Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi mä selasin niin monen päivän pinot, että en muistanut enää vastata kellekkään...

Ekaa odottaessa sain ohjeen, että pitäs rueta makuulleen tunnustelemaan, 10 liikettä per tunti, jos ei tule niin seurata liikkeitä toinen tunti, jos ei sittenkään tule tarpeeksi liikkeitä niin yhteys neuvolaan ja tosiaan paljon vaan sitä sokerista, että saa vaaviin eloa. Mullakin välillä tosi hiljaisia päiviä massussa, mutta kannattaa niitä liikkeitä kuitenkin seurata.

22/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa pitkästä aikaa minäkin... Oon nyt jäänyt sairaslomalle äitiyslomaan asti, se alkaa vasta 19.2. Supistelut ollu riesana, eipä ollu edellisessä raskaudessa (-97) tälläsiä mut on tää ollu muutenkin aivan erilaista... ja niinhän ne kai usein onkin. Muuten kaikki ok, hissukseen täytyy vaan oleilla kotosalla.

Yksi erikoinen " juttu" tässä on viime aikoina ilmenny ja alottelinkin siitä uutta ketjua. Eli siis oudot unet/pelot. Nyt oon viime öinä valvonu mm. tästä johtuen, toki suonenvedot yms. on myös pitäny hereillä mutta noi pelottavat unet ja ajatukset on niin häiritseviä että eipä kohta tee enää mieli yrittäkkään nukkua... Lukaiskaa se mun alotus jos tuntuu yhtään tutulta.

Kirpeää pakkaspäivän jatkoa kaikille meille!!

Pussieläin 31+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAMILAKKOILUSTA:

Mun ei onneks tarvii lakkoilla parista syystä joista toinen paljon pätevämpi eli 1) painoa saisi hiukan kertyäkin eikä vaan tippua(ei hyvä kohottaa sokerilla tiedetään) ja 2)mulle ei niin hirveästi nyt tunnu makea maistuvan et siitä olisi haittaa...ennnen maistui mikä vaan, ei väliä oliko makeaa tai suolaista,herkkua vai oikeaa ruokaa.

Nyt on siis pieni jatkuva kuvotus palannut lähes jokaiseen päivään aj välillä aina tarvii käydä oikein yrjöä kutsumassa viemäröinnin kautta, et ei kiva.Ei väliä mitä on syönyt,juonut tai jättänyt nautiskelematta.

Johtuneeko lääkkeistä vai vaan raskaudesta, enpä ole ajatellut,enkä jaksakaan.

LIIKKEISTÄ MASUSSA:

Mulla istukka edessä,joten liikkeet ajoittain ihan olemattomat edelleen,mut kyllä ne tuntuu kokoajan vahvistuvan. Eilen tuli monoa niin et nyt tunsi isäkin kädellään sen liikkeen,hyvä ettei ihan ole jäänyt siis ilman sitä kokemusta. Välillä aivan hiljaista ja vaan niitä lopeta tökkiminen,tää on mun kämppä- puksautuksia.

KANAPASTASTA:

kanahan on siitä hyvä materiaali rakkaudestaruokaan-ihmisille, et siihen voi yhdistää melekin mitä vaan ja samoin pasta eli mulla ei ole mitään vakio reseptiä eikä ainakaan selkeitä teelusikallisia jotain tiettyä maustetta ohjeita jauettavaksi kenellekään(löytyisihän niitä mun vihkoista ja koneelta,mut en jaksa etsiä..itse käytän luovuutta) mut siis muutaman heitto-ohjeen voisin laittaa...

Meillä siis uppoaa mulle ja miehelle yhtälailla tällaiset broileripastat:

*sipulia pannulle ruskistumaan aikas reilusti aika kuumalle pannulle(siis nopeasti kypsyy)-joskus miestä hemmotellakseni en käytä öljyä tai voita vaan paistan ne pekonikuutioiden kanssa..tuo kivan savun maun.

*kevyen ruskettumisen jälkeen broikkosuikaleita perään samalle pannulle...tai tosi laadukasta " oikeaa lihaa eikä jännettä" saa myös jos ostaa rintafileitä tai ohuet fileet paketin ja leikkaa sen itse kuutioiksi ja siis ruskistus nopsasti.

