Miksi mies ei halua sitoutua?
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista. Olen tapaillut erästä miestä kohta vuoden ja suhde on edennyt tasaisesti eteenpäin koko ajan. Keskustelua suhteen tilanteesta on käyty ja mies sanoo ettei halua vielä seurustella, mutta sanoo itse kuitenkin ettei tilanne voi ikuisuutta näin jatkua. Hän puhuu siitä, että suhde on vakava ja hyvin nopeasti tavattuamme keskustelimme selväksi ettemme tapaile muita. Miehellä on takanaan hyvin pitkä parisuhde ennen minua ja tapasimme melko hiljattain hänen eronsa jälkeen. Emme ole nähneet toistemme sukulaisia tai kavereita vielä ollenkaan. Olenkohan vain kuitenkin hetken hupia ja minun avulla pääsee helpommin jaloilleen edellisen suhteen jälkeen vai voiko olla, että joku haluaa edetä näin hitaasti. Onko kenellekään vastaavia kokemuksia?
Kommentit (86)
Vuosi on aika pitkä aika jatkaa tuollaista tapailua. Vaikea kuvitella että tuosta suhdetta tulee.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa "lukea" miehiä, eli osaan kyllä erottaa sen että onko mies oikeasti ihastunut/rakastunut minuun. Mitä intuitiosi sanoo: onko miehellä vahvoja tunteita sinua kohtaan vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahasti, että olet väliaikainen suhde, sori vaan. Mies haluaa, että elämässä on joku, mutta ei halua sitoutua tms. Kun joku toinen tulee kohdalle, vaihtaa lennosta. Muista, että sinäkin ansaitset jotain parempaa kuin epätoivoinen odottelu.
Mistä me tiedetään että ap ansaitsee parempaa. Voihan tuo tilanne olla karman lain mukainen seuraus jostain pahanteosta. Ja jos ap on tyhmä, sokea ja kyvytön olemaan yksin niin millä logiikalla hän ansaitsisi parempaa? Eikös parempaa ansaita vasta kun ihan tosissaan yritetään tehdä asioita sen paremman eteen?
Tässäkään tilanteessa en osaa etsiä vikaa muualta, kuin naisesta, joka jää tähän suhteeseen. Hän on ollut jo pitkään tässä viritelmässä ja jää tuleen makaamaan.
Kyllä mies on varmaan tarkoituksellisesti johtanut harhaan eli siinä mielessä hän on alkuperäinen syyllinen. Mutta tässä kohtaa kyse on jo naisen vastuusta. Vähän tyyliin fool me once, shame on you. Fool me twice a week for a year, shame on me
Minulle on tarjottu vastaavaa situationshippiä kolme kertaa. Joka kerta totesin, että etsin kahden ihmisen välistä parisuhdetta ja toivoteltiin näiden sitoutumattomien kanssa hyvät jatkot. Nyt minulla on parisuhde.
En siis voi oikein muuta kuin suositella toisen miehen etsimistä. Toisaalta ajattelen että tuollaisella velmulla on varmasti aina joku sängynlämmittäjä ja lopulta se on universumin kannalta ihan sama onko se ap vai joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi on aika pitkä aika jatkaa tuollaista tapailua. Vaikea kuvitella että tuosta suhdetta tulee.
Mulla ei ole koskaan ollut ongelmaa "lukea" miehiä, eli osaan kyllä erottaa sen että onko mies oikeasti ihastunut/rakastunut minuun. Mitä intuitiosi sanoo: onko miehellä vahvoja tunteita sinua kohtaan vai ei?
Eli olet vähän parempi, kuin muut naiset? Epäilen vahvasti. Aina löytyy mies, joka pystyy pyörittämään sinuakin mennen tullen.
Niin no kyllä tuo on ihan seurustelua, jos kerran ei tapailla muita ja seksiä on harrastettu. En oikein ymmärrä, miten muut ihmiset liittyisi parisuhteeseen siis tuo miehen logiikka että vasta julkistaminen muille tekee parisuhteesta totta.
Tämä on ilmeisesti aikamoista itsepetosta miehen puolelta, jos kuvittelee mahdollisen eron olevan henkisesti jotenkin helpompi kun hän jaksaa sitten hokea itselleen että "kun ei me oikeasti seukattu".
Normaali ihmisellä vahvat tunteet kyllä tulee ihan parissa kuukaudessa jos on tullakseen, ei siihen tarvita mitään vuoden tapailuaikaa.
