Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~**~Enskat Maanantaina~**~

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille pitkästä aikaa!

Tytöllä on ikää jo yli 10 viikkoa ja oikein ihanaa on arki hänen kanssaan. Tarkempia kuulumisia voi seurailla tuolta Vauvat-puolelta, en viitsi kahteen paikkaan samoja juttuja laittaa. Mutta siis oikein on kaikki hyvin sujunut, vaikka joka päivä on omat kommervenkkinsä ja elämä on omalla tavallaa hyvin erilaista kuin ennen vauvaa.

Mutta piti tulla kaikille käsivaivoista kärsiville sanomaan, että ne ovat hyvin tyypillisiä etenkin loppuraskaudessa. Johtuvat yleensä turvotuksesta, joka voi olla myös päällepäin näkymätöntä. Itsellänihän oli todella paha turvotus, eikä vissiin viimeisellä kolmanneksella ollut yhtään päivää, etteikö käsiin olisi koskenut, en saanut banaania auki ilman veistä + sormet olivat tunnottomat. Helpotti muutama viikko synnytyksen jälkeen, ja nyt noista vaivoista ei ole enää kuin muistot jäljellä. Älkää siis huolestuko, vaikka kädet ovatkin kipeät. Varatkaa vain helposti päälle puettavia vaatteita laitokselle ja pyytäkää miestä tekemään niitä hommia, joissa nuo käsikivut haittaavat.

Pianhan teitä taas siirtyy tuonne vauva-puolellekin useampi. Poppikselle, Makkaralle, Auroralle ja Sirulle nyt ainakin hirveesti onnea synnytykseen! Sori, jos unohdin jonkun loppuvaiheessa olevan, seuraan teidän kuulumisia vain muutaman kerran viikossa joten kaikkia en välttämättä muista... :)

Nyt neiti heräilee päikkäreiltä, pitää mennä!

-Osse ja neiti 10vk+

Vierailija
22/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leenis, tuota painoaviota tulin kommentoimaan. Meillä Poitsu painoi rv27+2 1089g ja jos samaa vauhtia jatkuisi kasvu, niin la painoa noin 3800g:=) Eli ei ihan pienimmästä päästä...

Seuraava arvio onkin annettu vasta rv32+4 ja silloin oli 1995g, mutta tuo eka arvio lähempänä sua!

Osse, kiitti käsikommetista!=) Täällä olen jo itselleni tosiaan reumadiagnoosin tehnyt ja ollut vähän huolissaan. Mut meitä olikin useampi jolla sama vaiva, heti helpotti oloa:=) Ja kiva kun vielä muistat ja käyt moikkaamassa! Perässä tullaan....

Nyt takaisin tenttiin lukemaan:=(

Aurora ja " hiljainen" Poitsu masussa... Ei liikkeen liikettä taas koko päivänä!=( Viimeksi eilen illalla yhden myljahduksen antoi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kanssa just juttelin tuosta käsivaivasta.. Se totes että jännetuppitulehdus vois olla kans.. no, ajattelin että KE kun menen neuvolaan, voisin aiheesta vähän jutella. Muuten täytyy vaan yrittää kärvistellä. Toisaalta kiva kuulla etten ole ainoa jota tämmöinen vaiva kiusaa, toisaalta en kyllä toivo kenellekään.. Ihan orpo olo kun ei meinaa saada vichypullon korkkiakaan auki. blaah.. Ei se turvotustakaan voi olla, kun ei oo handut turvoksissa.. äh, mene ja tiedä.

Siru, jos ei Tiiti ala tulla niin eiköhän se viimeistään sitten tule kun iskäsi ajaa puukuormaan pihaan purkamista varten.. ;)

Sere, kuulostaapa kurjalle apille.. :( Todella harmillista. Toisaalta, jos ottaisitte yhteyttä johonkin lakimieheen niin saisitte kenties neuvoa miten ratkaista asia.. Kovasti peukutamme että löytyisi jokin ratkaisu!!!

Noista arvista.. Ei mulla ole ilmestynyt vielä masuun - vaikka sekin on jo iso kuin mikä - ja täytyy kyllä ajatella vain jotain positiivista.. Eilen taisin olla vähän väsynyt ja sitten meinasin itkuun pillahtaa kun miehelle " järkyttyneenä" daisareitani esittelin.. Mies onneksi osaa

kovasti lohduttaa ja rakastaa..

Auroralla ainakin on uni maistunut.. :) Ois mullakin maistunut, mutta pakkohan se oli taas aamulla herätä töihin. Ois NIIN KOVASTI tehnyt mieli jäädä nukkumaan miehen viereen - sillä kun on vapaapäivä..

Leenis - hyvähän se vain oli että kävitte tsekkaamassa tilanteen. Ikävä ois epätietoisuudessa elää..