*Joko pilkottuna tuoreita kasviksia(paprika,purjo,kesäkurpitsa,tomaatti,ananas/muut eksoottiset hedelmät(hedelmiä ja tomaattia tai kirsikkatomaatteja ei tarvi lisätä näin ajoissa...yms...) tai esim.wokkivihannespussi perään hetkeksi...lämpöä voipi jo pienentää

*Itse en hirveästi tykkää marinadin mausta joten joko käytän marinoimatonta tai jätän suurimman osan marinadista pois siis aika paljon maustetta... valikoimasta curry-paprika-yrttimauste-cajunmauste-mexicanmauste-pippurit-soija/ mikä sattuu milloinkin parhaalta tuntumaan.

*Viereisellä liedellä on jo keitetty yhtäaikaa pastat ja nyt ne yhdistetään samaan isoon astiaan.

* Päälle joko kevytruokakermaa tai tilkka kanalientä,niin että pasta ja kanat+lisukkeet saa siinä hetken muhia miedolla lämmöllä ja liemi imeytyy pastaan...tai niin että ei lisääkään kermaa vaan paketillisen kuutioitua fetajuutsoa joka sulaa ihanasti kuumaan pastaan hetkessä.

Voi ,variaatioita olisi niin monta mut en jaksa kirjoittaa- eikä kukaan niitä jaksaisi kaikkia lukeakaan.

Rohkeasti vaan kokeilemaan... :)

OMIA TILANTEITA:

Meillä on ens viikonloppuna muutto Keravalle...Vantaalta tullaan. Hiukan huolettaa kun monia viivästyksiä on jo tullut ja nyt isäntä taas on pienen kuumeen kourissa, et toivottavasti ei ole enää viikonloppuna... Minä kun en saa kipeällä kädelläni kantaa yhtään mitään, edes vaatekassia niin olisi aika kurja kaikki apureilla kannattaa....

Perjantaina meille tuli sinne uuteen kotiin jo sohva liikkeestä suoraan ja jotain pientä vietiin viikonloppuna sinne,mut suurimmat siis ens viikonloppuna.

Me muutetaan Sorsakorvelle,siihen Ahjon lähelle. Minusta aivan kivan oloista aluetta,ainakin rauhallista nykyiseen lähiöön verrattuna.

Mun pitäisi tänään hakea fyssarilta rannetuki tähän mun käteen,jos siitä olisi apua... Itse asennoidun hiukan kyynisesti siihen kun ei mun vaiva ole klassinen rannekanavatukkeuma vaan useamman vaivan yhteisongelma.

Uusi viikko onneksi alkoi eilen ja taas hiukan lähempänä maalia... Eilen kinattiin asunnon järjestämisestä...Siitä mitkä nykyisen asunnon tavaroista tulee mukaan ja onko mulla oikeus hakea jotain ns. omiakin tavaroitani sinne varastosta jossa ne on olleet viimeisen vuoden ajan mitä on yhdessä asuttu... Juttuhan paisui tietty ihan mahdottomaksi, onneks ei olla pitkään aikaan tuohon tapaan riitaan ajauduttu,kinat vielä kestää. Isäntä osaa olla niin ehdoton sitten kun suuttuu. oli lähes 3 tuntia ihan hiljaa,vaik puhuin remppa yms asioista, puuhasi vaan omiaan,aivan kun mua ei olisi siinä kämpässä ollutkaan. Tuntui kurjalta,mut kyl se sitten asettui iltaan mennessä. Ei voi mitään... mulle vaan jää hiukan ilkeät sanat ja " täähän on mun omistama kämppä" -asenne mieleen vaik kuinka yrittäisin unohtaa. Maksanhan minäkin siitä osani vaik en lainan hakijana ja siis omistajana olekaan, eli itse koen sen myös minun kodiksi.

Tilitys saa nyt riittää... Etten ala taas näitä syvällisemmin miettiä.

Palailenpa astialle kun jotain asiaa ilmenee...

Masu-mamma 32+1

Vierailija
24/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein pojan sänkyynsä päiväunille. 10 min kuluttua menin peittelemään mutta sänky olikin tyhjä! Poika oli kiivennyt pinnasänkyynsä nukkumaan. Pinnis on vielä toistaiseksi pojan huoneessa. Ollaan poistettu 2 irroitettavaa pinnaa, jotta poika pääsee halutessaan pinnikseensä ja sieltä pois. Haluaa usein mennä leikkimään sinne.

Nyt on vaunujen kankaat pestynä paikallaan. En vaan saanut näppivoimin yhtä rikkaa paikalleen. Täytyy muistuttaa miestä, josko paikkais mun mokat.

