Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastentarhanopettajat, miksi jatkuvasti mollaatte työtänne

Vierailija
21.01.2007 |

Tää on taas yksi tylsä aloitus päiväkodeista, tuon toisen ketjun inspiroimana.

Miksi lähes joka ketjuun jossa keskustellaan tarhan tarjoamasta hoidosta joku Lto tai tarhan työntekijä tulee kertomaan, etteivät hoida työtänsä? Kommentit ovat tyyliin: ei meillä ole syliä tarjolla kun lapsi sitä haluaa jne. Itkeköön vauva vaika koko päivän vetoamme resurssipulaan kun ei jokaiselle vauvalle/lapselle ole omaa hoitajaa. Tai ikinä en itse laittaisi lastani tarhaan tms

Ettekö itsekään arvosta työtänne.

Onneksi meidän tytön tarhassa lapset ovat saaneet lohdun kun sitä tarvitsevat, tylsyyttä/ikävää itkeviä lapsia ei näy eikä kuulu käytävään/pihalla. Vaikea kuvitella, että meidän tarhamme olisi jotenkin poikkeus ja kaikki muut tarhat vain " kiusaisivat" lapsia.

Joten ne tarhan täditi, jotka täällä jatkuvasti ITSE kerrotte hoitavanne työnne huonosti. Miksi ihmeessä olette alan valinneet, vaihtakaa ammattia.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän tarpeistaan), jotka eivät tee työtään kunnolla. Parhaalla mahdollisella tavalla. Aina voi syyttää resurssipulaa ym. mutta tosiasia on, että ei tuolla tavalla tule yhtään sen enempää sitä henkilökuntaa/palkka tms. Ainoastaan hoidossa olevat lapset kärsivät. Oikea paikka valittaa olosuhteista on oma esimies + hänen esimiehensä jne. Myös kunnallispoliitikot voisivat olla paremmin selvillä tilanteesta. Itse teen työtä asenteella " mitä toivoisin omalle lapselleni tehtävän" . LTO

Vierailija
2/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse ole koskaan törmännyt työelämässä kuvaillun kaltaisiin ihmisiin, joille siis työmoraali on tuntematon käsite ja jotka ilmeisesti ovat väärällä allal!!

Itse en voisi koskaan niin toimia, rakastan työtäni ja lapsia!

Lto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

emme on viestittää, että huolimatta yrityksestä, päiväkoti ei kuitenkaan ole se paras paikka lapselle. Säilytyspaikka se kuitenkin on, kohtalaisen turvallinen sellainen. Omaa lastani en laittaisi päiväkotiin alle kolmevuotiaana, sellaista tilannetta ei vain tulisi. Siihen saakka hoidan kotona, sitten katsotaan tilanne uudestaan.

Vierailija
4/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, ettei ole resursseja hoitaa niitä pieniä niin kuin he hoitoa tarvitsisivat.

Itse ainakin tiedän todella monta lto:ta, jotka eivät laita lapsiaan pieninä p-kotiin. Miusta se kertoo aika paljon.

Vierailija
5/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olipa mitä hyvänsä lapsia niin vauvojen puolta ei voi sen täydempään sulloa kuin laki sallii. Jos nyt oikein muistan niin meidän tarhassa vauvalassa on max 12 lasta kolme hoitajaa ja lisäksi yksi avustaja. Eli ihan sama määrä syliä kohden kuin esim perhepäivähoitajallakin.

Vierailija
6/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja olipa mitä hyvänsä lapsia niin vauvojen puolta ei voi sen täydempään sulloa kuin laki sallii. Jos nyt oikein muistan niin meidän tarhassa vauvalassa on max 12 lasta kolme hoitajaa ja lisäksi yksi avustaja. Eli ihan sama määrä syliä kohden kuin esim perhepäivähoitajallakin.

Vierailija
7/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
8/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka lapsia olisikin pienillä vain 4 lasta/ hoitaja niin hoitajat eivät ole töissä yhtä pitkään kuin lapset joten yleensä on kaksi hoitajaa/ kaksitoista lasta. Meillä ei ole yhtään avustajaa ryhmässä, siinä ei kyllä syli riitä enää millään.

T. lastenhoitaja

Vierailija
9/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle omako? Ei se pph kaan ehdi sylittämään yhtä lasta koko ajan, puhumattakaan perheen äidistä jolla useampi kuin yksi lapsi. Eli kyllä se lapsi joutuu sen huomion määrän jakamaan muuallakin kuin tarhassa. Ja kaikki vauvat eivät todellakaan kaipaa sitä syliä koko ajan! Eli tuskinpa siletä koko ryhmä on yhtä aikaa syliin tunkemassa.

Vierailija
10/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettavaa aikaa.

Jos päiväkodin työntekijät itse tietävät olosuhteet, niin valehdellako ´heidän pitäisi. Kyllä ne resurssit vaan oikeasti ovat ihan todellisuutta eivätkä mitään tekosyitä.

Vierailija
11/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisuuden! Kai me kaikki tiedämme, että sijaisia on vaikea saada ja lapsimäärät ovat yleensä ylisuuria ryhmissä? Mistäs muustakaan Hesarit yms kirjoittavat? Aika rohkeita nämä Lto:t jotka uskaltavat totuuksi kertoa meille sinisilmäisille vanhemmille. Me vanhemmathan haluamme uskoa vain pelkkää hyvää. Tuskin siellä kukaan huonosti hoitaa. Nämä valittajat haluaisivat vaan tehdä työnsä vielä paremmin.

Vierailija
12/12 |
21.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurissa perheissä on harvoin monta 9 kuista vauvaa yhtaikaa, tai jos on niin kyllä työtä piisaa!