+++++ TONTTUJEN VIIKKO 4 +++++
Pyöräytetäänpä uusi Tonttuviikko käyntiin. Toivottavasti viikko tuo mukanaan plussia ja pupuiluiloa!
Kommentit (43)
Kiitos Fudgis viikkopinon aloituksesta!
Jaahas siskot..eilinen ei ollutkaan sitten kp 32 vaan kp 1! Eli ihan turhaan tuli taas hötkyiltyä ja pidettyä teitäkin jännityksessä. Näköjään mun kierto osuu siihen 29-31 pv, elikkäs ihan normaalia vaihtelua vaan oli menkkojen " myöhästyminen" .
No, ehtiipäs tässä taas viikon ajan keskittyä opintoihin ja ihan muihin asioihin ;)
Hyvää ja talvisen kylmää (hurr!!) viikkoa kaikille!
Terv. Sophie kp 2
Kiitokset uuden pinon aloituksesta Fudgis!
Pahoittelut tädin yllättävästä vierailusta Sophielle. Miten se teille löysikään pahalainen!! Aja pihalle mokoma muija!
ON: heräsin aamulla vatsakipuun. Sellainen jännä aaltomainen koveneva kipu alavatsassa. Kesti ehkä noin puoli tuntia mutta sinä aikana ei tullut mieleenkään yrittää nousta ylös tai pahemmin edes vaihtaa asentoa. Ja just kun luulin että loppuu niin alkoi taas. Tuntui tossa eturepussa suht keskellä ettei tullut edes mielee et olis jotain ruoansulatusvaivaa. Kp15 tänään. Onkohan mulle kasvanut endometrioosiviidakko kohtuun tai jotain vastaavaa? Nehän kuulemma kipuilee. Ei ole kyl aikasemmin ollu mulla tota E:a.
Sit kun se kipu loppui olen ollu siitä asti ihan okei.
Ihanaa pakkaspäivää kaikille!! Ulkoilemaan mars jos työt/opiskelut antaa myöden!!
mannarii
Sophielle hali. Rökäleen täti sitten sinut bongasi. Mutta asenteesi vaikuttaa todella hienolta! Positiiviset puolet kehiin; kiertosi on säännöllinen. Nyt uuteen kiertoon uudella innolla. Ja nimenomaan, nyt voit vielä keskittyä opiskeluihin ym. juttuihin. Olen omalla kohdallani miettinyt, että jos tässä joskus plussaa, niin saa nähdä, jäisikö opiskelut sikseen. Pystyisikö sitä enää muuhun keskittyäkään? :)
Mannarii, aika hurjalta kuulostaa tuo kipusi! Jos tulee vielä, niin kannattaa varmaan käydä tutkituttamassa. Minkäslaisia ne kiinnittymiskivut on ja missä vaiheessa niitä vois odottaa? En nyt innostuta, kunhan kyselen uteliaisuuttani ;)
Täällä kp16 (Mannariin kanssa suht samoissa viiletetään). Vähän on häntä maassa raskautumisen suhteen. Aamulla lämpö oli vain 36,5, joten raskautumista ei kai sitten ole ainakaan tuon mukaan tapahtunut. Toki tiedän, että aamulämpöily ei ole mitenkään luotettava menetelmä. Mutta viikonloppuna lämmöt kuitenkin oli muutamana aamuna koholla. No, en minä toivolleni mitään voi, edelleen se kytee, vaikka kuinka koetan sitä sammuttaa.
Toivottavasti viikko on lähtenyt kaikilla tontuilla tarmokkaasti ja hyvillä mielin käyntiin!
t.fudgis
SOPHIE77: Harmillista, että täti löysi sinut, pahoittelut. No, mutta kuten Fudgiskin sanoi, nyt on uusi kierto ja uudet kujeet! Ajatellaan positiivisesti; yrityksiä on vasta muutama takana ja kierrot vasta asettuvat kohdilleen. Se on kyllä oikeesti jo loistava alku, että kierto on noinkin säännöllinen! Tästä on kuule Sophie hyvä nyt jatkaa!
MANNARII: tosi kurjia tuollaiset yhtäkkiset kivut! Tosiaan kannattaa käydä vaikka gynellä, jos vielä uusiutuvat. Eihän sitä tiedä, vaikka olisivat olleet ihan oviskipujakin, mutta ainahan se mietityttää, jos tälläisiä tuntemuksia ei ennen ole ollut. Todennäköisesti olivat jotain vaarattomia, kun kerran loppuivatkin jo, mutta tarkkailehan tilannetta!
FUDGIS: hei, nyt kuules häntä pystyyn!!! Anna sen toivosi roihuta, positiivinen mieli on aina parempi! Ja kuten itsekin sanoit, ei noihin aamulämpöihin voi luottaa yhtään, varsinkin jos mittaustilanteet ja -hetket vähänkin eroavat toisistaan. Muutaman viikon päästä voidaan sitten vasta varmuudella todeta missä mennään, siihen asti pidetään toivoa yllä, niinhän!?
Paraskin tässä toivosta puhumaan. Itsellä ei ole minkäänlaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan. Ei siis tunnu miltään. Välillä nyt on pää särkenyt ja olo on ollut jotenkin huono, mutta sitä nyt tapahtuu jatkuvasti muutenkin. Eivätkä nekään tuntemukset ole todellakaan olleet mitenkään säännöllistä. No, mutta omaa neuvoani noudattaen: odotellaan loppuun asti, pian ollaan taas viisaampia!
Viikosta on tulossa aika kiireinen, saa nähdä ehdinkö vielä pinoutumaan. Yritän tulla kuitenkin lukemaan kuulumisianne!
Aurinkoisia pakkaspäiviä kaikille!
