Onnin veljelle nimi?
Kommentit (42)
Toivo, Aarre ja Armas yltää mielestäni ajatustasolla samaan.
Urho ja Voitto ovat vahvoja ja perinteikkäitä ja siksi sopivat.
Lennin kohdalla puolestaan pehmeä sointuvuus tekee parin.
Toukosta ja Runosta tykkään kovasti, mutta mies vaan nyrpistelee nokkaansa kun ehdotan niitä nimiä :D
jos joskus vielä saatte tytön, niin hän on ehkä sitten Helmi?
Onni on minusta todella kaunis nimi, mutta juuri tämän sisarus-kateus-vertailun vuoksi en uskaltaisi antaa sitä omalle lapselleni.
Rauno
Martti
Olavi
Urmas
Eero
Lauri
si olisi jo syntynyt. Paremmin olisi sopinut " Onnin hypoteettiselle veljelle nimi" :) Mutta raskaana olen siis tukevasti :D
Auvo ei mahdu suuhuni jostain syystä. Kuulostaa pääni sisällä jo tönköltä. Ajatuksena kaunis.
Vierailija:
tai Armo, Auvo, Aito.
Elo.
anteeks mut mun on pakko kommentoida että Armo ois aika hurja veto papin lapsen nimeks ;)
ei ap
Kun kyselit Jymystä niin mulle esim. tulee siitä mieleen (syytä en osaa sanoa) että Onni on onni ja Jymy niinkuin joku jämä..... kamalaa!!!
Anna ihmeessä Ilo, Armas, Aarre tai joku muu joka myös tarkoittaa jotain yhtä suurta ja hyvää kuin Onni!!!
Arvoa ehdotettiinkin tuolla jo ja se on vähän " virastomainen" mielestäni.
- Toivo
- Aarre
- Voitto
- Jymy
- Sisu
- Ilo
- Urho
- Aari
- Valtti
- Into
tosin tota Aari-nimeä en oikein ymmärrä. Mikä sen merkitys lähinnä on ja yhteys Onniin? Minulle tulee vain mieleen aarin alue.
Vielä voisi ehkä ajatella nimiä, jotka sopivat jotenkin muutoin kuin merkitykseltään Onniin esim juuri Lenni. Tai kirjaimen mukaan: Otto, Otso (näilläkin toki merkitys).
Ja lisäksi Aarista tulee mieleen aaria, mikä on aikas mahtipontinen mielleyhtymä mielestäni.
t. Aaria ehdottanut
vuoksi (näin ainakin päässäni jo valmiiksi asian näen) ;)
Taika on mun Onni. Eli miehelle oli erityisen tärkeää, että pojasta tulee Onni ja minulle tämä Taika nimi on samanlainen fiksaatio ollut jo kauan.
jaksaa huomenna Onnin kanssa häärätä :)
Eelis
Teo
Niila
Ilja
Okko
Viktor (!)
Joel
Tami
Torsti
usko ihana ja erikoinen nimi. nimeen pitää vaan tottua. itselläni on onni poika ja atte poika. kolmatta lasta en ehdi enään tekemään. olisi kiva jos olisi 3 poikaa. onni, toivo ja usko!
Tunnen erään vanhan miehen nimeltään Runo, onko liian hmpeä?