Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö naisen aina haluta olla parisuhteessa? Miksi ihmeessä?

Vierailija
14.04.2024 |

Palstan rähisijöiden viestejä kun lukee, niin heidän ajatusmaailmassaan jokainen nainen haluaa aina olla parisuhteessa. Missään nimessä yksikään nainen ei voi haluta olla sinkku. 

Itse ole eronnut alle vuosi sitten enkä ymmärrä miksi mun pitäisi haluta parisuhdetta. En ole valmis siihen vaan toivun edelleen erosta. Viimeksi tänään piti pienesti itkeä kun mietiin asioita. Ei tähän tilanteeseen mikään parisuhde sovi kun yrittää edelleen paikata itseään.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä oikeasti kiinnostaa sun jutut ap?

Mitä ihmettä sä tulit kitisemään? Jos ei kiinnosta aloitus, niin mene muualle märisemään. Ei kukaan kaipaa sun vinkumista.

Ap

Vierailija
62/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä.

Ihme näkemyksiä ja luuloja teillä arvon naiset on. Ei miehen eikä naisen pidä ja sitä pitää kunnioittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikompitasoinen mies tarvitsee sitä että hän voi kuvitella naisten tarvitsevan epätoivoisesti miehiä. Siten hänelläkin voisi olla mahdollisuus parisuhteisiin. Kun illuusio särkyy, mies raivostuu eikä kykene hillitsemään itseään ja siitä seuraa palstalla kaikkiin naisiin kohdistuva halveksiva kommentointi.

Vierailija
64/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta suomalainen nainen haluaakin koulukiusaajan. Ilmeisesti samanhenkisyys viehättää.

Jotenkin säälittävää tuo kitinä ja typerä yleistäminen ja harhojen levittäminen suomalaisista naisista. Kasva aikuiseksi.

Ap

Vierailija
65/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Mutta suomalainen nainen haluaakin koulukiusaajan. Ilmeisesti samanhenkisyys viehättää.

Jotenkin säälittävää tuo kitinä ja typerä yleistäminen ja harhojen levittäminen suomalaisista naisista. Kasva aikuiseksi.

Ap

Ei se aikuiseksi kasvaminen niitä naisiakaan tunnu kiinnostavan

Vierailija
66/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Naiset osaavat enemmän olla aikuisia kuin miehet ja tämä on kylmä tosiasia.

Ap

Vierailija
67/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jonka naissukupuoli kerta toisensa jälkeen todistaa valheeksi. Ja kumma kyllä, saa kaltaisesi ihmiset myös uskomaan nuo valheet kerta toisensa jälkeen.

Vierailija
68/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua miestä,se eka petti kymmenien kanssa ja sanoi lopuksi,ettei minusta koskaan välittänyt,yritti vain hyötyä ym ikävää.

Vierailija
69/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Ihminen on kuitenkin erittäin sosiaalinen eläin, niin syvät ihmissuhteet vähentää dramaattisesti terveysongelmia, niin fyysisiä kuin henkisiäkin. 

Uusimpien tutkimusten mukaan nykyinen yksilökeskeinen kulttuuri muuten rikkoo ihmisen tunne-elämän. Mitä yksilökeskeisempi ja mitä vähemmän vahvoja ihmissuhteita ihmisellä on, niin sitä vähemmän ihminen tulee kykenemään tuntemaan positiivisia ja vahvoja tunteita muita kohtaan ja sitä huonommin ihminen osaa rakentaa vahvoja kaverisuhteita/parisuhdetta, ja kokee muut ihmiset hyvin helposti "taakkana". Tämä lisättynä meidän biologiaan lisää valtavasti ahdistusta, masennusta, tarpeettomuuden tunnetta ja elämän merkityksellisyyden tunne katoaa voimakkaasti. 

Itelle noiden tutkimusten lukeminen ns. blowas mun mindin. Noi selittää, ei läheskään kokonaan, mut hyvin paljon, miks Suomessa otetaan enemmän koiria ku tehään lapsia, miks parisuhteen etsiminen on muuttunu sarjadeittailuksi, miks naisista 25% käyttää masennuslääkkeitä ja miks avioeroja on niin valtavasti. MONI MUUKIN ASIA VAIKUTTAA, mutta tutkimukset avasi mulle aivan uuden näkökulman ja ymmärryksen suomalaisiin ihmissuhteisiin.

Vierailija
70/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Jonka naissukupuoli kerta toisensa jälkeen todistaa valheeksi. Ja kumma kyllä, saa kaltaisesi ihmiset myös uskomaan nuo valheet kerta toisensa jälkeen.

