*~* KULTAINEN 60-luku, viikko 4 *~*
Ei ollut aloitusta, joten tein sellaisen :)
Hyvää huomenta kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa! Pinoutukaatten, olkaa hyvä :)
Kommentit (74)
en ole menossa kuunteluttamaan sydänääniä siis dopplerilla, vaan ultraan, mutta meidän neuvolaultra on vanha koje, vatsanpäältä tutkittava laite, jossa sydän siis näkyy sykkeenä,(jos näkyy!) mutta emätinanturilaitteet ovat tosi paljon parempia alkuraskaudessa, niitä ei kunnan laitteissa ole. Jos siis huomenna sykettä ei löydy, saanen lähetteen sairaalan gyne polille.
Eipä tässä muuta tällä erää, tämä täyttääkin mielen jo 110%:sti
Ihan turhaan kävin hehkuttamassa, ettei tuhruista tietoa... No, kotiin tullessa se saakutin akka vaaleanpunaisensa kanssa näytti merkit. Voi v...!! Vaikka tää olikin ns. tidossa, pettymys on silti taas suuri.
Menen nukkumaan, sopivasti lastenohjelmat ja rauha & hiljaisuus talossa.
Toivon teille muille pii... eikun kuumeilijoille parempaa onnea!!
vm69
Voihan pirkale sentään että se ferrari löysi sitten VM:n luo! Harmitus sentään, mutta eikun röörit nyt vaan tyhjäksi ja uutta kiertoa kohti. Tiedän että ottaa kaaliin joten jaksuja!
Ankkis vielä Pietun kaa sitten jatkaa mun kanssa jookos. Ja Anikin muistaakseni? Milloinkas teillä on kuume " korkeimmillaan" ? Mulla nyt jotain 19/29. Kyllä se on niin, että vaikka täällä pyhästi lupaa olla tarkkailematta kehoaan niin valetta koko homma.
Pakko tunnustaa että miehen puhtikin kyllä osoitti hiipumisen merkkejä kun niin ahkerana jaksoi pelailla. Saa nyt nähdä hiipuiko sitten stragegisella hetkellä...
Oli siinä melkoista järjestämistäkin kun oli pahimmillaan nuo työvuorotkin sotkemassa, mutta vertyi tuo mielikuvituskin;)
Elmalle toivotan tervetuloa vaan joukkoon!
Ja mitäpä muuta, Senniinalla jo noin paljon viikkoja, tuntuu että aika menee ihan siivillä, justiinsa sinä vasta plussasit!
Ja Sonjaemmalla puolenvälin rajapyykki rikki. Jee!
No, palailen taas paremmalla ajalla, nyt menen syömään lettuja kahvin kans.
-minea-
Tulin juuri tyttöjen kanssa saunan lämmöstä kun " kolotti luita" tuo äkkinäinen pakkanen. Hyvää se tekikin.
Ani,asustellaan etelä-savossa. Meillä on ennen ollut vko 9 hiihtoloma mutta jostakin syystä se on tänä vuonna vko 10. No hyvää kannattaa odottaa viikko pitempään. Minä itse olen tuolta pohjois- savosta(umpisavolainen) kotoisin mutta mies on täältä vähän etelämpää.
Vm,haleja ja jaksuja uuteen koitokseen. Ei muuta kuin noppa pyörimään pelilaudalla....
Sävelasteikolle peukkuja ultraan,toivotaan että pikkuinen on mukana.
Anikin oli jo päässyt pelin makuun,hyvä hyvä.
Me taidetaan mennä minea lähes samoissa ja ankkis myös. Minulla tuo kierto taitaa tällä kertaa venyä yli 30 päivän. Saattaisi se tädin tulo olla ensi ke-to tietämissä eli puristelut kohta alkakoot. Toisaalta mietin eilen olenkohan ihan tarkkaan tulkinnut ovista kun jostakin kumman syystä oli " limainen olo" ,(sori kamut) ja tänään nippasi mahaakin. Olisko sittenkin ovis vasta nyt? Onhan niitä lähes 40 päivän kiertojakin aina välillä ollut. Nyt sitten harmittaa kun ei tullut tikkuja hommattua,höh.
