*~* KULTAINEN 60-luku, viikko 4 *~*
Ei ollut aloitusta, joten tein sellaisen :)
Hyvää huomenta kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa! Pinoutukaatten, olkaa hyvä :)
Kommentit (74)
Eksyinköhän tarkoituksella (?) tänne, no, kirjoitan kuitenkin ajatuksistani. Kultaisten kirjoittajat ovat vaihtuneet viimeisestä, minulla on nyt puolivuotias pikkumiehen alku. Olen 40 v. ja opiskelut terveydenhoitoalalla jatkuvat syksyllä. Imetän poikaani, mutta ehkäisyä ei ole. Jotenkin toivon, että jospa tärppäisi. Hullu ajatus, miehenikin on sanonut, että se olisi katastrofi (?). Mutta kumpikin on touhuissa täysillä mukana ja hyvin tietoisia siitä, mitä teemme.
Tällaisia ajatuksia...
Emmille terveisiä ;)
color=FF3030]Ani67 minä -67, samoin ukko (tyttö 03/05 on hänen, esikoinen 05/94 ekasta liitostani), asuinpaikka Varsinaissuomi), mies yrittäjä minä kotona, ei koiruuksia ei kissuuksia
Pietu-65 eli 41 juuri täytin, mies kaksi vuotta vanhempi, kaksi tyttöä, 97 ja 99 syntyneet ja kolmatta kovasti toivotaan, yksi km maalis-huhtikuun vaihteessa. Yritystä syyskuusta-05, haaveissa ollut minulla paljon kauemmin. Asun etelä-savon alueella
Tuulitii Täytän tänä vuonna 40, mies on vuoden vanhempi. Lapsia on ennestään neljä, vanhin täytti tänään 11 ja nuorin täyttää ensi kuussa 2. Molemmat ovat tyttöjä, välissä kaksi poikaa, 8 ja kesällä 6v täyttävä. Asuinpaikkana on Satakunta.
Marikko olemme miehen kanssa yli 40-vuotiaita ja haaveilemme kolmannesta. Meillä on nuo kaksi muuta ihan vielä leikki-ikäisiä, joten tämä meidän elämän pikkulapsiperheikä on parhaillaan käsillä.
Emmi ja 37v, ja mieheni täyttää loppukesästä 37v. Vauvaa olemme yrittäneet elokuusta 2004, ja olemme onnistuneet 3km verran :-( Olemme NKL-jonossa
maria69 37v ja mies 30v. Yritys aloitettu 08/05 ja aikaan ollaan saatu 3 km:a.
Sonjaemma vm -67, mies samanikäinen, Espoo, yksi koira, esikoista kuumeiltu 2 vuotta, hoidoissa. Takana 4 inseminaatiota ja 1 ivf josta plussa ja km rv 13, 2.ivf nega ja 3. ivf plussaa.
Trattis vm -65, mies muutaman vuoden vanhempi. Ei lapsia, koiria kaksi. Yritystä takana liian monta vuotta, kaksi keskenmenoa.
Senniina -68, mies -74. Mulla yksi clomilapsi ed.liitosta -99, miehellä ennestään 2 lasta. Lasta toivottu 9/05 alkaen ja 1-5/06 clomit+pregnyl. Hoitoihin 8/06. Eka inssi tehty 10/06.
Kirppu-68 Itse olen 37, mies 33. Mulla edellisestä liitosta lapset -88, -90 ja -95. Asustellaan Savossa. Mies töissä, mulla määräaikainen työ loppui joulukuussa. Sain keskenmenon reilut kaksi kuukautta sitten. Vauvaa oltiin yritetty kolme kuukautta kun onnisti. Valitettavasti päättyi noin ikävästi tuo raskaus mutta uutta yritetään kovasti.
vm69 Minä olen 37 ja mies 41. Meillä kolme tyttöä, tänä vuonna 8, 7 ja 3v. Neljäs tyttö syntyi maaliskuussa 06 raskausviikolla 20+5, eikä siis ole kanssamme... vaan enkelinä pilvenreunalla. Km 11/06. Asustamme Uudellamaalla.
RouvaP Itsellä on ikää 39, miehellä pari vuotta vähemmän. Tampereen seudulla asutaan. Meillä on takana yritystä vasta alle puoli vuotta. Miehellä on ennestään yksi lapsi, minulla ei lapsia. Yhteinen lapsi kummankin toiveena, katsotaan miten käy.
Levinia ' 69; mies ´66
lapsia ennestaan nelja tyttoa 15/11/8/4-vuotiaita tana vuonna. Yritysta helmikuusta 06, pieni tm maaliskuussa, km 06/06 rv8, km 10/06. Viides siis tekosilla!