Frankie kp25
ihanaa pakkasehtoota tonttutytöt!
me tässä pikkuneidin kanssa taas kaksin, kun iskällä on iltavuoro...me tehtiin sen kunniaksi poppareitä, nam, huvin tuntuu maistuvan, ja pikkuneidille etenkin noi poksahtamatta jääneet siemenet:)
mannarii:muistaks kun mulla oli edellises kierrossa tollanen ihan samanlainen kipu siinä napan vieres? ettei vaan sun kropas tapahtuis nyt jotain...ja tarkotan nyt sit jotain muuta, kun pierun eksymistä;))
sophie:häntä pystyyn, mutta surrakin saa! Minäkin surin ja tirautin pikkuset itkut, ja sit olin taas innolla uuden yrityksen kourissa! Mut kyl se vituttaa! Toivotaan, et akka on nopea, ja pakkaa kassinsa nopeesti!
fud
ku se läksikin vilkkaasti!
piti siis sanomani vielä,
fudgis:ei kai ne lämmöt ole niin kovinkaan luotettavia, et kannattais mittailla, taitavat nekin vain aiheuttaa ylimäärästä stressiä...hmm...ei silti, kyllä minäkin niitä joskus olen mittaillut, mut en ole niistä koskaan mitään tolkkua saanut! nyt vaan ajatukset muuhun;) jep, sehän onkin helppoa, vai mitä;))
frankie:sua sitten jännitetään seuraavaksi+++++++++++++mää puhallan sulle jo nyt tätä lämmintä plussatuulta!! Toivottavasti pääset jossain välissä meille kuulumisia kirjoittelemaan!!
).( mää olen nyt joteskin ihan pihalla. mulla on nyt ollut viikon pää kipeä enemmän ja vähemmän, sitten alkoi sellanen ihmeellinen pahoinvointi lauantaiehtoosta, ja sitä on nyt sitten jatkunu viel tänäänkin. eikä siinä vielä kaikki, mulla suoraansanoen vihloo ja särkee vasen tissi kokoajan. kamala olo jollain tavalla...en ole raskaana, se on kyllä jo todettu moneen kertaan, mut en kyl sit keksi tähän muutakaan, ku et olisko tämä ovulaatio...ei hemmetissä kai, kun kerran menkatkin vasta loppui!! ah, kai täsä voi vain ihmetellä ja toivoa et on sit ovis! poljettu kyllä on, on meinaan maistunut isäntä tosi hyvälle;))
nyt pesulle työn kanssa!
nonuli-ponuli
Mä oonkin ollut viikonlopun pimennossa, piti vielä päivittää tietovajetta tuolta viime viikon pinosta. Otetaan nyt itsekkäästi tähän ensin omat (paukama)kuulumiset. Naamapaukama siis pämähti taas eilen, on niin kipee että ja ällö. Mutta ovistikkuun tulee kerta toisensa jälkeen pelkkä kontrolliviiva, että taitaa todellakin tulla taas aika pitkä kierto, kaipa se sit on ihan vakio mulla. Luulenpa että ovisplussa tulee ke tai to tikkuun ja siitä sitten päivän-parin sisällä saa heiluttaa peittoja ihan tosissaan. Nyt on meneillään kp 15 kuten Mannariillakin. Jännää alkaa taas kohta olla meilläkin! Muita oireita en osaa tunnistaa kuin tuon pöljän pahkuran.
Nonuli: Alkoi ihan naurattaa sun tekstin viimeiset rivit, toivotaan todella että oireet merkkaa ovista!!
Sophie: Ähhh! On se pettymys, kun mokoma tätipirulainen yllättää, mutta sulla on asenne kohdallaan. Ei kun vaan uuteen kiertoon!
Mannarii: Kauheen inhottavia nuo yllättävät kipukohtaukset, varsinkin jos toistuvat eikä tiedä niihin syytä. Mulla oli syksyllä joku aamu ihan normaali olo, mutta kun piti alkaa laittautua töihin, tuli niin kipee ja huono olo että istuin vain sohvalla ja hikoilin paita märkänä enkä voinut
nousta ylös ollenkaan kun huimasi niin kovasti (oli muuten eka kerta mulla ikinä, että huimasi). Sitten pitikin mennä kovaa kyytiä pyttyä halaamaan. Eipä auttanut kuin soittaa töihin, että enpä pääsekään. Siinä vaiheessa luulin, että oli joku ihmeen mahatauti kyseessä mutta ei se sitä ollutkaan. Saman tien tuli täti kylään että siihen se liittyi. Ikinä ei ole ollut niin kipeä ja huono olo, mutta menihän se ohi. Eikä ole toistunut onneksi, silloin nimittäin vähän säikähdin. Huh, toivottavasti se sunkaan kipu ei enää tule takaisin. Meillä se ovis antaa odottaa itseään, plääh.
Fudgis: Älä anna lämpöjen masentaa itseäsi, kun eivät kerran ole niin luotettaviakaan. Uskotaan vaan, että nyt on kyllä tärpännyt.
Frankie: Uskotaan sunkin kohdalla, että teitä on onnistanut. Eihän kaikilla ole oireita välttämättä raskauden aikana kai juuri lainkaan. Jos saiskin sopivasti oireita, niin se olis kai parasta :)
Manteli: Kuulosti loistavalta teidän kahdenkeskisen ajan viettäminen viikonloppuna, antaa toivoa meillekin, joita on peloteltu parisuhteen menetyksellä sitten kun on lapsia. Sitten tosin osaa varmasti nauttia siitä parisuhdeajasta vielä paljon paremmin kuin nyt.
Calle: Parempaa vointia! Tekee pahaa melkein itselläkin, kun ajattelee, että sulla on jatkunut huonovointisuus noin kauan eikä se loppunutkaan.
Eipä muuta tänään, päivittelen ovisuutisiani kun jotain kerrottavaa on.
Bärchen, kp 15
Talvi on tosiaan tullut. Pakkasta on 15 ja kun hain lehden tuntui että sieraimet jäätyy kiinni eikä pysty hengittämään. Ja vaan 15! Mut kun ei ole tottunut niin se vaan TUNTUU kylmälle.
Oma napa heti alkuun: Eilen illalla tuntui se navan vieressä-kipu josta Nonuli mainitsi. Ihan kun olis työntäny neulaa tai sukkapuikkoa läpi. Pistävä kipu joka kesti ehkä minuutin-pari. Ja kun se loppui niin ei taas mitään muuta. Mitään limoja ei ole edelleenkään. Siitä huolimatta ollaan kyllä pupuiltu jtp vähintään.
