pakotin itseni ulkoilemaan pojan kanssa kunnolla. Auttoi myös vähän pahoinvointiin. Piti kyllä ottaa mukaan omenan palasia jotta pahaolo helpotti :) puistontädit katsoivat vähän pitkään kun kävin vähän väliä suuhun laittamassa jotain.

TÄnään on ultra iltapäivällä!!! Jännittää jo vähäsen.

Onneksi mies pääsee lähtemään aikaisemmin töistä, muuten joutuisin ottamaan pojan mukaan ultraan... ei tulisi mitään! :)

Nyt olen jotenkin niin varma että kaikki on ok, pelottavan varma.. jos ei olekkaan kaikki mennyt hyvin.

Toisaalta mietin että ei pahoivointia varmasti olisi, eikä rinnat kipeät, turvoksissa, ei väsymystä jne jne.

Nyt täytyy lähteä syömään jotain pientä ettei tarvitse kurkistaa pöntölle..

Vierailija
31/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eppuliinille onnea ultraan! Tule sitten kertomaan uutiset! :)

Oma napa: Tänään alkoi tuhruvuoto.

Pakostikin itkettää. Vaikkakin tiedän, että se on tosi yleistä alkuraskaudessa ja mulla oli sitä myös esikoista odottaessa. Esikon kanssa se oli sellaista rusehtaavaa, nyt enemmän marjapuuron väristä ei vaaleanpunertavaa. Tuulimunassa tuli myös marjapuuroa... Toisaalta mulla on hiiva jylläämässä ja eilen laitoin viimesen lääkkeen, eli voihan olla vain emättimen limakalvoärsytystäkin. Mutta toisaalta alavatsaa on jomotellut ja jotenkin " poltellut" tänään. Niin kuin tuulimunassa... Esikon kanssa ei sitä ollut.

Mä oon ihan poikki jo tähän. Mä haluaisin vaan nauttia tästä raskaudesta ja tietää, että kaikki on hyvin. Ei kestä psyyke tällaista. Ja mä kun luulin, että uusi raskaus helpottais alakuloon tuularin jälkeen. Paskat. Pahempi vaan. Ultra on viikon päästä perjantaina, silloin tietty selviää moni asia. Nyt vaan en jaksa uskoa, että sinne asti päästään... Koko ajan vaan päässä takoo joku pieni ääni, että hölmö oot, kun jotain vauvaa kuvittelet oottavasi, ei siellä mitään oo ja vaikka oliskin, kesken se menee kuitenkin.

Anteeksi taas nää mustat ajatukset. Poistun peittojen alle itkemään.

Vierailija
32/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Olen lukenut juttujanne jo vähän aikaa, mutta en vaan saanut aikaiseksi kirjoittaa itse mitään. Kiva lukea fiiliksiä kun liippaa niin läheltä omaa oloa.

Eli odottelen kolmatta lasta LA 4.9. Edelliset lapset ovat syntyneet 02 ja 05. Olen 32v ja mies 35v, asustellaan pääkaupunkiseudulla.

Vaikka jo kolmas raskaus niin aina se on niin uutta ja jännää :)

Tosin pahaolo vaivaa 24h/vrk ja oksennus lentää melkein aina kun pesen hampaat eli en vielä ole oikein päässyt iloitsemaan tästä raskaudesta... väsymystä ei ole ollut, sillä nukun joka päivä päiväunet lapsien kanssa. Ja ultrassa kävin tällä viikolla tarkistamassa, että kaikki niinkuin tässä vaiheessa pitääkin, hermoilijaluonne kun olen.

Joku kirjoitteli siitä multitabsin inkivääristä, minäkin sorruin ostamaan sitä epätoivossani kun olo niin karsea. Olen nyt ottanut sitä tiistai-illasta alkaen eikä ainakaan vielä suuremmin vaikuttanut, pakkauksessa luki, että vaikutus alkaa muutamien päivien jälkeen... sitä odotellessa :)

liina_ 8+1

Vierailija
33/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa liinalle! Ja Tuutupiille toivotan voimia! Toivottavasti kaikki on hyvin. Nyt ei saa enää kukaan tipahtaa joukosta!!

Itsekkin olen vähän apeissa tunnelmissa... Siis jossain vaiheessa oli pientä etovaa oloa, mahaa nipisteli ja rinnat olivat arat. Mutta nyt.. ei mitään. Ei yhtikäs mitään. Välillä menee usko kokonaan että tuolla enää mitää tapahtuisi. Olisin niiin onnellinen pahoinvoinnista :) Lisäksi viikon ajan sillon tällön pikkusen sellasta menkkamaista oloa.. siis ihan ohimenevästi tuntuu välillä siltä kun menkat olisi kohta alkamassa. viikko sitten tein vielä varmuudeksi testin ja silloin ainakin näytti vahvan plussan apteekin omalla. hohhoijaa... Odottavan aika on pitkä. En edes tiedä vielä millon pääsen siihen kaupungin tarjoamaan ultraan. En aio yksityiselle, koska rahatilanne tällä hetkellä aika tiukka. No ei tässä mikään auta. Toivottavasti lopulla porukalla on iloisempi torstai!!