Teti olen 37 kohta ja mies pari vuotta vanhempi. Ei ole lapsia ennestään ja yritystä takana 11kk eli ollaan vasta alussa tässä yrittämisessä. Täällä savossa asustelen.
mami_69 Lapsi tervetullut 03/04, hoitoon lähdetty 01/05 ensin inssejä luonnolliseen kiertoon, sitten clomien kanssa. 01/06 Ivf/icsi saatiin 13 munasolua, joista 11 hedelmöittyi. Kokeiltiin kummallakin tavalla hedelmöitystä ivf/icsi, molemmat onnistui. Passit sitten 05/06 ja 06/06 nyt pakastin on tyhjä. Ja me siirrymme kunnalliselle puolelle hoitoon.
murmeli66 vauva saa tulla jos tullakseen, mutta erityisemmin emme yritä. Lapsia on ennestään kolme, pojat -92 ja -01 ja tyttö -04. Itse täytin juuri 40 ja mies on kolme vuotta vanhempi ja asumme täällä pohjoisella Pirkanmaalla.
Pinkerton
Meillä on tällä hetkellä kaksi leikki-ikäistä, toinen heistä vielä hiukan taapero. Mahassa kolmas vipeltäjä tulossa. Me olemme nyt vasta tässä pikkuvauva-vaiheessa, kun tapasimme toisemme ei-niin-nuorena ja lapsettomuuskamppailujakin on käyty. Ikää meillä on hiukan alle 40 toistaiseksi vielä ;)
Isotikru: olen vm-69, mies kahta vuotta vanhempi
Asutaan pääkaupunkiseudulla, molemmat on työelämässä ja lapsiakin on 4, poika 13-v, tytär 10-v sekä kaksostytöt 6-v. Tuulimuna 10/06.
Minä_vaan: Yli 40-vuotias ja silti vauvakuumeessa! Perheessä on jo kaksi lasta (3v ja pian 2v), mutta silti on vielä ihan hirveä hinku saada kolmas pikkuinen.
Ankkis Täytän ensi kuussa 38 ja mies on saman ikäinen. Lapsia on kaksi, 12-vuotias tyttö ja nykyisen miehen kanssa 2-vuotias poika. Vielä yksi olisi kiva saada jonon jatkoksi ja pikkuveljelle kaveriksi.
Mutkala-65 minä 41v, mies 46v, minulla kaksi lasta entisestä liitosta 17v ja 14v, yksi yhteinen 7v., lisäksi meillä 2 koiraa, hevonen
Panjo Olen nelikymppinen, ja minulla on kaksi pientä lasta.
Alpinia; vuosimallia 67, mies 70. Kaksi lasta 92 ja 96. Kolmatta koetetaan alulle laittaa, yrityksia alkuvuodesta asti. Yksi keskenmeno keväällä. Kaikki pelissä: greippimehu, ovistikut ...
Hyrysysy Olen pienen -03-tammikuussa IVF-hoidon tuloksena syntyneen pikkuprinsessan äiti,jolla ikää on 3-viikon päästä 39v.
Maiju68
Mörri Ikää just tulossa 41-v. Yksi luomutyttö, kohta 4-v.
Takana tuulimuna 07/04 ja yksi varhainen km 11/05, sen jälkeen ei mitään. Kahta IVF:ää yritettiin, toinen keskeytettiin ja toinen vaihtui inssiksi.
Arka, -68, 12 v. tytär
Maiti, 39 v, mies 32 v., ei lapsia ennestään. Yritystä 1,5 vuotta, selittämätön lapsettomuus. Hoidoissa.
syystoive, 39 v. mies 40, 5 lasta, 6. päättyi km 11/06. Asumme uusimaalla.
Kaoma, 38v., mies 34v. 3. hoitorupeama lakaa alkuvuodesta -07. Kaksi keskenmenoa ja kaksi kohdunulkopuolista raskautta.
Lintupien, vm67. Kaksi lasta, edelliset tulleet miltei heti yrittämään alkoittaessa, uusi toivottu odotuttaa itseään.
Minea68, mies -75 Keski-Suomesta. Kolme poikaa, -91, -01, -04. Keskenmenoja saman verran kuin onnistuneita raskauksia vuosien varrella.
Niisku65, plussaa 3. pas:sta.
mirjalii, vm -61, mies 49. Ent. liitosta lapset 24,22,17. Vauvakuume iski kovalla voimalla pari vuotta sitten, kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, jolla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa..