Bärchen: Onko sulla ollut koskaan rytmihäiriöitä? Toi " kohtaus" mitä kuvailit kuulostaa meinaan just niiden oireilta! Mulla ei ole ollu mutta mun miehellä on toisinaan. Nehän on siis suht vaarattomia. Ei kai ole mahdotonta että liittyvät menkkojen alkuun. Vai on paukama ilmestynyt muttei viivaa. No eiköhän se viivakin pamahda.
Mitäs kun en noista ovistikuista tiedä mitään: onko se ovis just silloin kun tulee se viiva vai tulossa vai mitä? Mähän olen " päättänyt" etten ala niillä tikuttelemaan mutta eiköhän ne tartu kauppareissulta mukaan jossain vaiheessa jos ei ala muuten raskautumaan. Mä jo niitä katsoin Prismassa. Ainii en olekkaan kertonut että mä vihdoin LÖYSIN ne: meidän prismassa ovis ja R-testit on samassa hyllyssä missä on tutit ja muut vauvakamat!!
NonuliPonuli: mun oli pakko poksautella kans poppareita kun teilläkin oli. Illalla vaan yhtäkkiä alko tekemään mieli niitä. Sitte kun söin niitä (mies ei tykkää) muistin että sähän kerroit että söitte niitä Typsyn kanssa. Nam! Noista sun oireista en osaa sanoa mitään. On ne hormonit niin ihmeellisiä et voivat aiheuttaa vaikka mitä. Ja sullahan oli jo kuitenkin raskaushormonia hetken veressä. Jos se vaikka vaikuttaa? Tai kai ovulaatiokin voi tulla eri aikaa eri kierrossa? Voihan se olla vaikka sitä! Toi miehen kimpussa olo kyl puhuis oviksen puolesta..
Frankie: sulla on tosiaan jännät ajat menossa. Eihän kaikilla välttämättä ole mitään tuntemuksia ennen kun kuukautiset jää pois. Ihan hyvin voi olla että ei tulekkaan mitään kipeitä tisuja tms. Esimerkiksi allekirjoittanut ei huomannut mitään oireita: odotin ekaani ilman mitään tuntemuksia noin viikolle 5 asti. Testailinhan mä aiemminkin mutta ei tullut toista viivaa.. Ja joo kyllä mä menen lääkärille jos ja kun kipuilu jatkuu. Tai viimeistään maaliskuussa jos mulla tulee taas se jättipitkä kierto tästäkin kierrosta!
Fudgis: Mä luulen että se kiinnittymiskipu on n. viikkoa ennen kun kk pitäis alkaa. Eli ei voinut olla mulla sitä se eilenaamuinen. Jos se jotain kiertoon liittyvää on niin tuli mieleen jotain munasolun irtoamista tms? Minkälainen lämpömittari sulla on? Mulla on korvakuumemittari ja sillä olen bongannut loppukierron korkeammat lämmöt. Eli kun mulla on norm lämpö aina alle 37 niin loppukierrosta lämmöt oli joka päivä 37-38. Ja olo oli terve silti. Nyt olen mitannut tässä kierrossa joka päivä iltapäivällä n. kahden aikaan ja olen parina päivänä saanut yli 37... Mä en viitsi mitata aamulla sillä kun pää on ollut tyynyssa niin lämpö korvassa on myös korkeampi.
Tjaa. Nyt taitaa olla vuorossa lenkki koiran ja miehen kanssa. Huomenna sitten lähdetään sinne Tallinnaan. Nii että en varmaan pääse kirjoittelemaan ennen kuin perjantai-illalla. Käyn kyl vielä tänään täällä ainakin kurkkimassa..
mannarii
Täällä yks tonttu, jonka pitäisi tällä hetkellä olla Intiassa, mutta sunnuntai-illalla iski vanha kunnon oksennustauti, joten enpäs ole. Mulla se on oikeestaan ohi jo, mutta miehellä, joka aloitti muutaman tunnin mun jälkeen, jatkuu aina vaan. Pikkumies sitä vastoin puklas lauantaina pari kertaa ja ihmettelin sitä, kun ei ole puklaillut enää ikiaikoihin ja sen jälkeen ei mitään. Mutta kai silläkin vähän niin kuin tää tauti oli, koska ei me olla voitu mistään muualta saada kun päiväkodista. Siellä on liikkeellä.
Sophie, pahoittelut tädistä! Musta tuntuu kyllä, että sä suhtauduit omaan piinailuun paljon rennommin, kun me muut. Mutta tosiaan hyvä edes, että kierto vaikuttaa suht tasaiselta.
Mannarii, inhottavalta kuulostaa toi kipu. Olisko se sitten jotain ovishommaa, mistä näitä tietää. Toivotaan niin! Ja toivottavasti ei noin kovana toistu.
Fudgis, toivottavasti sielläkin ovikset olis olleet. Mä en nyt muista, että oliko sulla tikut käytössä. Mä en ole tohon aamulämpöhommaan lähtenyt ollenkaan. Ensinnäkään en varmaan muistais sitä ikinä mitata ja toiseks joudun siinä aamutuimaan hyppäämään useamman kerran hyssyttämään pikkukaveria niin en tiedä toimisko edes. Mutta siis ei turhia toivonmenetyksiä alhaisesta lämmöstä.
Frankie, sullahan alkaa olla jännät päivät. Vai mikä sulla mahtoikaan olla kierron pituus? Ja toi, ettei ole mitään tuntemuksia saattaa tietää hyvää. Eikös monet ole sanoneet, että just siinä kierrossa missä natsas niin ei oikeen mitään oireita ollut. Peukutukset ja plussatuulet sinne!
Nonuli, hmmm mielenkiintoisia oireita. Voisko se ovis olla pukkaamassa. Kyllä kai ne oireet joskus tulee tosi aikasessa vaiheessa. Toivotaan niin.