Möhkis: ehdotan Tapin tavoin, että Jyskistä vauvojen vaahtomuovipatja, mittaat ja piirrät sopivan kokoisen patjan ja leikkaat mattoveitsellä. Näin me tehtiin pojan lastensänkyyn patja, kun on niin erikoisen kokoinen hökötys. Petari on helpoin ja halvin tehdä itse. Osta vaikka tikkikangasta ja ompelet vaan sivut kiinni. Kannattaa tehdä 2 petaria; toinen kun on pesussa, toinen on käytössä. Itse ainakin suosin noita pestäviä petareita. Senhän voi muuten tehdä peitostakin. Uusia peittoja saa toisinaan 5 ¿:lla.

Eilen pakkasta oli jopa 22. Mukavaa muuten, mut auto oli ihan umpijäässä ikkunoista ja kuskin puoleisesta lukosta.

Nyt syömään keittoa ja lukemaan lehteä rauhassa.

rimma 32+5

Vierailija
25/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tunkee vessapaperia liiveihin*...nyt se sitte alko, nyt ne pirut vuotaa ihan tällee päivälläki! Aiemmin vaan öisin on ilmaantunu länttejä t-paitaan..noloa, täyty laittaa autoki lämpeemää että pääsee kaupalle ostamaa liivinsuojia ja safkaa - on tää kans.

MASU-MAMMA;

Mä voisin luovuttaa sulle ilomielin muutamia erinäisiä kiloja..tää +15kg ei oo oikein mun juttu. Saisit samalla tän mun ruokahalun - tai oikeemmin makean himon, sen saisit kyllä vaikket haluiskaan :)

KOIRA-rakas vie multa hermot..

Siirsin sillon yks pvä pöydän pois ikkunan edestä, kun koirat alko hyppiä pöydälle kattomaan ulos ja rähjäsivät siinä sitte kilpaa. Nyt tuo lappalainen-ääliö ei näe ulos ja huutaa kun se luulee kuulevansa ääniä :) raivostuttavaa..täytyy varmaan rahdata siihen joku tuoli että ne näkee ettei siellä mitään ole. Vielä kun tuo tollo ei usko kun kieltää haukkumasta..eikä se näköjää ees opi!

ääh, ajokoira vinkuu ulos..eikä kuitenka tarkene pitkälle siellä mun vauhtia ilman että tassujaa nostelee. ei kehtais viedä mutta pakko kai se on mennä..ihana ilma on kyllä mutta kun väsyttää.

Taptap

Vierailija
26/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkoi kyllä aika huonoilla yöunilla :(

Viimeyönä sitten alkoi koskemaan alapäähän niin pirusti, että meinasin kipassa lääkekaapille. Mut onneks sitte sain unenpäästä kiinni ja aamulla kaikki taas ihan ok.

Ekana koski noita alapään luita niin pirusti, ettei mikään asento tuntunu hyvältä ja sit alko tuikkia ikävästi sinne kohdunsuulle... vissii alkaa nuo paika pehmetä pikkuhiljaa... No, nyt ihan hyvä oli ja hyvä niin!

Ystävä kävi tänään kylässä ja ihmetteli pientä mahaani... kun siis enää se 6 viikkoa olisi lasketulle ajalle ja maha on kyllä aika pikkuinen omastakin mielestäni. Kuvia katselin ja vertailin ja ei tää ole edes saman kokonen, mitä kuopuksesta 3kk ennen la. Esikoisesta olin oikee valas!!

Liekkö tuo asukki sitten asustaa tuolla sisuskalujen uumenissa vaiko niin alhaalla että maha ei sitten niin pullahda?!

Mahdun vielä nipin napin syystakkiin ja toppatakki on sellainen väljä ollut aina ja siitä ei edes meinaa huomata että olisin raskaana...

Mutta kyllä taa maha silti tuntuu ja tekee olon aika kömpelöksi, vaikka pieni olisikin! En minä nyt siis mikään mahaton ole ;) Mutta tuntuu että kaikki ihmettelee pientä mahaa...

Sitten (anteeks taas unohin nimimerkin!!!) siitä alle kouluikäisen kotihoidontuesta. Pitäisi olla senverran pienet tulot, jotta saisi sitä hoitorahaa, että sen saisi. Itse saan hoitolisää, tuosta meidän kuopuksesta, mutten sitä hoitorahaa ja siksi en sitten saa noista lapsista sitä (olikohan 50,- ja 80,- /kk.)

