Miksi mies ei halua sitoutua?
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia vastaavanlaisista tilanteista. Olen tapaillut erästä miestä kohta vuoden ja suhde on edennyt tasaisesti eteenpäin koko ajan. Keskustelua suhteen tilanteesta on käyty ja mies sanoo ettei halua vielä seurustella, mutta sanoo itse kuitenkin ettei tilanne voi ikuisuutta näin jatkua. Hän puhuu siitä, että suhde on vakava ja hyvin nopeasti tavattuamme keskustelimme selväksi ettemme tapaile muita. Miehellä on takanaan hyvin pitkä parisuhde ennen minua ja tapasimme melko hiljattain hänen eronsa jälkeen. Emme ole nähneet toistemme sukulaisia tai kavereita vielä ollenkaan. Olenkohan vain kuitenkin hetken hupia ja minun avulla pääsee helpommin jaloilleen edellisen suhteen jälkeen vai voiko olla, että joku haluaa edetä näin hitaasti. Onko kenellekään vastaavia kokemuksia?
Kommentit (86)
Itsellänikin on nyt vuosi "tapailua" takana miehen kanssa ja emme ole varsinaisesta seurustelusta puhuneet. Olemme 50+ vuotiaita ja molemmilla todella pitkät suhteet takana (30 vuotta). Ihan alkuun suhde oli molemminpuolin pelkkä s@eksi suhde ja olikin miehelle ihan äärettömän tärkeätä, että suhdetta ei tavallaan määritelty erityisesti ja minulle riitti, että kaksi aikuista vietti aikaa yhdessä kun se hyvältä tuntui. Aika pian tilanne kuitenkin muuttui, ensin sovittiin ettei muita ole, pikkuhiljaa huomasin, että puhuu minusta yhtiökumppaneilleen kuin "tyttöystävästä", sitten puhui aikuisille lapsilleen ja äidilleen jne. Lapset olen tavannut jne. Sitten mies käytti R-sanaa jne. Olemme puhuneet paljon ja kyllä molemmilla alkuun vaikutti se, että tapasimme niin pian erojemme jälkeen, että kumpikaan ei voinut uskoa, että elämään tulee niin pian tärkeä ihminen ja toiseksi minulle on nyt vasta selvinnyt, että miesystävälläni on ollut aika haastavan vahva henkilö ennen minua. Emme puhu pahaa eksistämme toisillemme, mutta pikkuhiljaa sitä tuskaa on kumpunut ulos ja olen oppinut ymmärtämää miestä paremmin.
Minulla oli alusta asti vahva tunne, että yhdessäolossamme on jotain erityistä. Päätin ottaa riskin ja katsoa eteenpäin miehen tahtiin. En kuitenkaan tiedä kuinka kauan olisin pystynyt olemaan jos tilanne ei olisi edennyt laisinkaan.
Ap sai varmaan vastauksen kysymykseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varalla. Hän ei kykene tai halua sitoutua sinuun eikä ole kyennyt siihen toisten kanssa ennen sinuakaan. Veikkaan että mies on aika tuuliviiri ja turvaton. Vika ei ole sinussa. Jätä se mies ja anna itsellesi mahdollisuus löytää elämääsi sellainen ihminen joka haluaa samaa kuin sinä.
Mutta se mies, joka sitoutuu, ei ole yhtä komea kuin se, joka ei sitoudu. Nainen haluaa sitouttaa komean miehen, mutta se onnistuu todella harvoin.
Myös toisin päin. Nainen joka sitoutuu ei ole yhtä kaunis kuin se, joka ei sitoudu. Mies haluaa sitouttaa kauniin naisen mutta se onnistuu vain jos on enempi statusta ja rahaa kuin taviksella.
Vierailija kirjoitti:
Naisten vedättämisessä olennaisinta on löytää nainen joka hoitaa itse puolet valehtelusta. Voit vaikka sanoa ohimennen miten sinulla on kivaa naisen kanssa niin nainen kuulee sen viestinä onnellisesta yhdessäolosta vaikka tarkoititkin vain että seksi oli kivaa.
Myös miellyttämisenhalu ja hyväksynnän hakeminen on tärkeää. Normaali nainen ryhtyy kritiikkiä kuultuaan miettimään haluaakohan enää kuulla sellaista. Vedätysnainen puolestaan ryhtyy miettimään mitä voisi tehdä paremmin saavuttaakseen hyväksyvän katseeni.