Bärchen, mua rupes naurattaan toi naamapaukama. Huomasin nimittäin itelläni kans aivan kauheen leuassa tossa viime viikolla eli just luultavan oviksen aikaan. Sitten kun oikeen tarkasti mietin niin musta tuntuu, että mulla oli viime kierrossa sama juttu. Onnea teille oviksen hyötykäyttöön!
).(vielä. Täällä nyt kp19 ja fiilikset on tosi ei raskautuneet. En tiedä mistä johtuu. Kyllä järjen mukaan pitäis olla peíttojen heilutukset osuneet kohdalleen, mutta jotenkin tää mahatauti sotki mun suunnitelmia ja yks päivä ainakin jäi käyttämättä ihan sen takia. Ovis toivottavasti oli silloin viime viikolla. (Epäilisin, että pe tai la.) Mutta mistäs noista ottaa selvää. Sitten vielä tällasia hölmöyksiä mietin, että pupuilun jälkeen en ehtinyt tarpeeks kauan olla paikallaan ja piti saman tien mennä suihkuun jne. kaikkea tyhmää niin oon kyllä aika varma, ettei nyt ole natsannut. Mutta enpähän pety niin pahasti tädin vierailusta.
Ihanaa talvipäivää kaikille tontuille!
Äitsy
Kyllä nyt on talvi tullut tosiaan, hemmetin kylmä ja luntakin satelee hiljalleen. Ihan kiva, vaikka en niin kauheesti talvi-ihminen olekaan. Harmi vaan ettei tullut pakkanen aikaisemmin, en tiedä pääseekö meren jäälle tänä vuonna ollenkaan. Viime vuonna tehtiin siellä pitkiä lenkkejä koiran kanssa auringon paisteessa ja haukku nautti kun sai juosta vapaana ja tilaa oli vaikka kuinka paljon :) Niin ja kävi se myös syömässä pilkkijöiden jättämiä pikkukaloja..yöks!
mannarii: Niistä sun kivuista, luulen että voivat tosiaan liittyä ovulaatioon. Eri ihmisillä on erilaisia tuntemuksia oviksen aikoihin, joillakin voi olla voimakkaitakin kipuja. Niin ja hauskaa Tallinnan matkaa teille!
fudgis: En osaa kyllä sanoa lämpöjutuista mitään, jotenkin vaan epäilyttää että kuinka luotettava menetelmä lämpöjen mittaaminen on. Pitäisi mitata joka päivä samaan aikaan samoissa olosuhteissa ja varmaan kirjata lämmöt ylös useammalta kierrolta ennen kuin alkaa näkyä selkeää kierron mukaista kaavaa lämpöjen vaihtelussa. Tietty jos tulee aikaisemmin raskaaksi niin se on sitten eri juttu. Itse en edes tiedä mikä mun normaali ruumiin lämpötila on, kuumettakin on tosi harvoin paitsi vauvakuumetta tietty ;)
Frankie: Jaahas, teikäläinen on seuraava jännittämisen kohde, bd bd bd! Luulen ettei niihin tuntemuksiin tai niiden puutteeseen kannata niin kauheesti tuijottaa. Mullakin oli viime viikolla ennen menkkojen alkua huonoa oloa aamuisin ym. mutta se enteili sitten kyllä menkkoja eikä raskautta. Ei niitä tuntemuksia varmaan kovin monella heti alussa edes ole..tietty jos kauheesti tarkkailee itseään niin varmaan jotain löytyy. Tsemppiä!
nonuli: Vaikea sanoa mikä sua oikeen vaivaa kun olet alkanut " pimittämään" sun kiertopäiviä ;) Mut tosiaan, kyl mullakin on kauheesti ollut pillereiden lopettamisen jälkeen kaikenlaista kipua ja vihlontaa joka paikassa, myös ns. melooneissa, kierron eri vaiheissa. Jos sulla se ovis sieltä jo pukkaisi..
Bärchen: Vai ei ole ilmestynyt vielä viivaa tikkuun. Tikutteletko kerran vai kaksi kertaa päivässä, jossain oli että kannattaisi tehdä aamuin illoin? Ja tietty sulle voi olla tulossa pitkä kierto tai sitten jää lyhyemmäksi se luteaalivaihe. Luin muuten jostain että n. 30 v. naisilla ovulaatio on vuoden aikana 10/12 kierrosta, elikkäs parissa kierrossa jäisi tulematta vuodessa. Kai sekin on yksilöllistä. Tsemppiä! Varmaan jännä tunne sitten kun saa sen viivan tikkuun!!
calle77: Mikäs on sun vointi, onko yhtään paranemaan päin? Toivottavasti!
ON: Täällä nautitaan " ihanasta" hilloviikosta, onneksi sentään vuoto alkaa olemaan vähenemään päin. Olen muuten ihmetellyt kun mun menkat on nyt ollut molemmissa kierroissa pillereiden jälkeen aika niukat (jopa vähemmän kuin pillereiden aikana) ja vuoto sellaista aika kirkasta ja ohutta. Olen tässä miettinyt että olisko syynä se, että kohdun limakalvot on vielä kauhea ohuet..ei kai sellaiseen mitään onnistu kiinnittymäänkään?
Oletteko muut pillerit lopettaneet huomanneet vastaavaa? Ehkä paikat tässä vahvistuu ajan kuluessa. Muistan kun joskus nuorempana ennen pillereitä vuoto oli ihan erilaista, sellasta karseeta tavaraa..
Eipä muuta tällä erää :)
just alkoi oikein sankka lumipyry, ja pakkastakin on ihan kohtuullisesti!! tosi kaunis talvinen sää!!
Minä olen täs nyt vähän pohtinut, naiset... ja tulin siihen tulokseen, et kyllä nämä pahoinvoinnit ja meloonien vihlonnat liittyy vaan yleisesti omiin hormoneihin! Eihän sitä voi muistaa millasta se aika oli kun oli ilman mitään " ylimääräisiä" hormoneita. Meistä on vähän jokainen syönyt monia vuosia kaiken maailman mömmöjä(toisilla tungettuna sisuksiin;)!!) kai tässä kroppakin ihmettelee, et mitä halvattua nyt oikein tapahtuu, kun sen tarttis ihan itse omin voimin alkaa toimia!! En tiedä onko mulla ollu ovis vai ei, limoja en ole sen kummemmin nyt alkanaut ihmetellä, kun on tota " simmppojen liukastetta" kokoajan tuolla sisuksissa;) mut nyt mennään vaan tälläi useasti pussaillen, kun se kerran tuntuu nyt niin mukavalta, ja on paljon kivampaa, kun yrittää kytätä ovulaatiota!
mannarii:ompas tein prismassa ajateltu paljon järkevämmin noiden testien paikkaa, kun useimissa s-marketeissa! täytyy myöntää et eka minäkin etein niitä sieltä mis kortongit on ja sita vauvojen tavaroista ja sit vaipoista ja siteistä!! En kyl tosiaan tiedä mihin ne " oikeasti" kuuluis!!
apua, mun täytyy ny kiitäää, mein apinat kaato pyykkitelineen!!!
piti vielä jatkaa!
äitsy:mää sitten vihaan oksennustautia, hyi hitsi se on karmaseva tauti! Toi ikävä puoli tuossa hoidon alottamisessa on, et aluksi saa kaikki taudit! Mutta onneksi se vastustuskyky alkaa vähitellen kasvaa!
yöks, koittakaahan parantua nopeasti!
sophie:olen huomannut ihan saman kun sinä! Eli mullakin oli ne ekat vuodot todella niukat ja onnettomat, nyt sitten oli tosi runsaat ja klömppiset, vaikkakin johtui siitä " epäonnistumisesta" ! Eli, kuten tossa alussa jo lätisin, niin aikansa vie ennenkun kroppa älyää lähteä kunnolla toimimaan!
frankie ja fudgis siellä toivottomina miettivät syntejä syviä:) Kuulkaas parempi vain, ettei ole oireita, niin ei ala olettamaan ja miettimään, mitään raskautumisia;)) ei, kun nyt ei mietitä niitä oirehia tai ei oirehien puutoksia, vaan nautiskellaan elämästä ja miehistä, nam, nam;)) (mulla on kauhee seksinhimo kokoajan, kuten huomaatte) mies saa " kyytiä" harvase ehtoo;)) minä poljen sinä ohjaat, niin kuin tanssi, matka käy...
nyt ulos tuulettumaan!
nonuli-ponuli-seksiaddikti
Nonuli on kyllä villillä päällä - täällä aivan ääneen nauran. Olet huipputyyppi :) Ja varmasti mies tykkää. Kuulostaisi tosiaan siltä, että ovis voi olla päällä parhaillaan, kuten joku muukin täällä arvioi noista himoistasi :)
Kiva oli lukea itsekunkin kuulumisia. Nyt on kuitenkin niin kiirus tiskaamaan, että lähetän vaan kaikille yhteiset terveiset. Mannariille kuitenkin spesiaali Matkatoivotus - nauttikaa!
Omassanavassa ei mitään. Ei tuntemuksia ei mittään. Mutta mies eilen ihanasti lohdutteli, että ei kannata itkeä vielä, vaan sitten jos joskus (esim. vuoden päästä) oikeasti aihetta on. Säästetään ne itkut sinne. Jeps. Ja eihän meistä tontuista täällä ketään enää ensi vuonna ole, vaan lykitään rattaita pihalla! bd
Fudgis kp 17
Ihanaa että vihdoin on tullut talvi tänne eteläänkin vaikka hassua sumua onkin ollut melkein koko päivän.
Äitsy: Oksennustauti on kyllä näistä normaalitaudeista se kaikista inhottavin, ainaski mun mielestä. Äh! Oispa teillä edes lapsukainen säästynyt siltä, mutta ei. Ymmärrän muuten ihan täysin, että sitä ajattelee mieluummin jo valmiiks vähän negatiiviseen sävyyn ettei pety sit kun täti taas tulee (vaikka eipä tietenkään välttämättä tule!), onpahan ihana iso yllätys, jos plussa sit tuleekin. Oon huomannu yleensä ajattelevani vähän asiasta kuin asiasta tuolla tavalla. Tosiasiassahan sulla varmaan on kuitenkin aivan hyvät mahikset raskautua, eihän se yks välipäivä mitään merkkaa tai suihku tms! Pitäsköhän mun nyt muuten ajatella tästä naamapaukamasta että on superovis tulossa kun pahkurakin on jättimäinen :) En ainaskaan ole ihan luonnonoikku jos näitä ilmestyy muillekin! Ja naura vaan tosiaan, eihän näihin pahkuroihin oikein muutenkaan voi suhtautua.
Sophie: Onpa hyvä, että oot saanu eukon pakkaamaan kamansa ja pääset taas kohta ainakin harjoittelemaan ovista varten. Mulla ei oo kokemusta pillereistä kuin niin lyhyestä ajasta, etten osaa vastata sun kysymyksiin niitä koskien mutta vastailenpa ovistestijuttuihin. Mun testit on niitä mammaksin testejä ja niissä " käsketään" testaamaan kerran päivässä suht samaan aikaan välillä 10-20. Tuosta valitsin sitten ajaksi 18-19 ja sitä onkin ollu helppo noudattaa, oon osunut kotiin aina siihen aikaan. Mukana tuli sellainen taulukko, josta saa helposti katsottua minä kp:na tikuttelu kannattais aloittaa. Mulla on probleemana se, etten tarkkaan tiedä miten pitkä mun kierto on, mutta veikkaan että ainakin 30 päivää, edellinen oli 32 ja tästä taitaa tulla saman pituinen. Tähän mennessä on tullut aina pelkkä kontrolliviiva mutta tänään tuli selvä punainen viiva testiviivan paikkaan kontrollin lisäks. Vielä en silti intoile, koska sen testiviivan pitäis olla vähintään yhtä vahva kuin kontrolliviivan ja sitä se ei tänään vielä ollut. Huomenna sit ehkä. Tai kuten kirjoitit, eihän sitä välttämättä tule edes aina.
