Sanokaa, että en ole ainut, joka näin tekee käyn välillä hotellissa ilmaisella aamiaisella
En tee tätä, joka aamu, mutta tiedän yhden hotellin jossa on aamupala pöytä aina arkisin klo 7-9. Kukaan ei valvo asiaa, koska aamiainen kuuluu huoneen hintaan.
Monesti olen koukannut työmatkalla tuolle hotellille syömään ja syönyt vatsani täyteen ilmaiseksi aamiaisbufeessa, sitten jatkanut töihin, kukaan ei ole huomannut mitään.
En tosiaankaan ole hotellin asiakas sillä asun melkein sen vieressä, en todellakaan käy siellä päivittäin, mutta aina ei nappaa se paahtoleipä kotona eikä jaksa välttämättä ennen töitä aamiaista tehdä, myös ilmainen hotelli aamiainen houkuttaa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen ei käyttäydy noin
Jep. Persoonallisuushäiriöisten hommaa.
Mun mielestä aika harvassa hotellissa itse asiassa kysytään huoneen numeroa, ainakaan Suomessa. Tämä siis yöpyvän syöjän kommentti, varastamista en harrasta. Eli teoriassa on kai melko helppoa mennä ilmaiseksi. Ei jossain isossa Scandicissa kukaan voi muistaa kaikkia vieraita ulkonäöltä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aika harvassa hotellissa itse asiassa kysytään huoneen numeroa, ainakaan Suomessa. Tämä siis yöpyvän syöjän kommentti, varastamista en harrasta. Eli teoriassa on kai melko helppoa mennä ilmaiseksi. Ei jossain isossa Scandicissa kukaan voi muistaa kaikkia vieraita ulkonäöltä.
Ehkä se riski on lähinnä siinä, että jos joku huomaa livenä tai valvontakameroista, että henkilö marssii ulkoa aamiaiselle, niin saattavat tulla kysymään, että yöpyykö henkilö vai ei.
Varastaminen on paitsi lain vastaista, myös kuvottavaa ja ala-arvoista. Nykyään tokit yleistymässä. Tulee jossakin vaiheessa eteen, se maksun aika ja korkojen kera.
Siis en suosittele kenellekkään, olet tämä aloituksen tehnyt usein. Miksi?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010337490.html
NOIN 35-VUOTIAS taksifirman pomo pyrki alentamaan elinkustannuksiaan tammikuussa Espoossa. Yritys epäonnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä hotellissa muka pääsee aamupalalle ilman, että henkilökunta kysyy huoneen numeroa ja nimeä?
Menin yhteen hotelliin syömään aamiaista, niin ei näkynyt henkilökuntaa, joten olen vain syömään. Lähtiessä maksoin aamiaisen, mutta ihan hyvin olisin voinut kävellä vaan ulos maksamatta.
Ei taideta Suomessa paljon tuota takistamista tehdä. En muista kertaakaan törmänneeni moiseen, töissä olen ollut hotelleissa ja myös yöpynyt useasti. Ulkomailla kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Missä hotellissa muka pääsee aamupalalle ilman, että henkilökunta kysyy huoneen numeroa ja nimeä?
Tätä minäkin ihmettelen. Onko olemassa hotellia, joka ei kontollioi mitenkään aamupalalla tulevia? Itse en ole kyllä sellaisessa hotellissa koskaan ollut. Aina on kysytty huoneen numero/nimi.
Taivas kun AP:n kaltaiset loiset ottaa Hermoon!!
Miten ihmisistä on tullut tällaisia pummeja😳?!
Ennenvanhaan minun nuoruudessani 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa hotelleissa oli aamiaisen aikaan töissä keittiössä aamiaiskokki, tiskari, pari tarjoillijaa ja pöytää hoitamassa keittiöapulainen. Sittemmin päätettiin että tämmöinen miehittäminen on aivan kertakaikkisen turhaa, ja kokki poistettiin listalta. Aamiainen ladattiin illalla valmiiksi kylmään. Samalla hoksattiin että mitään tiskareita tarvita oikeestaan muutenkaan. Hyvin ehtii joku aina salista tiskiä tuodessaan heittää ne koneesta läpi.
Mitään kylmäkköjä ei myöskään enää pidetä listoilla, ollenkaan. Keittiöapulainen osaa laittaa vadille valmiista pakkauksesta ja muuta ei tarvikaan.
Vähennetään niitä blokkaajia myös, laitetaan semmoisia telineitä saliin niin kyllä ne itse sitten blokkaa pöytiään ne asiakkaat.