Yllätysäiti, 38, mies 47. Ei lapsia kummallakaan vielä. Heti seurustelun alussa puhuttiin, että kumpikin haluaa vauvan, mutta kun tuoreen suhteemme alussa toisia kuukautisia ei alkanut kuulua, olin oikeastaan paniikissa: näin pian?!?
Plussanneet 60-lukulaiset:
Teti la 20.2.07
Emmi la 25.3.07
Tale68
Pinkerton
Mutkala-65
Panjo?
Sonjaemma 11.6.07
Senniina 27.6.07
Valdevina
niisku65
Yllätysäiti
Sävelasteikko
Levinia
syystoive
Hrrr ihanaa vihdoinkin kylmä ja pakkanen paukkuu .. Täällä mittarissa -15 astetta. Pinkertonille kiitos, kun avasit pinon, itse nukuin ja äsken vasta heräilin, viime yö kun meni taas harakoille :-((
Muutoin kaikki on hyvin, ei narisemista ! Vauva potkii niin ettei anna´välillä edes minuutin rauhaa, onnellinenhan siitä pitäisi olla, Ja olenkin, mutta välillä, kuten viime yönä olisin mieluusti nukkunut, mutta ei, neiti päätti toisin, potki ja nyrkkeili sinne sun tänne .. ja nuku nyt siinä touhussa (?) Ootteko te toiset kärsineet potkuista mm. yöaikaan ? Aikaisemmin siihen on auttanut kyljenvaihto, mutta nyt kun vaihdan kylkeä niin eikös se vain laita puhtia pikkunaiseen ..
Elma: Tervetuloa kuumeilemaan !!! Et ole yhtään sen hullumpi kuin meistä ketään muukaan :-)) Muuten, mulla meni ihan plasmat sekaisin kun luin viestiäsi, ja mietin että ketä ihme ja kumma sinä oikein olet, kun vielä terveisiä lehettelit, ja ns. minulle päin. Aattelin, että olet työkaverini .. Mutta, kun mainitsit, että kultainen 60-luku on muuttunut sitten viimeisimmän jälkeen niin arvasin ketä se siellä kirjoittaa .. Todella ihanaa, jos kuumeilet ja toivon, että saisit miehesikin sairastumaan samaan tautiin. Muuten, itse olen ajatellut, tai olemme ajatelleet, ettei aleta mitään ehkäisyä käyttämään vauvan syntymän jälkeen vaan koitetaan josko saataisiin vielä yksi. Ajatella tämä vauva ei ole edes syntynyt, kun uusi jo mietteisessä.
Senniina: Olen kauhusta kankeana täällä, viime yönä ajattelin sinua .. Tule nyt ihmeessä kertomaan missä mennään ja,onko kaikki asiat kohdillaan. Olen vain tälläinen hätähousu, mutta toivon, että olet ihan hyvissä voinneissa, kuin myös pikkuinenkin. ***
Kaikille piinailijoille ' onnea' ja ' menestystä' ai niin, eihän meidän pinossa tainnut enää ketään piinailla :-//
Nyt täytyy lähteä asioille ja palaillaan taas myöhemmin ip:lla, jookos !
t. emmi rv-31+1 ( enää vain 9 viikkoa aikaa LA:n )
Olen elossa. Mukavaa, että joku oli kaipaillutkin:-) En vaan viime viikolla jaksanut kirjoitella, kun tuntui, että kaikkeen olis ollut vaan joku negatiivinen " tai sitten ei" -kommentti. Viittaa tuolla lähinnä keskusteluun nukkumisesta pienen vauvan kanssa..
Olin viikonloppuna äitini luona pojan kanssa. Mieshän ei ole sinne tervetullut, mutta menimme koska pojalle on tärkeää käydä siellä välillä. Kaikesta muusta kuin mun hlökoht. asioista pystytään kyllä puhumaan. Muuten kommentit olivat mm. olet aika vanha, vai että lapsentekoon vielä, luulin että menetät työpaikkasikin, liemessä olet vielä jne.
Esittelypinoon korjasin jotain, mutta en jaksa millään etsiä kaikkia muutoksia, joten sori siitä. Saa sitä muutkin päivittää, en halua siitä mitään yksinoikeutta. Hieno värikin jäi näköjään matkan varrelle..