Kyllä nämä ajatukset alkavat taas pyriä oman navan ympärillä taas,niin kuin huomaatte. Mutta nyt katsomaan hetkeksi pakoa. Huomiseen.
-pietu-
ilta ollut taas. Taitaa tosiaan olla vähän piinailijoita tällä hetkellä. Elman " piina" sentään loppui ja suuronnittelut ja halaukset täältä!!Onkin varmaan jännät paikat raskauden keston suhteen, jos on noin olleet menkat vielä hukassa ja imetyskin päällä!
Ei kai tässä sen ihmeempiä. Kiva ilma tänään ja yökin suht hyvin nukuttu. Heräilin kyllä, mutta en valvonut tuntitolkulla. Vaikuttaa heti olotilaan ja nyt en taas tiedä, mihin puuhaan tarttuisin. Lopulta en varmaan mihinkään. Paitsi ehkä oikeeseen imurinletkuun.
S rv18 tasan
Elmalle lämpimät onnittelut. Mukava että plussia tulee.
Senniina,tämä piinailijoiden " hiljaisus" taitaa johtua siitä että ei valaisi itseensä jälleen kerran uusia toiveita. Alkaa tuntumaan että joka kuukausi epätoivo kolmannesta alkaa nostaa päätään ylös,ainakin omalla kohdalla. Kyllä täällä ainakin kovasti piinataan,jälleen kerran,lupauksista huolimatta. Ja oireitakin varmasti,jälleen kerran, löytyy,ne eivät vain ole tuoneet plussaa tähänkään asti. No joo onhan niitä kaksi mutta tiedätte jo mieten kävi. Mahaa ja rintoja nippaa,paleltaa, joten toiveet on taas jälleen kerran huipussaan,katsotaan mihin ne tällä kertaa riittää.
Nyt on mentävä syömään,nälkä kurnii mahaa,sekin vielä....
-pietu-
Täällä ollaaan vielä ehjänä:) Eilen kävin äitipolilla ja kaikki oli hyvin, mahtuu kuulema tulemaan ihan hyvin sitten kun sen aika on. Kaveri mylläsi koko aamun niin kovasti että sitten kun oli ultran aika niin sikiunessa oli että piti ihan herätellä vähän liikkumaan. Niin oli väsynyt ettei jaksanut kasvojaan edes näyttää:) Nyt sitten täällä vaan odotellaan sitä hetkeä kun tuo vuokralainen mahasta haluaa sanoa vuokrasopimuksen irti ja muuttaa muuttaa vähän tilavampaan asuntoon:)
Kyllä eilen olinkin väsynyt kun jännitti niin tuo polikäynti ja nukkuminen edellisenä yönnä hieman jäi. Viime yönä sitä nukkui kuin tai melkein kuin tukki (ne pakolliset neljä kertaa vessassa yöllä).
Emmillä ja Senniinalla oli myös niitä uni ongelmia. Minä olen kaiken näköisin poppakonstein yrittänyt sitä unta saada. Nyt olen aina iltaisin lämmintä kaakaota juonut kupillisen ja se jotenkin rauhoittaa ainakin
minua (tai kuvittelen niin).
Vm:lle pahoittelut siitä punaisen auton eukosta, mutta elä menetä toivoa vielä.
Muille kuumeilijoille ja piinailijoille peukkuja ja ei anneta sen eukon masentaa.
Täältä lumen keskeltä keskiviikkona aurinkoisia terkkuja!
Teti 36+1
Huh, niin on ollut työntäyteisiä päivät ja illat, etten ole ehtinyt muuta kuin silloin tällöin käydä pika pikaa lukaisemassa kuulumisia.
Nyt olisi sellanen vähemmän mukava työ mikä pitäisi aloittaa, niin nyt on " aikaa" käydä raapustamassa kuulumisia!