Kas kummaa, kun kuitenkin yleensä naiset ovat niitä jotka kantaa vastuun perheestä yms. ja usein ne ovat miehiä jotka käyttäytyy kuin poikamiehet vaikka on lapsia. Jopa mun 22v tyttäreni hämmästelee näitä yli 30v perheenisiä jotka ovat baarissa usein ryyppäämässä ja moni heistä myös vikittelee muita naisia. Ei, tyttäreni ei ole heistä kiinnostunut joten turha asiaa kääntää niin. Eikä nuo limanuljaskat vain nuorempia vikittele vaan jotkut vikittelee myös vanhempia naisia ja varmasti käy kettu kolossa joissakin tapauksissa. Meitä on useampi jotka ihmetelleet noiden perheellisten miesten touhua. Ja mitä noita miehiä muutenkin tietää niin ovat jotenkin kakaramaisia ja poikamiesvaihde jäänyt päälle. Naiset ovat sitten kotona lasten kanssa ja harvoin näiden miesten mukana baarissa. Pieni paikkakunta niin kyllä nämä tyypit tiedetään. Samanlaisia on varmasti myös kaupungeissa.

Ap

Vierailija
71/75 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
72/75 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/75 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse olin vuosia sinkkuna, koska halusin.

Sittwn aloin seurustelemaan, ja äitin julisti kaikille, miten minä olen vuosia, vuosia etsinyt ja etsinyt, ja nyt vihdoin löysin miehen. Voi luoja. Tietäispä vaan. Mitään en ole etsinyt, tämä nyt vaan tuli sattumalta työkuvioissa vastaan.

Outo ajatus, että elämän sisältönä pitäisi olla puolison löytäminen.

Vierailija
74/75 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ihminen on kuitenkin erittäin sosiaalinen eläin, niin syvät ihmissuhteet vähentää dramaattisesti terveysongelmia, niin fyysisiä kuin henkisiäkin. 

Uusimpien tutkimusten mukaan nykyinen yksilökeskeinen kulttuuri muuten rikkoo ihmisen tunne-elämän. Mitä yksilökeskeisempi ja mitä vähemmän vahvoja ihmissuhteita ihmisellä on, niin sitä vähemmän ihminen tulee kykenemään tuntemaan positiivisia ja vahvoja tunteita muita kohtaan ja sitä huonommin ihminen osaa rakentaa vahvoja kaverisuhteita/parisuhdetta, ja kokee muut ihmiset hyvin helposti "taakkana". Tämä lisättynä meidän biologiaan lisää valtavasti ahdistusta, masennusta, tarpeettomuuden tunnetta ja elämän merkityksellisyyden tunne katoaa voimakkaasti. 

Itelle noiden tutkimusten lukeminen ns. blowas mun mindin. Noi selittää, ei läheskään kokonaan, mut hyvin paljon, miks Suomessa otetaan enemmän koiria ku tehään lapsia, miks parisuhteen etsiminen on muuttunu sarjadeittailuksi, miks naisista 25% käyttää masennuslääkkeitä ja miks avioeroja on niin valtavasti. MONI MUUKIN ASIA VAIKUTTAA, mutta tutkimukset avasi mulle aivan uuden näkökulman ja ymmärryksen suomalaisiin ihmissuhteisiin.

Toiset ihmiset rikkovat ihmisen tunne-elämän. Omassa rauhassa sitä voi parannella, suojella ja vaalia. Myös esim. eläinten seurassa hermosto lepää. Lähelleen ei kannata ottaa yhtäkään ihmistä, joka ei ole oikeasti HYVÄ ihminen.

Vierailija
75/75 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun ilmoitin olevani sinkku pari "kaveria" yritti heti pokata minua. En edes halunnut miettiä mitään seurustelua kun oli niin tuore tapaus. Samalla minulle " vitsillä" ehotettiin jotain sellaista kumppaniksi, jota en olisi edes jaksanut katsoa. Halusin vain mököttää kotona särkyneenä. Lopuksi tajusin että haluan elää mieluummin sinkkuelämää kuin olla huonossa suhteessa. Olen siis ok sen kanssa. Sitten soitti exsä ja toinen edellisistä jatkoi pokailua vaikka suoraan sanoin etten halua mitään.

Vihdoin on tullut hiljaista kumppani ehdotuksilla enkä ole valmis mihinkään suhde sotkuun. Harjoittelen yksin olemista ja itsensä kunnioittamista. Olen vapaa menemään ja olemaan kenen kanssa tahdon ja se on vapauttavaa. Ei tarvii keltään lupia kysellä muuta kuin ehkä hengaavalta ihmiseltä itseltään jos seuraksi kaipaan. Nyt vasta alan parantumaan ja löytämään itseni. Se on mahtavaa! Vain läheiset, paras kaveri, luonto ja eläimet. Enempää en kaipaa!