Jätin sentään nyt sen t. Emmin kopsaamatta. Aika taitavasti harhautettu Emmi päivittäjäksi, eikö:-)
On vähän äksy tämä tyyli tänään, mutta v:u kun en saa nukuttua, niin pinna palaa. Vauva ehkä liikkui lauantaina, mutta kovasti paljon erilaista elämää pitää kuin esikoinen, joka pulputti oppikirjamaisesti tai pikemminkin vauvaopasmaisesti. Sen jälkeen ei ole sitten liikkeitä kuulunutkaan, joten kaipa hän kääntyi raajat selkärankaan päin tai jotain sellaista. Neuvolaan/ultraan en mene, koska oli niin h:tin vaikeeta saada se varsinainenkin aika siirrettyä.
Mukavat pakkaset sitten iski, kaunista ainakin ulkona.
Hyvää viikonalkua,
t. kyrdeohta S rv17+
kiva kuulla sinusta :) Toivottavasti saat äksyiltyä äksyt, eihän ne ainakaan panttaamalla parane.....
Tuli mieleen, että sinulla on kumminkin hyvän aikaa esikoisesta, voihan olla, että kohtusi/kehosi on palautunut lähes ensisynnyttäjä-tilaan ja tämän lapsen kanssa odotuskin menee ensikon kaavoin. Silloinhan voi liikkeitä vasta hiljalleen odotella - rv 18 on hyvä ensiodottajalle. (typerää tsemppausta, mutta yritän vain keksiä uusia näkökulmia) Jos istukka on edessä, se vaimentaa liikkeet hyvin. Ja sitten vielä se, että jos massaa/painoa/fylliä on enemmän kuin esikoisen aikaan, sekin varmaan vaikuttaa.
Ja Elmi(kö se nikki oli??); tervetuloa joukkoon vaan.
Moi kaikille kultaisille!
Kyllä te olettekin tosi kultaisia. Mulla oli viime viikolla ja viikonloppuna niin kiireistä etten ehtinyt täällä käydä ja nyt meni kyllä aikaa koko viime viikon pinon lukiessani.
Paljon onnea sävelasteikolle plussasta. Muita en taas tietenkään muista nimellä onnitella mukavista kuulumisista mutta suokaa se mulla anteeksi. Kyllä on ihanaa lukea noista vauveleiden potkuista ja vauvanvaatteiden hypistelyistä ja yhä lähenevistä lasketuista ajoista. Halit teille kaikille! Ja vielä isommat halit teille, jotka tarvitsette lohtua negatesteistä yms.
Itsellä jää tämä kuumeilu kyllä nyt unholaan joksikin aikaa. Kävin torstaina lääkärissä kuulemassa tuomion noista polvistani. Mullahan on kulumat kummassakin polvessa ja välillä joudun turvautumaan kyynärsauvoihin jos intoudun enempi olemaan jalkojeni päällä. Tähän mennessä on sanottu, että olen liian nuori jotta voisi ajatellakaan proteeseja, mutta nyt onneksi luvattiin. Just pari viikkoa sitten katsoin peilistä kun oli farkut jalassa, että on aika pahasti vääntynyt jo nuo jalat. Siis ihan länkisääret. Röntgenkuvista lääkäri näytti, kuinka tuossa polven sisäreunalla ei ole enää rustoa lainkaan luiden välissä, vaan siellä luu hankaa luuta vasten. Ulkoreunalla näkyi sitä rustoa sellainen 5-10 mm, joten vääntyyhän siinä jalat kun se toiselta reunalta puuttuu kokonaan. Nyt on sitten kauhea jännääminen, että milloin tulee leikkuuaika ja minne, elikkä leikkaus tehdään joko Oulussa taikka Tampereella. Ja kyselin leikkuujonoistakin kun olen tässä aiemmin kuullut että voi olla jopa kaksi vuotta. Lääkäri ja hoitaja sitten yhteen ääneen alkoivat kertoa, että ei missään nimessä enää niin pitkiä jonoja ole, ovat saaneet kuulemma hyvin purettua. Joten elän toivossa, että ehkä jo vuoden kuluttua pystyis valssaamaankin.
Rupes tuntumaan, että kaikella on tarkoituksensa ja että jospa se raskauteni menikin kesken sen vuoksi, että nuo jalat sais ensin kuntoon. Aionkin tässä nyt keskittää vauva-ajatukset kummipoikaan, joka täyttää viikon päästä kaksi kuukautta ja koittaa auttaa hänen äitiään ja isäänsä vauva-arjessa edes jonkin verran. Ovat nimittäin kumpikin aika nuoria ja kokemattomia vauva-asioissa ja aivan selvästi ilahtuivat kun kävin viime viikolla kylässä. Tämä äiti tuntee välillä olevansa kovin yksin kun mies on päivät töissä, joten ajattelin käydä aina joskus vähän juttelemassa ja hoitamassa vauvelia jos hän haluaa käydä vaikka shoppailemassa yksikseen. Tämä vauveli on minun mieheni siskon pojan poika. Tämä tuore mummeli kertoi, että miniä oli minun vierailuni jälkeen soittanut aivan innoissaan ja kehunut että kävin kylässä. Oli kuulemma ollut niin otettu kun vein tuliaisiksi ruusukimpun ja vauvalle purulelun. Tuntui siis aivan ihmeelliseltä, että tuollainen minun mielestäni pieni ele on hänen mielestään niin suuri asia. Lupasin muuten ommella vauvalle ulkopuvun. Nyt kun ei itelle sitä vauvaa olekaan tulossa ja kuitenkin ehdin jo niitä vauvavaatteiden kaavoja piirrellä niin on aivan ihanaa, että voin ommella tälle kummipojalleni jotain.
Kauhee mikä kirjoitusripuli mulle iski ja vielä niin sekainen teksti kuin mikäkin. Mutta onnitteluni sinulle joka jaksoit loppuun asti. On vaan niin ihanaa kirjoitella tänne näitä asioita.
Haittaako teitä muuten jos kirjoittelen tänne, vaikka mun kuumeiluni nyt siirtyy sen leikkauksen jälkeiseen aikaan?
mirjalii
juttu Mirjalii, että pääset leikkaukseen. Olen kuullut polviproteeseista tosi positiivisia kokemuksia ja elämänlaatu on parantunut niitten myötä huikeasti. Ihana lukea, että olet noin myönteisillä fiiliksillä ja vauvanvaatekaavoillekin on löytynyt käyttöä!
Pinkerton, on varmaan niin, että keho on palautunut " ensisynnyttäjäksi" . En mä niin vauhko näitten liikkeitten kanssa oliskaan, jos en oikeena ensisynnyttäjänä olis tuntenut niitä niin aikaisin ja selkeesti (rv16). Fylliähän on vatsan päällä n.7 kg esikoisen alkuaikoja enemmän ja kyllähän sekin vaikuttaa, luulisin. Ukko sai jo äksyilyjä osakseen eilen..Oli " kiva" tulla kotiin sunnuntaina, kun ei ollut mitään ruokaa ja likaset astiat lojui pöydällä. Jäi isännän ristipistotyö sitten käsityökoppaan eilen illalla. Niihin hän ei kyllä suostu, vaikka joskus suutuspäissäni olen sitäkin ehdottanut. Käsitöihin nääs..
Emmille kiitokset huolenpidosta. Välillä sitä ihan liikuttuu, miten tällä välitetään!
Kun terot oletettavasti pitkittää kierron normaaliksi eli joskus kuun vaihteessa olis seuraava tätiaika. Perjantaina käytiin VL:ssä ja siellä ultrassa näkyi todisteet, että olen ovuloinut muutaman päivän aikaisemmin. Seuraavassa kierrossa selvitellään sitten hormonitasot ja tietysti miehenkin pitää käydä näyte antamassa...
Lauantainen tentti ainakin tuntui menevän kohtuullisesti ja Avoimen yliopiston talo Bulevardilla oli tosi hieno ja aurinko paistoi siniseltä taivaalta.
Senniina, liikkeistä vielä saattaahan se mennä reilusti >20 ennen kuin mitään tuntuu. Tokalla kerralla yleensä ne bongaa vähän aikaisemmin kun tietää mitä odottaa.
Sehän se tässä just panikoittaakin, kun tietää mitä odottaa ja sitä ei kuulu! Kertauksen vuoksi vielä, että esikoinen liikkui vatsanpäältä näkyvästi rv16+3.
Täällä sitä taasen ollaan!! Kävin lukaisemassa viime viikon loppupinon ja valtavasti oli asiaa!!
Ensinnäkin, oli mukava kuulla Senniinasta. On se harmi, ettei miehesi ole tervetullut vanhempien kotiisi :(( Ja saamasi kommentitkaan eivät ole olleet omiaan parantamaan kyrdeä oloasi!! Hienoa että olet jo tuntenut ekat liikkeet!! Ne ovat kyllä niin hentoisia sipaisuja aluksi, ettei niitä ihan liikkeiksi aluksi uskoisikaan. Jospa teille on tulossa rauhallinen vauva, joka ei maailmaantulon jälkeenkään ole mikään villivarsa :)) Jaksuja sinulle :))
Sonjaemmakin on tuntenut jo ekat kunnon liikkeet :)) Siitä se potkuilu sitten alkaa, joka (niin ihanaa kuin onkin) välillä pistää mamman hermot koetukselle. Varsinkin jos vaavi on liikkuvaisella tuulella yöaikaan, kuten Emmillä. Mulla oli niin, että jos nukuin " väärällä kyljellä" niin neiti alkoi potkimaan ihan villinä. Mutta kun vaihdoin kylkeä niin neiti rauhoittui. Se kylkiasento oli varmaan oikea, missä vaavi sai olla selällään. Oli vain tylsää nukkua aina samassa asennossa.. johan siinä luut puutui!!
