Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monesti sinua on painostettu Facebookiin tai muuhun someen?

Vierailija
15.04.2024 |

Jos ei ole ollut ikinä osa sosiaalista mediaa, niin saa kuulla ihmisiltä pitkin vuosia, että jos nyt kuitenkin liittyisit.

-"Harmi kun et oo siellä Facebookissa"

-"Kyllä sinne voi tehdä vaikka työ- tai feikkiprofiilin"

-"Siellä on semmonen ryhmä joka sua voisi kiinnostaa"

-"Log in via Facebook"

-"Sun ammatissa pitäisi verkostoitua"

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos somella meinataan Facebook, Insta, Snapchat yms. niin en ole koskaan käyttänyt eikä toisaalta kukaan ole pyytänytkään. Eikä minulla mitään laitettavaa niihin olisikaan.

WhatApp on tekstarien korvaaja ja Telegrammista selaan meemejä ja etsin sontahuumoria työkaverille ja velipuolelle lähetettäväksi WhatsAppin kautta.

Vierailija
22/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan joku tulee ilmoittamaan, että tää palstakin on somea..

Tää on kyllä niin perus. Voi jumalauta kun kaikki forumitkin on pentujen mielestä someja. Varmaan niiden mielestä irc on somea myös.

No IRC oli koko maailman ensimmäinen some (joskaan ei kaupallinen sellainen). Ainakin vuodesta 1990 lähtien, kun ensimmäiset ulkkarit ilmestyivät IRCiin. Silloin, kun IRCissä oli vielä suurimman osan ajasta alle sata ihmistä, ja lähes kaikki olivat keskenään ainakin nimituttuja. Eikä ollut nimikanavia, vaan numerokanavat. Aikana vuosia ennen spämmin keksimistä, aikana jolloin kaikki käyttivät omaa nimeään. Before the dark times, before the empire.

En kyllä muista ysäriltä sellaista, että oltaisiin käytetty omaa nimeä. Minusta sen käyttöä nimenomaan vältettiin. Kuka haluaa paljastaa itsensä tuntemattomalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan painostettiin ja ällisteltiin, nykyään tuntuu, että tulee enemmän kehuja kun kertoo ettei kuulu, eikä ole ikinä kuulunut mihinkään someen, mutta tämä ei siis ole asia jota itse mainostetaan niin kuin siinä olisi jotain upeeta, vaan jos joku sattuu kysymään. Itse en edes ymmärrä mikä siinä on niin kehuttavaa tai upeeta. En minäkään ajattele mitään ihmisistä jotka kuuluu someen, ei vaan ole mun juttu. Ja siis tämänkin palstan löysin vasta ja tuntuu vähän liian somelta mun makuun.

Vierailija
24/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin lopulta pois yhdestä harrastusporukasta, kun en suostunut whatsappiin. Se vähän harmittaa ja tuntui syrjivältä, mutta ei kai sille mitään voi. Eivät suostuneet enää meiliin ja nyt en saa tietoa treeneistä jne. Ja kun kyse täysin vapaaehtoisesta hommasta, en varmaan voi velvoittaakaan. 

No oma valinta. Millä tavalla se tuntuu syrjivältä että et halua saada tietoa treeneistä sieltä mistä sitä tietoa saa?

Yhtä hyvinhän joku voisi "vaatia" infon kirjepostina.

Vierailija
25/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiitos sitten lampaiden Facebookista määkimistä ketjuun.

Mitähän tämäkin on tarkoittavinaan?

Minulla on sellainen muistisääntö, että aina kun joku kirjoittaa sanat "lampaat" tai "määkiminen" muussa kuin kirjaimellisessa yhteydessä, on teksti lukemattakin paskaa ja voidaan jättää huomiotta.

Miten muuten voit provosoitua lammas-sanasta ilman että koet olevasi itse sellainen? Bäääää!

Vierailija
26/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa somen pelkääjät. Tiesittekö että jokainen voi ihan itse kontrolloida mitä sinne laittaa?

Vai mikä on se pelko?

Vierailija
27/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa somen pelkääjät. Tiesittekö että jokainen voi ihan itse kontrolloida mitä sinne laittaa?

Vai mikä on se pelko?

Niin kontrolloinkin. Haluan jakaa itsestäni täysin nolla tietoa.

Vierailija
28/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai mikä on se pelko?

Tuo on lapsellista leimata asiat peloksi. Enemmän halveksuntaa kohdallani.

Vierailija
29/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten somen pelkääjät uskaltaa liikkua julkisilla paikoilla. Heillähän voi jäädä dna:ta, esimerkiksi hiuksia, vaikka ja minne. Entä valvontakamerat? Eikö huolestuta?

Vierailija
30/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä oli noin 7-8 vuotta sitten artikkeli, että ihminen voi olla psykopaatti kun ei halua someen. 

Ja nykyään tiedetään, että siellä olevat ovat sellaisia. Rakkaushuijarit ja muut huijarit - ilman somea olisi moni ihminen onnellisempi ja rahat tallella. 

Vierailija
31/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdessä oli noin 7-8 vuotta sitten artikkeli, että ihminen voi olla psykopaatti kun ei halua someen. 

Ihan jäätävää propagandaa.

Vierailija
32/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää että työmatkoilla kuvataan, miksi selostaisin vieraille tekemiseni, perhe tietää. En ole tyrkyllä mihinkään.En tienaa silleen🤨

Vierailija
33/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät eivät ole painostaneet liittymään mihinkään someen, työpaikkaa varten piti tehdä facetili.

Itse liityin instaan vuonna keppi ja kivi koska halusin postata luonto ja maisemavalokuviani johonkin ja se vaikutti silloin hyvältä paikalta, mitään muuta sinne en koskaan laita enkä edes seuraa ketään siellä.

Vierailija
34/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nykyään tiedetään, että siellä olevat ovat sellaisia. Rakkaushuijarit ja muut huijarit - ilman somea olisi moni ihminen onnellisempi ja rahat tallella. 

Ei siellä somessa kaikkeen tarvi haksahtaa. Huijausyritykset tunnistaa kyllä helposti

Vierailija
35/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole somen vika jos joku uskoo jonkun prinssitarinan ja menee lähettämään rahansa sellaiseen.

Vierailija
36/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten jatkuvasti, mutta ei enää. Moni on lähtenyt sosiaalisesta mediasta, kun on huomannut ettei siitä hyödy mitenkään. Luulen, että joukkomme on alati kasvava. 👍

T: Tuntematon 

Vierailija
37/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facessa ihan omasta halustani.

Vierailija
38/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole somen vika jos joku uskoo jonkun prinssitarinan ja menee lähettämään rahansa sellaiseen.

Voisit olla Facebookin toimitusjohtaja. Eihän se meidän vika ole jos vähän vaaleihin vaikutetaan ja markkinoidaan nikotiinia vauvoille.

Vierailija
39/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran, kokeilin ja petyin, ihan paska se on. Oli profiili kai 3 vuotta ja sitten poistin, en jaksa tuollaista pintaliitäjien juttuja. Instaakaan ei ole mutta palstan juttujen mukaan on vieläkin paskempi sovellus.

Vierailija
40/49 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä esittelyä, tykätkää minusta lasketaan tykkäyksiä. Itketään kun ei tykätäkkää. Uteliaisuus, kytätään toisten elämää kun oma on nolla. Kiitos ei kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi