Tuntuu niin pahalta, kun otin tuttipullon pois kokonaan lapselta ja lapsi itkee sen perään.
Kommentit (19)
Olen ottanut tuttipullot pois reilut 2- vuotiailta. Pois ottaminen on sujunut ilman suurempia ongelmia. Pari päivää lapset ovat pulloa kyselleet. Mielestäni lapsella on luontainen tarve saada tyydytettyä imemistarvetta ainakin tuonne kahden vuoden ikään asti.
Sinuna antaisin pullon vielä takaisin.
Anna pullo takaisin, tai sitten kokeile vaikka pilliä tilalle vaihtoehdoksi.
Eikä tuttipullosta sitä oikomistarvetta tule vaan tutista. Tuttipullo on käytössä sen verran vähän.
Ton ikäinen tarvii joko normaalia maitoa tai korviketta aika paljon päivässä ja on parempi et juo sen tuttipullosta kuin ettei joisi ollenkaan
maitopullo pois päiväsaikaan ja 1,5v iltavellipullo eikä mitään huutoa tullut.
Vierailija:
Olen ottanut tuttipullot pois reilut 2- vuotiailta. Pois ottaminen on sujunut ilman suurempia ongelmia. Pari päivää lapset ovat pulloa kyselleet. Mielestäni lapsella on luontainen tarve saada tyydytettyä imemistarvetta ainakin tuonne kahden vuoden ikään asti.
Sinuna antaisin pullon vielä takaisin.
Vierailija:
Eikä tuttipullosta sitä oikomistarvetta tule vaan tutista. Tuttipullo on käytössä sen verran vähän.
" vieroittamiset" on sujuneet kaikilla kolmella lapsellani hyvin. Lapsesi on vielä hyvin pieni, itse antaisin vielä tuonikäisen pullotella..
Vierailija:
Olen ottanut tuttipullot pois reilut 2- vuotiailta. Pois ottaminen on sujunut ilman suurempia ongelmia. Pari päivää lapset ovat pulloa kyselleet. Mielestäni lapsella on luontainen tarve saada tyydytettyä imemistarvetta ainakin tuonne kahden vuoden ikään asti.
Sinuna antaisin pullon vielä takaisin.
eli siis tuttipulloa imetään satunnaisesti mutta tuttia pahimmillaan koko ajan. pullo ei siis vaikuta olennaisesti hampaiden kehittymiseen.
Parempi juoda maito tuttipullosta kuin että lapsi ei enää suostu juomaan maitoa ollenkaan mikä taphtuu usein kun pullo otetaan liian aikaisin pois. Noin vuoden ikäinen lapsi tarvitsee vielä n1l maitoa päivässä tai väh. 3 pullolista. Tutti aiheuttaa ongelmia hapaissa koska sitä pidetään suussa pitkiä aikoja. Tuttipullosta maito juodaan ja se on sen jälkeen ohi. Meidän lastelääkäri sanoi että tämä ei ole todellinen ongelma koska tutti ole ole suussa pitkään. Joten mielummin pullosta ja hampaista ei tarvitse olla niin huolissaan.
Meillä vähän vajaa 2v joka vielä juo ilta- ja aamumaidot tuttipullosta. Päivittäin pitää tuttipulloa suussa noin 5 min. Tuttia sen sijaan pitää tiukasti koko yön ja se varmasti jo vaikuttaakin ja siksipä on vieroitus hiljalleen alkanut.
Tuttirako siitä voi tulla ylä- ja alahampaiden väliin, ei muuta. Ainakaan hammaslääkärin mukaan.
Turha huolia tuttipullosta, varsinkin jos tutti on vielä käytössä.
t: 7
Kuuntele sydämesi ääntä. Jos tuntuu pahalle ota pullo vielä käyttöön. Toisaalta, jos pidät pääsi tilanne menee " yksillä huudoilla" ohi. Itse en pidä kiirettä, lapset luopuvat pulloista kun on sen aika.
Vierailija:
Kuuntele sydämesi ääntä. Jos tuntuu pahalle ota pullo vielä käyttöön. Toisaalta, jos pidät pääsi tilanne menee " yksillä huudoilla" ohi. Itse en pidä kiirettä, lapset luopuvat pulloista kun on sen aika.
Meillä lapsi joi aamuisin maitoa tuttipullosta vielä 4-vuotiaana, en näe siitä hänelle mitään sen suurempia traumoja syntyneen. Tuttia ei sen sijaan käyttänyt koskaan.
Tylystä tekstistäsi päätellen sinulle ei ole annettu tutia eikä tuttipulloa ollenkaan. Työnnä sinä tutkittu tietosi sinne minne auringonvalo ei pääse. Minä olen toiminut omalla, parhaaksi katsomallani tavalla, enkä siihen todellakaan tarvitse kenenkään vajaapään hyväksyntää. Toivon totisesti, että sinulla ei ole lapsia kun selvästikään et niitä osaa hoitaa. Lue lisää lastenhoito-oppaita, muuhun sinusta ei olekaan.
olet huudattanut lasta turhaan, jos nyt myönnyt ja annat pullon takaisin. Ja ehkäpä lapsi oppii sen, että itkulla saa tahtonsa läpi.
Minä olen kummaltakin lapselta tutit ja tuttipullot jättänyt pois kertaheitolla. Esikoiselta pullo jäi pois 10 kk iässä, tutti 1v8kk iässä. Kuopuksella ei pulloa oikeastaan ollut muuta kuin juomanokan kanssa ja se jäi pois 11 kk iässä, tutti 1v5kk iässä.
Joten, en antaisi pulloa lapselle enää, vaan antaisin juomat nokkamukista tai tavallisesta mukista. Janoon/nälkään ei taatusti tämän asian takia kuole.
Eikä ollut mitään ongelmia. Meillä ei kyllä koskaan nukutettu lasta pullolle vaan ensin juotiin velli/maito ja sitten vasta nukkumaan. Ehkä meidän lapsilla ei ollut sitä imemistarvetta myöskään kun eivät tuttiakaan kerran huolineet enkä myöskään imettänyt.
Vierailija:
Meillä ei kyllä koskaan nukutettu lasta pullolle vaan ensin juotiin velli/maito ja sitten vasta nukkumaan.
Meillä sama. Ehkä se vierotus ei sitten ollut niin hankalaa, kun lapset ei olleet tottuneet nukahtamaan pullo suussa.
24
Oikomishoito tekee erittäin kipeää, muista se.