Sävelasteikolle ja Minealle: Itsellä meni myös aikaa ennenkuin aloin edes jotain hölökohtaisia kommentteja kirjoittamaan... aika omanapaista tarinointia se alussa oli.. ja on vieläkin. Mutta siksihän täällä turinoidaan, että kerrotaan omasta tilanteesta ja kuumeilusta. Mä itse olen tosin sellainen, että alan vaikka uppo-outojen ihmisten kanssa keskustelemaan ja aina löytyy juttua. Mä olen niitä ihmisiä, jotka jää suustaan kiinni joka paikkaan :)) Sävelasteikolle pitkää pinnaa ultran odotukseen!! Epätietoisuus on kamala asia, varsinkin kun kyse on omasta pienokaisesta. Voimia sinulle!!
Ja Isotikru on sitten taas kasvatellut metristä otsallaan ;)) No jospa se kp:en kasvaessa hiipuisi pois eikä sitten enää tulisi koskaan enäääääää... :))
Elmalle tervetuloa!! Teillähän on vielä ihana pieni vauva siellä, ½-vuotias. :)) AIka menee liian nopsaan, oma pieni " ihan-just-äsken-syntynyt" tyttöni täyttää maaliskuussa jo 2 vee!!!
Mirjalii; onpa ihana asia, että pääset polvileikkaukseen!!! Harmi, että se siirtää sinun kuumeiluasi eteenpäin, mutta onhan se mukavampi kantaa massua uusilla polvilla :)) Tottamooses voit kuumeilla täällä meidän kanssa, vaikka oma tilanteesi vähän siirtyykin!!!! Ei me lasketa sinua pois :)))
Viikonloppu tuli ja meni. Olin lauantaina sukulaismiehen hautajaisissa, ja surullistahan se oli. Mutta niin se elämä menee eteenpäin ja ihmiset sen mukana. Nyt on ihanan kirpeä ilma, kun vain tänne lounaaseen tulisi vielä vähän enemmän lunta (nyt ei ole edes sen vertaa että pääsis pulkalla), niin olisi täydelliset ulkoilukelit :)) Sen verran omasta kuumeilusta, että ovis olisi ehkä tulollaan viikonloppuna, mutta tikuttaa en aio. Olen samaa mieltä kuin Pietu, että tikutus aikatauluttaa liikaa pelien pelaamista, jospa " tyytyisi" kunnon spontaanisuuteen peleissäkin :))
Piinalijoita ei taida olla tällä viikolla ketään (eiks me niin olla sovittu että piinailut on ohi), mutta joillakin voi KUUMEILU nousta asteikolla ylöspäin :)))
Hyvää viikonalkua kaikille!!
ANI
Pinkerton,kiitos pinon avaamisesta,tästä se viikko lähtee taas käyntiin.
Elmalle tervetuloa porukkaan! Mukava saada " uutta verta" lisää.
Mirjalii,ihana että olet porukassa mukana turisemassa. Toivotaan että saat leikkaukseen pian ajan. Mukava että puvun kaavoille löytyi käyttöä,taidat olla käsityö-ihmisiä,ainakin harrastusmielessä? Itseltäni ei oikein tuo ompeluhomma luonnistu muutoin kuin suoran sauman ompelu ja joskus vaihdan tyttöjen vaatteisiin vetoketjuja mutta tykkään neuloa villapaitoja ja joskus virkkan pitsiä. Ja hei nyt puhun siis " oikeista käsitöistä" ei niistä käsitöistä....
Kiva kuulla senniinasta ja että kaikki on hyvin. Niin kuin näet, jos ei kuulumisia kuulu säännöllisesti niin me hypitään jo " langoilla" . Äläkä huoli niistä liikkeistä,siellä on rauhallinen kaveri kasvamassa.
Emmikö myös ei saa öisin nukuttua,harmi. Sitä alkaa olla itse ihan väsynyt jos ei yöunta tule tarpeeksi. Voi kun osaisi neuvoa mikä auttaa. Itse kun olen sellainen nukkuja että jos pommi räjähtää vieressä niin ei ole mitään havaintoa. Ensimmäistä odottaessa pelkäsin kuinka minä herään vauvan ääntelyihin kun nukun niin sikeästi mutta luontoemo hoitaa osansa. Niin vain vaistomaisesti heräsin heti kun sängyn pohjalla ähinä alkoi.
