Kuinka kovaa poliisi saa käyttää voimakeinoja?
Kommentit (59)
Mulla on vääntynyt polvi ja ranteet kiinniotossa. Kiitos Suomen poliisi 🐷
Muutama on jopa kuollut niihin mutta niin ei saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakkaaminen ja jäsenien puristelu ja vääntely. Omaisuuden repiminen. Kovaääninen huuto ja karjunta.
Jos tämä olisi vanhemman harjoittamaa kasvatusta, mites mahtaisi käydä.
Kiitos nyt kuitenkin kun ette naaman päälle istuneet.
Taitaa syyllinen saatuun kohteluun löytyä peilistä kuitenkin?
Ei löydy!
No, sä voit aina tehdä tutkintapyynnön! Kyllä Suomessa poliiseille on tuomioita tullut liiallisesta voimankäytöstä.
Niin paljon, kunnes asiakas tottelee poliisin käskyä. Siinä ei tunneta rajoja. Pahimmillaan voi henki lähteä.
Jos kukaan ei ole kuvaamassa niin mätkivät täysillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos kukaan ei ole kuvaamassa niin mätkivät täysillä.
Mitä tarvetta on poliisilla mätkiä ketään, jos tottelee käskyjä? Eivät vaivaudu edes koskemaan ihmistä, ellei ole pakko.
Melko siistiä oli poliisin Espoon kouluamp. kiinniotto ja hoidettiin käskyttämällä, eikä poliisi käyttänyt pätkääkään voimakeinoja, kun poliisit käskytti polvilleen ja siitä maahan ja poika totteli.
Vierailija kirjoitti:
Kun ei karkaa ei tarvitse ottaa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Hakkaaminen ja jäsenien puristelu ja vääntely. Omaisuuden repiminen. Kovaääninen huuto ja karjunta.
Et vaan aineissa huomannut mitä tuli itse tehtyä ennen tuota.
Ikinä en ole vammoja saanut, vaikka olen poliisin kanssa ollut paljonkin tekemisissä. Kun ei itse tee mitään väärää ja tekee täsmälleen niinkuin poliisi sanoo, niin ei ole mitään ongelmia.
Suomen persupoliisit hakkaa ihonvärin mukaan. Budjetti vain kasvaa.
Narkkareihin niin kovaa kuin tarve on. Narkkareiden ampuminen on ok 👍
Vierailija kirjoitti:
Hahhha! Se oli oikein se
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa syyllinen saatuun kohteluun löytyä peilistä kuitenkin?
Ei löydy!
No, sä voit aina tehdä tutkintapyynnön! Kyllä Suomessa poliiseille on tuomioita tullut liiallisesta voimankäytöstä.
Poliisi tutkii poliisin voimankäyttöä. Tosi uskottavaa touhua. Ei korppi korpin silmää noki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei karkaa ei tarvitse ottaa kiinni.
Poliisin voimankäyttöä rajoittaa kuitenkin laki. Poliisi ei todellakaan saa tehdä kiinniotto-/ pidätystilanteessa mitä tahansa, vaan voimankäytölle täytyy olla selkeä peruste. Voima on aina viimeinen keino ja sitä käytetään niin vähän kuin on mahdollista tilanteen rauhoittamiseksi.
Kahdeksan surmanluotia,siinä sai paskahatut tuta luotien tehon.
Olen Espoossa nähnyt pelkästää hyvää poliisityötä. Ei sinänsä yllätä, että mainittu Espoo ja hyvä poliisityö. Espoo ei valitettavasti ole koko Suomi.
Liian vähän. Tiedän Suomesta yhden tapauksen, jossa rattijuoppo on pysäytetty ampumalla kuljettajaa rintaan. Tuo pitäisi olla rattijuoppojen pysäytystavassa oletuksena.
Ei löydy!