Mutta sitten hoitovapaalla eri juttu, silloin sen tietenkin sitten saa!

Jouhi liikkeitä mietti. Itselleni neuvolassa sanottiin, että jos illalla on sellainen olo, ettei vauva ole masussa liikkunut ollenkaan, niin sitten niitä liikkeitä seuraamaan. Ja juuri jotain makeaa kun söisi, niin saisi paremmin niitä liikkeitä aikaiseksi. Itse en siis ole koskaan laskenut noita liikkeitä, kun aina päivänmittaan muutamat temuamiset pitänyt. Mutta jos mieltä painaa, niin saahan sitä näytillä käydä! Ihan oman mielenrauhankin vuoksi.

Ystäväni kävi useamman kerran kuopuksestaan näytillä, kun niitä liikkeitä ei tuntunut juurikaan. Ja kaikki oli aina onneksi hyvin.

Mutta nyt pitää mennä tainnuttamaan tuota kuopusta :( Ei meinaa rauhoittua päikkäreille. Ölisee vaan tuolla sängyssään... Ja jos vanhat merkit paikkaansa pitää, kohta karjuu!

t. K@tju rv: 33+5

Vierailija
27/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Tappert: kilot kelpaisi ainakin muutama. :)

Makeanhimoon aplatakseni...kävin just hakemassa lähikaupasta levyllisen Fazerinaa. Namis maiskis! ;>

Äskeiseen BROILERIPASTA-juttuun vielä simppeli vinkki KYLMÄNÄ SYÖTÄVÄÄN PASTAAN...otettiin tätä usein mukaan kesällä picnicille.

Eli keitetään se pasta ja ruskistetaan ne broilerit,maustetaan tietty halutun tyylisiksi pannulla. Yhdistetaan isoon kannelliseen kulhoon. Pilkotaan sekaan tavallista kurkkua,suolakurkkua,keltaista ja punaista paprikaa ja jos haluaa niin tomaattia,itse en käytä kun sde tekee aika vetiseksi muut jutut helposti. Jotkut käyttää tähänkin wokkivihanneksia,minä en. Voi laittaa myös ananasta tai mandariinilohkoja,jos tahtoopi. Sitten kuutioidaan jotain suhteellisen kiinteää juustoa sopiva määrä ja sekin sinne samaan kulhoon. Sitten sekoitetaan kahdesta kermaviilistä ja valkosipulidippipussista kastike ja kumotaan samaan kulhoon...sekoitetaan huolella. Raa' an sipulin ystävät voi lisiä lopuksi matkaan vajaan sipulin silputtuna,minä en omaani laita-mut miehen kulhoon laitan...meillä siis syödään tätä kerralla aika paljon,kun omat kulhotkin pitää olla...heh!

Sitten vaan jääkaappiin maustumaan joiksikin tunneiksi...on aprasta reilusti viileänä.

Lisäksi joko just paistettuja yrttivoipatonkeja tai täytettyjä patonkeja...

tyyliin tämä:

Paista esim. esipaistettuja sipulipatonkeja 1-2 pkt(yhdessä pkt:ssa on 2 pientä patonkia)

Leikkaa halki ja puolikkaiksi. Voitele margariinilla ja pippurituorejuutsolla(semmoinen mustapekan tyylinen juusto pitkuliaisessa paketissa). Lado päälle mieleistä leikkelettä tai makkaraa ja juustoa. Lisää paprikaa ja kurkkua tai muita rehuja. Pläjäytä puolikkaat päällekäin ja kääri tiukkaan foliopakettiin ns.muhimaan. Ja laita nekin jääkaappiin pastan seuraksi.

Sitten eväät ja jotain kevennystä picnic-koriin ja menoksi.

Me ollaan ihan hulluja retkeilemään eväiden kanssa aina kesäisin. Viime keväänä oltiin vappuaattona,muut siis eväsretkeilee vapunpäivänä yleensä, kahdestaan Uutelassa tuolla Vuosaaren niemenkärjessä. Matkassa muutama peite alle ja tarpeen vaatiessa päälle. Korillinen ruokaa ja kylmälaukussa juomaa ja jälkkäriä. Matkassa musiikkia,kirjoja ja pelejä. Oli aivana ihanaa. Oltiin koko päivä. Sen erotti muista retkistä se juttu et oli viuelä niin aikainen kevät...kylmä tuuli mereltä,mut me löydettiin just sopåivan suojaisa kohta kallion kupeessa lahden poukamassa johon aurinko kivasti paisteli. Eka retki on aina paras,kun sitä on koko talven odottanut. :)

Voin keväämmällä jakaa lisää retkisyötävien ohjeita jos jotain kiinnostaa..tai ehkä perustan oman ruokakeskustelutiimin johonkin kun eihän tää odottamiseen niin liity oikeastaan... ;))

Masu-mamma makujen maailmasta moikkis!