Ankkis, mukava saada kuumekaveri,meitähän onkin jo monta. Hienoa että VL:n kuviot alkaa selkiytyä teidän osalta. Toivotaan ettei niitä tarvita vaan kuun lopussa on hyviä uutisia. Ja onnea myös onnistuneesta tentistä. Täytyy hattua nostaa kun jaksat lukea pakertaa.
Anilla ollut raskas viikonloppu. Kyllä nuo hetket laittaa aina miettimään ihmisen pienuutta täällä maailmankaikkeudessa. Tikuista olen samaa mieltä ja jos ei nyt tärppää niin tuskinpa tilaan seuraavaankaan kiertoon niitä. Sen verran mukavaa pelien valinta on ollut...
Omassa navassa ei uutta,päivä kerrallaan... Kovasti odotetaan jo nyt hiihtolomaa vaikka se on vasta viikolla 10. Vastahan se reilun viikon joululoma oli mutta uutta tekee jo mieli....
Nyt täytyy taas mennä,palataan....
-pietu-
kun sun esikoisen liikkeet on tuntuneet vielä niin erityisen aikaisin. Tässä kohdassa olisi parempi, jos ne olisivat tuntuneet vasta joskus rv25.
tulin innoissani koneelle lukemaan illan viestisaldoa, eikä ollut mitään?? Kanavatöitten ääressä kaikki?
Eipähän mullakaan tässä sen kummempaa asiaa ole. Vähän parempi fiilis on, vaikka nukunkin edelleen niin äärettömän huonosti. Harmittaa kun puran ukkoon kaiken paskan, kun toinen rakastaa ja on niin hellyyttävä koko ajan. Ja minä en edes anna. Menee kohta kanavat umpeen..
Mitäs muut?
Eipä mennyt eilinen kanavatöissä, vaan ihan jossain muussa. Enpä tiedä missä. Tai en muista... Ukkelin kanssa rykästiin vinkkupullo ihan maanantai-illan kunniaksi. Nyt väsyttää. Eikä johdu viinistä, vain kuopuksesta joka kampeaa itsensä aina meidän väliin.
Siinä jää sitten aamunkin pelin pelaamatta joten kanavat ummessa kohta täälläkin...
vm69
tänne ei kuulu mitään erikoista.
Masussa ei mitään uutta raportoitavaa - ei neukkakäyntejä, ei mitään " mahaohjelmaa" . Kaikki hyvin kumminkin siis.
Kylmää pitelee, hyvä niin. Pääsisi vielä luistelemaan, niin olisi hyvä.
Talo on hiljainen ja nautin siitä :) Yksi lapsi kerhossa ja yksi unten mailla. Ja yksi taitaa nukkua mahassa, kun on sekin kovin hiljainen nyt.
mut en mä sit voinut olla tänään eka kun olin eilen vika :)
Vm, tuttu tunne. Meidän pikkumies tulee meidän sänkyyn klo 5 melkein joka aamu - tänäänkin - ja sellaisella ryskeellä, että pitäis olla suurinpiirtein tajuton, ettei siihen herää. Itse se ei toki herää mihinkään. Sitten tuli hesari ja sitten mä nousinkin ylös.
Höh,minulle kävi kuin senniinalle,ankkikselle ja vm:lle,innoissani ruokatunnin päätteeksi tulin lukemaan pitkää listaa. Ei kai tämä piinaamattomuus ole syynä ettei juttu luista? Meillä kans on nuo käsityöt ollu laatikossa muutaman päivän,on vain niin paljon väsyttänyt iltaisin ettei ole jaksanut muuta kuin kaatua sänkyyn. Mies aamulla huomautti että " taisit illalla nukahtaa heti" .... Ei auta muuta kuin yrittää olla nukahtamatta tänä iltana...
Uskaltaako vm:ltä kysyäkkään kuinka siellä viikot menee,siis kuumeillessa? Entäs ankkis ja minea,hyvin samoissa mentiin?
Senniina mukava että mieli on jo parempi. Varmasti siellä masussa kaikki on hyvin,pikkuinen vain pitää äitiä hyvänä ja on hiljaa. Sullakin alkaa kohta olla puoliväli odotuksessa.