Täällä sitä vaan odotellaan ensimmäisiä liikkeitä ja vatsan kasvamista. Ensi viikolla on neuvola niin sitten ainakin taas kuulee sydänäänet, että tietää kaiken olevan kunnossa. Muuten tää vieläkin tuntuu niin utopistiselta kun ei liikkeitä tunnu - tai jotain pulputusta on ollut, mutta vielä olen kuitenkin ajatellut, että se on vaan ilmaa ;)
Kyllähän tuo vatsa alkaa jo sen verran olla kasvanut, että tiukkaa tekee toppahousuihin vääntäytyä kun lenkille lähtee...
Tetillä se alkaakin olla jännät paikat! Ja Emmi sai jo äitiyspakkauksen! No teillä on jo isot vauvat ja uusi kuume päällä kun täällä aletaan olla samoissa tilanteissa.
Senniinalla on jo viikkoja 17+?! Mulla on 3 viikkoa vähemmän mut tuntuu tässä vaiheessa hirveen pitkältä!!! Ehkä mun ei kannattais ja vielä alkaa noita liikkeitä kyttäämään kun Senniina sinäkään et ole vielä niitä tuntenut. Nyt en tarkalleen enää muista milloin noi meidän teinit alkoi liikkumaan, neuvolakorttien mukaan esikoinen viikolla 23 ja juniori 17. Olikos se Senniina niin, että sait aikaistettua sun neuvolassa käyntiä? Hieno homma jos näin oli!
Noi unettomat yöt on kyllä tosi ikäviä! Itselläkin oli viikonloppuna pari unetontä yötä, muutoin olen selvinnyt yöt parilla heräämisellä ja vessassa käynnillä. Meillä kun ei enää onneksi tule nuo teinit yöllä viereen kuin tosi tosi harvoin, mutta koira ja nyt kissakin vielä tulee sinne lämmittelemään kun kylmä!
Piinailijoita ymmärrän oikein hyvin, jos alkaa mieli tehdä heittää pyyhe kehään! Jossain vaiheessa kun huomaa, että viikko toisensa jälkeen sitä miettii ja kuulostelee omaa kroppaansa ja elämä vaan pyörii vauvakuumeen ja piinan ja sen jälkeisen pettymyksen ympärillä ei oikein tunnu ihan oikeelta elämältä! Pari kuukautta sen jälkeen kun päätin, että enää piinailu ja vauvakuume ei hallitse kokonaan elämääni ja pistinpä vielä kaikki säästetyt vauvan vaatteetkin kiertoon niin tuli plussa ja nyt ollaan jo tässä! Jotenkin sen jälkeen oli niin ihana vapautunut olo, että kai se jonkin asteen stressin poisti ja vauva sai alkunsa... Joskushan se lapsen tulo on enemmän siellä " korvien välissä" .
Kuulinpa vasta jutun yhdestä pariskunnasta, jotka Venäjältä adoptoivat lapsen ja nyt rouva odottaa kaksosia!
Ja sitten vielä tästä kultaisten palstasta (sitten lopetan, etten ihan romaania ala kirjoittaa!!!). Vaikka kauheen ahkerasti en itse ole kirjoittanutkaan tänne niin ihanan välitöntä ymmärrystä ja tukea olen saanut teiltä kaikilta! Olen tuolla käynyt paria muuta palstaa silloin tällöin lukaisemassa, mutta jotenkin ne ei kyllä ole mitenkään kolahtaneet. Mieluummin tämän odotusajankin olen täällä, omien tuttujen tyttöjen seurassa!
Aurinkoa teidän kaikkien päiväänne!
-valdevina-
ps. Muuten en ole koskaan muistanut tehdä esittelyä, tässä tämä jos joskus päivitätte listaa.
Valdevina: ollaan molemmat 4-kymppisiä, meillä on kaksi teini-ikäistä nuorta. Tuulimunia 04/05, 07/05 ja km 06/06 nyt onnellisesti raskautunut ja la 21.7.
Valdevina, mulla tosiaan tänään tasan rv18. Sain aikaistettua tosiaan neuvolakäyntiä viikolla ja käyntien väliä tulee nyt " vain" 7 viikkoa. Jotain pieniä tumpsahduksia on tuntunut viime viikonlopusta lähtien, ei tosin joka päivä. En kuitenkaan julistaisi niitä vielä varmuudella vauvan liikkeiksi. Maha mulla alkoi paisua jo ennen joulua ja aika hyvissä mitoissa olen jo ja täysin mammavaatteitten armoilla. Hirvittää ihan, kun varsinainen " poksahtaminen" varmaan tapahtuu vasta parin viikon päästä. Esikoiselta asia pysyi hyvin piilossa rv20 asti, mutta sen jälkeen se olikin sitten menoa..