Vierailija
28/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut huolia ja murheita esikoisen sairastelun takia, mutta nyt alamme olla voiton puolella.Pääsimme jo tänään ulkoilemaankin.Tosin vain kolme varttia, mutta parempi sekin kuin ei mitään...

Oma olo paksu, mutta muuten ok.Supistelee toki edelleen kamalasti, mutta taidan jo alkaa tottuun siihen, ettei taida ola mainitsemisen arvoinen juttu.Keskiviikkona lääkäri.

uupu rv 34+2...päästää lapset harjoitteleen muumipeliä

Vierailija
29/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan jasieltä laittoi heti äitipolille tarkistukseen. Mies sai lähteä aijemmin töistä ja tulee minut viemään polille. Pelottaa jos pieni ei enää olekaan elossa :( Nyt pitää mennä, moi.

Jouhi suru puserossa

Vierailija
30/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh...

Päivät vaan viuhtoo menemään ja kolmas viikko jo alkoi, kun oon kotosalla. Mihin ihmeeseen se aika oikein menee, kun tuntuu etten kuitenkaan mitään ole saanut aikaiseksi...

Ihan oikeesti.

Mulla ei kyllä tunnu tylsyys yllättävän (ainakaan toistaiseksi), vaikka tosiaan kotosalla koiran kanssa kahden ollaan oltukin.

Möhköfantille piti tuosta patjasta tulla sen verran sanomaan, että jos asustatte täällä pääkaupunkiseudulla (tai sitten Oulun tienoilla), niin Ikean sängythän ovat myöskin hieman standardikokoa pienempiä, joten sieltäkin saattaisi löytyä oikean kokoinen patja + petari.

Kannattaa käydä vilkuilemassa.

Jouhille tsemppiä.

Toivottavasti vaavi voi masussa edelleen hyvin ja on vain nyt ollut lepäilemässä enemmän tai jotain..

Nyt pitää mennä tekemään edes jotain, että saisi tän päivän aikana jotain aikaseksi. =)

-viivi ja onnimöttönen rv33+3

Vierailija
31/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

wokkipannuun öljyä..

-Sipulia sillain sopivina lohkoina (ensin puolitan sipulin ja sit lohkon ne puolikkaat noin useaan osaan)

-broilerin suikaleita, maustettuja (hunaja tai valkosipuli)

nämä ruskistellaan pannussa..

-wok vihanneksia

-valkosipulia

..ruskistellaan, kypsennellään :)..

-kookoskermaa, suolaa (soijaa), sweet chili-maustekastiketta, inkivääri-jauhetta..voi laittaa tuorettakin mutta tarviikohan laittaa sitten jo tuossa vähän aiemmin..

Nuudelit keittelen siinä ja sotken sitten ne kaikki tuonne wokkipannuun. Tämä on hyvä ruoka, voisin tehdä aina ;)

-S

Vierailija
32/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa!! Enpä oo päässy koneelle kun kone oli TAAS huollossa pari viikkoa. Takuu aikaa kun on jäljellä,oli pakko lähettää jälleen kerran kone matkaan. No nyt taas palautunut ja pääsen lukemaan mitä teille kaikille kuuluu...... Töissähän on kyllä koneita,mutta yksinkertaisesti töistä ei ehdi kirjottamaan saati lukemaan.

Lueskelen nuo teidän jutut kohtapuolin kunhan laitan tässä muutaman rivin tulemaan.....

Pakkaspäivä....vieläkin -22. Eipä kiinnosta juuri lähteä kauppareissullekkaan.Auto on lämpenemässä ollu jo jonkinaikaa,mutta ei yhtään kiinnosta! Oon vapaapäivällä tänään,huomenna sit aamuvuoroon. Enää 8 työpäivää ja sitten lomalle!