Mitäs tetille kuuluu? Joko alkaa kassi olla pakattuna? Täällä odotetaan kovasti koska sinä lähdet tositoimiin. Eikä emmilläkään ole kovin kaukana se aika kun lähtö tulee. Vitsit täällä aletaan olla täpinöissään....
Kuinkas sonjaemman töihin paluu sujui? Ja isotikruhan oli myös saikulla.
Täällä ei edelleenkään mitään uutta ja ihmeellistä. Kp on 24/ 32tai jotain eli " kuumeiluviikko" kohta alkaa. Ei pysty tämä tyttö olemaan niin ettei mieti ja kuuntele mahaa aika-ajoin. Jokainen mahan nippaus ja rintojen hipaisu oikein itseäänkin raivostuttaa kuinka sitä ei voi elää niin kuin ei olisi mitään tapahtumassakaan tai odotettavissakaan. Antaisi kaksi viikkoa mennä " kuin itsestään" . No joopa toiveajattelua minulta vaikka kuinka yrittäisi.
Ei auta surkuttelu,on jatkettava töitä. Ulkonakin pitäisi lähteä käymään mutta hitsi vie kun on kylmä-20. Onneksi aurinko jo lämmittää.
Palataan.
-pietu-
Kyllä mä taas täällä hymyilin Senniinan kanava -ja ristipistotöille :)) Tämä meidän peli, ompelu ja imurointitermistö alkaa olla niin laajaa, että pitäisi varmaan kohta harkita sanakirjan tekoa :))
Ei ne kanavat Senniina niin äkkiä kiinni mene ;) Meikäläisillä oli tikkaushommat tooooosi harvassa, kun tuota kuopusta odotin. Kyllä mies siitä vitsiä jaksoi vääntää ja esittää kärsivää ja puutteessa olevaa miesparkaa, mutta kun mua ei pelimannin pelit jaksanut YHTÄÄN kiinnostaa. Mutta kyllä ne pelit comebackin teki eikä yhtään ollut röörit kiinni ;))
Vai oli Vm ottanut " vinkkipullosta" vaarin ;)) Eipä se meilläkään päivää katso, milloin on vinkille käyttöä. Hyvän ruuan kanssa (vaikka meneehän tuo alas ilmankin..) pitää saada hyvää punkkua!!
On se hyvä, että täällä on (ihan oikeita) käsityöihmisiä.. kuten Pietu ja Mirjalii. Toisella pyörii singer ja toisella puikot :)) Meikä on molemmissa aivan tumpelo. Singerillä menee suorat saumat ja puikoilla samaten suorat tekeleet (esim. kaulaliina), mutta muut ei. Olen ihan teille kateellinen!!
Taidat Pietu asua jossain vähän ylempänä/idempänä, jos teidän hiihtoloma viikko on vko 10?? Meillä täällä lännessä on vko 8. Ennen kesää asuimme vielä uudellamaalla ja sielläkin oli vko 8. Treen korkeudella on jo vko 9. Kyllähän tuo kasi viikko tulee vähän turhan nopeesti heti joululoman jälkeen.. varsinkin kun täällä mentiin kouluun vasta 8.1. Kouluaika hiihtiksen jälkeen on sitten sairaan pitkä, kun pääsiäisestäkään ei tule kuin pitkä viikonloppu. Noh, nämä on asioita joiden kanssa vain pitää elää.
Meikäläisen tätivieras kun nykyään viipyy kokonaisen viikon, niin eilen päästiin miehen kanssa uudistaan ompeluseuran perustamiskokous ;)) Mutta kyllä se meillä(kin) on niin, että aamulla kun olisi virkeempi, niin tytsi kuorsaa siinä välissä. Ei toki tule joka aamuyö, mutta silloin tällöin kuitenkin. Iltaisin jompikumpi pruukaa olla niin väsynyt, että koneen käyntiin polkeminen on vähän työlästä ;))
Eikun usvaa putkeen tytöt :))
Halit kaikille!!
ANI
Ihan äkkiseltään ennen kotiin lähtöä vastaan Pietulle, että tottakai uskaltaa kysyä. Hyvin menee... kuumeillessa. Kohta saattaa alkaa jo hermostuttamaan, koska tuhrut eivät vielä ole tulleet... mutta ehtiihän ne.. On ollut niin paljon kaikkea muuta, että ihan senkin vuoksi tässä mennään vähän löysin rantein.
vm69
Itsellä ei ihmeitä, kuopus istuu pahvilaatikossa hieman jumissa ja valittaa..... Olin tulossa Vauvan sivuille katsomaan vähän keskustelua seisomalaudoista kasvavan lapsiluvun takia, mutta kai pitää pieni pelastaa ensin.