Täällä pakkanen vähän hellittänyt ja pyörii tossa -9 kieppeillä. Eilen oli vielä lähemmäs 20. Lunta tippuilee hiljalleen, taitaa tulla sellanen tsehovilainen lumisade - se sitten on kaunis.
Olipa mukava lukea Valdevinan kuulumisia :) Ja kiitos esittelystäkin *vilkuttaa* Olen samaa mieltä kuin sinä, että täällä kultsujen pinossa on meininki niin välitöntä ja luonnollista.. ei mitään kaavoihin kangistunutta ja hyvääpäivääkirvesvartta. Jatketaan tytöt samaan tyyliin :))
Vm: voi perhanan parhana sanon minä.. jos se täti nyt luoksesi on hiipimässä :(( Oikein iso virtuaalihalaus!!!
Sonjaemmallakin on jo puoliväli täynnä :) Otappa kuule kamerakännyllä kuva pomon ilmeestä kun kerrot raskaudestasi, ja laita se sitten tänne meille.. no ei vaiskaan.. kunhan höpötän. On se kumma miten nainen on pelko pyllyssä, kun raskaudesta pitäisi esimiehelle kertoa. Muistan sen omalla kohdallani. Hyvä etten anteeksi asiaa pyydellyt. Ihan hassua, niin ihana ja iloinen asia ja sitten nainen kieppuu ihan tuskissaan, että miten asian kertoisi ja miten pomo suhtautuu. Mutta semmoisia me kait ollaan.. niin tunnollisia sekä kotona että töissä :)
Pietu taitaa sitten seuraavaksi piinailla kera Minean ja Ankkiksen. Joo joo... mä tiedän että itse olin ensimmäisenä huutamassa piinailun lopettamisesta ja keskittymisestä vain kuumeilemaan. Mutta onhan se niin, että joku olennainen osa tästä kaikesta menee pois jos piinailut jätetään :) Eli piinailen teidän kanssanne ja varmaan taas itsekin sitten helmikuussa :)) Pietun vatsan nippailut ja paleleminen kuulostaa lupaavalta!!!
Tetillä alkaa kohta viimeiset kolme viikkoa... Nyt alkaa mua jo jänskättään!!! Ihanaa.. saadaan kohta eka kultainen vauva :))
Nyt täällä lounaassa on hirrrrmuinen lumisade.. JEE!!! Tulihan se talvi lopultakin!! Ovista ei vielä kuulu ei näy... tikuttanut en ole, joten ihan menee sokkopeleiksi ;)
Voikaa kaikki hyvin ja nautitaan tästä " alkavasta talvesta" :)
ANI
Kiirettä pitää, kaikenmaailman asioita pitää hoidella, ja tuo mieskin sitten otti ja sairastui flunssaan, ja on ollut kipeänä kotona 2 päivää, ja hoidellut olen :-)) On se kummaa, että kun miehille tulee flunssa niin he todellakin ovat rapakuntoisia, itse en tunnusta, että olisin noin heikko, luulen, että miehet tarvitsevat hoivaa ja huolenpitoa naisia enemmän, ja kun sairastuvat, kaipaavat myöskin huomiota. Omituisia otuksia ..
Kiva, että senniinan nla aikaistui, kaikki on kuitenkin hyvin !!!
Tetiäkin oli kiva kuullaa .. Saattaa se kaakoa auttaa, itsellä auttaa kaikenmaailman syöminen ' yöllä'
Kuumeilijat eivät nää siis kuumeile ...hmm
Vm:lle kuitenkin pahoittelut .. :-((
Hei, olenko jättänyt jotakin lukematta, kun Elmaa on onniteltu plussasta ??? Onkos hän plussannut ?? No jos on + tullut niin paljon onnea vain täältäkin ... (?)