Nonuli: Susta on tullut ihan hurja :) Sehän lupaa hyvää, ei kun kaikki peliin vaan. Just niin, nautitaan elämästä ja yritetään olla miettimättä oireita. Mun on tietty helppo sanoo, kun oon niin tonttu etten varmaan tajuais mitään oiretta vaikka se olis mitä! En tullutkaan ajatelleeks mutta tuo arvelusi oireidesi aiheuttajasta kuulostaa hyvin järkeenkäyvältä.
Fudgis: Sulla on viisas mies, se on ihan oikeessa. Eihän meillä vielä ole syytä masentua, sehän ois kai plussaa vaan jos raskautuminen kävis jo heti näin yrityksen alkuun. Kunpa mäkin muistaisin sen taas seuraavalla kerralla kun täti suorittaa vierailunsa.
Mannarii: Rentouttavaa ja " seksikästä" matkaa teille! Teidän Prisman testit on erittäin järkevässä paikassa, en käsitä miten ne liittyvät luontaistuotteisiin kuten meidän Prismassa kuvitellaan?! Mun ovistestiohjeissa lukeepi, että kun plussa pämähtää testiin, niin sänkyhupi tulisi ajoittaa siitä plussasta 24-36 (vai oliko se 48) tunnin välille eli ei ennen 24 tuntia eikä myöhemmin kuin 36 tai 48. Arvelen, että saan testiin plussan huomenna tai ylihuomenna mikä tarkottais sitä että peitonheilutuksen tulis tapahtua to tai pe. Ja jos sulla on sama, niin se sattuu just eikä melkein teidän matkalle :) Ja jaiks, rytmihäiriöitä!! Saattoipa vaikka ollakin, ei mulla sellasia (kai) ole ennen ollut, ei ainakaan noilla oireilla, mutta kerta se on ekakin ja eikös niitä saata tulla stressistä, että sen puolesta sopis kyllä.
Palaillaan taas asiaan, mukavaa iltaa ja suuresti plussaonnea kaikille tähän(kin) kiertoon!
Bärtsu, kp 16
Elonmerkkejä väläyttelen täältä suunnalta :D
Alkuun ON: Palailin töihin eilen ja nyt (taas kerran) tuntuu että vähän helpottaa. On se kumma kuinka pienestä ihmisen mielentila voi olla kiinni. Talvi kun alkoi ja oma olo ei ole aivan karmea niin katsoo maailmaa erilaisin silmin.
Olen perusluonteeltani aina ollut todella positiivinen ja iloinen ja oikein itseäkin on tympinyt kun luonto tuntuu muuttaneen mut ihan karmeaksi akaksi näiden pahoinvointien myötä. Mutta juuri nyt on kaikki erittäin hyvin! Pitkästä aikaa helliteltiin eilen toisiamme oikein kunnolla ja olo on mukavan ehyt! Mieskin on ollut ihanan ymmärtäväinen ja pitkäpinnainen, on mulla sitten ihana ukko!
Lisäksi olen vihdoin päässyt hyviin ja entisiin lämpimiin väleihin yhden miespuolisen työkaverin (hyvä ystävä!) kanssa. Hän kun aloitti seurustelun noin puoli vuotta sitten ja sen jälkeen ilmoitti minulle että emme ole enää ystäviä. Tuo satutti minua todella ja tyydyin kohtalooni. Nyt kuitenkin näyttää siltä että kaikki on taas hyvin ja ystäväni on päässyt asiassa tasapainoon. Siksipä hänelle kerroin raskaudesta ja nyt hän suhtautuu minuun todella ymmärtäväisesti ja kannustavasti :D
Tuostahan voisi laittaa gallupin: Onko teillä miespuolisia ystäviä? Itse olen kasvanut enimmäkseen poikien keskellä ja ollut luonteeltanikin poikatyttö. Vuosien varrella on kertynyt muutamia todella hyviä ystäviä. Miesten kanssa asioita tulee katseltua vähän eri suunnalta ja suhtauduttua asioihin eri tavalla. Miehelläni taas on vastaavasti paras kaveri naispuolinen (josta toivomme lapselle kummia!). Eli näin meillä.
Äitsylle tsemppiä, toivottavasti ei ole norovirusta! Siskon perhe sen sairasti ja oli kuulemma kova tauti! Mutta jos liikkeellä vain tavallista oksennustautia niin kahdesta pahasta varmasti pienempi. Parantukaa pian :D
Bärchen: Tuosta ovistikkujutusta. Mullahan kävi niin että testin kun aloitin niin tuli parina ekana päivänä ihan hentoja viivoja, sitten ei mitään ja viimeisenä (5.) tikkupäivänä todella vahva +. Mutta koska olin epävarma tuon testin toimivuudesta, riekuttiin peittojen välissä isännän kanssa aina kun siltä tuntui (ja silloin tuntui melkein joka päivä :O )
Mannariille mukavaa matkaa, koska lähdette? Toivottavasti on tasainen kyyti merellä, muuten tietysti toivon oikein hyvää kyytiä ;) Tallinnassa on musta hyvä ruoka, varsinkin kun vähän seikkailee sivukujilla voi löytyä aivan uskomattomia paikkoja. Tosin tietysti tähän aikaan vuodesta taitaa olla hiljaisempaa ja osa sesonkipaikoista on kiinni. Mutta nauttikaa matkasta!
Kaikille yhteisesti kovasti tsemppiä ja oikein hyvää päivää!
Ihan vaan tulin käymään ja kiittämään kaikkia hyvänmatkan toivottelijoita! Kyllä mä uskon että tulee hauska reissu kun näistä alkuhankaluuksista selvitään..
Mies on nimittäin just viemässä koiraa hoitoon ja se tuntuis nyt olevan isompi homma kun luulinkaan ja olisin voinut uskoa :(
Mies on aika herkkä kaveri ja toi hurtta vanhuudestaan huolimatta ei ole ollut koskaan vieraalla hoidossa ja nyt on siis kova paikka. Alusta asti kun tätä reissua mietittiin olen mä ollut aktiivisempi osapuoli suunnittelemaan mihin ja milloin.