Meela 7+2, jos nyt oikein laskin

Vierailija
34/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin teidän ketjun ja haluan ehdottomasti liittyä mukaan:) Saa nähdä muuttuuko LA mahdollisesti vielä Lokakuulle, kun se on nyt 28 Syyskuuta. Olisinkin siis " lokakuinen" ..

Täällä taisi olla joku muukin " nippanappa" -syyskuinen:)

Jokatapauksessa, mä olen kahden lapsen (tyttö -04 ja poika -05) äippä Pirkanmaalta ja kolmatta siis odotellaan! Ihan alkumetreillä mennään ja mä en oikeestaan ole mitenkään huomannut olevani raskaana, paitsi että menkat jäi pois. Niin- ja pillahdin sitten kesken erään puhelun itkuun;) Jotkut hajut ottaa nenään, muttei sitten mitään sen ihmeempää.

Aivan ihanaa taas odottaa vauvaa! Kiva että voi jakaa teidän kanssa tunteita raskauden ajan. Tiedän että pelkkää kivaa tää ei tule olemaan;)

Missä vaiheessa teillä muilla alkoivat nuo pahoinvointioireet? Luin niitä ihan kauhulla ja mietin että kamalaa jos ne iskevät mullekin:( Kahdesta aikasemmasta en oksentannut saati muutenkaan voinut pahoin.. Toivottavasti tämänkin kohdalla käy samoin!!!

Jaksamisia kaikille pahoinvoinnin kanssa painiskeleville, toivottavasti olo pikkuhiljaa helpottais!!!

VINKKI: Mä olen kuullut että ennen kun aamulla nousee sängystä, syö esim. voileivän. Passuuttaa miestä tai tekee sen illalla valmiiksi:)

Hyviä vointeja kaikille ja onnea ultraan sille jollekin jonka nimeä en nyt muista:)

Yazmin rv 4+6

Vierailija
35/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää kuului pikuiselle. vastasi viikkoja ja sydän sykki. Tuli hyvä olo. Vaikka riskithän ovat aina ilmassa, nyt voin kuitenkin hiukan jo huohahtaa. Meille tulee vauva.

TErveisin Minna ja Elsa esikoinen päikkäreiltään sekä pikkuihme rv 7+1

Vierailija
36/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUUTUPIIlle hali ja uusille tervetuloa porukkaan.

Täällä ei ihmettä uutta. Jännittää koko ajan pahemmin. Tai siis lähinnä olen jo vainoharhainen. Nyt muutaman päivän sisään on se hetki jolloin sikiö ilmeisesti kuoli edellisessä raskaudessa. Ja kun esim en ole tänään tuntenut mitään kuvotusta, mielikuvitus lähtee saman tien laukkaamaan.

Huokaus. Jotenkin en nyt jaksa ajatella paljon mitään muuta. Sorry tällainen omanapainen viestintynkä. Kaikille hyvää vointia ja paljon vauvaliimaa jälleen kerran :)

t Joululahja

Vierailija
37/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla huomasin vessassa käydessä paperissa hieman ruskeata ja nyt sitä on päivän aikana tullut lisää aina vessassa käydessä. Mahaa nippailee ja polttelee tutun oloisesti joten eiköhän tämä parin päivän sisällä meni kesken. Olen niin paljon lukenu näitä juttuja tältä palstalta, etten usko tämän raskauden enään jatkuvan. Kaksi poikaa on jo hoitojen avulla ja kesällä lopetettiin kolmannen hoidot tuloksettomina. Nyt kävi sitten tälläinen yllätys, joka tosin loppui lyhyeen. Toivottavasti kaikki muut pääsette " maaliin" asti. Tsemppiä ja Onnea!!

söder 6+0

Vierailija
38/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä monella surullisia uutisia. Osanottoni ja voimahali kaikille sitä tarvitseville! Itsellänikin on ollut oireet niin vähissä, että alkaa epäilyttää, onko kaikki kunnossa. Toivottavasti on.

Essi78

Vierailija
39/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä, älä vielä luovuta, jookos. Ei ruskea vuoto välttämättä merkkaa mitään pahaa. Jos epäilet keskenmenoa, pyydä ainakin pääsyä ultraan, että tarkistavat, onko asia todella niin.

Jaksamista! *halaa*

Vierailija
40/43 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa mukaan!

Ja miinalle isot onnittelut ultrakuulumisista! Hienoa! :)