Täällä kaikki kuten ennekin, huomenna siirryn virallisesti ä-lomalle, sitten olen vapaa kuin taivaan lintu :-)) Vauva ollut rauhallisempi 2 päivää ja yötä, joten kohtalaisen hyvin olen saannut nukutuksikin. Täälläkin kaikki valmiina palleroa varten. Kättärinkin kassi valmiina siis vauvan, ja mukaan otan bodyn pitkillä hihoilla, puolipotkurit fleeciä, fleece takki, sukat, lapaset, kypärähattu, villamyssy, ja fleece unipussi, onkos riittävästi vaatetta ???
Nyt otan kaalilaatikon uunista ja syön sitä ainakin 2 lautasellista :-))
t. emmi rv-31+
Vm pahoittelut, älä masennu vaan nokka kohti ensi kuuta.
Mä yritän olla aktiivisesti piinamatta, mutta kyllä on vaikeaa kun väsyttää ja tissit pönköttää ja alavatsassakin tuntuu ja pisteenä iin päällä on Isotikrun otsavaivat. Varmaan on teroilla osuutensa vaivoihin ja muuten kyllä tuntuu lähestyviltä kuukautisilta.
Nyt tuli duunikaveri pyytämään apuun, pitää mennä.
Ankkis kp20
nyt on taas vesikielellä kun kehuskelit kaalilaatikollasi! ;-)
Pakko tehdä tänään kaalilaatikkoa! Viimeksi muistan kun kehuit syöneesi perunamuusia ja nakkikastike, niin teinpä sitä. Ja söin niin, että napa rutisi, kun meillä on niin kummalliset lapset etteivät tykkää perunamuusista eikä nakkikastikkeesta.
Hyvä, ei tartte miettiä mitä sitä tänään taas tekisi, käyn vaan täällä lukemassa mitä herkkuja Emmillä on!!!
-valdevina-
minulle ei tule vauvaa.
Tuonen lehto, öinen lehto
siell' on hieno hietakehto,
sinneppä lapseni saatan.
...
Tuonen viita, rauhan viita!
Kaukana on vaino, riita.
Kaukana kavala maailma
(A.Kivi, sydämeni laulu)
Sävelasteikolle suurensuuri lohtuhalaus ja voimia. Itku tuli tuon runon myötä. Koita jaksaa...
Kiitos kaikille tsempeistä. Kyllä mä vielä yritän jaksaa jatkaa tätä kuumeilua vaikka joka kuukausi joutuu käymään läpi tän saman pettymyksen.
Anille, Minealle, Pietulle ja Ankkikselle (unohtuiko joku) plussasädettä!! Piinailkaa vaan, minäkin olin piinailematta tällä palstalla, mutta kyllä tuolla oman mielen sopukoissa käytiin sellaista kädenvääntöä...
Piti kirjoittaa enemmänkin, mutta jotenkin tuo sävelasteikon uutinen lamaannutti...
vm69
sävelasteikko, halaukset! Menin ihan kananlihalle, kun viestisi luin:-( Käy täällä kuitenkin kertomassa voinnistasi!!
lämpimät lohtuhalit, veti täälläkin vakavaksi.
Koita jaksaa!
olen pahoillani; runo oli kaunis ja koskettava. Mutta, ällös meitä hylkää, oi oma do-re-mi ;) Jos palstailu nyt tuntuu tuskalta, hengähdä hetki, mutta ethän unholaan jää?!?
Elmalla oli toisenlaisia uutisia, onnittelut niistä!
Kaikille hyvää pakkaspäivän iltaa! Kun älyäisi mennä ajoissa nukkumaan, on taas vähän puulla päähän lyöty olo......
Sävelasteikko ' lohtuhaleja' ja paljon sille suunnalle !!! Suru poistuu itkemällä, juttelemalla ja antamalla itselleen aikaa, koita jaksaa hyvä ystävä !! Ja älä kokonaan poistu näyttämöltä, vaan käy kirjoittelemassa, aina kun siltä tuntuu. Voi, kun tuli ihan kurja olo puolestasi !!!