Makkarallakin on kova makeanhimo. Mulla kans!!! Olen silti ylpeä itsestäni, koska en mennyt tänään mihinkään namikauppaan! Aion nauttia tänään vain kaakaota ja hedelmäsalaattia + kinuskikastiketta. :)

Masu-mammallakin on muutto edessä. Toivottavasti mies tervehtyy siihen mennessä! Sun pitää tehdä samat kuin mä, eli huolehdit vain muuttoväen ruoka- ja juomatarjoilusta ja ohjaat tavarat oikeisiin osoitteisiin.. :) Työnjohdolla saa jo paljon aikaiseksi!

Mykis ja Sjt - niin pirtsakalle kuulostatte! :)

Ossekin kävi kertoilemassa kuulumisia + lohduttamassa meitä käsivaivaisia.. Kiitos kommenteista!

Mistä te noita painoarvioita saatte? Me saatiin vaan 4D-ultrassa rv 24 ja sillon oli 700g. Ois kiva tietää mitä Tiitiäinen nykyään painaa.. :)

Mä pyysin Tiitiäistä lähettämään Auroran poitsulle vähän potkuenergiaa! Se kun piti semmosta elämää eilen myöhään illalla.. Josko se sit tänään antais tän mamman mennä ajoissa unten maille.. :)

Mä muuten kävin töiden jälkeen varaamassa Tiitiäiselle vaunut! :) Brion Kombit viime vuoden mallia.. Mies kävi ne valkkaamassa päivällä mun ohjeiden mukaan ja varasi - mäkin halusin ne kuitenkin livenä nähdä ennen kuin tuodaan kotiin.. Lauantaina sitten haetaan ne ihan kotiin asti!

Käytiin muuten ostamassa kaverilta käytettynä vaikka mitä! Irtosi hoitopöytä, sitteri, rintareppu, turvaistuin (2-istuimeksi) sekä monta kassillista vaatteita. :) Noista kaikista pulitettiin vähän yli satku, joten olen TOSI tyytyväinen diiliin. Nyt kun sais vielä Tiitiäisen huoneen tyhjäksi kaikesta huonekalusta yms laatikosta ja pussukasta niin vois alkaa sisustaan.. iik.

Mammis + Tiitiäinen

Vierailija
24/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMANALKU JA MUUT KÄSIVAIVAISET:

On totta et useimmilla kait turpoaa kädet ihan näkyvästi jos moisesta kanavatukkeumasta kärsivät,mut mulla ei ole päällisin puolin mitään turvotusta ja käsiongelmaani suurimmaksi syylliseksi Kättärin erikoislääkärit arvioi juuri tämän raskausaikan hyvin yleisen rannekanavatukkeumaksi kutsutun vaivan joka oikeastaan tarkoittaa kudoksien turpoamista ja käden lihaksien ja verenkierron yms toimintojen heikkenemistä. Ei vältäämättä näy uslospäin...mulla tuntuu sellaisia montulla olevia juovia käsivarsissa,jotka pahenee/tulee slevemmin näkyviksi ja tuntuviksi kipujen ollessa pahat.

Mullahan on lisäksi niitä kramppeja kipupisteiden välillä ja ne ei yleensä liity samaan vaivaan, siksi on oletettu et mun tekemät remppatyöt on aiheuttaneet joko lihasjumin tai hermopinteen käteen jossa vielä kiusana tää lievempi raskausajan ongelma,siksi mun vaiva erityisen paha.

Jos kyseessä vaan rannekanavajutska niin rannetuki(saa lainaan kaupungin terveyskeskuksen fysiosta) pitäisi hiukan auttaa vaivaa, samoin nestettä poistavat ruoat jos on näkyvää turvotusta.

olipa taas saarna vaik en sitä kuvaa kyllä halunnut antaa...mun kirjoitus usein muuttuu tuollaiseksi valistukseksi...kait vaikuttaa asiaan et ennen tein niitä sijaisopen töitä ja piti olla ah,niin vakuuttava viesteissä...

Älkää mun saarnoista välittäkö,jokainen tietää itse mikä vaivaa itseään eniten,tahdon vaan niin jakaa kaiken saamani ti3edon, ettei kaikki joudu saman kaltaisista asioista kymmeniä tohtoreja tapaamaan välttämättä.

:)

Masu-mamma 32+1

Vierailija
25/25 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan Masu-mammaa ja Ossea, tod.näk. teidän käsikipuisten loppuraskaudessa olevien vaiva on juuri tuo rannekanavamikänytolikaan.

Mulla oli ihan sama juttu viimeisinä viikkoina, eikä mitään näkyvää turvotusta kuitenkaan. Yleinen vaiva tuntuu olevan :)

Titi oli kysellyt sukupuoligalluppia. Mulla ja miehellä oli alusta asti aina raskauden puoliväliin saakka niiiin tyttöolo, oltiin iiihan varmoja jostain syystä että tyttö tulee. Ultra sitten rv 20+ näytti poikaa, että se niistä meidän " varmoista" fiiliksistä ;)

Nyt nukkumaan kun poitsu kerrankin nukahti JO nyt :)

Hyviä vointeja kaikille!

Viipero