Mies ei oikein hokaa nyt sitä että tää on EHKÄ viimeisiä kaksin tehtäviä matkoja niin että mäkin voin jotain vähän juoda ym. ja että tää on vauvantekomatka. Kyl se tietää nyt että on tsäänssit nyt tärpätä mutta se kai vaan miettii miten koira sopeutuu sinne hoitolaan. Mä en siis edelleenkään ole kovinkaan koiraihminen ja ehkä mä olenkin se joka ei mitään tajua?!
Toivon mukaan mies saa mielensä takaisin kun tulee koiraa viemästä. En mäkään kovin kauaa jaksa pinnistellen esittää iloista ja mukavaa seuranaista.. Yleensä meillä onkin just näin että mä olen se tasainen ja se jolla ei tule pää heti kipeeksi kun tapahtuu jotain yllättävää tms. Ja mies taas..
No huomannette että alkaa muakin pikkuhiljaa v**ttaa tää touhu.
Mut toivotaan siis että kohta saan kotiin hymyilevän ukon joka haluaa lähteä mun kanssa lemmenlomalle!!
mannarii
Olen ihan innoissani kun löydettiin tänään tosi ihanaa mosaiikkilaattaa meidän keittiöön! Vaihteeksi jotain menee putkeenkin sillä saralla :)
Tännekin on tullut taas näköjään vinopino kuulumisia!
nonuli: Jos teillä ei tästä kierrosta tärppää niin ei se ainakaan ole yrityksen puutteesta kiinni :0 Hienoa kun himottaa!
äitsy: Teillä onkin alkuviikko mennyt aika ikävissä merkeissä :/ Toivottavasti olette jo paranemaan päin!
fudgis: Juu, ei kannata masentua vaikkei heti tärppäiskään. Huomasin kyllä että itselläkin ekassa kierrossa pettymys oli vähän suurempi kun menkat alkoi, koska lähipiirissä on useampi pari jolla tärppäsi heti pillereiden jälkeen. Mutta eihän sitä sun tapauksessa vielä tiedä kuin on käynyt, jännää ;)
bärchen: Onnittelut ekasta testiviivasta! Kyllä ne sieltä sitten vahvistuu. Vaikuttaa kyllä niin mielenkiintoiselta puuhalta että taidan itsekin hommata testit :)
calle77: Mun parhaat ystävät on ollut aina naispuolisia, mun miehellä on ollut kyllä ystäviä molemmista sukupuolista. Olen huomannut ettei mua kauheesti kiinnosta miehet muuten kuin seksuaaliselta kannalta..hups! Tietysti on paljon miehiä joita voin kutsua kavereiksi, mutta ei ne ole niin läheisiä kuitenkaan.
mannarii: Kyllä sun miehen mieli varmasti vielä piristyy! Voihan sieltä hoitopaikasta pyytää lähettämään viestin, että kaikki on hyvin, niin ei tarvitse murehtia. Itse ymmärrän hyvin sun miehen huolen kun olen itse täysin koiraihminen ja eläinrakas. Yleensä meidän haukku on mun äidillä hoidossa ja sitten aina soittelen, että miten siellä menee, jos ollaan jossain reissussa. Kyllä se on melkeen kuin oma lapsi..
ON: Mun menkat alkaa olla lopuillaan, oli vain yksi kunnon vuotopäivä ja näköjään pari päivää tiputtelua. Tuntuu älyttömältä tällainen, taitaa olla kroppa vielä aika sekaisin. Oliko sulla calle vastaavaa, sähän söit pillereitä yhtä kauan kun minäkin ja muistaakseni sulla oli parit luomumenkat ennen yrityksen aloitusta?
Viikon jatkoja!
Ihan ekaksi MANNARIIlle toivotus, että matka lähtee kaikesta vastustuksesta huolimatta käyntiin mukavasti. Koeta vielä hetki jaksaa pysyä pirteänä ja iloisena matkaseunana, niin kyllä se kumppanikin siitä lämpenee, kunhan pääsee eroahdistuksesta ohi. Meillä ainakin monet riidat saa estettyä sillä, jos vaan jaksaa olla suuttumatta ja esittää toiselle pirteää - kyllä se siitä leppyy ja selvitään pahemmitta kahinoitta. Toivottavasti reissunne tulee olemaan rentouttava ja viimeinen tuliainen näkyy sitten kesällä pulleana mahana :)
SOPHIE77n menkat kuulostaa kyllä erikoisilta. Omalta kohdaltani voin sanoa, että mulla yhdet tulleet luomumenkat on ollut ihan normaalit - runsaat siis, kuten ennen pilleriaikoja.
Kiva, että keittiöön löytyi sopivannäköistä sisustuslaattoja! Kotikuumetta täällä (vauvakuumeen lisäksi) ja siksi tuo keittiöremppasi kuulostaa aikas kivalta.
CALLE77: ihana kuulla, että olosi on jo parempi. Toivotaan, että se nyt tästä eteenpäin olisi vain nousujohteinen! Hienoa, että miehesikin kanssa välit on hyvin läheiset. Kyllä siitä saa virtaa koko elämään.
Gallupiin: minulla ei miespuolisia henk.koht. ystäviä ole, pariskuntia ystävinä toki.
BÄRCHEN on ovisaikojen lähellä. Pupuiluniloa ja tärppionnea! Varmaan kiva, kun saa tikuilla oviksesta varmuuden. Itsellä ei onneksi tule kiusausta hankkia tikkuja, kun en täällä edes tiedä, mistä niitä lähtisin hankkimaan. Marketissa näyttää olevan vain parinlaisia raskaustestejä (yli viiden egen kappalehintaan - onko Suomessakin niin kalliita??!!).
NONULI on kyllä oikeassa, että nyt vaan keskitytään nauttimaan miehistämme ja koetetaan jättää vaavihaaveet vähän taka-alalle. Sinulle tämä kierto on joka tapauksessa nautinnollinen! :)
Toivottavasti ÄITSY05 on jo kuntoutunut! Ja perhe myös. Sulla alkaakin kohta piinapäivät. Varmaan ihan hyvä lähtökohta, että olettaa olevansa ei-raskautunut, niin ei niin paljoa tutkailekaan oireitaan ja stressaa. Kun teillä kuitenkin pupuilut on osunut oikeaan, niin kaikki mahdollisuudet plussaan kuitenkin on. bd
FRANKIE uhkasi, että loppuviikko voi olla kiireinen. Täällä kuitenkin aivan korvat syyhyten odotetaan kuulumisiasi. Mutta ei paineita, kirjoittele kun ehdit. Sulla alkaa kyllä kiertopäivät olla jo mehevät. Plussatuulia sinne suuntaan++++++++++
Vilkutus muillekin tonttusille. Kirjoitelkaa, jahka ehditte!