Valdevina, jos nyt ihan rehellinen olen niin itse otan ruokavinkit tuolta maalismasujen pinosta' odottajista' :-)) Siellä on niin mahtavia ruokavinkkejä jatkuvasti, ettei perässä meinaa pysyä. No arvaas mitä ihanuutta tein jälkkäriksi, tietenkin ihanaa vispipuuroa .. Muuten sinullakin on hurjasti viikkoja jo kasassa ja r-ultra pian edessä .. Onnea vain raskauteen. Muuten, mulla on koko ajan ollut sellainen vauvakuume ;-)) hih, joopas joo, vaikka yksi on masussa niin toista jo mielessäni suunnittelen niin tiedän kyllä ettei siinä asiassa suunnittelut auta, mutta kiva on miettiä kaikenlaista ' vauvailuun liittyvää'
Ja elmankin oman ilmoituksen löysin ja kävin laittamassa onnittelut. Ihan mahtavaa, että näinkin voi käydä, eli nopeasti raskautuu. Nyt vain jaksamista sinne sinulle elma. En muista, oliko sinulla pahoinvointia viime raskaudessasi .. Toivotaan, että kaikki menisi hyvin ilman öksy oloja, kun vauvakin on vielä noin pieni.
Kaikille ' hyviä illanjatkoja' t. emmi
Tervetuloa Elmalle.
Sävelasteikolle tuosta sydänäänien kuuntelusta: minä olen ymmärtänyt että hyvilläkään laitteilla ei välttämättä kuule vielä noilla viikoilla, tosin riippunee vähän kai kohdun asennostakin. Mutta toisaalta jos ei kuulu, niin kirjoittaisikohan ne sitten lähetteen ultraan ettei tarvii yksityistä maksaa? Ikävää kun täytyy odottaa jotta saa mielenrauhan.
Senniina, minähän tunnistin nuo liikkeet vasta jotain 19+ viikolla, ja nyt ei edes vielä joka päivä ole ollut tuntemuksia. Äsken muutaman pulpahduksen taas tunsin kun oikein kyyhötin nörtinnäköisenä kumarassa tässä koneen ääressä.
Töihin paluu sujui hyvin, kiirettä pitää mutta meneepähän päivät äkkiä. Puolitoista viikkoa pitäisi jaksaa vielä talvilomaan.
En ole vielä kertonut, mutta tänään huvitimme itseämme työkaverin kanssa (joka siis tietää tilanteen) kuvittelemalla esimiehen reaktiota kunhan kerron. Pitäisi varmaan viritellä kännykkäkamera valmiiksi ja ottaa kuva ilmeestä kun kerron¿ kaikuu varmaan pitkin käytäviä " voi p-kele" , aidon ja huumorin sekainen kauhistus. Kollega meinasi, että jos osaa katsoa niin voi ehkä epäillä masukummusta (vaikka vaatteilla aika hyvin voi vielä peitelläkin). Mutta ihan reiluudenkin nimissä pakko kertoa kohta kun projektia työntyy ovista ja ikkunoista.
Ei oltu sitten Emmin kanssa samassa H&M.ssä, minä olin täällä periferian puolella eli Espoossa ostoksilla¿
Ja sitä omaa napaa edelleen: eilen tuli sitten puoliväli täyteen! Tänään oli neuvola, hemppa oli tippunut 105een, niin että rautatabletit pitää ottaa käyttöön, verenpaine erinomainen. Ja se sydämenjytkytys kuului ihanasti, vauva liikuskeli vilkkaasti kun karkaili sieltä anturin alta välillä. Mutta enpä niitäkään liikkeitä siinä tuntenut maatessa eli ilmeisesti vain isommat potkut tuntuu jos sopivaan paikkaan tai sopivassa asennossa jyskäyttää.
Tetillä on ihan h-hetket kohta käsillä ja Emmikin jo saanut äitiyspakkauksen, ihanaa.
Ja ankkikselle onnittelut todistetusta ovulaatiosta! Ja että tutkimukset etenee muutenkin. Mutta onhan se aina hyvä kuulla että ainakin ovuloi, ainakin yksi tekijä poissuljettu.
Piinailijoille peukkuja!