Äitiyspolikäynnillä olin perjantaina,kaikki muuten hyvin .....mutta poika tykkää olla perätilassa koko ajan. Istuskelee rakonpäälllä ja pitää sitä kai jumppapallona!! =) Parin viikon päästä uusi käynti,mikäli on vieläkin väärinpäin. sitten kai kääntöä yrittävät,kieltäydyin siitä jo valmiiksi....on kokemusta siitä eikä niin hyvältä tuntunut että " mielelläni" jättäisin sen väliin. Lääkäri ehdotti sitt synnytystä ,kun olen uudelleen synnyttäjä-voi synnytys mennä kuitenkin ihan hyvin. Niinpä niin....voi ja voi....... Sanoin että tässä raskaudessa on kaikki koettu,suorastaan painajaismaisesti meni yli puolet raskaudesta ja mitään ylimäärästä en enää haluaisi koettavan....vaikka normaalissa synnytyksessäkin voi sattua mitä vain....aina on omat riskinsä.Nooh,aika näyttää....

Kiloja on tullut nyt 9.....tai noh 7,5.......nimittäin paino on nyt tipahtanut 1,5 kiloa parin päivän sisällä! Ja ihan normaalisti oon syöny,tosin levännykkin oon kyllä joten oisko hieman turvotusta kertynyt.

Äitiyspäivärahapäätöstä en ole vielä saanut,enkä saakkaan ennen huhtikuuta. Työnantaja maksaa ensimmäiset 3 kuukautta palkkaa ja sit kela alkaa vasta maksamaan päivärahaa. Mulla kävi tuuri...sain viran vuoden alusta,vaikka kohta lähdenkin äitiyslomalle.Johan sitä on odotettukin.....samassa työpaikassa 11 vuotta ja vihdoinkin!! Sitähän se on hoitoalalla......=)

Jokos väki on jääny lomille? Ja kaikki tarvittava vauvalle hankittu?? Meillä ei vielä sänkyä oo koottu ja vaatteet on laatikoissa,mutta ajattelin että laitan ne kunhan jään lomalle.

Pientä väsymystä meinaa olla,illalla nukahdan vaikka istualleni!! Selkäsäryt on onneksi helpottaneet,enkai muuten töissä pystyisi olemaankaan.

Mitenkäs Tarppert on rouvittunu?? =) Itsellä kun on tuo sama edessä =) ja suunnitelmat tehty.

No juu...kai sinne kauppaan pitääs lähteä,vaikkei edelleenkään huvita.......Jospa illalla pääsisin taas kirjottamaan.Koneelle voi kyllä olla ruuhkaa....sen verran kauan tämä oli huollossa.... =)

Palaillaan......terkkuja!! =)

eve ja napero 33+1

Vierailija
33/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, toivottavasti kaikki olisi hyvin !!! Tuli ihan pahamieli puolestasi :-(( Omat kirjoitukseni saattavat olla sellaisia töks-töks tyyliin kirjoitettuja, mutta kuitenkin toivon vain hyvää. Ja mullahan sitä tietoa ei ole sen enempää kuin sullakaan, koska esikoista molemmat ootellaan !!!

Käy kertomassa mitä sanoivat sairaalassa .. Kädet ristissä täällä olen, että kaikki olisi vauvalla hyvin.

Jouhi mulla on myös edessä oleva istukka, ja liikkeitä sellaisia hentosia tunsin myös jo vkoilta 17, mutta kunnon potkuja tai nyrkkien iskuja ei tuntunut, joten olin todella huolissani, mutta r-ultra lääkäri vakuutteli, että kaik on hyvin ja vauva liikkuu, mutta hän kun oli selkä masuun päin joten liikkeet vaimenivat entisestään, kun jalat ja kädet kävivät tuonne selän puolelle. Toivottavasti teidänkin pikkuinen olisi vain sellaisessa asennossa, että liikkeet ovat vaimeat.

Tuo samainen r-ultra lääkäri myös sanoi, että liikkeet voimistuvat r-viikoilla 30 ja niinhän siinä kävi, että kunnon liikkeet ovat alkaneet vasta parisen viikkoa sitten ja nyt niitä tulee melkein taukoamatta, olenkin miettinyt, että mikä ihmeen ikiliikkuja siellä asustaa.

