Mitähän sitä pitäisi tehdä, kun on kiinnostunut ihan vääristä aloista
Tässä pitäisi lähteä uudestaan koulunpenkille, kun valitettavasti nykyinen tutkinto ei oikein enää meinaa työllistää. Ongelmaksi on vaan tullut se pikkuseikka, että olen valitettavasti joutunut toteamaan, että en ole sitten lainkaan kiinnostunut näistä työllistävistä aloista, kuten hoitoala ja sosiaaliala tai ravintola-ala vaan kiinnostukseni suuntautuu lähinnä kaupalliselle alalle, tradenomiksi tai merkonomiksi, missä kuulemma on erittäin vaikea saada töitä.
Tunnen itseäni sen verran, että minun on ihan turha lähteä opiskelemaan vaikka sairaanhoitajaksi, kun kiinnostukseni alaa kohtaan on 0 %, vaikka työllistyminen olisi kuinka varmaa, koska todennäköisesti kuitenkin keskeyttäisin opinnot jossain vaiheessa motivaation puutteen takia.
Mutta mitä itse tekisit tällaisessa tilanteessa, jos olisit kiinnostunut vain aloista, joissa työllistyminen on joko vaikeaa tai vähintäänkin epävarmaa.
Niin joo, ja ikää minulla on jo yli 45 vuotta, joten oli ala mikä tahansa, niin se tulee todennäköisesti ongelmaksi työllistymisen kannalta, etenkin kun minulla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta.
...vai onkohan niin, että tämän ikäisenä on ihan sama mitä opiskelee, niin työllistyminen on joka tapauksessa ihme.
Kommentit (2)
Kyllä se ikävä kyllä on niin että ihan sama mitä opiskelet niin ikäsi vuoksi vakituisen työsuhteen saaminen tulee olemaan todella epätodennäköistä. Joten sinuna opiskelisin sitä mikä kiinnostaa, jos sinulla kerran on varaa opiskella. Myyjän töitä voisit saada henkilöstönvuokrauksen kautta, joskus sieltä saa pidemmänkin pätkän kerralla.
Ihan omaa tyhmyyttä sitten. Elämä on valintoja. Työn on tarkoitus elättää, itseä toteutetaan sitten vapaalla.