Lopulta siellä on aamiaisella yksi yleistekijä, jonka halvimmalla nimikkeellä ravintolaan voi palkata. Hän heittää pöydän esille, blokkaa, tiskaa, ehkäpä jopa ehtii täyttämään ruokia ja astioita, ja saattapa ehtiä kassallekin. Mitään ylimääräisiä tarkistuksia että kuka asuu hotellissa taikka ei, ei ehdi tekemään.
No ehkä talvella jos joku kävelee luminen talvipalttoo päällä, lakki lumessa suoraan sisään niin voihan sitä kysäistä.
Kun se aamiainen alkaa loppua, pitäsi sali, pöytä, tiskit ja pöydät olla siivottuna ja 5 säkillistä roskia viety, tai päivävuorolaiset alkaa mäkättää että miksi mitään ei ole tehty.
Ei, et ole ainoa. On niitä muitakin varkaita.
Kun on työssäkäyvä, niin luulisi voivan ostaa aamupalan kaupasta tai kahvilasta.
Ehkä joillain ihmisillä vaan viiraa sen verran päässä, et se jatkuvasti väärin tehty asia alkaa tuntumaan oikealta, eikä edes näe tekevänsä väärin. Näitähän on.
Vierailija kirjoitti:
Olin aiemmin hotellin vastaanotossa töissä, ja näitä vapaamatkustajia tunnistettiin välillä valvontakameran nauhalta. Vastaanotossa oli aika usein tilanne että olit palvelemassa jotain toista asiakasta (tai aamuisin oli yleensä jono lähteviä asiakkaita), jolloin et voinut lähteä siitä tarkistamaan jonkun asumista ihan tuosta vaan. Varsinkaaan jos et ollut asiasta ihan varma. Olisi ollut noloa jättää asiakkaat checkout tiskille ja juosta aulan läpi ottamaan jotakuta kiinni vain huomatakseen erehtyneensä.
Usein jos epäilys jäi, niin tilanteita tarkistettiin kameran nauhalta. Jos epäilys varmistui nauhalta, niin epäillyn kuva printattiin paperille ja laitettiin sekä respan että ravintolan takahuoneen seinälle. Tätä kutsuttiin rottagalleriaksi. Vaihdoimme hotellirottien kuvia myös toisten hotellien kanssa.
Kyse ei ollut pelkästään aamiaisten varastamisesta, vaan usein nämä hotellirotat aamiaissalissa saattoivat myös tyhje
No neuvokaa, miten se munakokkeli tehdään niin en tule enää teille syömään.
Vierailija kirjoitti:
Varo vaan ap. Naamasi tunnetaan jo ja sinua tarkkaillaan. Yhtenä aamuna kun koetat poistua,sinut otetaan kiinni ja viedään odottamaan poliisia. Mieti,onko kahvi ja sämpylät sen arvoista?
Ei sinne nyt pelkän kahvin ja sämpylän takia mennä.
Aloittaja taitaa olla trolli. No, oli miten oli. Ennen pitkää jää kiinni ja sitten ei kunnian kukko laula.
Vierailija kirjoitti:
On se vaikeaa jos ei ymmärrä oikeaa ja väärää. Tuo on varastamista ja varastaminen on väärin. Mikään ei tee siitä oikeutettua. Ikävää että yälläisiä ihmisiä on. Katso peiliin ja lopeta. kyllä sulla on varaa ostaa aamiaisesi
Mistä sinä kenenkään varallisuuden tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Alkuun sanon, että itse en ole koskaan käynyt hotellin aamiaisella maksamatta / olematta asiakas, ei tulisi mieleenkään.
Huoneen numeroa, nimeä tai mitään muutakaan minulta ei ole missään hotellissa aamiaiselle mennessä kysytty aikoihin. Toki tilanne voisi olla toinen, jos kävelisi sisään ulko-ovelta takki päällä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkuun sanon, että itse en ole koskaan käynyt hotellin aamiaisella maksamatta / olematta asiakas, ei tulisi mieleenkään.
Huoneen numeroa, nimeä tai mitään muutakaan minulta ei ole missään hotellissa aamiaiselle mennessä kysytty aikoihin. Toki tilanne voisi olla toinen, jos kävelisi sisään ulko-ovelta takki päällä..
Jatkan vielä, että syytä näköjään olisi, jos ap:n kaltaisia on enemmänkin.
Varo vaan ap. Naamasi tunnetaan jo ja sinua tarkkaillaan. Yhtenä aamuna kun koetat poistua,sinut otetaan kiinni ja viedään odottamaan poliisia. Mieti,onko kahvi ja sämpylät sen arvoista?