Kaikkea hyvää t. emmi

Vierailija
34/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVE;

Hyvinhän tässä " rouvaillessa" ..itseasiassa mua vähän ihmetyttää että eikö tän nyt pitäs tuntua jotenki hienolta ja erilaiselta? Mä oon aina kuvitellu että kun on naimisissa niin sitte on jotenki erilaista. Tää kyllä tuntuu ihan samalta kun ennenki - sukunimikin muuttu niin vähän että kirjotusvirheen piikkiin menee jos vanhan kirjottaa. Ehkä tää kaipaa vielä sen papin aamenen muuttuaksee..maistraatissa kun vaan käytiin, josko sitten kastajaisissa pappikin jotain sanois :) Onnea vaan suunnitteluun!! Se vasta lystiä onkin!

MASU-MAMMA;

Vie nyt jo ne fazerinat jonnekin...syö ne pois!! Kävin jo kaupalla hakemassa broitsku-suikaleita sun muuta tarpeellista ihan vaan sen takia että yllytit :) Kyllä tappitaatti on nyt vihainen...hyyvin vihainen! *tirsk.

JOUHI;

Toivottavasti kaikki on hyvin..mullakin on sillon tällön tosiaan noita hiljasia päiviä, mutta kyllä sieltä aina jotain kopsetta tuntuu kun tuuppii. Tulehan kertomaan sitten kuulumiset..

Mä en ole vieläkään saanu mitään aikaseks, enkä päässy koiran kanssa ulos. Kauheen saamaton olo..kaikki tympii. ei vaan kehtaa..pitäsköhän ottaa päikkärit.

Taptap

Vierailija
35/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskapa eilistä makkarakeittoa on jäljellä niin ei tarvi alkaa vielä ruuan laittoon ;) Odottelen poikaa koulusta, ja ulkona on vieläkin -18 pakkasta. Aamulla oli -21,5 ja sinne se poika lähti pyörällään, kun ei täällä ole muita vaihtoehtoja, bussit ei kulje " täällä asti" . Mutta koulun jälkeen poika on käynyt harrastuksissaan, siellä koulun vieressä, joten kaksi kärpästä samalla iskulla. Sitä paitsi ei poika sisällä viihtyiskään, menis kuitenkin tuonne hankeen jotain värkkäämään. 2km tästä on tuonne " keskustaan" , vertailun vuoksi bussipysäkille on sitten 2,5km.

Jouhi: Toivottavasti kaikki on hyvin! Itsellänikin on istukka edessä ja aika vaimeaa on ulospäin tuo elämä masussa. Nyt vasta viimepäivinä on sellaista ulospäin näkyvää liikettä ollut, eikä sellaistakaan kovin usein. Lähinnä iltaisin ja öisin. Itse tunnen liikkeitä, mutta vaimeasti, mies tuntee harvemmin, koskapa jää jotenkin tuon mahan uumeniin ne liikkeet. Mutta on niitä hiljaisiakin päiviä ja vasta pari yötä olen huomannut, että vauva pitää aikamoista elämää öisin.

Nukkumisesta... mies luki eilen siitä neuvolasta saadusta kirjasta, että olisi fysiologisesti parempi jos odottava äiti nukkuu vasemmalla kyljellä ja illalla komenteli minua " oikeinpäin" nukkumaan :D

Mutta nyt jatkan tämän tietokonevauvahuoneen siivousta :) Pääsee mies rakentemaan pinnasänkyä kun tulee töistä !

t. punkeli hieman laiskana... ompelu ois kivempaa kuin siivous ;)

Vierailija
36/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouhi: tule pian kertomaan, miten kävi. Täällä hengessä mukana ja kädet ristissä.

Punkeli: tuu sä meille ompelemaan niin mä järkkään teidän huoneen :)

Broisku-pastasalaatti:

-nuiji broiskufilleet hieman ohuiksi tai leikkaa fileestä viistoon siivuja,

-marinoi broisku (oliiviöljyä, sitruunaa, timjamia, valkosipulia, suolaa pippuria),

-keitä erikoisen mallisia pastoja esim. farfalle,

-siivuta herkkusieniä ja paista, hieman suolaa ja pippuria

-paahda pinjansiemeniä pannulla (ei rasvaa)

-revi erilaisia salatteja laakealle vadille, sekoita sienet ja pasta ja kaada salaatin päälle (ei ole pakko jäähdyttää),

-päälimmäiseksi paistetut broiskut ja pinjansiemenet

-vuole päälle parmesanlastuja

-kastikkeeksi oliviiöljyä ja balsamicoa

Kävin Ikeassa ja kaikenlaista tarttui mukaan. Loppumetreillä alkoi taas selkä muistuttaa olemassaolostaan ja kun pojan kanssa käytiin kaupassa, unohdin puolet ostiksista, sen verran oli jo huono olo. Nyt särkee vatsaa ja selkää.