Noinhan se menee. Mutta olennaista tuossa vedättämisessä on myös se, että miehen pitää olla ulkonäöltään paremman tasoinen kuin se vedätettävä nainen.
Jos mies on samaa tasoa tai rumempi kuin vedätettävä nainen, naiset ei yleensä kauaa sitä miehen epämääräistä vatulointia ja valehtelua katsele, vaan laittavat pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varalla. Hän ei kykene tai halua sitoutua sinuun eikä ole kyennyt siihen toisten kanssa ennen sinuakaan. Veikkaan että mies on aika tuuliviiri ja turvaton. Vika ei ole sinussa. Jätä se mies ja anna itsellesi mahdollisuus löytää elämääsi sellainen ihminen joka haluaa samaa kuin sinä.
Mutta se mies, joka sitoutuu, ei ole yhtä komea kuin se, joka ei sitoudu. Nainen haluaa sitouttaa komean miehen, mutta se onnistuu todella harvoin.
Myös toisin päin. Nainen joka sitoutuu ei ole yhtä kaunis kuin se, joka ei sitoudu. Mies haluaa sitouttaa kauniin naisen mutta se onnistuu vain jos on enempi statusta ja rahaa kuin taviksella.
Tuo ei ole kyllä totta. Tavismies ei saa edes seksiä kauniilta naiselta vaikka haluaisi. Sen takia tulee noita friendzoneja. Siinä tavismies yrittää saada epätoivoisesti kauniin naisen ihastumaan itseensä, mutta se onnistuu äärimmäisen harvoin ja mies hukkaa siinä lopulta vain aikaansa. Toisaalta, jos se onnistuisi ja mies saisi seksiä edes kerran kauniilta naiselta, olisi mies onnensa huipulla. Miehet siis pelaavat upporikasta ja rutiköyhää tuolla tavoin toimimalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vedättämisessä olennaisinta on löytää nainen joka hoitaa itse puolet valehtelusta. Voit vaikka sanoa ohimennen miten sinulla on kivaa naisen kanssa niin nainen kuulee sen viestinä onnellisesta yhdessäolosta vaikka tarkoititkin vain että seksi oli kivaa.
Myös miellyttämisenhalu ja hyväksynnän hakeminen on tärkeää. Normaali nainen ryhtyy kritiikkiä kuultuaan miettimään haluaakohan enää kuulla sellaista. Vedätysnainen puolestaan ryhtyy miettimään mitä voisi tehdä paremmin saavuttaakseen hyväksyvän katseeni.
Noinhan se menee. Mutta olennaista tuossa vedättämisessä on myös se, että miehen pitää olla ulkonäöltään paremman tasoinen kuin se vedätettävä nainen.
Jos mies on samaa tasoa tai rumempi kuin vedätettävä nainen, naiset ei yleensä kauaa sitä miehen epämääräistä vatulointia ja valehtelua katsele, vaan laittavat pihalle.
Kuten tuolla jossain jo aiemmin mainittiin, niin jos naisella sattuu olemaan traumataustaa, läheisriippuvuutta jne,, niin sillä miehen ulkonäöllä ei ole niin suurta merkitystä, koska kaikki kiteytyy siihen, että tällainen ihminen pelkää että toinen lähtee vaikka kuinka paljon vaatimuksia tai skeidaa tulisi niskaan suhteen aikana.
Yleensä ei ole joko toipunut edellisestä,
tai sit näkee sitoutumisen tosissaan, eikä ole ihan varma onko valmis loppuelämän juttuun / loppuelämän juttuun just sun kanssa.
Monet hyvät miehet ynnäilevät parisuhteen plussat ja miinukset. Enää ei riitä vaki panokaveri kaikille tärkeimmäksi pluspuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole kyllä totta. Tavismies ei saa edes seksiä kauniilta naiselta vaikka haluaisi. Sen takia tulee noita friendz
Juuri näin.
Tavismies joka yrittää saada seksiä tai suhteen kauniin naisen kanssa, saattaa päätyä friend zonelle (olettaen että nainen näin valitsee toimia, eikä vain torju miestä suoraan).
Tavisnainen joka yrittää saada suhteen komean miehen kanssa, päätyy fuck zonelle jos mies kokee sillä hetkellä tarvetta seksisuhteelle eikä suoraan torju naista.