ON: lopetin ne aamulämmönmittaamiset. Olette oikeassa, turhaa stressiä niistä vain repii. Mitään tuntemuksia ei ole. Joku joskus kirjoitti - en muista oliko tässä pinossa - että ovis oli ollut tikkujen mukaan vasta myöhemmin kuin oli itse oireistaan olettanut. Mulla on ollut yleensä (ennen pillereitä) aika pitkä kierto, joten siksi olen koettanut pitää yllä sitä jtp-tahtia. Eikä mies ole ollenkaan pahoillaan ollut. Täytyy myöntää, että aika lailla sitä jo odottaa, että kun nämä pari viikkoa tästä nyt kuluisivat ja pääsisi piinailemaan. Mutta päivä kerrallaan - vielä voi elätellä toiveitakin.
T. Fudgis kp18
Mannariille hyvät reissut, vaikka oletkin varmasti jo mennyt. Ite käyn nyt vaan nopeesti koneella, olen lähdössä töihin. Kotimaan kiertuetta tiedossa ja huomisiltana kotiin. Mä olen siis jo ihan kunnossa, mies on vieläkin tosi heikkona. Ihme, että sillä on sitten niin paljon rajumpi tauti kuin mulla. Pojalla ei onneks enää mitään muuta kun yskää.
Tää oli nyt tosi pikainen omanapakatsaus, mutta palailen paremmalla ajalla.
Äitsy kp20 (olikohan se niin)
[color=brown][size=2]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Pinouduimme joulun alla 2006, kun jokaista enemmän tai vähemmän kuumeilutti
vauvan suhteen. Kova tohina on nykyisin pinossamme käynnissä ja yksi plussannutkin
on joukkoomme jo saatu. Tervetuloa mukaan myös uudet vauvakuumeilijat ¿ jos koet
olevasi tarpeeksi[/color][color=red] TONTTU [/color][color=brown]joukkoomme iloiseen![/size][/color]
[color=brown][size=2]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ [/size][/color]
[color=olive][size=1]TONTTUJEN ESITTELY:
Olen: Bärchen, 28 v.
Perhe: mies 34 v.
Koti: Pk-seudulla
Yritys aloitettu: 12/06
Olen: Essi80, 26 v.
Perhe: mies, 1 lapsi
Olen: Frankie, 32 v.
Perhe: aviomies 34 v., poika 1/05
Koti: rivitalo Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: 12/06, kierukka poistettu 11/06
Työ: insinööri
Harrastukset: jos olisi aikaa niin Body Pump, tällä hetkellä lähinnä lenkkeily: sauvakävely, juoksu
Mieliruoka: intialainen, meksikolainen, homejuustot
Mielimusiikki: Placebo, Mew
Olen: fudgis, 25 v.
Perhe: mies
Koti: ulkomailla
Yritys aloitettu: pillerit lopetin 12/06, yritykseen 1/07
Työ: Kasv.tiet. yo.
Harrastukset: lenkkeily, matkustelu
Mieliruoka: hyvät pihvit
Mielimusiikki: kaikki, paitsi ¿raskas¿ musiikki
Olen: Luhtavilla, 33 v.
Perhe: mies, tyttö-03, poika-04
Koti: Varsinais-Suomessa Salon seudulla
Olen: mannarii, 37 v.
Perhe: Mies 43 v., Mulla 2 lasta: T-92 P-95 Miehellä T-93, koira
Koti: omakotitalo Pohjoiskymenlaaksossa
Olen: manteli, v-75
Perhe: mies v-70, poika 8/04
Koti: asutaan omakotitalossa Pirkanmaalla
Yritys aloitettu: pillerit jätetty 12 /06
Työ: sairaanhoitaja
Harrastukset: aerobic, avantouinti, ulkoilu, mökkeily
Mieliruoka: intialainen, kaikki tulinen
Mielimusiikki: pop
Olen: nonuli, 29 v.
Perhe: mies 29 v. ja tyttö 2 v.
Koti: omakotitalo metsän keskellä Satakunnassa
Yritys aloitettu: 10/06
Harrastukset: jääkiekko, kuorolaulu
Olen: Sophie77, 29 v.
Perhe: mies 28 v.
Koti: rivitalo Satakunnassa
Yritys aloitettu: pillerit jätetty pois 11/06, esikoinen yrityksessä
Työ: tällä hetkellä vielä valtiotieteen yo
Harrastukset: koiran kanssa lenkkeily, uinti, lukeminen ja leffat
Mieliruoka: italialainen, meksikolainen, intialainen, kaikki menee, nam!
Mielimusiikki: myös musiikin suhteen kaikkiruokainen; The Killers, Pearl Jam, Sting,
Coldplay, U2, yleisesti alternative rock, klassinen ja myös R´n´B.
Nimi: -Äitsy05-, 31 v.
Perhe: mies 33 v. ja poika 1 v.
Koti: Helsingissä[/size][/color]
[color=brown][size=2]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ [/size][/color]
[color=olive][size=1]PLUSSANNEET TONTUT:
Olen: Calle77 eli 29 v. , kotoisin Satakunnasta
Perhe: mies 32 v., kotoisin varsinaissuomesta
Koti: Pk-seutu, paritalon puolikas
Yritys aloitettu: Ensimmäistä odotellaan, + 15.12.2006, la 25.8.2007 (täsmentymättä)
Työ: harmaa valtion virkamies
Harrastukset: kuntosali, lentopallo, veneily
Mielimusiikki: The Crash, Pink[/size][/color]
[color=brown][size=2]++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ [/size][/color]