Lapset huutaa ruokaa.

-m-

Vierailija
37/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri tuli aamupäivästä käymään ja lähdettiin ulos, siellä telmittiin lumihangessa, kaksi aikuista ja lapsi ja aikuiset varmasti innokkaampina ;). Päikkärit sitten venähti ja todella pitkän taistelu jälkeen sain pojan nukkumaan n. tunti sitten.

Hassua kun mullakin on istukka etuseinässä ja jo rv 20 liikkeet näky ulospäin ja mieskin ne tunsi ja nyt tosiaan maha heiluu sinne tänne, ekat likkeet tunsin rv 15+, kummallista. Voikohan tämä olla yhteydessä supistuherkkään kohtuun.

JOUHI: tulehan kertomaan miten vauva jaksaa, toivottavasti hyvin, halusi vain pitää lepopäiviä!

Vierailija
38/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta te potkitte mut ulos maaliskuisista :D.

Kävin lukee ton pussieläimen aloituksen unista ja peloista. Ekaa odottaessa näin joka yö aivan älyttömiä unia. Nyt olen nähnyt muutamia painajaisia, mutta ovat olleet niin karmivia, että ei tarvitse enää sellaisia nähdä! Kai ne unet jollain lailla tuo esiin alitajuisia pelkoja? Onko muitakin vaivanneet oudot unet?

Vierailija
39/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHKÖFANTTI;

Lumihangessa? Onko teillä lunta ihan hangeks asti? :( tääl ei oo kun max.10cm, paikoin ei sitäkään...ei hankia, ei nietoksia.

Voiko se istukka olla erikohdassa etuseinää, tai vaikka osin sivussa - ja silti sanottaisiin että se on etuseinässä? Tajuskohan kukaan..siis jos se on isona lätkänä tossa ihan keskellä edessä niin sillon ei varmaan liikkeet kovin hyvin tunnu (mulla on takana, ei aavistusta tästä asiasta, mutta mietin vaan..), mutta jos se olis osittain sivussa ja osin eessä, niin voisko sillon tuntua paremmin? Onko se sillon edessä vai sivulla? Vai eritelläänkö sekin onko istukka edessä, sivulla, takana vai edessä ja sivulla tai sivulla ja takana??

Mä käytin koiran parin kilsan tallustelulla, mentiin reipasta vauhtia (siis uskomattoman reippaasti) eka kilsa, ja se sitte kostautu takas tullessa ilkeenä vihlontana ja supisteluna..tyhmää.

Sitte mä siivosin akvaarion ->tietääkö joku miten tyhmän tupsulevän saa tapettua?

Ja kohta pitäs varmaan alkaa laittaa ruokaa..mutta kun mä en oo liikkunu tänää paljon mitään, ja oon kuitenkin vedellu hirmusti (tosi hyviä äitin tekemiä) sämpylöitä, niin pitäsköhän jättää syömättä..kun huomenna on se neuvolakin - ja siellä on se vaakakin. Mutta kun ajattelin tehdä jotain herkkua noista broitsku-suikaleista ja nuudeleista jne..ja se olis tosi namia..kauhian vaikee tämmöstä päättää! Kun hyvää ruokaa ei voi syödä edes " vaan vähän" .

Taptap ja Pukpuk

Vierailija
40/50 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappi; en oo kyllä kuulut diagnoosia, että istukka olis sivulla tai sillee..

Mullahan toi on kans edessä eikä todellakaan ole epäselvää, kun Hippu möyryää. Ei ton istukan enää näillä viikoilla pitäis niin kovasti iskuja vaimentaa (mulla siis rv33+).

Mutta mulla oli omakin kysymys: SÄRKEEKÖ TEILLÄ MUILLA VATSAA?

Siis mulla tuntuu tossa alavatsalla, navan alapuolella sellanen " vyömäinen" kohta jota särkee. Ei voi verrata vatsatautiin eikä liitoskipuihin, eikä ne mun mielestä ole edes suppareita. Pahiten tuntuu sen jälkeen, kun liikkunut esim. kaupassakäynnin jälkeen. Tai jos on pitkään istunut. Tällasta ollut jo muutaman viikon, unohdin siellä Kättärillä asiasta kysyä.

Sain tänään 3 koneellista pyykkiä pestyä :)

-m-