En jatkaisi tuollaisessa epämääräisessä suhteessa. Menisin vaan lopulta henkisesti ihan rikki. Todennäköisesti tulisin jätetyksi yllättäen ja jäisin vellomaan sydänsuruihin. Mies voi uskotella ja teeskennellä tunteita ja olla sulle ihan mitä vaan sä haluat, mutta vaan hetken aikaa. Älä usko kaikkea. Älä anna hänen ketoa sinua traumasiteeseen. Silloin se tuska vasta alkaa. Lähde!
Vierailija kirjoitti:
Olet varalla. Hän ei kykene tai halua sitoutua sinuun eikä ole kyennyt siihen toisten kanssa ennen sinuakaan. Veikkaan että mies on aika tuuliviiri ja turvaton. Vika ei ole sinussa. Jätä se mies ja anna itsellesi mahdollisuus löytää elämääsi sellainen ihminen joka haluaa samaa kuin sinä.
Mutta se mies, joka sitoutuu, ei ole yhtä komea kuin se, joka ei sitoudu. Nainen haluaa sitouttaa komean miehen, mutta se onnistuu todella harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olet vähän parempi, kuin muut naiset? Epäilen vahvasti. Aina löytyy mies, joka pystyy pyörittämään sinuakin mennen tullen.
Varmasti sellainen mies löytyy, en sitä epäile. Mutta eipä ole vielä löytynyt :D
Mies haluaa ettet sinä tapaile muita muttei kuitenkaan sitoudu. Päästä menemään, ei hän voi Suomen viimeinen mies olla. Jos tämmöiset asiat ovat jo näin vaikeita hänen kanssaan, oikeasti vaikeat asiat ovat vielä hankalampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varalla. Hän ei kykene tai halua sitoutua sinuun eikä ole kyennyt siihen toisten kanssa ennen sinuakaan. Veikkaan että mies on aika tuuliviiri ja turvaton. Vika ei ole sinussa. Jätä se mies ja anna itsellesi mahdollisuus löytää elämääsi sellainen ihminen joka haluaa samaa kuin sinä.
Mutta se mies, joka sitoutuu, ei ole yhtä komea kuin se, joka ei sitoudu. Nainen haluaa sitouttaa komean miehen, mutta se onnistuu todella harvoin.
Et taida olla nainen, jos olisit niin tietäisit että nämä pahimmat vedättäjät ovat niitä ihan tavallisen näköisiä tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Niin no kyllä tuo on ihan seurustelua, jos kerran ei tapailla muita ja seksiä on harrastettu. En oikein ymmärrä, miten muut ihmiset liittyisi parisuhteeseen siis tuo miehen logiikka että vasta julkistaminen muille tekee parisuhteesta totta.
Tämä on ilmeisesti aikamoista itsepetosta miehen puolelta, jos kuvittelee mahdollisen eron olevan henkisesti jotenkin helpompi kun hän jaksaa sitten hokea itselleen että "kun ei me oikeasti seukattu".
Normaali ihmisellä vahvat tunteet kyllä tulee ihan parissa kuukaudessa jos on tullakseen, ei siihen tarvita mitään vuoden tapailuaikaa.
Ei tämä ole kovinkaan monimutkainen keissi. Mies ei koe mitään vahvoja tunteita ap:ta kohtaan, mutta on hänen kanssaan paremman puutteessa.
AP ei halua kohdata totuutta, vaikka hän sen jo alitajuisesti tietääkin.
Olen mies, ja ollut tuollaisessa suhteessa kolmisen vuotta. Alussa oli mukavaa, ja suhde eteni tasaisesti, esittelin ystäville jne. 3-4kk kohdalla tuli mukaan kuvioihin äärimmäinen mustasukkaisuus hänen puolelta, jatkuvaa kyttäämistä, todisteiden etsimistä, jatkuvaa riitelyä jne.
Otin etäisyyttä, rupesin kyseenalaistamaan suhdetta ja tulevaisuutta hänen kanssa. Suhde jäi junnaamaan paikalleen, ja yritin keskustella huolista, mutta kuuroille korville meni. Sillä oli lapset vuoroviikoin, joten asuttiin yhdessä joka toinen viikko, ja joka toinen olin sen luona 3-4 kertaa viikossa.
Ajattelin, että tuo ratkeaa ajan kanssa, ja sen takia jäin roikkumaan.
Eli kannattaa miettiä, olisiko teidän suhteessa jotain mikä huolettaa miestä? Pystyttekö puhumaan avoimesti huolista, ajatuksista ilman syyttelyä, riitelemistä?
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa että sitoudut häneen ettei hänen tarvitse olla yksin. Mutta hän haluaa jättää ovet avoimeksi paremman kumppanin löytämiseksi.
En suosittele jatkamaan, miehen höpinöistä huolimatta.