Tämä on toki aikamoinen pelkistys todellisuudesta, mutta aika usein homma menee noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä nämä kauniit naiset ovat, jotka eivät halua sitoutua? Vielä ei ole tullut yhtäkään vastaan.
Tuo ON seurustelua. Ihmiset tekevät kaikesta nykyään niin vaikeaa.
Älä anna käyttää itseäsi hyväksi, nainen.
Jos ei seurustele, on sinkku.
(Paitsi tietysti jos on jo naimisissa tms.)
Hyviä pointteja. Tuntuu kieltämättä siltä etten tunne miestä loppupeleissä kauhean hyvin. Jää aika paljon puuttumaan, kun ei tiedä minkätyyppisiä kavereita hänellä on ja millainen hänen perheensä on. Taidan yrittää vielä keskustella miehen kanssa josko saisin selville vielä enemmän hänen ajatuksiaan. Mutta tähän tilanteeseen ei kyllä tosiaan kannata jäädä. Hankala se on lähteä, kun välittää miehestä niin paljon. :(
Tuo on kyllä seurustelua. Vanhemmille esittelyä nyt ei tarvitse minusta aikuisten ihmisten tehdäkään kovin aikaisin, siis kun puhutaan esim. nelikymppisistä eikä tarkoituksena ole perheen perustaminen. Mutta jos et ole vuoden aikana nähnyt hänen kavereitaan, niin siitä kyllä nousisi punainen lippu.
Olemme noin kolmekymppisiä ja perheen perustaminen kummallakin lähivuosina haaveissa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olemme noin kolmekymppisiä ja perheen perustaminen kummallakin lähivuosina haaveissa..
Ap
Itse olen 34v. Enkä voi saada enää lapsia. Enkä suostu hedelmöityshoitoihin, liian vaikeaa ja kallista. Pidä mielessä että haaveiluun ei ole välttämättä aikaa. Varsinkin kun tuola on varmasti hyvä vapaita miehiä jotka toivoo perhettä ja ovat valmiita sitoutumaan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Et tule suhdetta tuosta saamaan. Kun mies hullaantuu ja rakastuu tosissaan haluaa kyllä sitoutua kunnolla.
Aina.
Lisäksi ei ne pitkästä liitosta eronneet miehet halua uutta palloa jalkaansa, kun edellisestäkään on vasta juuri päästy. Iso RedFlag!!! JuokseJuuri näin! Minulla samanlainen kokemus nuorena. Exä ei ollut erityisemmin kiireessä minun kanssa, kuten ei ollut edellistenkään tyttöystäviensä kanssa, mutta heti, kun tuli se Oikeasti Mieleinen Nainen vastaan, lemppasi minut ja oli jo muutaman kuukauden päästä muuttanut avoliittoon tämän naisen kanssa ja vieläpä toiseen kaupunkiin kauas kavereista ja perheestä. Ensimmäistä kertaa ikinä kenenkään kanssa saman katon alla, eikä tyypin nenä kauaa tuhissut, kun oli omasta mielestään se oikea sussu tarjolla.
Näinhän se tuntuu menevän. Miespuolinen ystäväni eli avoliitossa useamman vuoden. Suhde kariutui. Vähän ajan päästä löysi uuden kumppanin, jonka kanssa paukkasi naimisiin vuoden tuntemisen jälkeen ihan mitään nikottelematta. Ovat edelleen naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta hyvältä. Et tule suhdetta tuosta saamaan. Kun mies hullaantuu ja rakastuu tosissaan haluaa kyllä sitoutua kunnolla.
Aina.
Lisäksi ei ne pitkästä liitosta eronneet miehet halua uutta palloa jalkaansa, kun edellisestäkään on vasta juuri päästy. Iso RedFlag!!! JuokseJuuri näin! Minulla samanlainen kokemus nuorena. Exä ei ollut erityisemmin kiireessä minun kanssa, kuten ei ollut edellistenkään tyttöystäviensä kanssa, mutta heti, kun tuli se Oikeasti Mieleinen Nainen vastaan, lemppasi minut ja oli jo muutaman kuukauden päästä muuttanut avoliittoon tämän naisen kanssa ja vieläpä toiseen kaupunkiin kauas kavereista ja perheestä. Ensimmäistä kertaa ikinä kenenkään kanssa saman katon alla, eikä tyypin nenä kauaa tuhissut, kun oli omasta mielestään se oikea sussu tarjolla.
Nämä ovat ihania rakkaustarinoita. Jokainen voi olla osa sellaista <3