Ei kyse välttämättä ole edes siitä että mies etsisi parempaa kumppania kuin ap. Miehille kun usein riittää nimenomaan tämänkaltainen tapailu kaikille eduilla ilman velvollisuuksia. Ei halua sitoutua, varsinkin jos on rankka ero ja pitkä parisuhde takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida olla nainen, jos olisit niin tietäisit että nämä pahimmat vedättäjät ovat niitä ihan tavallisen näköisiä tyyppejä.
Vedättäjämiehiä on kaiken näköisiä, eivät kaikki heistä todellakaan ole komeita.
Mutta yleensä naiset pistävät ei-komeat vedättäjät nopeasti pihalle, eivätkä siedä heidän pelailua. Komeisiin vedättäjiin taas naiset ripustautuvat epätoivoisesti, nöyryyttävät itseään ja ovat vaikka kynnysmattona, kunhan mies ei vaan lähtisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vedättäjämiehiä on kaiken näköisiä, eivät kaikki heistä todellakaan ole komeita.
Mutta yleensä naiset pistävät ei-komeat vedättäjät nopeasti pihalle, eivä
Ja näin toimivat toki myös miehet vaikka heidän puolella kyse on yleensä friendzonella roikkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa että sitoudut häneen ettei hänen tarvitse olla yksin. Mutta hän haluaa jättää ovet avoimeksi paremman kumppanin löytämiseksi.
Ei kyse välttämättä ole edes siitä että mies etsisi parempaa kumppania kuin ap. Miehille kun usein riittää nimenomaan tämänkaltainen tapailu kaikille eduilla ilman velvollisuuksia. Ei halua sitoutua, varsinkin jos on rankka ero ja pitkä parisuhde takana.
Ei kai tuo sukupuoleen liity. Olen nainen ja olen samankaltaisessa suhteessa. En ymmärrä mitä enemmän meillä pitäisi olla. Asiat ovat hyvin ja meillä on mukavaa yhdessä. En myöskään kaipaa ketään olemaan tiivimmin kanssani. Johan siinä alkaisi toisen naama kyllästyttää jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo sukupuoleen liity. Olen nainen ja olen samankaltaisessa suhteessa. En ymmärrä mitä enemmän meillä pitäisi olla. Asiat ovat hyvin ja meillä on mukavaa yhdessä. En myöskään kaipaa ketään olemaan tiivimmin kanssani. Johan siinä alkaisi toisen naama kyllästyttää jossain vaiheessa.
No kyllä se siinä mielessä liittyy, että aivan varmasti on reilusti isompi osa miehiä, jotka haluavat tuollaisen epämääräisen suhteen. Muutoin noita naisia riittäisi joka ikiselle miehelle, eikä kenenkään kanssa tarvitsisi pelailla mitään suhteen kaltaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yleensä naiset pistävät ei-komeat vedättäjät nopeasti pihalle, eivä
Ei se kyllä ole välttämättä mikään yksittäinen (ja aika vähämerkityksinen) ominaisuus kuin komeus, joka näissä pitää kiinni, vaikka epätoivoisesti haluat niin väittää.
Usein sellaisella naisella, joka jää epätyydyttävään suhteeseen, on itsellään jotain kiintymyssuhdehäiriöitä. Silloin sillä ei ole merkitystä millainen se vastapuoli itse asiassa on, vaan nimenomaan niillä takertujan ominaisuuksilla. Tämä on varmasti tasojankkaajalle vaikea asia ymmärtää ;)
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Et tule suhdetta tuosta saamaan. Kun mies hullaantuu ja rakastuu tosissaan haluaa kyllä sitoutua kunnolla.
Aina.
Lisäksi ei ne pitkästä liitosta eronneet miehet halua uutta palloa jalkaansa, kun edellisestäkään on vasta juuri päästy. Iso RedFlag!!! Juokse
Juuri näin! Minulla samanlainen kokemus nuorena. Exä ei ollut erityisemmin kiireessä minun kanssa, kuten ei ollut edellistenkään tyttöystäviensä kanssa, mutta heti, kun tuli se Oikeasti Mieleinen Nainen vastaan, lemppasi minut ja oli jo muutaman kuukauden päästä muuttanut avoliittoon tämän naisen kanssa ja vieläpä toiseen kaupunkiin kauas kavereista ja perheestä. Ensimmäistä kertaa ikinä kenenkään kanssa saman katon alla, eikä tyypin nenä kauaa tuhissut, kun oli omasta mielestään se oikea sussu tarjolla.
Ylellä opetettiin, että koska voi olla polyamorikko. Siksi ei tarvitse sitoutua.